Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi pakkosyötti 9kk tyttöä. Lapsi ihan verenpurkaumia täynnä.

Vierailija
20.03.2012 |

Meillä 9kk tyttö mummilla eilen hoidossa aamusta puoleenpäivään.

Minun piti mennä lääkärille, olen yh.

Mummi on lapsen isän äiti, meillä on ollut ihan hyvät välit. Siis tähän asti on ollut hyvät välit.

Lisäksi mummi jäi kaksi vuotta sitten eläkkeelle pph:n työstä, eli ajattelin et oilisi hyvä hoitaja.

Vein tytön aamulla seitsemän aikaan ja sanoin mummille, ettei tytölle saa antaa puuroa kun aina yökkää jos laittaa puuroa. Ei ole koskaan syönyt minkäänlaista puuroa, se on nähtävästi se koostumus joka tyttöä iljettää koska samoista aineista vellit kyllä menee liukkaasti alas. :)

Kun hain tytön puolenpäivän aikaan en huomannut mitään. Vasta kotona näin että tytön kasvot, vartalo, käsivarret, kaula, niska ja päänahka oli täynnä sellaisia verenpurkaumapilkkuja.

Olen itse urheillut rankasti, joten tiedän että niitä saattaa tulla jos oikein rääkkää kehoaan, ts vaikka nostaa sikakovaa painoa.

Soitin mummille ja kysin mitä oli tapahtunut. Hän myönsi puhelimessa pakkosyöttäneens tyttölle kaurapuuroa. Siis ottanut tytön syliin tiukasti niin, ettei käsivarret pääseet liikkumaan ja tunkenut lusikalla puuroa.

Tyttö oli huutanut ja rimpuillut vastaan ja kakonut ja oksentanut mutta mummi sanoi kuin ylpeänä että viimein koko lautanen oli tyhjentynyt.

Mummin mielestä lapsen pitää syödä puuroa.Sanoi vielä ylpeänä syöttäneensä monet "hoidokit" samalla tavalla.

Jokainen hänen hoidokkinsa oli opinut syömään puuroa.

En sanonut mitään, lopetin vaan puhelun. Mutta jotainhan tälle asialle pitää tehdä.

Minusta tuollainen on julmaa.

Nyt minulla pääsiäisenä kahden yön matka Tallinnaan, tyttöporukassa mennään tuulettumaan.

Mutta en varmaan uskalla lähteä koska mummin pitäisi hoitaa lasta, on jo innokkaana luvannut. Mutta uskallanko jättää lapsen?

Tämä mummi on luonteeltaan mukava mutta ei ota ohjeita tai neuvoja vastaan misssään asiassa koska "olen nähnyt lasten kanssa kaiken, minulle ei tarvitse mitään opettaa".

Kammottavaa ajatella mitä tuskaa ja pelkoa tyttäreni on tuntenut. Huoh.

Mitä tässä nyt tekisi? En kyllä luota mummiin vaikka kuinka antaisi ohjeita.

Taitaa jäädä Tallinnamatka tekemättä.

Toista hoitajaa ei tällä paikkakunnalla ole, isä asuu 500 km päässä, siellä missä vanhempanikin.

Kurjuuksien kurjuus.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin pieni ja päiväkodissa niin samalla tavalla sielkin yksi vanhempi täti toimi. Minut laitettiin eri huoneeseen kun en suostunut syömään yhtä ruokaa. Vaikka olin yökkinyt, itkenyt jne. Niin siltikin mua vahdittiin että varmasti syön sen lautasen tyhjäksi. Olin siinä huoneessa pitkään, toiset lapset olivat päässeet jo leikkeihin ja toiset nukkumaan. En muista lapsuudestani (3-5 v) juurikaan mitään muuta kuin tuon kun istuin pöydän ääressä ja itketti ja oksetti.

Aikaa kului ja menin harjottelemaan päiväkotiin. Yhdessä ryhmässä oli vanhempi nainen joka oli tosi kova ja sellanen tunteettoman oloinen ihminen. Tämä nainen oli vielä pienten lasten puolella töissä. Kerran näin kun pakotti yhden lapsen syömään. Ei pitänyt väkisin kiinni mutta tunki suuhun vaan ruokaa vaikka toinen ei olisi halunnut. Ja sitten lapsi oksensi... Että semmosta. Että sellaisia kivoja ja ihania hoitajia :(

Vierailija
82/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutukseltani sosinomi. Anoppisi kuuluu ilmeisesti ns. vanhan koulukunnan hoitajiin. Lapsia ei pidä kasvattaa pumpulissa, mutta jokaisella on fyysinen koskemattomuus ja inhimillisyys lapsia kasvatettaessa ja hoidettaessa. Se, ettei kasvatuskeinona käytetä fyysistä kuritusta, pakkosyöttöä jne. ei TODELLAKAAN tarkoita vapaata kasvatusta!! Vanhemman ja hoitajan tehtävä on kasvattaa lasta kasvatuksellisin keinoin, ei väkivallan keinoin. Jos lapsi ei yhdellä ruualla syö, niin seuraavalla ruualla maistuu paremmin. Näistä pakkosyöttämisistä ei synny muuta kuin traumoja ainakin ko. ruokaa kohtaan. Palkkaa seuraavan kerran luotettava hoitaja esim. mll:ltä, kuin viet anopille hoitoon. Kerro anopille, mitä olet miettinyt ja se, että jatkossa he voivat nähdä sinun valvonnassa jos ei suostu ymmärtämään miten lapsia tulee kasvattaa rakkaudella, mutta rajoja asettaen. Pieni lapsi on täysin aikuisen armoilla, hän kun ei pysty puolustamaan itseään. Ja ravistamisen näkee mm. verestävistä silmistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin järkyttävää,olisin sanoinkuvaamattoman järkyttynyt jos olisi oma kyseessä!

Vierailija
84/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin minäkin nuorena äitinä yhtä "saamaton". esim tulin hakemaan lastani ryhmiksestä ja hänet oli sidottu kiinni tuoliin koska ei muka suostunut olemaan paikoillaan, poika oli silloin 2v.

En uskaltanut puuttua sen enempää koska hoitaja syytti mua että löisin lastani jne. Noh, tästä on aikaa jo vuosia ja olen kolmen lapsen äiti ja PALJON viisaampi sekä osaan pitää puoliamme. Kumpa olisin osannut silloinkin.

Vierailija
85/91 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole enää "ainoa hoitopaikka" = teillä ei ole enäähoitopaikkaa!!!

Vierailija
86/91 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä pistemäisiä verenpurkaumia (=petekkiat) voi toki tulla tosi rajusta oksentamisesta, mutta voivat tulla myös mm. meningokokki-verenmyrkytyksessä tai johtua synnynnäisestä hyytymishäiriöstä (jos siis toistuu usein). Toki jos näitä petekkioita tuli jo eilen, ei ole mistään vaarallisesta kyse. Jos toistuvat usein ja tulee muutenkin liian helposti mustelmia, voi käydä lääkärissä.

Mutta provohan tämä on. :)

Vierailija
87/91 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä ikinä veis mummille enään en koskaan!!!!!! En menis edes yhdessä, en koskaan enään haluaisi nähdä tuollaista ihmistä joka tekis tollasta mun lapselle! Miten voit vähätellä asiaa?! Taidat olla paska äiti..

Vierailija
88/91 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin Ap tänne enää vastailee, kun on yli 2 vuotta vanha ketju. 

Vierailija
89/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä kyllä ihmettelen et hoidatteko te aina vaikeat ihmissuhteet ja ongelmatilanteet rikosilmoituksilla???? Luuletteko ettei poliisilla ole muuta tekemistä kuin hoitaa uusavuttomien ihmisten ihmissuhdeongelmia??? Käsittämättömän typeriä ihmisiä. Onneksi ap;lla on joku järki. Hän voi ihan itse mennä keskustelemaan asiasta mummin kanssa ja jos tämä ei käsitä asiaa, niin olla olematta tekemisissä. Ei poliisi asiaa auta, lapsi koki mitä koki eikä poliisisetä sitä tekemättömäksi saa. Meidän suvussa on ongelmat yritetty hoitaa ihmisten kesken- niin kai ennen on osattu tehdä yleisemminkin, ei ole ollut kännykkää jolla soittaa joka asiasta jollekin viranomaiselle.

Vierailija
90/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin ottaisin yhteyttä esim. lastensuojeluun ja sen jälkeen vaikka rikosilmoitus. Todella törkeää käytöstä!

Sitten vaan puhelin käteen ja viet asian eteenpäin.

Heti.

Sikäli kun tämä on totta.

Vierailija
91/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuisin mummon kanssa enkä antaisi lasta enää hoitoon. Mummia nähtäisi vain valvotusti. Vie lapsi näytille.

Tässä olisi ihan varmasti tarpeeksi mummolle jo rangaistusta. Turha tuhlata yhteiskunnan varoja. Poliisilla tärkeämpääkin tekemistä kun jaella mummoille sakkoja.

Peesi!!!!