Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi pakkosyötti 9kk tyttöä. Lapsi ihan verenpurkaumia täynnä.

Vierailija
20.03.2012 |

Meillä 9kk tyttö mummilla eilen hoidossa aamusta puoleenpäivään.

Minun piti mennä lääkärille, olen yh.

Mummi on lapsen isän äiti, meillä on ollut ihan hyvät välit. Siis tähän asti on ollut hyvät välit.

Lisäksi mummi jäi kaksi vuotta sitten eläkkeelle pph:n työstä, eli ajattelin et oilisi hyvä hoitaja.

Vein tytön aamulla seitsemän aikaan ja sanoin mummille, ettei tytölle saa antaa puuroa kun aina yökkää jos laittaa puuroa. Ei ole koskaan syönyt minkäänlaista puuroa, se on nähtävästi se koostumus joka tyttöä iljettää koska samoista aineista vellit kyllä menee liukkaasti alas. :)

Kun hain tytön puolenpäivän aikaan en huomannut mitään. Vasta kotona näin että tytön kasvot, vartalo, käsivarret, kaula, niska ja päänahka oli täynnä sellaisia verenpurkaumapilkkuja.

Olen itse urheillut rankasti, joten tiedän että niitä saattaa tulla jos oikein rääkkää kehoaan, ts vaikka nostaa sikakovaa painoa.

Soitin mummille ja kysin mitä oli tapahtunut. Hän myönsi puhelimessa pakkosyöttäneens tyttölle kaurapuuroa. Siis ottanut tytön syliin tiukasti niin, ettei käsivarret pääseet liikkumaan ja tunkenut lusikalla puuroa.

Tyttö oli huutanut ja rimpuillut vastaan ja kakonut ja oksentanut mutta mummi sanoi kuin ylpeänä että viimein koko lautanen oli tyhjentynyt.

Mummin mielestä lapsen pitää syödä puuroa.Sanoi vielä ylpeänä syöttäneensä monet "hoidokit" samalla tavalla.

Jokainen hänen hoidokkinsa oli opinut syömään puuroa.

En sanonut mitään, lopetin vaan puhelun. Mutta jotainhan tälle asialle pitää tehdä.

Minusta tuollainen on julmaa.

Nyt minulla pääsiäisenä kahden yön matka Tallinnaan, tyttöporukassa mennään tuulettumaan.

Mutta en varmaan uskalla lähteä koska mummin pitäisi hoitaa lasta, on jo innokkaana luvannut. Mutta uskallanko jättää lapsen?

Tämä mummi on luonteeltaan mukava mutta ei ota ohjeita tai neuvoja vastaan misssään asiassa koska "olen nähnyt lasten kanssa kaiken, minulle ei tarvitse mitään opettaa".

Kammottavaa ajatella mitä tuskaa ja pelkoa tyttäreni on tuntenut. Huoh.

Mitä tässä nyt tekisi? En kyllä luota mummiin vaikka kuinka antaisi ohjeita.

Taitaa jäädä Tallinnamatka tekemättä.

Toista hoitajaa ei tällä paikkakunnalla ole, isä asuu 500 km päässä, siellä missä vanhempanikin.

Kurjuuksien kurjuus.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin kotona.

ei ole mahdollista,vai etkö katso lapseen päin ja juttele kun viet esim autoon???

vitun tyhmä juttu. joku sairas kirjottanut.

provo"!

Vierailija
22/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit huolellisemmin väsännyt provosi, olisit lisännyt siihen, että "vein velliainekset mummolle mukaan". Nyt siis roudasit lapsesi mummolaan ja kielsit antamasta puuroa lapselle, joka sanojesi mukaan syö vain velliä. Mutta mitään et vienyt mukanasi?

Eikä kukaan vie lasta seiskaksi mummolaan kun ekat lääkäriajat ovat klo 8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen on tapahtunut, ap lopetti puhelun muttei sanonut mitään ja nyt mummi on jo ehtinyt ihmetellä miksei lasta viedä sille hoitoon.

Vierailija
24/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tehdä rikosilmoitusta ja muutra paskaa... Ihan tosi, hyvät naurut saa näistä kommenteista!

Vierailija
25/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan äiti voi ihan tosissaan edes harkita sitä vaihtoehtoa, että lapsen voisi vielä viedä tuollaiselle mummille hoitoon.

Vierailija
26/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapsesi puolta ja tee ehdottomasti rikosilmoitus. Järkyttävä isoäiti, varsinainen sadisti.

Vierailija
27/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitun tyhmä juttu. joku sairas kirjottanut.

Hanki ap elämä

Vierailija
28/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vienyt velliainaksia koska meillä tehdään lli ihan oikeista tavaroista, ts. mannaryyneistä ja maidosta.

Luulin että riittää kun sanon mummille, ettei saa antaa puuroa, vaan velliä. Mummi on keittänyt vellia aikaisemmin mutta silloin olen itse ollut paikalla. Oletin että hän keittäisi velliä nytkin - mutta toisin kävi kun en ollut valvomassa.

Vrenepurkaumista sen verran, ettei ne ole mitään sormenpäön kokoisia läiskiä, vaan melkein nuppineulankokoisia pikkuisia pilkkuja. Jokainen joka on nostanut penkistä kovaa painoa on taatusti saanut naamaansa näitä verenpurkaumia.

Ei niitä aina näe jos ei satu huomaamaan. Minäkin jouduin tarkistamaan lapsen tarkkaan ennenkuin huomasin.

Ensimmäiset verenpurkaumat huomasin kun pyyhin tytön silmästä ripseä, katsoin läheltä ja huomasin että niitä oli silmien ympärillä. Sitten huomasin loput.

Ja rikosilmon tekemisestä: en koe että tämä olisi rikosilmon paikka.

Mummille en ole sanonut vielä mitään kun olen jotenkin äimänä, miten näin voi tehdä.

Ja tietenkin puolustan lastani, mutta en potkuhuutoraivarilla. Työssäni olen oppinut hyvin, ettei sellainen käytös auta mitään.

Lisäksi mummi on hyvä mummi ja lapseni viihtyy siellä - mutta minun täytyy olla paikalla.

Vierailija
29/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vienyt velliainaksia koska meillä tehdään lli ihan oikeista tavaroista, ts. mannaryyneistä ja maidosta.

Luulin että riittää kun sanon mummille, ettei saa antaa puuroa, vaan velliä. Mummi on keittänyt vellia aikaisemmin mutta silloin olen itse ollut paikalla. Oletin että hän keittäisi velliä nytkin - mutta toisin kävi kun en ollut valvomassa.

Vrenepurkaumista sen verran, ettei ne ole mitään sormenpäön kokoisia läiskiä, vaan melkein nuppineulankokoisia pikkuisia pilkkuja. Jokainen joka on nostanut penkistä kovaa painoa on taatusti saanut naamaansa näitä verenpurkaumia.

Ei niitä aina näe jos ei satu huomaamaan. Minäkin jouduin tarkistamaan lapsen tarkkaan ennenkuin huomasin.

Ensimmäiset verenpurkaumat huomasin kun pyyhin tytön silmästä ripseä, katsoin läheltä ja huomasin että niitä oli silmien ympärillä. Sitten huomasin loput.

Mummille en ole sanonut vielä mitään kun olen jotenkin äimänä, miten näin voi tehdä.

Ja tietenkin puolustan lastani, mutta en potkuhuutoraivarilla. Työssäni olen oppinut hyvin, ettei sellainen käytös auta mitään.

Lisäksi mummi on hyvä mummi ja lapseni viihtyy siellä - mutta minun täytyy olla paikalla.

Vierailija
30/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nyt edes se vähin vaadittu, eli raivoa mummille ja uhkaile poliisilla.

Mua pakkosyötettiin lapsena ja nyt aikuisenakin vielä on bulimia

Vierailija
31/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen mummi ole hyvä, joka pahoinpitelee lasta! Jos et tee rikosilmoitusta, olet itsekin todella omituinen. Järkyttävää tekstiä kirjoitat.

Vierailija
32/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti mummi on jo ihmetellyt kun lasta ei anneta hoitoon. Kiinni jäit idioottiprovoilija.

Vierailija
33/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaisi minäkään rikosilmoitusta tekemään, mutta tietenkään en ikinä jättäisi omaa lastani yksin hoitoon tuollaiselle mummolle. Eri asia olisi, jos yhä olisi pph, silloin olisi muutkin lapset vaarassa, joten silloin olisi pakko tehdä ilmoitusta.

Vierailija
34/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen enempää tapausta kommentoimatta..

oletteko kokeilleet lapselle muuta kuin kaurapuuroa?

esimerkiksi semperin riisipuuro ( http://www.semperlastenruoka.fi/lastenruoka/puurot/alkaen-4-kk/eco-riis… ) on koostumukseltaan ihan sileetä ja pehmeetä ja ainakin meidän vauvan suurinta herkkua...

mutta joo..

aika järkyttävää toimintaa kyllä.. itse en veisi enää hoitoon muuta kuin ihan hätätapauksessa ja antaisin kunnon hoito-ohjeet mikäli niistä mitään hyötyä on jos on mummo ei kuuntele ja tekee mitä lystää :S

Vierailija
35/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi ja sinä suret, että Tallinan reissu vois jäädä ehkä tekemättä...

Totta hitossa se reissu jää tekemättä, ellet saa lapsellesi muuta hoitajaa, mutta mummolle et jätä, PISTE.

Vierailija
36/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävintä se, ettet puolusta lasta. Kyllä lapsen puolesta saa (ja pitää?) välillä saada itkupotkuraivarit, ei tuolle mummolle muuten mene perille miten hirveällä tavalla on toiminut!!!! Tuohan on kiduttamista!

Oikein puistattaa. Oma äitini ei puolustanut meitä ikinä missään asiassa. Muut oli oikeassa, ei kai nyt muut valehtele, ei se tarkottanut, älä nyt, anna olla. Mieti nyt aiotko tosiaan kasvattaa lapsesi siihen, että väkivaltaa pitää sietää, koska "on se mummo MUUTEN ihan kiva"? Oikeesti?

Vierailija
37/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairas provoilun aihe. Ja provohan tämän on pakko olla. Ei kukaan normaali vanhempi reagoisi noin kevyesti, jos omaa lasta, vieläpä avutonta vauvaa pahoinpideltäisiin.

Mutta oletetaan nyt hetki, että tämä olisi totta. Siinä tapauksessa kannattaisi käyttää lapsi lääkärissä mm. ihan siitä syystä, ettei vauvalle kehity keuhkokuumetta, joka voi viedä hengen. Huutava vauva kun voi vetää ruokaa kauhkoihinsa.

Vierailija
38/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan että jos hän ei vie hoitoon niin ihmettelee..

Ettekö osaa lukea selvää suomea?

Vierailija
39/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet sit niitä äitejä jotka vaan hyssyttelee myös lapsiaa kun nämä tulee koulusta ja kertoo joutuneensa kiusatuksi. TAi kuten yksi tuttu sanoi pojalleen jota toinen poika hakkasi: yritä ymmärtää. Ja vei vain leikkimään tuon toisen pojan luokse. (ei siis koulukavereita)

Mä olisin lähtenyt välittömästi lääkäriin ja tehnyt rikosilmoituksen mummon tunnustuksen jälkeen.

Kuka äiti ei suojele lastaan vaan paapoo mummoa joka pahoinpitelee lasta ja on vuosia pahoinpidellyt hoitolapsiaan!

JA sitten vielä miettii viekö taas lapsen hoitoon mummulle. Huhuijaa. Lapsi parka.

Äidin pitää päästä riennoilleen, mitäväliä vaikka lasta pahoinpidellään.

Oletko/meinaatko edes lapsen isälle kertoa äitinsä touhuista?

Vierailija
40/91 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenpurkaumapilkut ovat tulleet pakkosyöttämisestä. Onkohan lapselle tullut samaan aikaan joku muu tauti.

Itsekin pakkosyötin lastani pienenä, kun ei muuten olisi syönyt sitten millään tai jos söi, aikaa meni valehtelematta puolitoista tuntia.

Koskaan ei minkäänlaista verenpurkaumapilkkua tullut. Ei tietenkään mitään jälkiä tullut. Lapseni on iso ja ja kaikki on nykyään kunnossa. Jostain syystä vaan oli niin kamalan huono syömään pienenä. Kävimme asiasta juttelemassa ihan lastenpsykiatrilla sairaalassa, kun huolestuimme. Hän piti tätä menetelmää ihan ok:na. Totesi kaiken olevan psyykkisesti lapsellamme kunnossa myös, vaan tuo syöminen (kaikkien ruokien) oli täysin hukassa. Maitoa kyllä joi ja jotain makeaa.