Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivallasta

Vierailija
22.03.2012 |

Te jotka olette käyttäneet tai käytätte fyysistä väkivaltaa kumppania kohtaan.

Kertositteko mitä ajatteletta just teko hetkellä? Tai miksi käytätte väkivaltaa? Ettekö pysty hillitsemään itseä? Vai ajatteletteko että se on jossain tilanteissa ihan oikein? Vai mitä ajatteletta? Haluaisitteko muuttua? VAi koettako että se on ihan sallittua teille? Saako kumppani käyttää väkivaltaa teitä kohtaan?

Onko teillä todettu mt-ongelmia? Vai oletteko ihan terveitä?

Ja kysymys on siis miehille ja naisille.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kukaan (uskalla) vastata. Tämä aihe kiinnostaa ja olisi mukava jos sais rohkeita vastauksia.

Vaikea aihe. Kiitos sinulle 5 kun vaivaudut kirjottamaan. En hyväksy itse väkivaltaa missään muodossa. Mutta olen joutunut sen kohteeksi(humalainen kävi kimppuun). :( Ja nyt sitten koitan jotenkin ymmärtää.

ap

Vierailija
2/26 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös kokenut edellisessä suhteessa paljon henkistä ja ruumiillista väkivaltaa. Lapsena kotonakin oli vanhempien kesken väkivaltaa, mutta se ei onneksi kohdistunut lapsiin.

Nyt olen uudessa suhteessa, naimisissakin olemme olleet jo pari vuotta. Nykyinen mies on lempeä ja kiltti eikä voisi ikinä satuttaa minua. Minä itse kuitenkin huomaan, miten paha olo välillä riistäytyy sisältäni. Vielä en ole lyönyt miestäni. En ole koskaan lyönyt ketään. Mutta joskus, kun on paljon stressiä tai päätä särkee tai muuten vain äkillinen hirveän paha mieli, saatan raivostua aivan silmittömästi jostain, mitä mies tekee (ei vaikka huomaa itsestään siivota tai tehdä ruokaa ellen aina erikseen pyydä), ja silloin raivo hyökyy yli. Sellaisella sokean raivon hetkellä voisin aivan hyvin lyödä, ja lujaa. Silloin sanon hänelle, että nyt pysy poissa täältä tai kumautan kattilalla päähän. Rakastan miestäni enkä oikeasti halua häntä satuttaa.

Raivokohtaus kestää vain hetken, ja aina sen jälkeen minulla on todella hirveä olo. En minä ole oikeasti tällainen! Miksi käyttäydyn näin? Mihin on kadonnut itsehillintäni, joka ennen oli niin vahva?

Uskon, että minäkin olen kantanut edellisen pahan suhteen traumat tähän uuteen hyvään suhteeseen. Kun minulla ei ole mitään pelättävää, yritän ikään kuin itse olla se vahvempi ja valtaa pitävä. Jos mies ei hallitse minua pelolla, minun on hallittava häntä, ja jossain menneisyydessä on minuun syöpynyt se tapa, jolla toista hallitaan. Muina aikoina olen varsin säyseä ja ihana ihminen enkä voisi kuvitella satuttavani miestäni tai yrittäväni olla jotenkin "hallitseva" vaan päinvastoin pidän suhdettamme hyvin tasapainoisena ja hyvänä. Oman väkivaltaisuuteni uhka pelottaa minua suuresti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vielä että miten kumppaninne on tilanteista selvinnyt. Puhutteko / sovitteko asioita jälkeenpäin.

Kiitos jos jaksat vastata.

ap

Vierailija
4/26 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/26 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää fyysistä väkivaltaa. Ei pysty hillitsemään itseä. Ja on antanut itselle luvan siihen. Käyttää valtaa toisiin ihmisiin ja on narsistinen. Olenko ihan väärässä?

Vierailija
6/26 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on miehiä paikalla ja joku viittii vastata niin miten koette sen kun vaimo käy kimppuun tai lyö? Onko se teille vain semmonen pikku juttu? Ja hyväksyttäkö sen? Kun nainenhan on monesti heikompi fyysisesti. Puolustaudutteko mitenkään?

Onko muutenki fyysiseen väkivaltaa käyttävä ihminen enemmänki sellanen joka haluaa kontroloida puolisoa? Ja alistaa? Käyttää valtaa? Määräillä?

Vierailija
7/26 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeneet apua? Tai saaneet sitä? Oletteko päässeet itse eroon väkivallasta?

ap

Vierailija
8/26 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden naisen joka on miestään vähän isompi ja läimäyttelee miestään. On muutenkin suhteessa se joka "määrää kaapin paikan." Komentelee ja alistaa. Sanoo milloin tehään mitäkin ja kuka tekee mitäkin. Kontrollifriikki. Mitätöi ja mollaa miestä vieraittenkin kuullen.

:(

Vierailija
9/26 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylos

Vierailija
10/26 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heii

Vierailija
11/26 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/26 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Vierailija
13/26 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylös.

Vierailija
14/26 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää fyysistä väkivaltaa. Ei pysty hillitsemään itseä. Ja on antanut itselle luvan siihen. Käyttää valtaa toisiin ihmisiin ja on narsistinen. Olenko ihan väärässä?

Vallan käyttö ei ainakaan omalla kohdalla ole missään osassa. Enkä ole narsistinen, joten nuo meni aika metsään. Tietenkin jokainen on oma tapaus joten ei noita voi oikein kategorioida.

Itsehillintä ja se että tietyllä tavalla kuvittelee olevansa oikeutettu siihen niin nuo nyt ainakin omalta osaltani.

Meillä ongelmat tulee yleensä silloin jos olen todella kovasti loukkaantunut ja vetäydyn jonnekin rauhoittumaan, niin mies tulee perässä eikä anna minulle aikaa eikä tilaa. Sillä vertasin tätä edellisessä siihen että tulee olo kuin nurkkaan ajetulla elukalla.

Onko muutenki fyysiseen väkivaltaa käyttävä ihminen enemmänki sellanen joka haluaa kontroloida puolisoa? Ja alistaa? Käyttää valtaa? Määräillä?

En ole meidän parisuhteessa se joka määrää kaapin paikan vaan meillä mies on perheen pää ja auktoriteetti. En käytä valtaa, en määräile tai alista. Mikään näistä ei päde minun kohdallani.

Vierailija
15/26 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vetänyt ukkoa turpaan ja ukko antanut takaisin. Viiimeksi nenä vuosi verta ja mulla kylkiluu poikki.

Vierailija
16/26 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vetänyt ukkoa turpaan ja ukko antanut takaisin. Viiimeksi nenä vuosi verta ja mulla kylkiluu poikki.

Vierailija
17/26 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos väkivalta tapahtuu humalaisen taholta niin onko helpompi antaa anteeksi?

Vierailija
18/26 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vallan käyttöä kun väkivaltaa käyttää. Halua alistaa ja saada tahto lävitse.

Ja se joka käyttää väkivaltaa on antanut itselle siihen luvan. Jokainen voi mielessään myös sanoa itselle ettei mulla ole oikeuttaa hakata toista vaikka kuin suututtaisi.

yksikin lyönti voi tappaa.

Vierailija
19/26 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheesta enemmän keskustelua aikaan jos kirjoittaisi jonkun jutun oikeen provosoivasti. :)

Vierailija
20/26 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä