Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä kävi taas sääliksi kaupassa..

Vierailija
19.03.2012 |

Aamulla Prismassa näin nuoren parin (n 20-25v), mukana oli varmaan alle vuoden ikäinen vauva. Pakostakin huomio kiinnittyi pariskunnan ostoksiin, pelkkiä punaisella hintalapulla laputettuja tuotteita. Siis tuotteita jotka menevät vanhaksi tänään tai huomenna.. Myös maidon olivat ostaneet alennettuna. Kuka sitä kerkeää edes juomaan tuossa ajassa ennenkuin on pilalla? Katseltiin samaan aikaan lasten vaatteita ja siellä oli alennettuna lasten housuja, 7e maksoi ne housut ja nainen niitä pyöritteli aikansa ennenkuin totesi miehelle "no on nää kyllä aika hintavat silti.." Ja eivät sitten ostaneet. Voi miksi ihmiset niitä lapsia pitää tehdä kun ei ole varaa edes itselleen ostaa "normaali"hintaista ruokaa :(( Varmaan ainoat ei alennetut tuotteet parilla oli hedelmäosastolta..

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännön järki jäänyt jonnekin lapsuuteen..

laputettuja tuotteita tulee kyllä ostettua, ja kun ne tuotteet vielä kypsentää niin haloo! ei niihin mitään pöpöjä jää, eikä ne mitään pilalle menneitä vielä edes ole, ei niitä muuten myytäis.

Ihme niuhottaja :) tai provo,

Tai ylpeys noussut hattuun

Vierailija
22/35 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 38v ja mieheni 39v. Mieheni on kirurgi, itse olen opettaja. Lapsia meillä on yksi. Me ostamme punaisen lapun tuotteita aina, kun mahdollista. Eikä ainoastaan säästösyistä vaan myös ympäristönsuojelusyistä. Jos niitä ei osteta, ne menevät kaupasta roskiin! Se on törkeää. Ja maito... jos niitä saa monta punaisella lapulla, teen usein pannaria/ mannapuuroa/ riisipuuroa ym.

Seitsemän euron housuja en minäkään ostaisi välttämättä. Jos ne eivät mielestäni ole tosi kivan näköiset, ovat ne minunkin mielestäni vielä aika hintavat. Kirpparilta löytyy kivoja housuja halvemmalla. Ja kun joskus löytyy jotain tosi kivaa, vaikka kallistakin, voin hyvällä mielellä ostaa hinnasta välittämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa samasta täyttä hintaa, olen 45 vuotias ruoka-alan ammattilainen, ostan todellakin lihan vasta prosentti alennuksella, se on raakakypsynytkin paremmin sekä kilohinta on puolet pienenmpi.

Rahasta ei ole kysymys vaan valinnoista, mihin rahani haluan käyttää, en todellakaan maksa ruuasta täyttä hintaa, jos on mahdollisuus säästää.

Te nuoret haluatte ottaa lainaa ja maksaa kalliita korkoja, jotta saatte kaiken tässä ja nyt.

Vierailija
24/35 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoreltaparilta! Jospa kaikki toimisivat näin eli eletään tulojen mukaan, nuorten maksuvaikeudet olisivat mennyttä. Kunnioitettavaa toimintaa, ei tehdä materiasta elämän päätarkoitusta.

Vierailija
25/35 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan kun olen fiksu, osaan laittaa ruokaa siitä joka ei teille muille kelpaa jne. :D

Vierailija
26/35 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeasti kasvavalle lapselle 7 e housut on kyllä kalliit, jos menevät ehkä kuukauden tai pari niin halvemmatkin välttää.

Kirpparilta saa hyväkuntosia edullisesti

Vierailija
27/35 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ostaisi vauvalle 7e housuja, varaa olisi ostaa vaikka 70e housuja, mutta mitä järkeä kun halvemmallakin saa? Isommalle lapselle voin ostaa, kun niiden käyttöaikakin on pidempi. Asumme ns. hyvätuloisten postinumeroalueella pääkaupunkiseudulla ja täällä on paljon kierrätys- ja kirppisaktiiveja, vaikka alueen lääkäreillä ja di:llä ei ole rahasta puutetta.

Ruokaostokset taas, no eihän se ruoka ole pilalla silloin kun ostavat sen, miksi maksaa enemmän siitä että säilyy vielä viikon tai pari, jos tänään syövät ja pakastavat?

Vierailija
28/35 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules ap! Aleruokien ja muiden aletuotteiden ostaminen EI TARKOITA että olisi köyhä tai ei olisi mahdollisuutta ostaa oikealla hinnalla. Kaikki kun eivät halua pröystäillä tai kuluttaa turhia, jos vähemmälläkin selviää..

Vierailija
29/35 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules ap! Aleruokien ja muiden aletuotteiden ostaminen EI TARKOITA että olisi köyhä tai ei olisi mahdollisuutta ostaa oikealla hinnalla. Kaikki kun eivät halua pröystäillä tai kuluttaa turhia, jos vähemmälläkin selviää..

kannattaa olla pitkänököisyyttä ja pitää säästössä pahan päivän varalle.

Ehdottomasti siinä kannattaa säästää missä pystyy - ja ruoka on sellanen. Vuokrasta ja laskuista kun ei pysty tinkimään.

Vierailija
30/35 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan oikeasti kierrä ympäri kauppaa tuntemattoman perheen perässä kyttäämässä heidän ostoksiaan - eihän?

Itse kyllä ostan mieluummin tarjouksesta kuin normaalihinnalla, jos on tarkoitus käyttää tuote saman päivän aikana. Ja meillä on 3-henkinen perhe, ja maitoa tosiaankin kuluu litra päivässä, vaikka en edes itse juo sitä.

Ja mitä vauvan housuihin tulee, niin 7 eur vauvan vaatteesta on kyllä ihan turhaa - tosi hyväkuntoisia vauvanvaatteita saa kirpparilta eurolla.

Ei tuo (keksitty) pariskunta kovin huonossa taloudellisessa tilanteessa voi olla, koska tosi köyhä ei edes harkitsisi ostaa uutena normaalihintaisia vauvan potkuhousuja! Ja hyvinhän noilla menee, kun saivat ostettua hedelmiäkin :)

Monet ostavat ihan tarkoituksella ale-tuotteita, esim. minunkin vanhempani, joilla ei olisi rahasta pulaa. Joten keksipä ap parempi nyyhkytarina!

Vierailija
31/35 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että nuoriperhee osaa suhteuttaa tulot meinoihinsa, eikä vain kuluta kuluttamisen ilosta esim. pikavipeillä. Miksi ostaa 7e housut vain siksi, että alessa, jos ei niitä oikeastu tarvitse.

Vierailija
32/35 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan paljon näitä punaisten lappujen tuotteita pakastimeen. Ihmiset ovat todellakin nykyään liian tarkkoja, hyvää ruokaa menee tonnettain roskiin turhan takia! Sääli

että juuri luin MLL:n lehdestä että jossain perhekahvilassa oli ollut Marttaliitosta ihminen opastamassa sitä kuinka ruokaa ei menisi hukkaan. Parasta ennen -merkintä on ihan eri asia kuin 'viimeinen käyttöpäivä'. Parasta ennen -tuotetta voi hyvin käyttää pari päivää päiväyksen jälkeen, jos tuote näyttää ja tuoksuu hyvältä. Punaisen hintalapun tuotteen voi myös pakastaa, kunhan sitten käyttää sen sulatuksen jälkeen välittömästi. Ihmiset on nykyään ihan liian tarkkoja näissä.

Vierailija
33/35 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkökannan kyllä siinä mielessä että itse en ikinä kehtaisi sanoa ääneen 7e maksavista housuista että "onpa hintavat". ostan joskus laputettuja tuotteita, mutta olen kyllä huomannut että monet tonkivat alta ei laputetun tuotteen mieluummin, ja niin kyllä itsekin teen monesti.

Vierailija
34/35 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin perjantaina prismassa tyttäreni kanssa. Halusi jotain broikkua. Meni sinne missä niitä on ja tuli koipien kanssa kohta kärryjen luo. Oli ottanut alennetun tuotteen, 30 prossaa alennusta ja ne koivet meni vasta sunnuntaina vanhaksi. Mä olin tyytyväinen tyttäreeni, vain tyhmä olisi ottanut normaalihintaisen varsinkin kun tietää syövänsä ostamansa heti.

Vierailija
35/35 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en tajua laputettujen ruokien ostoa edes pakkaseen, ne ovat niin lähellä jo pilaantumisen käynnistymistä, kun viimeinen käyttöpäivä on tosiaan tänään tai huomenna. Mutta eniten tässä nyt säälitti tämä että jopa ne 7e housut olivat sitten liian kalliit ostettavaksi vauvalle :(

-ap

Lähellä pilaantumisen käynnistymistä? Ap on kyllä aika hakoteillä jos kuvittelee, että tarjousten hyödyntäminen on jotenkin säälittävää. Vaikka eipä se silti tarkoita että vaikka jokin on 50% alessa, se silti vielä olisi halpa. Ja kaikki on niin suhteellista, jos ne 7 euron housut olivat parin mielestä kalliit, ei se silti tarkoita etteikö heillä olisi ollut rahaa niitä ostaa, vaan se voi tarkoittaa myös sitä etteivät haöunneet käyttää rahaansa niin huonoon sijoitukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä