Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetys ja kaurajuoma

Vierailija
22.03.2012 |

Imetän 5kk vauvaa mutta Jouduin jättää maitotuotteet pois vauvan (5kk) ihottuman takia ja aloin käyttää kaurajuomaa. Nyt ei vauva kaki kuin pari kertaa viikossa ja taitaa kärsiä siitä jonkun verran, ruokaa ei ole vielä siis tarjottuvaan täysimetyksellä mennään.

Onko kenelläkään kokemusta samasta eli voiko kauramaito aiheuttaa ummetusta äidinmaidon välityksellä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...millä mekanismilla kaurajuoma voisi ummetusta aiheuttaa. Kauraahan se vain on! Ehkä maitoallergia on pitänyt vauvasi vatsaa vähän ruikulilla, ja nyt allergeenin poistuttua hänellä on täysimetetyille sinänsä normaali harva kakkatahti (täysimetetyillä lapsilla joskus kakkaväli voi olla yli viikonkin, säännöllissti).

On tietysti mahdollista että hän on allerginen myös jollekin muulle kuin maidolle. Ummetus on yksi mahdollinen allergiaoire, vaikka ripuli onkin tavallisempi. Vauvojen tavallisimman allergian aiheuttajat ovat lehmänmaito, kananmuna ja ...kotimaiset viljat! Tosin kaura on niistä se parhaiten siedetty.

Vierailija
2/5 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei ole sinulle mitenkään välttämätön elintarvike, voit ihan hyvin jättää sen pois vähäksi aikaa ja katsoa tuleeko muutosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vinkeistä! Tuo harvempi kakkatahti täysimetetylle onkin mulle ihan uusi tieto, meillä on nimittäin jouduttu vaihtamaan useat likaiset vaipat tähän mennessä joka päivä! Johtuikohan se sitten siitä lehmänmaidosta sitten.

Kaurajuomaa käytän ihan sen takia, että olen tottunut leipomaan ja laittamaan paljon ruokia joihin ennen tuli maitoa enkä halua täysin ruokavaliotani uudistaa. Soijamaitoa käyttäisin mielummin mutta sen eettisyys ja terveellisyys epäilyttää. :)

ap.

Vierailija
4/5 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkin kyljessä luki ettei alle 3vuotiaille. Itse en ehkä siis uskaltaisi sitä imettävänä juoda.

Vierailija
5/5 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkin kyljessä luki ettei alle 3vuotiaille. Itse en ehkä siis uskaltaisi sitä imettävänä juoda.

:D :D :D usko täi älä täällä on imettäviä jotka ottaa välillä jopa lasin viiniä :/