Oonko ainoo, jolla synnytykset ei ole sattunut yhtään vaikka kivunlievitystä ei ole käytetty?
Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä synnytyskipu-puheita, kun itselläni on takana 4 synnytystä, kaikki ilman kivunlievityksiä ja viimeinen perätilasta, ja silti en voi rehellisesti sanoa yhdenkään sattuneen. Toki on epämukavaa ja kestää kauan, mutta ei sitä kivuksi voi sanoa. Olenko joku luonnonoikku vai onko muita samanlaisia? Eikä ole ämpäripillua :D
Kommentit (42)
Vai onko sulla yleisesti ottaen kipukynnys todella korkealla, niin että mikään ei tunnu miltään?
esikoiseni luomuna ja ei todellakaan ollut mitenkään kivuliasta. Mielestäni tärkeintä on asenne ja se, mihin keskittyy. Synnytyskipu on lempeää, hyvää kipua, ei mitenkään repivää, kuten esim. jostain vammasta. Ja ei ollut mikään nopea synnytys, kokonaan 12h ja 1h 15 min. ponnistamista.
Mikäs siinä jos olet helpolla päässyt, hyvähän se on. Mutta muista että et väheksy niitä jotka ovat kivun kautta synnyttäneet.
Itse olen synnyttänyt kolme lasta ilman kivunlievitystä ja en todellakaan voi väittää että se ei olisi sattunut. Ekalla kerralla olin varma että kuolen :)
Kipu oli niin kova järkytys.
Synnyttäminen sattui niiiin paljon kaikilla kolmella kerralla etten voi sanoin kuvailla. Muuten on kyllä suht korkeakin kipukynnys.
Mutta roikkuuhan ne jotkut vaikka mistä ilman kipua ja tökkii itseensä vaikka mitä läväreitä. Meitä on vaan niin moneen kaupunkiin.
jotka kokevat noin, heillä on ollut nopeat synnytykset. Eikä se 12 t.vielä kovin hidas ole...
mun mielestä synnytyskipujen edelle menee mm. solisluun murtuma, klitta- ja nännilävärit, polven sijoiltaan meno (!!) jne. Ja todellakaan en väheksy muiden naisten synnytyskipuja, en vain osaa oikein ymmärtää niitä kun itsellä olleet pitkät ja "vaikeat" synnytykset (mm. perätila jne) ja en voi hyvällä tahdollakaan kivuliaaksi sanoa. Mulla on kyllä ehkä vähän korkeampi kipukynnys kuin useimmilla, mutta kuten sanoin, on myös tapahtumia joita voin sanoa kivuliaammiksi kuin synnytykseni.
ja kyllä minäkin kipua tunnen muista asioista ja voin esim. ihan rehellisesti sanoa, että episiotomiahaava aiheutti pitkään todella paljon suurempaa kipua kuin itse synnytys. Siis ei sekään ylivoimaista ja heti istuin ym., mutta itse synnyttämisessä oli vähemmän kipua.
Onhan joku hermokipu ihan raastavaa tai vaikka korvakipukin voi olla hirveetä.
Itse olen kokenut tosi kivuliaana kun kierukka laitettiin paikoilleen. Mutta ne on olleet erilaisia kipuja. Synnytyskipu on ihan omanlaisensa ja ei varmaan kaikilla sekään samanlainen.
On laitettu, on kielessä, molemmissa nänneissä ja klitassa lävärit, ja toisen otan klittaan vielä tämän kuun aikana. Miksi ei? :) Siitä saa yllättävän hyvät sävärit ja miellyttää mun silmääni.
ap
sillä eihän se ole edes käytännössä mahdollista, että ei sattuisi pusertaa vauvan päätä reijästä mikä on....no paljon pienempi. Kipukynnyksessä ei vaan voi olla niin paljon eroja, että se tunne mikä alapään venymisessä on kun vauva tulee ulos, ei tuntisi suurta kipua. Ei ole mahdollista. Ellei tosiaan ole jotenkin isompi ulostulo aukko?
Supistukset ja muut ihmiset varmaan kokee erilailla. Minulla ne sattui enemmän kuin mikään koskaan, mutta kyllä minä ne kestin. Ja se tunne tosiaan kun se pää tulee alapäästä, on aivan hirvittävän kauhea. Ei sitä voi sanoin kuvata, mutta kyllä senkin kestää.
Tunnetko AP mielihyvää seksissäkään? Jos sinulla on noin tunnoton alapää?
..ovat tehneet tehtävänsä - paikat ovat löysät. Seuraavaa mukeloa siittäessä pidä varasi ettei siemenet lennä naapurin rouvan pim...saan.
sillä eihän se ole edes käytännössä mahdollista, että ei sattuisi pusertaa vauvan päätä reijästä mikä on....no paljon pienempi. Kipukynnyksessä ei vaan voi olla niin paljon eroja, että se tunne mikä alapään venymisessä on kun vauva tulee ulos, ei tuntisi suurta kipua. Ei ole mahdollista. Ellei tosiaan ole jotenkin isompi ulostulo aukko?
Supistukset ja muut ihmiset varmaan kokee erilailla. Minulla ne sattui enemmän kuin mikään koskaan, mutta kyllä minä ne kestin. Ja se tunne tosiaan kun se pää tulee alapäästä, on aivan hirvittävän kauhea. Ei sitä voi sanoin kuvata, mutta kyllä senkin kestää.
Tunnetko AP mielihyvää seksissäkään? Jos sinulla on noin tunnoton alapää?
Tunnen seksin hyvin ja tulen helposti. Miehelläni ei edes ole mikään übermeisseli, vaan ihan perus 13 cm kalu, jossa paksuutta pituuteen nähden normaalisti.
ap
alkoi jyllätä tästäkin. On tää uskomaton palsta
Kuka on kateellinen ja mistä. En mä ainakaan ole huomannut mitään kateutta.
oletko sokea?!
Mitä tolla oli kateuden kanssa tekemistä? Jos joku pipipää heittää herjaa, niin tarkoittaako se sitä että se on kateellinen?
toisessa ei sitäkään. Epämiellyttävimmät hetket oli kun tarkastettiin kohdunsuun tila. Esikoinen syntyi kolmella ponnistuksella ja toinen yhdellä.