Tuntuuko muista, että joutuisitte maksamaan paljon enemmän jostain mitä muut saavat halvalla?
Minusta tuntuu siltä, että olen koko ikäni joutunut maksamaan ihan hirveästi kaikesta, samalla kun muut ovat selittäneet saaneensa ne ilmaiseksi tai ainakin tosi halvalla.
Esim. asunnot. Olen tehnyt 3 asuntokauppaa ja aina olen joutunut maksamaan asunnosta joko sen mitä pyydettiin tai ainakin tosi lähelle sitä summaa. Jos olen tinkinyt hinnoista paljon tai edes kohtuullisen summan niin sellaista asuntoa en ole koskaan saanut! Aina on sitten joku muu tehnyt paremman tarjouksen!
Ja samaan aikaan tutut selittävät miten monia kymppitonneja taas saivat asunnon hinnasta tiputettua!?!?! :(
Sitten remonttipuuhat: Vaikka minulla olisi tuttujakin remppamiehiä, niin kyllä vähintään sen 10-15e tunnissa olen joutunut heille maksamaan puhtaana käteen ja remppatarvikkeistakaan ei juuri alennusta ole saanut.
Ja taas tutut selittävät, että heillä oli se ja tämä tuttu sähkömies ja ihan kaljapalkalla asensi koko talon sähköt, tai oli tuttu remppamies kun teki koko talon maalaukset ja tapetoinnit suunnilleen tarvikkeiden hinnalla.
No sitten vielä esim. huonekalut tai kodinkoneet. Minä en osaa tinkiä, olen saanut jostain sohvastakin ehkä 200e alennusta ja siitäkin olen joutunut vänkäämään kauan. Ja taas tutut selittävät miten yli puolet kolmen tonnin sohvan hinnasta lähti pois kun vähän tinkasi :(
Lista on loputon... miten minä en osaa selviytyä elämässä helpommalla vaan joudun maksamaan kaikesta aina kalleimman mukaan???
Ja sitten ne tutut kauhistelevat miten sinä noin paljon taas siitäkin maksoit.
Kommentit (6)
noin hyvin, miksi kyselet ja vertailet koko ajan? Mulla ei ole mitään hajua muiden tuloista ja menoista, ostan itselleni sen mitä tarvitsen silloin kun on varaa ja sillä sipuli. Ei ole kateutta eikä katkeruutta.
hyvinkin avoimesti. Ei ap:n tarvitse olla kiinnostunut, mutta muut kun kyselevät ja puhuvat asioistaa, niin väkisinkin kuulee asioita ja jos vielä mollaavat perään korkeista hinnoista. Mutta noissa piireissä usein hyvinkin liioitellaan, joten mä en olis ap:na yhtään huolestunut.
tee sähköjä koko omakotitaloon KALJAPALKALLA.
Huhhuh, johan ne tarvikkeet maksaa ihan sikana, työstä puhumattakaan, on meinaan luvanvaraista hommaa.
T. Sähkärin vaimo
no onhan näistä jutuista puhuttu. Vaikkapa silloin, kun minä olen näihin pariin asuntoon remonttia tehnyt, niin samaan aikaan on monet tuttavat tehneet remontteja omakotitaloihinsa yms. asuntoihin.
Olen sitten kysellyt esim. että oliko teillä joku tuttu remppaamassa, niin silloinhan he ovat kertoneet. Aina on löytynyt joku kaveri tai sukulainen tms. joka on tehnyt puoli-ilmaiseksi, ja ihan loistavan näköistä jälkeä heillä kyllä on ollut.
Ja vielä muistin yhden asian eli nuo matkat. Jos olen ostanut jonkun etelänmatkan, niin aina on ihmetelty miten taas noin kalliille reissulle lähdet, kun me löydettiin sieltä ja sieltä näin halpa matka tai äkkilähtö. Ja taas jos minä etsin niitä halpoja matkoja niin eipä löydy mistään, tai ainakaan sinne paikkaan mihin haluaisin mennä.
jotka kulkevat kaikkialla utelias nenä pitkällä utelemassa "mitä maksoit, mistä sait, paljonko meni". Ei siis mitään käytöstapoja. Nämä syynäävät ihmisten makuuhuoneetkin hengitystä pidellen.
Kun toinen sitten vastaa rehellisesti, niin ihan kaikkea tuhahdellaan väheksyvästi, ei HEILLÄ vaan noin paljon mennyt, järki käteen, kannattaa kilpailuttaa jne. Ovat sellaista peruskateellista ja pahansuopaa sakkia, jota löytyy varsinkin Lapin pikkukakupungeista ja kylistä.
Monet tuollaiset tekevät hommat sitten kaljapäissään ja yleensä jälkikin sen mukaista, vaikka sitä ei ulkoapäin huomaisikaan.
Yleensä tasokkaista asunnoista, jotka sijaitsevat halutuilla alueilla, joutuu maksamaan paljon. Jos ostat esim. jonkun 70-luvun talon, niin niitähän ei halua kukaan kovin paljon, joten hinnassakin on neuvottelunvaraa.
Ja sitten vielä se liioittelu. Suomalaiset liioittelevat aina yli oman tarpeensa.