Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen tekstari mulle eilen

Vierailija
22.03.2012 |

Taustana on se, että mies petti mua, annoin anteeksi ja päätimme jatkaa yhdessä. Nyt mies on kavereitten kanssa lomalla viikon ja mä hoidan koko kotirumban, oman työni ja 3 lasta ihan yksin.

Olen koko viikon laittanut miehelle tekstareita joissa olen toivotellut hyvää yötä, hyvää säätä, mukavia hetkiä kavereiden kanssa ja niin edelleen. Hän ei ole kertaakaan soittanut tai kysynyt miten pärjään lasten kanssa tai muuten. Eilen laitoin sitten viestin, että väsyttää ja ahdistaa, mutta toivotin kuitenkin hauskaa päivää kavereiden kanssa.

Mitä sain vastaukseksi? Että mies huolehtii asioista sitten kun tulee takaisin ja että haluaisi nyt olla lomalla kaikesta paskasta eikä kuunnella rutinoita.

Itselle jäi vähän hölmö olo. Minua on petetty, mutta mies lomailee asian vuoksi ja mä hoidan kotona ipanat. Toivotin hyvää loppulomaa ja sanoin, että en ota yhteyttä enää loman aikana.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuntematon siellä käyttää kovasti aikaansa ja energiaansa pähkäillessään että onko jonkun pariskunnan pettäminen käsitelty vai ei ja lukee innoissaan tätä ketjua yrittäessään löytää jonkun sanan tai kohdan, jota voisi tulkita jotenkin negatiivisesti.

Vierailija
42/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n ajatuksissa ja tunteissa.

Siinä se ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuntematon siellä käyttää kovasti aikaansa ja energiaansa pähkäillessään että onko jonkun pariskunnan pettäminen käsitelty vai ei ja lukee innoissaan tätä ketjua yrittäessään löytää jonkun sanan tai kohdan, jota voisi tulkita jotenkin negatiivisesti.

Ja ehkä antaisi jotain eri näkökulmaakin.. Vai miksi tänne kirjoitellaan?

Vierailija
44/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn uudestaan ap pyysikö miehesi anteeksi sulta sitä pettämistä??? Vai käsiteltiinkö se niin että sinä raivosit ja itkit ja ukkeli siinä seuraili tilannetta. Pyysikö anteeksi? On valtavan tärkeää vakava anteeksipyytäminen.

Tunneperäisesti et pääse siitä helpolla yli eikä sitä tosiaankaan auta miehen yksinlomailu -sairasta sanon minä. Ehdottaisin että kävisit ammattiauttajalla juttelemassa muussa tapauksessa saatat tietämättäsi purkaa sitä lapsiisi. Toisinsanoen vaikka niin ettet huomaa heidän lukuisia tarpeitaan.

Itse joudun jostain kumman syystä kuuntelijan osaan kun kyse avio-ongelmista!

Vierailija
45/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun valitit väsymystä yms??? sitä että mies kärsii omantunnon tuskia lomallaan vai mitä?

Pettäminen ei nyt liity mielestäni enää mitenkään tähän, sanoit antaneesi anteeksi!

Vierailija
46/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te muut olette eri paikoissa miestenne kanssa, niin ettekö tekstaile ollenkaan? Kai sitä saa väsyneenä kerran viikossa sanoa että väsyttää ja vituttaa, ja oman aviomiehen ja lasten isän pitää se pystyä vastaanottamaan. Yhdestä viestistä ei kenenkään loma mene pilalle. Oikea vastaus olisi ollut että "kurja kuulla ja kiitos kumminkin että pääsin lomalle, sinun vuorosi tulee seuraavaksi".

Pettäminen ja tyly lomaviesteily kuitenkin nyt eri asioita, eli älä sotke pettämistä tähän olemalla turhan tyly kun palaa lomaltaan. Aiheesta voi kuitenkin sanoa että olipas erikoinen viesti sulta.

me tekstitellään ja soitellaan vaikka oltais ihan päiväkin vain erossa. olisipa outoa alkaa vaatia miestä pitämään arkiasiat poissa minun korvistani (tai silmiltäni) kun olen poissa. samaa perhettähän me edelleen ollaan, lomailtiin sitten tai ei.

Vierailija
47/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te muut olette eri paikoissa miestenne kanssa, niin ettekö tekstaile ollenkaan? Kai sitä saa väsyneenä kerran viikossa sanoa että väsyttää ja vituttaa, ja oman aviomiehen ja lasten isän pitää se pystyä vastaanottamaan. Yhdestä viestistä ei kenenkään loma mene pilalle. Oikea vastaus olisi ollut että "kurja kuulla ja kiitos kumminkin että pääsin lomalle, sinun vuorosi tulee seuraavaksi". Pettäminen ja tyly lomaviesteily kuitenkin nyt eri asioita, eli älä sotke pettämistä tähän olemalla turhan tyly kun palaa lomaltaan. Aiheesta voi kuitenkin sanoa että olipas erikoinen viesti sulta.

"Ihme kommentteja taas täällä" lässyn lässyn, kiva, että ap sai sen parhaankin kommentin.

Jos meistä toinen on lomalla, tekstailemme kyllä, mutta muistamme sen, miksi toinen on lomalla. Se on hänelle irtiotto, siitä meidän arjesta. Se on sitä välittämistä ja toisen huomioon ottamista.

Vierailija
48/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-- Se on hänelle irtiotto, siitä meidän arjesta. Se on sitä välittämistä ja toisen huomioon ottamista.

nyt ymmärrän nämä ihme kommentit.

Vierailija
49/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella vaikea kuvitella, että meistä miehen kanssa jompikumpi olisi useamman yön poissa perheen luota eikä kotiasiat kiinnostaisi lainkaan. Vähintään lapsen tekemiset kiinnostaisivat ja se, pärjääkö toinen arjessa. Tosin viikon lomalle ei kumpikaan ilman toista menisikään, mutta työmatkoja ja lyhyempiä reissuja on ollut.

Totta kai toiselle saa kertoa huonotkin fiiliksensä eikä ap:n viesti edes ollut valitusta pahimmasta päästä. Kettumaisempaa se on kotiin lähetellä drinksuillakäymis- ja muita hehkutusviestejä.

Ikävöiköhän mies kotiin ollenkaan?

Vierailija
50/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihme kommentteja taas täällä" lässyn lässyn, kiva, että ap sai sen parhaankin kommentin.

Jos meistä toinen on lomalla, tekstailemme kyllä, mutta muistamme sen, miksi toinen on lomalla. Se on hänelle irtiotto, siitä meidän arjesta. Se on sitä välittämistä ja toisen huomioon ottamista.

Entäpä jos sillä lomalla olijalla on jokin huonosti? Kaikki ei olekaan mennyt suunnitelmien mukaan tai hän on saanut vaikkapa turistiripulin. Pitääkö hänestä edelleen välittää? Saako hän kertoa asian kotiväelle ilman, että huomioon ottaminen lakkaa?

Vierailija
51/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään ihan tavallista, että puolisot ottavat vuorotellen lomaa perheestä ja matkailevat yksin? Käydäänkö näissä perheissä lasten tai puolison kanssa sitten vielä eri matkoilla?

Lomaa otan mielelläni työstä ja arjesta, mutta että perheestä... Nalkuttavat vaimot, jurmuttavat miehet ja huonosti käyttäytyvät lapset taitavat löytyä joiltain. Saako lapset myös lomaa vanhemmistaan?

Vierailija
52/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just tätä AV-meininkiä.

Mies on itse lähettänyt mulle hehkutusviesteja jatkuvasti, miten ovat just lounaalla drinksut edessä ja miten hyvä sää on ja miten mahtavaa heillä on ollut. Mä oon ollut hengessä mukana, vaikka mies ei ole kertaakaan kysynyt, että miten meillä menee. Yhteen hehkutusviestiin vastasin aika laimeasti että "Täällä sataa vettä, ahdistaa ja väsyttää. Ruokana makaronilaatikkoa ja lapset tappelee." Tästä mies sitten veti kilarit.

tykittänyt niitä viestejä ja mies viettänyt lomaa eikä ole ottanut yhteyttä.

Vierailija
53/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hengessä mukana" kun mies viettää aikaa lomalla kavereitten kanssa. Ja samalla mies ei kuitenkaan halua mitään tietoa kotipaskasta. Todella omituinen asetelma.

Vierailija
54/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärin mies toimii ja tilanne on kohtuuton sulle. Mutta ilmeisesti mies on todella heikoilla nyt (ahdistus ja stressi teostaan ja ehkä työstäkin). Ehkä hän ei nyt vaan pysty parempaan. Sinä tietenkin päätät mitä ja miten paljon jaksat tuollaista käytöstä.

Taustana on se, että mies petti mua, annoin anteeksi ja päätimme jatkaa yhdessä. Nyt mies on kavereitten kanssa lomalla viikon ja mä hoidan koko kotirumban, oman työni ja 3 lasta ihan yksin.

Olen koko viikon laittanut miehelle tekstareita joissa olen toivotellut hyvää yötä, hyvää säätä, mukavia hetkiä kavereiden kanssa ja niin edelleen. Hän ei ole kertaakaan soittanut tai kysynyt miten pärjään lasten kanssa tai muuten. Eilen laitoin sitten viestin, että väsyttää ja ahdistaa, mutta toivotin kuitenkin hauskaa päivää kavereiden kanssa.

Mitä sain vastaukseksi? Että mies huolehtii asioista sitten kun tulee takaisin ja että haluaisi nyt olla lomalla kaikesta paskasta eikä kuunnella rutinoita.

Itselle jäi vähän hölmö olo. Minua on petetty, mutta mies lomailee asian vuoksi ja mä hoidan kotona ipanat. Toivotin hyvää loppulomaa ja sanoin, että en ota yhteyttä enää loman aikana.

Vierailija
55/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään ihan tavallista, että puolisot ottavat vuorotellen lomaa perheestä ja matkailevat yksin? Käydäänkö näissä perheissä lasten tai puolison kanssa sitten vielä eri matkoilla? Lomaa otan mielelläni työstä ja arjesta, mutta että perheestä... Nalkuttavat vaimot, jurmuttavat miehet ja huonosti käyttäytyvät lapset taitavat löytyä joiltain. Saako lapset myös lomaa vanhemmistaan?

Meillä matkaillaan yksin, yhdessä ja lapset isovanhempien kanssa. Työssä ja arjessa jaksetaan paremmin, kun siitä saa vähän vapaata. Voi olla, että on itsekästä ottaa lomaa perheestä, mutta kyllä äitikin saa olla itsekäs ja paremmin sitten taas jaksaa, kahta omaa ja kolmea sijoituslasta, miehestä puhumaattakaan!

Itselläni ei ole yhtään superlasta ja he kyllä käyttäytyvät huonosta ja täydellisen miehen kanssa en ole myöskään päässyt naimisiin, hän on välillä todella rasittava.

Vierailija
56/56 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuutan nyt tuon pettämisjutun (vaikka minunkin mielestä miehen pitäisi jo historian takia olla aika mielinkielin vaimolleen...) jos se kerran on käsitelty.

Ainakin meidän parisuhteessa omasta pahasta olosta, arjen raskaudesta tai mistä tahansa mieltä painavasta asiasta voi puhua toiselle, oli tämä sitten lomalla tai ei. Silloin kun puoliso tarvitsee tukea niin sitä mun mielestä kuuluu antaa (itse ainakin haluaisin olla oman puolisoni tukena jos häntä ahdistaa). Tässä tilanteessa tueksi olisi riittänyt vaikka rohkaiseva viesti tuon tuollaisen sijaan.

Ja tosiaan ihmettelen miksi miehen pitää saada lomailla jos on itse sen "kaiken paskan" järjestänyt omin voimin.