Väkivallasta
Te jotka olette käyttäneet tai käytätte fyysistä väkivaltaa kumppania kohtaan.
Kertositteko mitä ajatteletta just teko hetkellä? Tai miksi käytätte väkivaltaa? Ettekö pysty hillitsemään itseä? Vai ajatteletteko että se on jossain tilanteissa ihan oikein? Vai mitä ajatteletta? Haluaisitteko muuttua? VAi koettako että se on ihan sallittua teille? Saako kumppani käyttää väkivaltaa teitä kohtaan?
Onko teillä todettu mt-ongelmia? Vai oletteko ihan terveitä?
Ja kysymys on siis miehille ja naisille.
Kommentit (26)
yksikin lyönti voi tappaa.
:D
Anteeksi, vakava asiahan tämä on mutta tulee mieleen tilanne jossa pieni nainen lyö avokämmenellä miestä kasvoihin.
Olishan se nyt koomista kun toinen menis kuolemaan!
varmaan jonkin sortin mt-ongelma on ihmisellä joka ei voi sen vertaa hillitä itseään. Tai sit todella huono itsetunto.
Jos ihan todella suuri juttu tulee niin että minä saan totaalisen hermoromahduksen niin saatan lyödä miestä. Mutta se on sellaista pientä, eli tarkoitus ei ole varsinaisesti satuttaa (osaan lyödä todella kovaa jos haluaisin) enemmänkin osoittaa vaan mieltä ja tehdä selväksi että nyt meni yli tai että loukkaannuin todella paljon. Yleensä se on sellaista kun tilanne kärjistyy siihen että minä märisen kuin typerä enkä osaa sanoa tai tehdä mitään, menen jonkinlaiseen tunnelukkoon ja olo on kuin nurkkaan ajetulla elukalla.
Mutta on huono-omatunto ja tuosta yritän tosissani päästä eroon, nyt ei ole ollut mitään reiluun 9 kk. Meillä on kuitenkin tilanne että minä olen melko heiveröinen (48kg 160cm) ja mies iso köriläs. Eli en koe tuota varsinaisena väkivaltana vaan pikemminkin todella huonona tapana.
Ei ole mt ongelmaa, ainakaan todettu. Mutta en usko että tämä on sitä. Tämä on jonkinlainen trauma joka oireilee vielä edellisestä 8 vuoden takaisesta läpimädästä suhteesta. Mutta ei siitä sen enempää. Kyllä tuo jollakin tavalla on itsehillinnän puutetta ja sitä etten koe tuota niin pahana. Raja ylittää tuo on aika pieni.
Mutta mitä ajattelen, kyllä se on sellainen suuttumus hermoromahdus etten paljon mitään muuta kuin pahaa oloani. Nämä on kuitenkin todella pahoja tai pitkään muhineita ongelmia jotka purkautuu näin.
Kumppani ei saa käyttää väkivaltaa, missään nimessä. Mutta kyllä tuo monesti ottaa käsistä kiinni ja komentaa rauhoittumaan..Ja yleensä tuo menee sitten siihen että ollaan vain hiljaa ja jään vain vollottamaan miehen syliin. Tietää kyllä itsekin syyn miksi käyttäydyn noin. Meillä on jokatapauksessa todella hyvä parisuhde (vaikka ei nyt varmasti siltä kuulosta). Tutustuttiin miehen kanssa jo silloin kun olin tuossa edellisessä suhteessa ja tietää mitä olen käynyt läpi. Nämä nyt vain purkautuu vähän väärällä tavalla. Mutta se on se oma rakas jolle pystyy romahtamaan.
Eli loppuyhteenveto: Tuon ongelmia edellisestä parisuhteesta tähän suhteeseen. (Avioliitto tosin jo, mies on kuitenkin halunnut tällaisen hullun kanssa naimisiin)
Uutena vuotena purin miestä rintaan, pystyin aamulla laskemaan hampaanjäljet. Viikon verran näkyi nyrkin kokoinen mustelma. Lisäksi olen muutaman kerran humalassa lyönyt miestä. ei siis mitään säännöllistä.
Mulla väkivalta liittyy nimenomaan humalaan, en ole tosiaan uuden vuoden jälkeen juonut väkeviä. Pelästytti kummankin ja pahasti. Eihän se nyt miehellekään ole OK, mutta ainakin toistaiseksi olemme päässeet kummankin väkivaltaisista purkauksista yli.
En nyt puolustele omaa käytöstäni, mutta myös mies on muutaman kerran vahvassa humalassa potkaissut mua, kerran kuristanut varsin tosissaan. Ettei mies ole suhteessamme se, jonka pitää pelätä joka viikonloppu humalaista vaimoa.