Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tarvitsen APUA tilanteeseeni..

Vierailija
21.03.2012 |

Tarvitsen apua... Olen todella epätoivoinen.

Olen naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa.

Olen myöskin raskaana nyt rv 12. Olen nuori

ja kouluttamaton ja työtön. Raskaus oli vahinko,

mutta olen kaikesta huolimatta siitä

todella onnellinen enkä voi odottaa, että saisin

lapsen jo.

Ongelma on lapsen isä, joka on todella hankala.

Hän aiheuttaa minulle stressiä joka asiasta ja

huutaa minulle päivittäin.

Yritän pysytellä rauhallisena, mutta se alkaa

olla mahdotonta.

Hän ei yleensä ole väkivaltainen, mutta on läpsinyt minua ja potkinut. Olen tosin itsekin käyttäytynyt toisinaan väkivaltaisesti.

Hän myös painostaa minua seksiin ja on muutaman

kerran pakottanut minut siihen ja haukkuu toisinaan horoksi.Jälkeenpäin hän pyytelee anteeksi ja yrittää korjata kaiken.

Tilanne on todella raskas minulle. Hän jauhaa

vain omista ongelmistaan ja siitä kuinka olen huono vaimo enkä välitä hänestä. Hän myös ihmettelee että miten kohtelen häntä niin huonosti

vaikka hän on aina ollut niin hyvä mninulle (omasta mielestään).

En voi puhua kenellkään, koska olen täysin eristynyt muista ihmisistä. Mieheni ei salli minulla olevan ystäviä ja olen menettäänyt kaikki ystäväni. Minulla on vain isäni ja äitini tukenani, mutta en halua kertoa heille ongelmista koska he pitävät miestäni niin mukavana ym.

Haluaisin edes nimettömänä saada purkaa ahdistustani jollekin...

Pelkään myös, että mieheni aiheuttaa minulle ja tulevalle lapselleni ongelmia jos eroaisimme.

Olen vahva luonteeltani, mutta en jaksa tätä kaikkea yksin. :'(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uskon tämän provoksi.

Vierailija
2/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoituksesi ja ymmärrät varmaan, että koko juttu kuulostaa vitsiltä. Mamu, heti paksuna ja vielä turpiinkiin tulee... dream life!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestä enää niin mukavana jos kerrot miten mies sinua kohtelee...

Vierailija
4/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä minusta itsestäni tunnu, että tämä on vitsi.

Ihan todelliselta tuntuu. Ja tiedän, että on typerää

kirjoitella tällaisille sivuille, mutta minulla ei yksinkertaisesti ole ketään jolle purkaa huoliani/jolle edes haluaisin puhua...

Olisi kiva saada edes jonkinlaista tukea..

Vaikka olen tyhmä ja itse syypäää tilanteeseen periaatteessa.

Vierailija
5/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uskon tämän provoksi.

Mutta. Tämä on aivan, kuin entisen kaverini kertomus!!! Kaverini meni 18-vuotiaana yhteen huomattvasti vanhemman ulkomaalaisen miehen kanssa. Kaverillani ei ollut työtä eikä koulutusta. Muutti pian yhteen ja pääsi miehen firmaan töihin.

Pian tämä mies alkoi pahoinpidellä, alistaa ja eristää tätä kaveriani. Tässä vaiheessa olimme yhteydessä vielä salaa. Pian sekin oli miehen takia lopetettava, kun mies otti puhelimenkin averiltani. Kaverini lähti miehen kotimaahan miehen kanssa ja heillä on käsittääkseni lapsi.

Kaverini ei oikein halunnut ottaa apua vastaan vaikka tilanteensa oli todella räikeä. Oli väkivaltaa, alistamista, eristämistä ja miehellä oli rikollisia virityksiäkin. Siellä nyt elelevät miehen kotimaassa. Tästä on lähemmäs 10-vuotta aikaa, joten en itseasiassa ole täysin varma onko entinen kaverini edes hengissä enää.

Ap, hakeudu turvakotiin! Edessä on pitkä ja vaikea prosessi, vaarallinenkin. Mutta ehkä lopulta voit päästä tuosta kuiville.

Vierailija
6/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosta näytä tulevan yhtään mitään. eroat ja aloitat uuden elämän, opiskelet vaikka.

Vierailija
7/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista ap poistaa koneen lokitiedot, ettet saa mieheltä osumaa, kun katsoo sivutiedoista sinun kirjoitelleen tänne.

T. tuo jolla oli samassa tilanteessa ollut kaveri

Vierailija
8/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapasin nykyisen mieheni, hän oli todella huomaavainen ja herrasmies, ihan erilainen kuin suomalaiset miehet. JA vaikka minulle kerrottiin kauhujuttuja ulkomaalaisista, en kuunnellut vaan ajattelin itse tietäväni mikä on minulle parasta.

Mutta erehdyin ja pahasti. Miehellä oli kova kiire naimisiin ja sokeana tottelin kaiken mitä hän minulle kertoi, esim. välit poikki kavereiden kanssa.

Tästä olisi vielä helppo lähteäkin muuten, mutta olen raskaana, eli vastuussa myös toisesta ihmisestä.

Näitä tapauksia on varmaan oikeastikin aika paljon, mutta ihmiset eivät vain kehtaa puhua niistä!!! On suuri häpeä tunnustaa olevansa alistettu ja onneton sellaisen miehen kanssa jonka on ITSE valinnut.

Vierailija
9/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi EI kohtele sinua hyvin, vaan todella kamalalla tavalla. Älä vain kuvittele olevasi huono vain koska hän sanoo niin. Ja vaikka olisit millainen vaimo niin se ei oikeuta haukkumista ja eristämistä, saati sitten pahoinpitelyä ja raiskausta.

Jätä miehesi nyt jo, tänään. ÄLÄKÄ palaa. Mene vanhemmillesi tai turvakotiin

http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/

Soita esim. Naisten linjalle:

puh. 0800 02400

tai Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen:

01019 5202

Saat apua, tukea ja neuvoja tilanteeseen.

Tärkeintä on jättää miehesi pysyvästi, heti, eikä odottaa että vauva syntyy. Haluatko hoitaa ihanaa pientä esikoistasi, joka ei tiedä vielä mitään tästä maailmasta, samalla kun saat pelätä lyöntejä ja seksuaalista väkivaltaa? Pelasta itsesi ja syntymätön lapsesi. Elämäsi voi olla miljoona kertaa parempaa kun se nyt on, mutta sun täytyy uskaltaa. Voimia, tee se!

Vierailija
10/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä poistan tiedot, ettei hän pääse niitä näkemään :)

Miten turvakotiin voi päästä ja minkä ikäisenä?

Vierailija
11/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei pahoinpitele minua paljonkaan, vain muutamia kertoja kun hän on ollut todella vihainen ja olen itsekin esim läpsinyt häntä jne. ja jotenki olen aina antanut kaiken anteeksi, koska olen itsekin tehnyt väärin..

Toisinaan hän on niin kiltti ja huomaavainen, mutta melkein päivittäin huutaa ja yrittää lähennellä vaikka en halua. Pidän epämiellyttävinä tilanteita, jolloin olemme kahdestaan.

Tilanne on täysin muuttunut muutamassa kuukaudessa .

Miten uskaltaisin erota hänen kanssaan... En edes tiedä onko se oikea ratkaisu.

Vierailija
12/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä poistan tiedot, ettei hän pääse niitä näkemään :)

Miten turvakotiin voi päästä ja minkä ikäisenä?

Espoo, puh. (09) 591 5130

Helsinki, puh. (09) 477 7180

Jyväskylä, puh. 010 4237 500

Kokkola, puh. (06) 831 9518

Lahti , puh. (03) 875 090

Oulu, puh. (08) 561 5500

Pori, puh. (02) 633 3850

Raahe, puh. (08) 221 202

Rovaniemi, puh. 020 741 4732

Tampere, puh. (03) 3143 4840

Turku, puh. (02) 513 4100

Vaasa, puh.( 06) 312 9666

Vantaa, puh. (09) 8392 0071

Vierailija
13/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liikaa kun on kyse väkivallasta. Ja huomioi myös se, että väkivallalla on monesti tapana lisääntyä ja raaistua. Eli jos miehesi tällä hetkellä "vain" läpsii sinua, niin tuskin menee kovin kauaa siihen, että saat kunnolla nyrkistä ja ties mitä muuta (kaverini kävi mm. tikkaamassa naamaansa pariin otteeseen). Ja esim. juuri raskaus lisää monessa tapauksessa omistamishalua ja mustasukkaisuutta eli pahempaa on todennäköisesti luvassa.

Kysyisin millaiset ovat perhesuhteesi? Tällä kaverillani josta kerroin, ne olivat hyvin heikot ja tämä varmasti lisää ajautumista tuollaiseen tilanteeseen. Miehenkin on paljon helmpompi kohdella kaltoin, jos tietää ettei ole huolestuneita sukulaisia.

Haluatko, että lapsesi tulee jatkossa näkemään alistamista ja väkivaltaa? Haluatko altistaa tämänkin mahdolliselle väkivallalle? Lapsesta mies saa myös hyvän uhkailu- ja kiristysvälineen sinua kohtaan "jos et tee niin kuin sanon, satutan lastamme".

Jos lähdet nyt, sinulla on suurempi todennäköisyys päästä miehestä eroon. Mutta sen jälkeen kun lapsi syntyy, on asia huomattavasti hankalampaa.

Soita sinne turvakotiin. Et menetä mitään. Sielä on tällaisiin asioihin erikoistuneet ammattilaiset vastaamassa.

Vierailija
14/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jokaisen ihmisen tulee aina miettiä, kuinka arvokkaana itseään pitää. Jos arvostaa itseään, ei anna toisen kohdella kaltoin.

Turvakotiin.

Vierailija
15/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin, josta saat vaikka nimettömänä keskusteluapua! Samoin kuin sinä, niin myös vanhempasi elävät nyt valheessa. He kuvittelevat miehen olevan hyvä sinulle, mikä ei pidä paikkaansa. Vanhemmiltasi varmasti saat tukea tilanteessa! Mitä nopeammin teet eropäätöksen, sitä helpompaa elämäsi tulee tulevaisuudessa olemaan.

Kysy itseltäsi, haluatko elää tällaista elämää koko loppuikäsi? Merkeistä päätellen se menisi jatkossa vain huonompaan suuntaan. Haluatko antaa tulevalle lapsellesi tämänlaisen elämän ja perheen, jossa tarvitsee pelätä?

Toivon sydämestäni, että osaat olla nyt vahva ja repäistä itsesi uuteen alkuun. Mitä pidemmälle aika menee, sitä hankalammaksi se käy. Olet nuori ja sinulla on kaikki mahdollisuudet edessäsi!! Älä jätä niitä käyttämättä ja jää tilanteeseen, mistä seuraa paljon pahaa oloa ja mieltä! Onnea raskauteen ja tulevaan

Vierailija
16/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että heti tänään kerrot isällesi ja äidillesi tuon, mitä ekassa viestissä kerroit. Sinun on pakko. He pitävät miestäsi mukavana mutta SE ON VAIN ILLUUSIOTA sillä mieshän EI OLE MUKAVA OIKEASTI!! Miksi antaisit vanhempiesi elää kuvitellen, että olet onnellinen? Miksi haluaisit valehdella vanhemmillesi? Koska pelkäät totuuden satuttavan heitä? Enemmän heitä satuttaa se, että he pitkän ajan kuluttua saavat tietää, että oma lapsi on elänyt vuosikausia perheväkivallasta kärsien. Ja ajattele, miten paljon vanhempiasi satuttaa saada vuosien kuluttua tietää, että oma rakas lapsenlapsi on elänyt hullun, väkivaltaisen isän alistamana!!!!

Miehesi on väkivaltainen. Et saa enää asua hänen kanssaan. Kerro vanhemmillesi. Muuta vanhempiesi luo heti, jos mahdollista. Hanki vähitellen oma asunto. Ota ero.

Kerro tällä viikolla neuvolassa kaikki tuo yllä kuvailemasi.

Olet vastuussa itsestäsi ja onnestasi. Tuossa suhteessa et IKINÄ tule onnelliseksi vaan elät aina pelossa.

Olet vastuussa lapsestasi. Lapsesi elämä menee alusta asti pilalle, ellet lähde jo nyt. Sinun pitää pelastaa lapsesi.

Vierailija
17/17 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei pahoinpitele minua paljonkaan, vain muutamia kertoja kun hän on ollut todella vihainen

Kuuntele tätä: YKSIKIN KERTA ON LIIKAA. KENELLÄKÄÄN EI OLE OIKEUTTA SATUTTAA TOISTA, OLI MITEN VIHAINEN TAHANSA.

ja olen itsekin esim läpsinyt häntä jne.

Olet itsekin tehnyt väärin mutta SE EI OIKEUTA MIESTÄ LYÖMÄÄN SINUA!!!!!!!

ja jotenki olen aina antanut kaiken anteeksi, koska olen itsekin tehnyt väärin..

Sinun EI tarvitse antaa anteeksi. Sinä et ole vastuussa tai syypää toisen lyömisiin. Sinua ei saa lyödä. Muista se!!!

Toisinaan hän on niin kiltti ja huomaavainen, mutta melkein päivittäin huutaa ja yrittää lähennellä vaikka en halua.

Kenenkään ei tarvitse sietää huutamista omassa kodissaan toisen aikuisen taholta. Kiltteydellä ja huomaavaisuudella hän vain manipuloi sinua. Satunnainen kiltteys ei riitä paikkaamaan jatkuvaa pahaa mieltä mitä koet. Joku toinen mies on kiltti ja huomaavainen KOKO AJAN. Ja vaikka olisit yksin, ilman miestä, sinulla olisi useammin hyvä mieli kuin paha ja pelokas mieli.

Pidän epämiellyttävinä tilanteita, jolloin olemme kahdestaan.

Oman aviomiehen kanssa tilanteet, joissa ollaan yhdessä, ovat parhaita hetkiä. Jos niihin sisältyy pelkoa, kannattaa todellakin pysähtyä miettimään, miksi jäädä huonoon parisuhteeseen.

Tilanne on täysin muuttunut muutamassa kuukaudessa .

Ja pahenee yhtä nopeasti, usko pois. Kohta mies alkaa hakata sinua kovemmin, ei anna sinun pitää yhteyttä kehenkään, potkii raskausmahaasi, ja lapsen synnyttyä alkaa pahoinpidellä häntäkin.

Miten uskaltaisin erota hänen kanssaan... En edes tiedä onko se oikea ratkaisu.

Se on ainoa oikea ratkaisu. Et voi tehdä muuta. Ota yhteys turvakotiin, saat apua. Äläkä muuta mieltäsi vaikka mies on mairea ja lepertelee- tai uhkailee. Sinun on otettava vastuu elämästäsi.