Miksi suikalelihakastikkeesta tulee mulla aina sitkeää?
Ostin eilen taas naudan paistisuikaleita ja ihan hyvää kastiketta muuten tuli, mutta oli kuin olisi purkkaa jäystänyt. Miksi? Kertokaa viisaammat...
Kommentit (27)
Filesuikaleita tulee parempaa kuin paistisuikaleista.
lisäksi ekaksi pitää paistaa nopeasti KUUMALLA pannulla.
Sellainen pikapaistettu wokki on tietysti juttu erikseen, sitä ei haudutella yhtään.
Tosi hyvää tuli ja liha oli mureaa. Ruskistin lihat paistinpannulla, kaadoin kiehuvan nesteen päälle ja jätin hautumaan reiluksi kahdeksi tunniksi.
tehdään lähtökohtaisesti myyntiin aina sitkeästä lihasta. Jos haluat nopeammin hyvää, osta sisäpaistia ja suikaloi itse. Valmiiksi suikaloidusta tulee aina sitkeää syötävää ilman kun hauduttelua.
suikalekastiketta? Menee kallis filee vähän hukkaan, sisäpaisti ajaa saman asian.
Ehkä pitäisi hauduttaa kauemmin. Liha oli kyllä riittävän lämmintä pannuun mennessään ja ensin paistoin kovalla lämmöllä ennen haudutusta.
ap
että joskus mulla on ollut sama sitkeysongelma, vaikka olen tehnyt kaiken niinkuin aina ennenkin. Ja liha on samaa kuin aina ennenkin. En tiedä missä silloin vika on.
Mutta tähän yhteyteen, parhaat maustamisvinkkinne suikalekastikkeelle?
t. nro 3
että joskus mulla on ollut sama sitkeysongelma, vaikka olen tehnyt kaiken niinkuin aina ennenkin. Ja liha on samaa kuin aina ennenkin. En tiedä missä silloin vika on. Mutta tähän yhteyteen, parhaat maustamisvinkkinne suikalekastikkeelle? t. nro 3
mikä paketissa lukee, niin taatusti tulee sitkeää. Mä myös otan ne aina ajoissa huoneenlämpöön, ruskistan kovalla lämmöllä ja sen jälkeen hautumaan piiiiitkäksi aikaa. Joskus aikaa menee paljon kauemmin, mutta mieluummin odotan kuin syön purkkamaista lihaa.
lihaa mitä niihin valmiisiin pakkauksiin käytetään!! Suikalelihapata pitää hauduttaa n 2.5-3h ennenkuin se on syötävää!
Perusohje on hyvää paistia (ei väliä mitä niistä), sipulia, voita, suola, pippuri (musta ja valkoinen). Ruskista lihat ja sipuli voissa, mausta ja lisää lämmin vesi pataan. Hauduta tuo 2,5-3h ja mausta esim puolivälissä tomaattipyreellä, valkosipulilla ja suolakurkulla (=stroganoff). Suurusta jos tarvitsee tilkkaan vettä sulatetulla vehnäjauholla.
kananmuna
soija
sokeri
maissijauho
noin 1-2 tuntia
sitten kuumalla pannulla paistetaan ja uuniin pariksi tunniksi.
HAJOAA SUUHUN, tulee niin mureaa
on pahinta *skaa, jota lihana voi myydä. Osta tiskiltä kunnon paistia ja leikkaa itse, anna lihan lämmetä kunnolla huoneenlämpöiseksi ennen paistamista, ja sitten miedolla lämmöllä pitkä haudutus. Terkuin kaupantäti.
ja siksipä emme tehneet sitä moneen vuoteen. Kunnes tuli tämä "rypsiporsas lihasuikale". Se on hyvää, kokeile!
Luoja voi yhdistää niin että paria eri suikale tyyppiä ja elukkaa . Mukaan iso sipuli . Uunissa . Siitä voi osan pienentää lihakeittoon. Uunissa kypsyy kunnolla 3-5 tuntia sopivalla lämmöllä , että vuokaan laitettu vesi kiehuu mukavasti hiljalleen. Pippuria . Pari paloina porkkanaa. Lisää vettä välillä ja kannellinen vuoka . Edelleen itämaan varkaat varaosat varastaa uunivuokia jos asuntoon pääsevät. Kaikkea sitä liikkuu ja työhön otetaan ettei tarkasteta edes taustaa.
Vierailija kirjoitti:
Luoja voi yhdistää niin että paria eri suikale tyyppiä ja elukkaa . Mukaan iso sipuli . Uunissa . Siitä voi osan pienentää lihakeittoon. Uunissa kypsyy kunnolla 3-5 tuntia sopivalla lämmöllä , että vuokaan laitettu vesi kiehuu mukavasti hiljalleen. Pippuria . Pari paloina porkkanaa. Lisää vettä välillä ja kannellinen vuoka . Edelleen itämaan varkaat varaosat varastaa uunivuokia jos asuntoon pääsevät. Kaikkea sitä liikkuu ja työhön otetaan ettei tarkasteta edes taustaa.
Lihoja.
Karjalan paistoin voi lisätä lammasta kuin joku pitää kalkkunasta paska lintu . Mutta vasikan paistia ja jopa kanaa. Sekaisin vaan kaikkia . Reilusti aikaa kypsentää ja paljon lientä.
Vierailija kirjoitti:
on ottaa liha ajoissa jääkaapista. Puoli tuntia ennen paistamista annat olla pöydällä. Paistat nopeasti kuumalla pannulla, maustat ja annat hautua tosi miedolla lämmöllä pari tuntia. Kasvikset lopuksi mukaan, että vitamiinit säilyy. Tällä pitäisi onnistua.
Pari tuntia on suikaleille ihan liikaa
Kaikki Liha mureutuu vaikka muusiksi kun hauduttaa tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
kananmuna
soija
sokeri
maissijauho
noin 1-2 tuntia
sitten kuumalla pannulla paistetaan ja uuniin pariksi tunniksi.
HAJOAA SUUHUN, tulee niin mureaa
Kananmuna .Soija. Sokeri. Maissi ? Mitähän ihmeen ruokaa noistakin tulee ?
on ottaa liha ajoissa jääkaapista. Puoli tuntia ennen paistamista annat olla pöydällä. Paistat nopeasti kuumalla pannulla, maustat ja annat hautua tosi miedolla lämmöllä pari tuntia. Kasvikset lopuksi mukaan, että vitamiinit säilyy. Tällä pitäisi onnistua.