Jos en aio imettää lastani
lainkaan,mitens sitten kun lapsi syntyy,pitääkö antaa ne ensi tipat vai saako se sit jo heti pullomaitoo? Ja tutin?
Kommentit (60)
näitä vastauksia, sillä itse en vielä tiedä imetänkö vai en. Pitää ensin keskustella itseäni hoitavan lääkärin kanssa siitä kuinka kauan lääkityksen aloittamista raskauden jälkeen uskaltaa lykätä -että vauvalla edes olisi äiti joka häntä kykenee hoitamaan.
Mielelläni kyllä imettäisin edes kuukauden tai vaikka viikon mutta en tiedä uskallanko.
Ap, kuten täällä joku muukin kypsempi ihminen on sanonut mielipiteensä, kysyit ja sait jo vastauksiakin.Kenellekkään ei kuulu ap;n syyt piste!imettävä äiti ei ole sen parempi kun ei imettävä äiti!
Koska tuulipukumamma on ainoa oikea äiti, joka tietää kaikesta kaiken!
Sori vaan, mutta sympatiani ei riitä ihan kaikkeen. Ja kirjoittelen juuri sellaisia viestejä kuin tykkään, ihan ohi otsikon ja kysymyksen jos siltä tuntuu...
Ja ei se synnärikään mikään ihmelaitos ole jossa tieto kulkee salaman nopeasti. Kyllä siellä on nähty hoitajia jotka ei tiedä kaikkea synnyttäneestä. Onhan se vaikea vastata vain kysyttyyn eikä alkaa huudella itsekkyydestä sun muusta kun ei tosiaankaan tiedä mitkä ap.n syyt on.
sen sijaan että on älytöntä ettei imetä!
Saakeli mitä muijia! Kukaan ei ole täydellinen joten keskittykääpä vaan niihin omiin vikoihinne ja hoitakaa ne, ennen kuin alatte sättiä muita!
Ja eiköhän AP saa asiallisempaa ja asianmukaisempaa neuvontaa sairaalassa hoitajilta ja lääkäreiltä. Eli hoitohenkilökunta kyllä tietää syyt jäättää imettäminen väliin, eikä neuvo äitiä vastoin vauvan parasta imettämään.
Emme tiedä AP:n syitä, mutta itse hän ne varmasti tietää parhaiten. Eikä ketään saisi syyllistää tai pakottaa imettämään, oli syy mikä tahansa. Varsinkaan kun niitä ei päällepäin voi tietää!
menipäs lapselliseksi taas tämäkin imetys ketju!joku vain ain jaksaa marmattaa kaikesta!on ihan oikein jos hommat sen tutin sille lapselle niin tulee se imemistarve,ja kannattee ostaa muutama erinlainen pullontutti et on vaihtoehtoja vaihtaa jos jokin ei sovi,esim.meillä käy vain luonnonkumista tehty!vaikka imetän annan aina korviketta kun olen itse poissa esim.2tuntia ja jos pikkuiselleni tulee nälkä(4kk)!
Jokainen hyvä äiti YRITTÄÄ imettää jos se vain on mahdollista. Koska ap ei ole kertonut mitään syytä, mikse imetys ei olisi mahdollista, niin oletan että se olisi. Se, että YRITYS ei onnistu ei tee kenestäkään huonoa äitiä. Se, ettei edes YRITÄ tekee.
Huvittavaa. Kiemurtelusi tietämättömyyden tuskissa voi aistia tänne asti. " Koska mä en tiedä syytä, ap:n syy ei voi olla hyvä!" xD
mutta nyt yrittämisestäkin olisi enemmän haittaa kuin hyötyä. On se mukava kun joku jaksaa mollata tietämättä elämästäni mitään. Olet varmaan itse täydellinen! -ap
Vierailija:
Huvittavaa. Kiemurtelusi tietämättömyyden tuskissa voi aistia tänne asti. " Koska mä en tiedä syytä, ap:n syy ei voi olla hyvä!" xD
Anna siis jo olla 40 ja hoida omat asiasi ensin kuntoon. Sorry, mutta susta tulee väkisinkin mieleen joku Ulla Taalasmaa II, samanlainen haaskalintu ja kyttääjä ja juoruämmä.
Jos ihan totta puhutaan, niin mua ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun imetys tai imettämättömyys. Teidät korvikemammat saa vain niin helposti takajaloillenne, että en voi vastustaa kiusausta näissä keskusteluissa. Mutta jatkakaa samaan malliin ja provosoitukaa helposti!
t.40 ja mikäs muu numero olinkaan... Ainakin 3 ja sitten pari-kolme muuta ;), olen täydellinen äiti joka täysimetti suositusten mukaan ja luovutti maitoa ja osittain imetti 12kk. Hajotkaa mun täydelliseen imetykseeni ;)
En ole montaa kertaa vieraillut tällä palstalla, enkä ole aikaisemmin tajunnut, miten todella typeriä ihmisiä täällä kirjoittelee!
Alkuperäinen kirjoittaja halusi vastauksen asialliseen kysymykseen, ei arvostelua omista valinnoistaan, joiden taustoja kukaan täällä ei voi tietää. Jotkut hyvät äidit täällä niin täynnä omaa erinomaisuuttaan määrittelevät HYVÄN ÄIDIN tunnusmerkkejä, ja niitä ap ei täytä, kun ei kerran suostu syitään kertomaan...
No, tiedänpähän nyt minäkin, että tälle palstalle ei kannata enää eksyä!
Korvikemammathan ne aina takajaloilleen nousevatkin, nii-in... Täysimetyshysteerikot ovat aina niin ymmärtäväisiä ja suvaitsevaisia näissä asioissa...
Vierailija:
Teidät korvikemammat saa vain niin helposti takajaloillenne, että en voi vastustaa kiusausta näissä keskusteluissa.
Luokittelit kaikki, jotka puolustavat ap:n oikeutta olla kertomatta syitä imettämättä jättämiseensä " korvikeäideiksi" . Eli näin ollen pidät itsekin siis imettäjiä juuri niinä, jotka luulevat että on oikeus puuttua toisten asioihin ja arvostella niitä. Vitsit, että teit hallaa taas meille imettäneille, jotka hyväksyvät sen, että jokainen taaplaa tavallaan. Kiitti v***sti.
Ensimmäinen vaikutelmani avatessani tämän ketjun oli, että ap:tä ei vain huvita imettää, ja olinkin jo kirjoittamassa kärkevää kommenttia... Luin kuitenkin vähän eteenpäin, ja nyt sympatiani on kyllä ihan ap:n puolella. IHAN SAMA, miksi hän ei imetä tulevaa lastaan! Ei kenellekään pitäisi silti noin sanoa, niinkuin sinä - 40 - sanoit!!!!! Ilkeä ihminen olet.
Vierailija:
Korvikemammathan ne aina takajaloilleen nousevatkin, nii-in... Täysimetyshysteerikot ovat aina niin ymmärtäväisiä ja suvaitsevaisia näissä asioissa...
Itse olen täysimettänyt sen puoli vuotta ja imetän taaperoa edelleen, että taidan olla täysimetysimetyshysteerikko sinun kirjoissasi.
t. 2(&3)
t. 2 kertaa totaalisesti epäonnistunut rintatulehdusimettäjä joka ei halua sitä kipuhelvettiä enää 3:tta kertaa