Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ärsyttäviä vanhoja kavereita...

Vierailija
22.03.2012 |

joo, tää on taas tämmönen tylsistyneen kotiäidin purkaus elämän "suurista murheista", mutta ärsyttää ihan vietävästi feisbuukissa jotkut vanhat kaverit vuodelta miekka ja kirves, jotka pitkin hampain hyväksyin kavereiksi siinä missä muutkin koulukaverit...

Kun joo, joskus oltiin läheisiä, ei enää. Ollaan kasvettu jotain 20 vuotta erillemme ja sit yhtäkkiä nämä tyypit haluais elvyttää vanhaa ystävyyttä ja vaihtaa kuulumisia. En jaksais ees vastata niiden fb email-uteluihin mitä mulle kuuluu, mielummin vaikka kirjoitan vauva foorumiin tälläisen turhan avautumisen. :D

Sit toisaalta haluais olla kohtelias, mut ei vaan riitä aikaa eikä energiaa kaikkien ihmisten huomioimiseen. Mulla on nykyiset ystävät, joille hädin tuskin riittää aikaa perheeltä ja työltä. En vaan jaksais alkaa sit enää sen päälle elvyttämään mitään vanhoja suhteita. Puuh.

Ja ehkä on yks juttu mikä siellä taustalla kaivelee... itse vakiinnuin ja perustin perheen yli 10 vuotta myöhemmin kuin kotipaikkakunnalle jääneet frendit. Kun olin villi sinkku, ja nämä muut perheellisiä, sain usein tuntea etten enää kelpaa kaveriksi ja minusta puhutaan seläntakana pahansuopaan sävyyn. Silloin otin etäisyyttä. Nyt kun olen myös turvallisesti perheellinen, hyvässä ammatissa jne, kelpaisinkin taas kaveriksi. Tuli vain sellainen olo että jos en kelvannut "pahimmillani", eivät he ansaitse minua ystäväksi "parhaimmillanikaan", enkä itse häpeä sinkkuaikojani yhtään. Se oli oikein mukavaa.

Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaan vastaisit, että tänne kuuluu hyvää ja oikein mukavaa kevään jatkoa teille!

Eikä muuta. Uskoisin heidän tuosta ymmärtävän ettet aio lämmitellä ystävyyttä enää uudestaan.

Jos eivät ymmärrä niin sitten se pitää kertoa suorempaan.

Vierailija
2/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useamman kerran. Nyt sieltä alkaa tulla jo sellaisia kiukkuisen sävyisiä viestejä että pitäisi jo vihdoin nähdä/soittaa että voitaisiin kunnolla jutella jne. Ahdistaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinku ajattelet. Voit kertoa, että hyvää kuuluu mutta elämääsi ei nyt mahdu enempiä ihmisiä eikä sinun aikasi riitä sen enempään.

Suoruus ja avoimuus helpottavat elämää.

Vierailija
4/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten niillä alkaa olla lapset jo sen ikäisiä,että kaipaavat lisää kavereita elämäänsä.Jos teillä eri elämän vaiheet menossa.

En kyllä noita feispuukki juttuja muutenkaan ymmärrä,hoidan ihmissuhteet muulla konstein.

Vierailija
5/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten niillä alkaa olla lapset jo sen ikäisiä,että kaipaavat lisää kavereita elämäänsä.Jos teillä eri elämän vaiheet menossa.

En kyllä noita feispuukki juttuja muutenkaan ymmärrä,hoidan ihmissuhteet muulla konstein.

lähinnä joudun siellä työn takia (viestintä) olemaan, enkä juurikaan jaa yksityiselämääni siellä. Siksi varmaan vanhat tuttavat utelevatkin niin pirusti.

Ehkä tää nyt pitää vaan "kestää". En kehtaa sanoa suoraan näille vanhoille ystäville että heidän seuransa ei kiinnosta, vaikka tekivät saman minulle itse epäsuorasti vuosia sitten. Ehkäpä haluan että hekin tajuaisivat lukea rivien välistä että nyt minua ei kiinnosta.

ap

Vierailija
6/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule enää yhtään viestiä.

Vierailija
7/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sano suoraan..tai poista kavereista kokonaan! Apua mikä looseri olet.

Vierailija
8/23 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa aika katkeralta, ja haluaa ilmeisesti panna kaverit maistamaan omaa lääkettään.

Kannattaakohan sitä aina ottaa niin henkilökohtaisesti, jos elämäntilanteet välillä vievät erilleen?

Luulisi, että ilahduttaisi, jos huomaisi jonkun vielä muistavan lämmöllä, ja haluavan olla yhteydessä.

No, en tietenkään tiedä, kun mulle ei niin käy koskaan.

Vierailija
9/23 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani, että aikanaan hylkäsin sinut. Elämäntilanne nyt vain oli silloin sellainen, enkä uskonut kenenkään minua kaipaavan. Ja tiesin, että pian olisit unohtanut minut kuitenkin, kuten kaikki muutkin.

Olen kuitenkin muistanut sinua lämmöllä kaikki nämä vuodet, ja ollut onnellinen, että minulla oli edes joskus yksi läheinen ystävä.

Tarkoitukseni ei ollut suinkaan tuottaa pahaa mieltä, vaan kertoa, että muistan sinut yhä, ennen kuin on liian myöhäistä.

Ei olisi varmaan pitänyt ottaa yhteyttä. Toisaalta ehkä sinusta tuntuu kivalta nyt, kun saat antaa takaisin samalla mitalla, ja tiedät, että minua surettaa.

Vierailija
10/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällisiä kavereita, jotka haluavat tavata ja pitää yhteyttä. Onpa outo murhe.

Monella taas ei ole kavereita. Se on todellinen murhe. (Mulla on. En ole facebookissa.)

Vierailija
11/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä vanhat kaverit kertoneet omia kuulumisiaan vai utelevatko vaan sulta?

tiedän tunteen... huoh

Vierailija
12/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällisiä kavereita, jotka haluavat tavata ja pitää yhteyttä. Onpa outo murhe.

Monella taas ei ole kavereita. Se on todellinen murhe. (Mulla on. En ole facebookissa.)

ja vieläkin kavereita saisi olla enemmän. Mutta ei minun yksinäisyyttäni poistanut seura jossa en viihdy, vaan seura jossa viihdyn. Kaikken kauheimman kauden keskellä oloa vain pahensi se, että suostuin omaa nössöyttäni tapaamaan juuri tälläisiä vanhoja kavereita, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä.

Vierailija
13/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tunteen... huoh

ehkäpä jopa toivoisivat että voisivat taas saada jotain juoruttavaa kuten silloin kun mä olin sinkku ja he perheellisiä. Tai sitten toivovat pääsevänsä pätemään, kun heillä on jo pikkulapsi ajat koettuna jne blaah blaah.

ap

Vierailija
14/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon kavereita. Osaa heistä tapaan viikottain osaa vain vuosittain. En ymmärrä miksi monet ovat niin kamalan kauhuissaan siitä jos joku vanha ystävä haluaa kuulumisia kysellä, voihan se olla ettei hänkään ole heti ylimmäksi ystäväksesi haluamassa, jos vain haluaa tietää mitä sinulle nykyisin kuuluu..

Vierailija
15/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieläkin kavereita saisi olla enemmän. Mutta ei minun yksinäisyyttäni poistanut seura jossa en viihdy, vaan seura jossa viihdyn. Kaikken kauheimman kauden keskellä oloa vain pahensi se, että suostuin omaa nössöyttäni tapaamaan juuri tälläisiä vanhoja kavereita, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä.

juurikin pelkään että vanhat kaverit olisivat vain rasite ja tuottaisivat jotenkin surua ja murhetta...parempi ilmankin.

ap

Vierailija
16/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tunteen... huoh

ehkäpä jopa toivoisivat että voisivat taas saada jotain juoruttavaa kuten silloin kun mä olin sinkku ja he perheellisiä. Tai sitten toivovat pääsevänsä pätemään, kun heillä on jo pikkulapsi ajat koettuna jne blaah blaah.

ap

unohda tälläiset kaverit! Niin minäkin tein ja nyt jäljellä todellisia ystäviä, ilman "vainoharhaisuutta" ja pahaa mieltä! Tsemppiä!

Vierailija
17/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon kavereita. Osaa heistä tapaan viikottain osaa vain vuosittain. En ymmärrä miksi monet ovat niin kamalan kauhuissaan siitä jos joku vanha ystävä haluaa kuulumisia kysellä, voihan se olla ettei hänkään ole heti ylimmäksi ystäväksesi haluamassa, jos vain haluaa tietää mitä sinulle nykyisin kuuluu..

...kuuluisivat automaattisesti jollekin entiselle koulukaverille? Luulisi että tuon kuulumisten vaihtamisen pitäisi olla jotenkin vastavuoroista, ei mun tartte mielestäni avata elämääni ihmisille, joista en tiedä voinko edes luottaa nykyään, jos ennenkään.

Ja siis, kun ei ole kyse mistään yhdestä viestistä yhdeltä kaverilta, vaan useammalta, samasta vanhasta porukasta tulleesta viestistä, jotka alkavat olla jo vähän painostavia.

ap

Vierailija
18/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb:n kautta? Sinnehän voi tietääkseni laittaa eston että kuka voi laittaa yksityisviestejä. Voit lisäksi estää heiltä seinäsi näkymisen tai poistaa heidät kokonaan kavereista. Ja mikä parasta: voit poistua fb:stä, salata puhelinnumerosi ja tarvittaessa muuttaa. Tuskin ne rupeaa sinua sen jälkeen etsimään?

Vierailija
19/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

nyt pikkusen liioitellaan näitä juttuja... Ei ketään kiinnosta toisten asiat noin paljon. Tuntuuko sinusta muutenkin siltä että sinua vahditaan, seurataan tms?

Vierailija
20/23 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

nyt pikkusen liioitellaan näitä juttuja... Ei ketään kiinnosta toisten asiat noin paljon. Tuntuuko sinusta muutenkin siltä että sinua vahditaan, seurataan tms?

Kyllähän suakin kiinnostaa näköjään ap:een asiat niin paljon että luit tän ketjun ja kommentoit. Melko tekopyhää väittää etteikö uteliaita ihmisiä olisi.