Iholla, meni maku täysin....
Olen seurannut alusta asti sarjaa, mutta nyt alkaa ihan aikuisten oikeesti tympimään tuo Reino.
En jaksa tai halua enää katsoa hänen mielestäni outoa käyttäytymistä.
Miksi ihmeessä menee TVseen nolamaan itsensä? Ei tuollainen kiroaminen ym. kuulu perhe-elämään, eikä varsinkaan lasten kuultavaksi.
Sitä on jo pienimmistä asioista lastensuojelu puuttunut lasten asioihin joten ihmettelen syvästi jos tässä ei olisi jo ihan aihetta seurata perhettä. Hyi että tekee pahaa koko ukko, no ei Marialla voi olla kaikki muumit laaksossa jos katsoo tuollaista miestä.
Onko teitä muita ketä jo ihan ällöttää tuo käytös?
Kommentit (65)
Reino ja Maria ovat molemmat yhtä pahoja.Huomiohuoria.
Marian lapsenomainen lässytys ja Reinon äksyily on kuin hiekkalaatikolta.
Maria manipuloi miestään ja saa nautintoa siitä et Reino on koko ajan anteeksipyytävässä asemassa ja Reino passiivisesti "vihaa" vaimoaan ja käy vieraissa joka johtaa aina samaan kierteeseen.
Maria pillittää ja lässyttää ja mielistelee kuin koira ja Reino potkii Mariaa pois.
Reino ja Maria ovat molemmat yhtä pahoja.Huomiohuoria.
Marian lapsenomainen lässytys ja Reinon äksyily on kuin hiekkalaatikolta.
Maria manipuloi miestään ja saa nautintoa siitä et Reino on koko ajan anteeksipyytävässä asemassa ja Reino passiivisesti "vihaa" vaimoaan ja käy vieraissa joka johtaa aina samaan kierteeseen.
Maria pillittää ja lässyttää ja mielistelee kuin koira ja Reino potkii Mariaa pois.
Reino on monesti diagnosoitu narsistiksi. Paula Salomaa sanoo, että myös uhrilla on samanlainen persoonallisuus kuin narsistilla. He ovat vain kolikon kääntöpuolia.
Katsoin eilen ekaa kertaa, ja täytyy sanoa, että todella ahdistava ilmapiiri tuossa perheessä. Tuli jotenkin paha olo, kun sitä seurasi. tuskin seuraan jatkossa.
niin pakko sanoa että ette tekään kovin fiksua kuvaa itsestänne anna.
eilisessä tv 2:n ohjelmassa samaan aikaan seurasin perhettä, jossa suurinpiirtein samanikäisellä lapsella kuin Fidel, oli vakava sairaus, joka sitoi vanhempien ajan lähes täysin. Isä kävi sitten raksalla rakentamassa taloa perheelle kun oli tilaisuus. Isä vaikutti suhtautuvan tilanteeseen rauhallisesti ja kuten sanoikin "ottaa päivän kerrallaan". Ei mitään jatkuvia kiukutteluja ja sikaraivareita vaikka vaimo on varmaan tällä hetkellä 1%:sti HÄNEN.
Reino ja Maria ovat molemmat yhtä pahoja.Huomiohuoria. Marian lapsenomainen lässytys ja Reinon äksyily on kuin hiekkalaatikolta. Maria manipuloi miestään ja saa nautintoa siitä et Reino on koko ajan anteeksipyytävässä asemassa ja Reino passiivisesti "vihaa" vaimoaan ja käy vieraissa joka johtaa aina samaan kierteeseen. Maria pillittää ja lässyttää ja mielistelee kuin koira ja Reino potkii Mariaa pois.
Reino on monesti diagnosoitu narsistiksi. Paula Salomaa sanoo, että myös uhrilla on samanlainen persoonallisuus kuin narsistilla. He ovat vain kolikon kääntöpuolia.
Nainen joka edes omalta osaltaan yrittää säilyttää jonkinlaisen normaalin ilmapiirin ja kotirauhan. Että olette sairaita. Paula Salomaa on sanonut paljon muutakin joka on jätetty omaan arvoonsa. Mm. koulukiusatussa on yhtä lailla vikaa kuin koulukiusaajassa. Molemmat ovat vain saman kolikon kääntöpuolia. Jne.
Reino ja Maria ovat molemmat yhtä pahoja.Huomiohuoria. Marian lapsenomainen lässytys ja Reinon äksyily on kuin hiekkalaatikolta. Maria manipuloi miestään ja saa nautintoa siitä et Reino on koko ajan anteeksipyytävässä asemassa ja Reino passiivisesti "vihaa" vaimoaan ja käy vieraissa joka johtaa aina samaan kierteeseen. Maria pillittää ja lässyttää ja mielistelee kuin koira ja Reino potkii Mariaa pois.
Nainen joka edes omalta osaltaan yrittää säilyttää jonkinlaisen normaalin ilmapiirin ja kotirauhan. Että olette sairaita. Paula Salomaa on sanonut paljon muutakin joka on jätetty omaan arvoonsa. Mm. koulukiusatussa on yhtä lailla vikaa kuin koulukiusaajassa. Molemmat ovat vain saman kolikon kääntöpuolia. Jne.
tuohan on ihan totta. Vikaa on myös koulukiusaussa, mutta hän ei ole kuitenkaan syyllinen.
Minun ex-mieheni oli narsistinen. Ja kun luin Salomaan kirjan, niin alleirjoitan kaiken, mitä hän on kirjoittanut. Se olen minä, joka mahdollisti, että mieheni pystyi toimimaan narsistiseksi. Minä joustin, joustin ja joustin, jotta ei tulisi riitaa ja jotta olisi hyvä ilmapiiri.
Kun olen näitä ketjuja lukenut, niin voin silmissäni kuvitella, että tuo Maria on samanlainen kuin minä olin.
Salomaan mainitusta tekstistä: “Ei ole alistajaa jos ei löydy alistujaa. Uhri on tottunut jo lapsena siihen, että häntä ei nähdä eikä hän ole koskaan terveellä tavalla keskipisteenä. Hän on tottunut hylkäämään itsensä. Aikuisena hän etsii suhteen, jossa se tapahtuu taas. Hän yksipuolisesti antaa, muttei saa itse juuri mitään.” Toipumiseen tarvitaan Salomaan mukaan kolme sanaa: tunnista, hyväksy ja toivu. “Terveessä ihmisessä on myös luja puoli. Hän osaa laittaa rajoja mutta hän on säilyttänyt myös herkkyytensä. Jos hän joutuu narsistin uhriksi, hän irrottautuu tästä roolista terveen lujuutensa avulla. Tasapainoisessa suhteessa itsekkyys ja epäitsekkyys ovat tasapainossa. On tervettä, että toivoo itselle yhtä paljon hyvää kuin toiselle.”
Salomaan mainitusta tekstistä: “Ei ole alistajaa jos ei löydy alistujaa. Uhri on tottunut jo lapsena siihen, että häntä ei nähdä eikä hän ole koskaan terveellä tavalla keskipisteenä. Hän on tottunut hylkäämään itsensä. Aikuisena hän etsii suhteen, jossa se tapahtuu taas. Hän yksipuolisesti antaa, muttei saa itse juuri mitään.” Toipumiseen tarvitaan Salomaan mukaan kolme sanaa: tunnista, hyväksy ja toivu. “Terveessä ihmisessä on myös luja puoli. Hän osaa laittaa rajoja mutta hän on säilyttänyt myös herkkyytensä. Jos hän joutuu narsistin uhriksi, hän irrottautuu tästä roolista terveen lujuutensa avulla. Tasapainoisessa suhteessa itsekkyys ja epäitsekkyys ovat tasapainossa. On tervettä, että toivoo itselle yhtä paljon hyvää kuin toiselle.”
Nuo sinun lauseesi ovat sanasta sanaan siitä kirjasta. Ja hän myös sanoo samassa kirjassa, että narsistilla ja uhrilla on samanlainen persoonallisuuden rakenne. Narsisti voi olla alistuja suhteessa johonkin toiseen narsistiin, ja alistuja voi toisessa suhteessa nousta narsistiksi. Hän myös väittää - tätä ehkä vähän epäilen - että nämä roolit voivat samassa parisuhteessa muuttua hetkessä toisinpäin.
Yöelämän ja keikkailun yhdistäminen lähiö- tai maaseutuasumiseen voi olla vähän hankalaa... taksilla ajamista ainakin tulee paljon, ellei halua rattijuopumuksesta kärähtää...
Eikö tässä ole oiva syy jäädä aina yöksi keikkakaupunkiin... Varmaan Suuri Taiteilija aina "patjan" alleen löytää eikä sitten lapset ja muija herätä aamulla aikaisin arkisilla äänillään.
ulkonäön ja aksentin vuoksi 12 vuotta (peruskoulu & lukio jonne tuli samalle luokalle suurin osa samasta peruskoululuokasta)ja olin henkisesti aivan hajalla siinä vaiheessa kun menin lukion jälkeen yliopistoon. Yliopistossa aloin seurustella miehen kanssa joka alisti minut vähitellen täysin. Lamaannuin aina kun hän korotti ääntään ja yritin koko ajan hyvitellä, olla kiva ja pitää ilmapiirin miellyttävänä. Pääsin hänestä ja traumoistani eroon vasta lähemmäs nelikymppisenä kun aloin hakea aktiivisesti ammattiapua kiltteyteeni.
Itselläni koulukiusaaminen toimi pohjustuksena sille että itsetuntoni ei ole ollut aikuisenakaan terve.
ulkonäön ja aksentin vuoksi 12 vuotta (peruskoulu & lukio jonne tuli samalle luokalle suurin osa samasta peruskoululuokasta)ja olin henkisesti aivan hajalla siinä vaiheessa kun menin lukion jälkeen yliopistoon. Yliopistossa aloin seurustella miehen kanssa joka alisti minut vähitellen täysin. Lamaannuin aina kun hän korotti ääntään ja yritin koko ajan hyvitellä, olla kiva ja pitää ilmapiirin miellyttävänä. Pääsin hänestä ja traumoistani eroon vasta lähemmäs nelikymppisenä kun aloin hakea aktiivisesti ammattiapua kiltteyteeni. Itselläni koulukiusaaminen toimi pohjustuksena sille että itsetuntoni ei ole ollut aikuisenakaan terve.
Koska narsisti on yhtä paha kuin narsistin uhri niin koulukiusattuja ei pitäisi lainkaan sääliä eikä koulukiusaamiseen ole tarvetta puuttua.
Kenen teidän elämässä olisi jotain erikoisempaa ja hienompaa kuvattavaa. Joo, en mäkään tuota kiroilua ymmärrä, mutta emme me myöskään näe kaikkea ja tiedä kaikkea heidän elämästä.
Ja ensinnäkin viitsitte tulla tänne pätemään, että tietääkö joku arkkitehti muuttotarkastuksista jne. Olette pellejä! Tietenkin tietää.
Ja sitten epäilenpä, että ette ole osa tainneet rakentaa koskaan, oletteko edes käyneet omakotityömaalla?? Se on oikeasti rankkaa, kaikki rahat ja voimavarat kiinni siinä touhussa. Ja kuten huomasimme Reino oli ollut yön töissä ja oli selvästi väsynyt. Mulla jotenkin nousi sympatiat heidän perhettä kohtaan.
Ja mikä törkeintä viitsitte haukkua sen lapsen nimenkin, ei hyvää päivää, av- yksinhuoltajalähiömammat mussuttaa. Puhutte erosta ja muusta, koittakaapa asettua toisen asemaan. Kaikkea hyvää minä toivon heille!
ulkonäön ja aksentin vuoksi 12 vuotta (peruskoulu & lukio jonne tuli samalle luokalle suurin osa samasta peruskoululuokasta)ja olin henkisesti aivan hajalla siinä vaiheessa kun menin lukion jälkeen yliopistoon. Yliopistossa aloin seurustella miehen kanssa joka alisti minut vähitellen täysin. Lamaannuin aina kun hän korotti ääntään ja yritin koko ajan hyvitellä, olla kiva ja pitää ilmapiirin miellyttävänä. Pääsin hänestä ja traumoistani eroon vasta lähemmäs nelikymppisenä kun aloin hakea aktiivisesti ammattiapua kiltteyteeni. Itselläni koulukiusaaminen toimi pohjustuksena sille että itsetuntoni ei ole ollut aikuisenakaan terve.
Koska narsisti on yhtä paha kuin narsistin uhri niin koulukiusattuja ei pitäisi lainkaan sääliä eikä koulukiusaamiseen ole tarvetta puuttua.
Eihän se sitä tarkoita, että joku saa olla naristi ja kiusata muita ihmisiä, eikä kenenkään tarvitse siihen puuttua!? "Ei se mitään, että minua kiustaan/mieheni kohtelee minua huonosti, minähän ansaitsen sen" - tämä sinun asenteesi juuri mahdollistaa narsismin olemassaolon.
Toki narsistissa ja uhrissa on eroavaisuuksia: Narsisti manipuloi pelolla. Narsistin uhri osaa myös manipuloida. Hän manipuloi kiltteydellä, eli hän yrittää saada ihmiset toimimaan tietyllä tavalla olemalla ylikiltti.
Henkkoht. en usko, että kaikki koulukiusatut ole persoonallisuudenrakenteeltaan samanlaisia kuin kiusaajansa. Jos esim. kiusataan ihon värin vuoksi, ei siihen voi mitenkään itse vaikuttaa.
Enkä myöskään usko, että kaikkea kiusaamista voi saada loppumaan, vaikka kuinka olisi itse tunne-elämältään tasapainossa. Koska toisinaan ainut mahdollisuus saada kiusaaminen loppumaan on vain poistua paikalta, ja aina ei voi poistua paikalta.
Aika epätasapainoiselta kuviolta vaikuttaa sarjan perusteella. Toinen on narsistis-epävakaa,jolla moraalikäsitykset täysin lapsen tasolla. Ja toinen muuten vain epävakaa ja sairaalloisen huomionhakuinen. Voihan tietysti olla, että tuo on vain näytelmää, mutta en kyllä usko ihan siihenkään.
Nuo sinun lauseesi ovat sanasta sanaan siitä kirjasta.
Kaikkea hyvää minä toivon heille!
että ihmiset ajattelisivat ennenkö menevät vapaehtoisesti televisioon jakamaan yksityisasioitaan ja vielä lastensa asioita.
kohtaus,missä nordinit autossa oli ahdistava tilanne,näki mariastakin että ahdisti,taisi olla jotain supistuksiakin siinä kun tuskaili,tuli kuitenkin tilanteesta omaa mieleen,ahdistava mies joka hermoilee,kiroilee,haukkuu ja siinä tilanteessa en onneksi itse enään ole
Nuo sinun lauseesi ovat sanasta sanaan siitä kirjasta.
että tuo nerokas huomauttaja ymmärsi sen siitä että laitoin sen lainausmerkkeihin ja aloitin tekstin kaksoispisteiden jälkeen...
on kylätalkkareita, vara-aviomiehiä jne.
Kai niillä varaa on palkata joku töihin jos eivät itse ehdi.