Hyytymät synnytyksen jälkeen??
Synnytin torstaina sektiolla vauvan, jälkivuoto ollut normaalia, jälkisupparit toisinaan aikamoisia, kohtu hyvin pienentynyt. Muutamia hyytymiä välillä pöntössä näkynyt, pientä hahtuvaa tms. Tänään sitten tuntui kun kävelin että "jokin pyrkii ulos", menin pissalle ja hyytymä plumpsahti pönttöön, kooltaan ehkä 3cm x 3cm tai vähän isompi. Kuinka kauan näitä hyytymiä voi tulla että on normaalia, koska pitäis huolestua?
Ekan sektion jälkeen sain kohtutulehduksen, silloin tuli isoa hyytymää, ja osa jäi kohtuun jotka tulehtuivat. Nyt pelottaa että se helvetti toistuu (olin todella kipeä, kuume 40 asteessa, kovat kivut jne).
Kommentit (3)
Juu, itse olin taannoin viikon tiputuksessa, kun sain sen kohtutulehduksen silloin ekan sektion jälkeen. Miettivät jopa että pitäisikö avata maha uudestaan ja kaapia kohtu, siellä köllötti semmonen 8cm hyytymä joka sitten tulehtui. Saivat sen sulatettua sillä tippahoidolla. Nyt rukoilen ettei samaan lauluun tarvis ryhtyä tämän pikkukakkosen kanssa, se eka oli jo todella rankka reissu.
Ihmetyttää etteivät anna "kotiinviemisiksi" antibioottikuuria näissä leikkauksen jälkeisissä tapauksissa kun tulehdusriski on korkeampi (voi tulla haavatulehdus tms).
oon synnyttäny normaalisti ja mulle kätilö sanoi kun olin suihkussa että kaikki on hyvin jos ei tule kananmunan kokosta hyytymää...
Kohtutulehduksen, niin tiedät mitkä oireet ovat siiheen viittaavia. Itselläni ollut myös kohtutulehdus, joka vei mut 4pv sairaalaan iv-antibiooteille. Takana myös 3 normaalia synnytystä, joista ei ongelmia.
Tuo kuvailemasi hyytymä kuulostaa kyllä isolta. Tarkkaile muita oireita ja helposti lääkäriin näytille