Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko saada tukia vaikka eroa ei vietäisikään loppuun?

Vierailija
14.03.2012 |

Tilanteeni on se että en vieläkään tiedä että "uskallanko" palata mieheni luokse vai enkö. Kohta erosta on kulunut vuosi (ajasta jolloin ero laitettiin vireille), tuon ajan olemme asuneet täysin erillämme. Olemme saaneet apua suhteemme hoitoon mm. ulkopuolelta mutta en vieläkään tiedä että onko minun järkevää yrittää jatkaa vai eikö. Tarvitsen aikaa ja onneksi mieheni tämän ymmärtääkin!

Mutta miten käy esim. asumistuen, elatustuen? Tuloni ovat sen verran pienet että saan niitä (meillä on yhteishuoltajuus) minun ei siis tarvitse maksaa miehelleni toisesta lapsesta tuota elatusmaksua koska en tällä hetkellä siihen pysty. Kelasta tulee se raha. Kummallakin meillä on yksi lapsi, jaoimme lapsetkin erossa jos näin hölmösti voi sanoa? Mutta miten käy jos sitä kakkosvaihetta ei mene allekirjoittamaan, ei hae lopullista eroa kun vuosi tulee täyteen? Katsotaanko sitten automaattisesti että me olemme "taas" aviopari ja mieheni tulot vaikuttavat minun tukiini niin etten saa esim. tuota asumistukea? Pitääkö minun hakea lopullinen ero rahan takia, olisi aika hullua? Vai miten nämä jutut menee?

On jo muutenkin niin ärsyttävää kun joutuuu tukia hakea, mutta minkäs teet kun terveys alkaa reistailemaan... Voisiko joku vastailla, tietäisikö kukaan näistä mitään?! En päässyt läpi Kelalle vaikka jonotin monta monta minuuttia linjalla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran teillä kummallakin on yksi lapsi huollettavana? Eikös puntit silloin ole ihan tasan?

Vierailija
2/7 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että katsottiin näin kun lasten tapaamisista ja maksuista sovittiin... Ja minä saan pienemmästä maksua isältä. Isä maksaa tosin aika vähän mutta kuitenkin.

Niin minäkin mietin että kun kerran asutaan eri osoit. ja eletään ihan oikeasti erillään niin miksi miehen tulot vaikuttaisivat minun elämääni? Täytyy toki asia vielä tarkistaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä maksat miehelle ja mies sinulle, mitä järkeä on noita rahoja siirrellä molempiin suuntiin, eikö riitä että sinä jos maksat enemmän siirrät erotuksen isälle? Tai Kela maksaa sen?

Vierailija
4/7 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei ole juuri kokemuksia käytännöistä. Tehtiin ja allekirjotet. vain sopimus jota suositeltiin meille. Jostain syystä sen piti mennä niin? No, se ei ole nyt se ongelma vaan tämä miehen tulojen vaikutus minun elämääni....

Vierailija
5/7 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tukia niin kauan, kun teillä on eri osoitteet.

Vierailija
6/7 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä te voitte erottaa sisarukset???? Meillä on 6 vuotta ikäeroa ja ovat todella rakastuneita toisiinsa. Nuoremmalle vanhempi on jumala ja taas vanhempi suojelee kuin pieni äiti nuorempaa. Ei tulisi mieleenkään erottaa sisaruksia, jos tulisi ero. Muutenkin lapsille raskasta...

Vierailija
7/7 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri talouksia kun kerran erillään asutte. Mielestäni saat tuet eikä siihen tarvita virallista eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi