Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinköhän väärin... Komensin toisen lasta päiväkodissa.

Vierailija
21.03.2012 |

Mun lapsi on varahoidossa päiväkodissa ja siellä on toinen lapsi varahoidossa meidän pph:lta.

Hakutilanteessa oisin halunnu puhua hoitajan kanssa, mutta siihen tuli tää toinen lapsi selittämään jotain. Huusi hoitajaa "Pirkkopirkkopirkko, Pirkko, PIRKKOOOOOOOOOOO!!!!". Mitään muuta asiaa lapsella ei ollut. Mulla meni hermo, oli väsynyt ja äkäinen ja halusin vain saada asiani selvitettyä nopesti.

Ärähdin tai sanoin ehkä vähän turhan napakasti lapselle, että "Lopeta, nyt Jessica ON hetken hiljaa ja odottaa vuoroaan. Älä keskeytä!". Hoitaja kun ei tehnyt elettäkään sanoakseen lapselle mitään (pelkäsikö että kantelen??).

Nyt vähän kaduttaa tai hävettää... Mutta mua on ärsyttänyt jo pitkään pph:llakin sama asia. Pph sentään kyllä yleensä sanoo lapselle vuoron odottamisesta ja keskeyttämisestä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla keitti liikaa yli. Tää keskeyttäjä-lapsi on kuitenkin jo 4-vuotias ja luulisi sen ikäisen jo malttavan edes vähän odotella.

Itseasiassa mun vähän päälle parivuotiaskin malttaa hetken, kun sanoo "odota"!

Ja olen pannut merkille, että tämän lapsen äiti on niitä äitejä, jotka heti itse lopettavat keskustelun heti kun lapsi vinkasee ja kääntyvät lapsen puolen. Eli opettavat lapsensa epäkohteliaiksi keskeyttäjiksi. Tää lapsi on jo oppinu hyökkäämään päälle, eli aina kun pph:llakin vaihdan pari sanaa päivästä, niin lapsi ihan tarkoituksella tulee hakemaan huomiota.

Mut joo, olisin tosiaan voinut nätimmin sanoa ja silti tarpeeksi napakasti.

ap

Vierailija
2/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon vieraallakin lapsella on oikeus. Kamalaa, jos ei koskaan opeteta, et toisten päälle ei huudeta. Tuollaista käytöstä kaipaisi muiltakin aikuisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi puhui Pirkolle, sinä tulit siihen väliin eli puhuit päälle.

Miksi sinulla on oikeus olla epäkohtelias ja ohittaa lapsi?

Vierailija
4/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä edellytät lapselta aikuismaista käytöstä ja kykyä odottaa puhevuoroa, niin SINUN pitää myös itseltäsi edellyttää aikuismaista käytöstä sanoa asiat nätisti ja ärähtelemättä.

Joten sinä nyt kyllä vaivuit aika lailla sen lapsen tasolle, anteeksi vaan.

Sinänsä toki lapsille pitää opettaa, että kukin puhuu vuorollaan. Mutta sen voi sanoa ihan nätistikin, että "odota Jessica, minulla on puhe kesken, kohta on sinun vuorosi."

Vierailija
5/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesksyttänyt lapsen ja hoitajan juttua, vaan lapsi tapansa mukaan juoksi siihen luoksemme kun olimme juuri aloittaneet!

ap

Vierailija
6/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesksyttänyt lapsen ja hoitajan juttua, vaan lapsi tapansa mukaan juoksi siihen luoksemme kun olimme juuri aloittaneet! ap

On omituista, miten aikuiset kuvittelevat ison kokonsa takia olevansa jotenkin erityisiä.

Vierailija
7/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin teit oikein. Oli sitten aikuinen tai lapsi, keskeyttää ei saa.

t. päiväkodissa töissä

Vierailija
8/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset puhuvat ensin ja lapset ovat hiljaa sen aikaa. Ei se sen vaikeampaa ole.

Vierailija
9/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA tyylisi kuulosti kyllä ai-niin-aikuismaiselta.

Vierailija
10/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

senkin pentu, nyt pää kiinni, MINÄ PUHUN NYT!

Vierailija
11/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on päivähoidon ykkösiä, aikuiset tulee kakkosena ja odottaa vuoroaan.

Vierailija
12/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan olisi pitänyt sanoa sinulle, että lapset ensin, selvitetään tämä juttu lapsen kanssa ja sen jälkeen on mahdollista puhua, jos lasten hoitamiselta ehdin.

En ymmärrä vanhempia, jotka joka helvetin hakukerta omivat hoitajan itselleen ja samalla pihallinen lapsia on ilman aikuisen valvontaa.

Vierailija
13/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienet lapset vielä tajua odottaa omaa vuoroaan.

Muutenkin ärsyttää vanhemmat, jotka kuvittelevat, että hoitajilla on lapsen hakemisen jälkeen aikaa rupatella puoli tuntia vanhemman kanssa. Hoitajat ovat tarhassa lapsia varten, ei aikuisia

Annoit varmasti erittäin aikuismaisen ja fiksun kuvan itsestäsi tarhan tädille.

Vierailija
14/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienet lapset vielä tajua odottaa omaa vuoroaan.

Muutenkin ärsyttää vanhemmat, jotka kuvittelevat, että hoitajilla on lapsen hakemisen jälkeen aikaa rupatella puoli tuntia vanhemman kanssa.

'

en tunne ainuttakaan vanhempaa joka haluaisi puoli tuntia jutella. Kellä edes olisi aikaa tuollaiseen?

Vierailija
15/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne äitin kultapallerot ikinä opi odottamaan vuoroaan jos niille ei sitä opeta.

Vierailija
16/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. pph

Vierailija
17/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oikein sanoa lapselle, mutta ehkä olisi voinut sanoa jämptisti, mutta silti nätimmin. Ainakin ekan kerran. Turha omaa äkäisyyttään heittää lapsen niskaan.

Vierailija
18/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärähtänyt jotain vastaavaa ja kappas, onkin ollut sen lapsen äiti tai isä selkäni takana. Nykyään puhun vieraille lapsille todella ystävällisesti ja muistan että suustani pitää tulla sellaista minkä kehtaisin sanoa heidän vanhempiensa kuullen

Mutta muuten meni ihan oikein ;)

Vierailija
19/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siellä ei aikuisella ole koskaan vuoroa.

Vierailija
20/20 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että todellakaan lapset eivät keskeytä aikuisten juttelua. Se on sitäpaitsi epäkohteliasta. Pihalla on aina yksi aikuinen, joka ei anna raportteja vanhemmille vaan vahtii niitä lapsia. Muut sitten raportoivat ja sanovat lapsille napakasti, että odota vuoroasi, nyt aikuset puhuvat. Sitten lapsi odottaa, kunnes aikuiset ovat saaneet ne kuulumiset vaihdettua eli max pari minuuttia.

Päiväkodit on luotu perheitä varten,jotta molemmat aikuiset voivat käydä töissä. Ne eivät ole prinsessoilel ja prinsseille, jotka saavat tehdä ja sanoa mitä vaan, milloin vaan ja kenelle vaan. Hyvät tavat kuuluvat asiaan ja vuoroa pitää osata odottaa. Ketään ei keskeytetä eikä etuilla vuoroissa.

Aika monella vanhemmalla taitaa olla hukassa tämä lastenkasvatus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi