Iholla, meni maku täysin....
Olen seurannut alusta asti sarjaa, mutta nyt alkaa ihan aikuisten oikeesti tympimään tuo Reino.
En jaksa tai halua enää katsoa hänen mielestäni outoa käyttäytymistä.
Miksi ihmeessä menee TVseen nolamaan itsensä? Ei tuollainen kiroaminen ym. kuulu perhe-elämään, eikä varsinkaan lasten kuultavaksi.
Sitä on jo pienimmistä asioista lastensuojelu puuttunut lasten asioihin joten ihmettelen syvästi jos tässä ei olisi jo ihan aihetta seurata perhettä. Hyi että tekee pahaa koko ukko, no ei Marialla voi olla kaikki muumit laaksossa jos katsoo tuollaista miestä.
Onko teitä muita ketä jo ihan ällöttää tuo käytös?
Kommentit (65)
Salomaan mainitusta tekstistä: “Ei ole alistajaa jos ei löydy alistujaa. Uhri on tottunut jo lapsena siihen, että häntä ei nähdä eikä hän ole koskaan terveellä tavalla keskipisteenä. Hän on tottunut hylkäämään itsensä. Aikuisena hän etsii suhteen, jossa se tapahtuu taas. Hän yksipuolisesti antaa, muttei saa itse juuri mitään.” Toipumiseen tarvitaan Salomaan mukaan kolme sanaa: tunnista, hyväksy ja toivu. “Terveessä ihmisessä on myös luja puoli. Hän osaa laittaa rajoja mutta hän on säilyttänyt myös herkkyytensä. Jos hän joutuu narsistin uhriksi, hän irrottautuu tästä roolista terveen lujuutensa avulla. Tasapainoisessa suhteessa itsekkyys ja epäitsekkyys ovat tasapainossa. On tervettä, että toivoo itselle yhtä paljon hyvää kuin toiselle.”
Nuo sinun lauseesi ovat sanasta sanaan siitä kirjasta.
että tuo nerokas huomauttaja ymmärsi sen siitä että laitoin sen lainausmerkkeihin ja aloitin tekstin kaksoispisteiden jälkeen...
Mutta sitähän ei voi koskaan lukija tietää, mistä kirjasta/artikkelista lainausmerkit ovat peräisin, jos kirjoittaja ei merkitse lähdettä....
kas kun et pyydä viittaamaan siihen sivuun jolta lainaus on että en viittaa vahingossa koko kirjaan.
Se pikkupoika Fidel on söpö ja ihana :)
tulla oikein porukalla AV:lle :DD Kauan tähän menikin!
Taidat olla idiootti?
varsinkin siinä, kun Reino vetosi Mariaan pettämistouhussa ikään kuin kaikki olisi ollut Marian syytä (sä et anna mulle tarpeeks huomiota, oot vaan 15 % mun jne.) ja kiroili ja sätti koko ajan, olin valmis lyömään narsisti-leimaa Reinon otsaan.
Nyt viimeisin jakso missä toissapäivänä esiintyivät näytti vähän muutakin.
Marian joka liitelee rakennusprojektin suhteen epärealistisesti (tänne vois vaikka muuttaa- jumalauta mökki ihan kesken...) ja on yltiöpositiivisesti ihan toisessa maailmassa. Ehkä viimeisillään raskaana epätoivoisessa tilanteessa siellä olisin itsekin "henkisesti turvassa", ei sillä...
Sitten taas autossa näytettiin ihan luhistumassa olevaa itkuista Reinoa joka siis todella näytti burn outin partaalla olevalta (eikä siinä tilassa kukaan ole ns. normaali tai oma itsensä, vaan kilahtaa ihan ihme asioista... Jätkä on ihan hajalla).
Minusta siis tuokaan parisuhde (minkä ovat halunneet tuoda julkisuuteen) ei näytä lainkaan siltä, miltä ensi klippien perusteella voisi ajatella, kaikki ei ole ihan niiin mustavalkoista.
Joskin Reino teki väärin j a infantiilisti syytti vaimoaan tekemisistään, mut taustalla on kyl muutakin.
Lisäks pitää muistaa että paljosta materiaalista meille näytetään vain se, mitä meidän halutaan näkevän. Kieltämättä koukuttavaa.
Ensin nauroin silmät kyynelissä, mutta sitten muistin teidän olevan oikeita ihmisiä, ja mahdollisesti vielä vanhempia. Huh, edelleen kauhistuttaa miten ketä vaan saa Suomessa lisääntyä!
Mutta asiaan, teette oikeasti persoonallisuusdiagnoosin ihmisestä max 10 min tv-näkyvyyksien perusteella? O_O Ensinnäkin Reino oli siinä "kiukuttelukohtauksessaan" ilmeisen väsynyt ja flunssainen, kyllä muakin ****ttais jos pitäisi siinä tilanteessa mennä raksalle. Lisäksi, perheellä on ilmeinen stressi kokoajan - asuvat anoppilassa jo toista vuotta, raksahommat + ties mitä, mitä ei kameran edessä näytetty. Mies on lisäksi esiintyvä artisti, jolla on kuitenkin "kiusauksia" enemmän kuin normijätkällä (tai av-mammam äijällä, jota tuskin ketään huolisi. ;). Pettäminen (HUOM, yhden (1) kerran) on tässä tapauksessa jollain tasolla ymmärrettävää, jonka Maria ja Reino lisäksi hoitivat erinomaisesti.
Minusta kyseinen perhe on ihastuttava, stressaantunut normi perhe, ei elämä ole, eikä sen kuulukaan olla, aina 100% auringonpaistetta. Tästä on kuitenkin naurettavan säälittävää tehdä kenestäkään narsistisuusdiagnoosia, joka on muuten jo varmaan 10+ - vuotta vanha muoti-ilmiö. Tulkaa jo 2010-luvulle ja keksikää jokin uusi!
With love,
Pikku-Peikko
P.s., Fidel on veikeä nimi!
Lähti sydämet, muutama sulku ja englanninkieliset tekstit pois. Täällä taitaa olla jonkin sortin automaattisensuuri. No, idea tuli selväksi. :)
Lähteneet tuomitsemaan reiskaa. Kyllä pitkässä parisuhteessa väkistekin sanotaan välillä tyhmyyksiä ja kiukutellaan. Ties mitä kaikkea paljastuis jos itsekin alkaisin kuvaamaan arkeani. Itselleni jokin tavallinen juttu vois vaikuttaa ulkopuolisen silmillä järkyttävältä :D.
ja off topic, mua ärsyttää kun nykyisin leimataan narsistiseksi mitä pienimmästä syystä. Ei riitä, että ihminen on ajattelematon tai itsekäs, kun heti on narsisti.
Mä inhoan myös narsisti-leiman heittelemistä sinne tänne.
On kuitenkin ihan tervettä, että särähtää korvaan noin ruma puhetyyli. Ihmetyttää, miksi tuo vaimo vaikenee eikä sano että minulle ei puhuta noin.
Jotenkin säälittikin se eilisen jakson autokeskustelu..
Fidel is short for Fidelity
eli uskollisuus.
Luuletko Castron vanhempien antaneen lapselleen aikoinaan englanninkielisen nimen...?
Fidel tarkoittaa aika monella romaanisella kielellä uskollista:
Ranska: fidèle
Espanja: fiel
Katalaani: fidel
Italia: fedele
Portugali: fiel
Tulee latinan sanasta fidelis (luotettava, lojaali).
On kuitenkin ihan tervettä, että särähtää korvaan noin ruma puhetyyli. Ihmetyttää, miksi tuo vaimo vaikenee eikä sano että minulle ei puhuta noin.
Jotenkin säälittikin se eilisen jakson autokeskustelu..
Itsekin sanoisin vastaavasti, mutta ehkä Maria on vaan todennut helpommaksi olla hiljaa. On myös ihmisiä, esimerkiki eräs ystäväni, jotka ovat vaan niin perin kilttejä etteivät "osaa" sanoa tuollaista. Ovat kuitenkin ihan onnellisia suhteissaan. Kiukun olon purkavat sitten esim. kirjoittamalla tai potkimalla nyrkkeilysäkkiä.
Mä olen viimeksi nähnyt sen treffijakson (seuraan netistä, liian myöhäinen lähetysaika tv:n katseluun) ja musta siinä näkyi kuitenkin aitoa rakkautta joka vaan välillä häviää kaiken muun alle. Silloin juurikin pettämisen(kin) tyyliset kriisit voivat oikein hoidettuina olla hyväkin asia - muistaa taas huolehtia myös parisuhteesta. :)
Jotenkin säälittikin se eilisen jakson autokeskustelu..Itsekin sanoisin vastaavasti, mutta ehkä Maria on vaan todennut helpommaksi olla hiljaa. On myös ihmisiä, esimerkiki eräs ystäväni, jotka ovat vaan niin perin kilttejä etteivät "osaa" sanoa tuollaista. Ovat kuitenkin ihan onnellisia suhteissaan. Kiukun olon purkavat sitten esim. kirjoittamalla tai potkimalla nyrkkeilysäkkiä.
Mä olen viimeksi nähnyt sen treffijakson (seuraan netistä, liian myöhäinen lähetysaika tv:n katseluun) ja musta siinä näkyi kuitenkin aitoa rakkautta joka vaan välillä häviää kaiken muun alle. Silloin juurikin pettämisen(kin) tyyliset kriisit voivat oikein hoidettuina olla hyväkin asia - muistaa taas huolehtia myös parisuhteesta. :)
T:se Peikko joka ei näköjään mitään osaa. Huoh.
etteivät tämän ketjun arvostelijat ole koskaan nähneet talonrakennusprojektia läheltä. On aika stressaavaa puuhaa. Katselin vuoden samanlaista kiukuttelevaa rakentajaa, oli jatkuvasti pinna kireällä. Muuten kyllä mukava ja säyseä mies.
Ei kannata tuomita niin helposti. Reino käy vielä töissä kaiken päälle.
mutta noin itsekästä ja lapsellista perheenisää en kyllä vielä koskaan ole tavannut. Kun miehen jokainen lause alkaa "minä" tai "minun" ja kun kaikki pyörii pelkän oman navan (tai sen menomunan) ympärillä, kun vain mun pahaolo ja ahdistus on keskeinen ongelma, kun mua pitäisi jonkun lohduttaa ja lässyn lässyn lässyn - lasten tai vaimon mielipiteillä, mielipahalla tai ahdistuksella ei ole mitään merkitystä, vain MINÄ, MINÄ, MINÄ. Ei helkkari sentään mikä tyyppi. Kyseessä pitäisi kuitenkin olla aikuinen mies ja lapsen vanhempi. Metrin halollakaan ei pitäisi moiseen koskea muuta kuin karkotusmielessä.
mutta noin itsekästä ja lapsellista perheenisää en kyllä vielä koskaan ole tavannut. Kun miehen jokainen lause alkaa "minä" tai "minun" ja kun kaikki pyörii pelkän oman navan (tai sen menomunan) ympärillä, kun vain mun pahaolo ja ahdistus on keskeinen ongelma, kun mua pitäisi jonkun lohduttaa ja lässyn lässyn lässyn - lasten tai vaimon mielipiteillä, mielipahalla tai ahdistuksella ei ole mitään merkitystä, vain MINÄ, MINÄ, MINÄ. Ei helkkari sentään mikä tyyppi. Kyseessä pitäisi kuitenkin olla aikuinen mies ja lapsen vanhempi. Metrin halollakaan ei pitäisi moiseen koskea muuta kuin karkotusmielessä.
Meidän mies remontoi, tekee väikkäriä, käy töissä jne., eikä huuda vittua minulle tai lapsille. Ei pura meihin väsymystä, koska se ei ole meidän syy. :) Menee lenkille jos päätä särkee, tai sitten halaillaan vähän.
Ymmärrän että heillä oli talonrakennuksesta järjetön stressi. Ymmärrän että Reiska teki samalla töitä. Ymmärrän että anoppilassa asuminen on kauheeta ja stressaavaa. Ymmärrän että lapsen saaminen ei ole maailman vähiten stressiä aiheuttava tila kaiken edellämainitun päälle. Mutta.
Siis se ASENNE miten Reino puhui edellisissä jaksoissa oli kauhea. Vihaisena ikäänkuin syyttäen puhuu kuinka hän ei ole halunnut että he ovat yksin ja tässä tilanteessa, ja onhan hän VAIN MIES. Jos on pettänyt, saisi edes kuulostaa siltä että on pahoillaan eikä syytä siitä vaimoa kun on pitänyt pettää kun elämä niin perseestä. Ja vaikka stressaa, niin musta on vääerin että toinen kiroilee minkä kerkeää, huutaa, syyttäen valittaa, ja toinen on viimeisillään raskaana ja häntä kohtaan on tehty väärin, ja hän hiljaa hyväksyy.
pointtina se, että mulle ei puhuttais noin, noin alentavasti ja epäkunnioittavasti. Ei taida edes tuo mies tietää miten purkaa kaiken pahan vaimonsa päälle ja miltä se näyttää, liekö tottunut kun vaimo niin kiltti ja alistuva...
Mietin että ne joiden mielestä kaikki on ok tuossa parisuhteessa, millaisessa itse elätte...Saako teitä kohtaan käyttäytyä noin?
eikä rakennuttaisi. Se, että käy patsastelemassa rakennuksella ei kyllä kamalasti kuormita. Raha tietysti voi stressata, mutta ehkä ne asiat tulisi hoitaa kuntoon ennen rakennuttamisen aloittamista.
Kamalaa ja typerää käytöstä jatkuvasti aikuiselta mieheltä.
etteivät tämän ketjun arvostelijat ole koskaan nähneet talonrakennusprojektia läheltä. On aika stressaavaa puuhaa. Katselin vuoden samanlaista kiukuttelevaa rakentajaa, oli jatkuvasti pinna kireällä. Muuten kyllä mukava ja säyseä mies.
Ei kannata tuomita niin helposti. Reino käy vielä töissä kaiken päälle.
Mutta sitähän ei voi koskaan lukija tietää, mistä kirjasta/artikkelista lainausmerkit ovat peräisin, jos kirjoittaja ei merkitse lähdettä....