Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten maha toimimaan leikkauksen jälkeen??

Vierailija
18.03.2012 |

Olin keskiviikkona leikkauksessa (avoleikkaus) ja minut kotiutettiin eilen. Vatsaa yritettiin toimittaa lääkkein jo sairaalassa, mutta tulosta ei ole tullut vieläkään. Olo alkaa olla aika tuskainen. Olen ollut nestemäisellä ruualla ke lähtien ja vielä 2 päivää jatkuu ilman kiinteää ruokaa. Olen joutunut syömään kovia kipulääkkeitä, mikä varmaan pahentaa tilannetta. Olisiko teillä vinkkejä tähänkin pulmaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2012 klo 08:44"]miksi pitää eka kokeilla lakuja, liikuntaa, kattilallista puuroo, viittä litraa kahvia, kiloa luumuja ja odottaa monta päivää ja antaa vaivan pahentua.

SIIHEN ON LÄÄKKEITÄ APTEEKISSA, JOITA VOI AIVAN HYVIN KÄYTTÄÄ!!

-Laxoberon

-Levolac

-Peräruiskeet.

Niillä toimii eikä tarvii odotella.

[/quote] oot jumala.oikeesti.koska mietin aina samaa ja 2689sä kurjotut sen kaikille näkyville,itelläni ainaki Vaa Se ongelma et esim.laxoberon ja nää lääkkeet vaurioittaa mun suolta enkä voi siks oikee käyttää kauaa niitä mut hetiku lopetan sen lääkkeen ni johan Se ummetus taas alkaa ja kova.

Vierailija
2/16 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis avoleiklauksen jälkeenkö? Minut leikattiin tähystyksellä ja ihan taatusti päästettiin pois ennen kuin vatsa toimi. Nyt kun vatsa toimi ensimmäisen kerran leikkauksen jälkeen niin huh huh. Viisi päivää meni ja nyt oli kyllä melkoinen synnytys....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin viime syksynä iso vatsan alueen avoleikkaus, leikattiin keskiviikkona, kotiin perjantaina. Hyvä kun pystyssä pysyin sen verran, että pääsin taksiin kävelemään. Ei kysytty mitään vatsan toiminnasta.

Vierailija
4/16 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vastaus tulee vähän vanhempaan kirjoitukseen, mutta pakko

oli kommentoida:

Kyllä ainakin K-H Ks lähetti vatsan seudun leikkauksen jälkeen alle

vuorokausi leikkauksen jälkeen kiireellä kotiin.

Leikkaus pe klo 13-16 ja kotiin seuraavana päivänä, launtaina klo 13.

Eikä kertaakaan kysytty toimiiko vatsa!!

Vierailija
5/16 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmasta kärsin ja apu löytyi lakusta j kävelystä. Vaikka olo oli kipeä niin koitin vaan kävellä, kävellä, kävellä kämppää ympäri. Ja samalla söin pussillisen lakua. Seuraavana aamuna ah helpotus, vatsa alkoi toimia.

Vierailija
6/16 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää eka kokeilla lakuja, liikuntaa, kattilallista puuroo, viittä litraa kahvia, kiloa luumuja ja odottaa monta päivää ja antaa vaivan pahentua.

SIIHEN ON LÄÄKKEITÄ APTEEKISSA, JOITA VOI AIVAN HYVIN KÄYTTÄÄ!!

-Laxoberon

-Levolac

-Peräruiskeet.

Niillä toimii eikä tarvii odotella.

Vierailija
7/16 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi aiheuttaa laksatiivisia vaikutuksia. Itse sain vatsan toimimaan kerran esim. pepsimaxilla kun riittävästi sitä join. Sitä ennen oli jo noi lääkkeet kokeiltu.

Vierailija
8/16 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin leikattiin sappikivet, 2 pvää sairaalassa eikä kukaan kyselly suolentoiminnan perään.

Vierailija
9/16 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden hoidolla ei kuulemma niin väliä. Niiltä ei kysellä tarkemmin, koska kukaan ei ota niitä vakavasti.

Vierailija
10/16 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee tuolle yhdelle

Mullakin leikattiin sappikivet, 2 pvää sairaalassa eikä kukaan kyselly suolentoiminnan perään.

Mulla taas umppari, eikä ketään sairaalassa kiinnostanut vaikka vaivasta sanoin. Toisekseen niitä opiaatteja syötettiin ainoastaan hoitajien työn helpottamiseksi (ettei tarvitse apua), ei siksi että olisin oikeasti vahvoja kipulääkkeitä tarvinnut.

Aika törkeää toimintaa.

Vierailija
11/16 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi luumut, paljon vettä, ja ne semmoset rakeet veteen sekoitettuna - saa apteekista ja on ulostetta pehmentäviä.

Lisäksi hieroin vatsaa.Olo oli kyllä karsea, toivottavasti on helpottanut.

Vierailija
12/16 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä olla ummella varsinkaan jos vatsan alueelta on leikattu. Laxoberon + levolac toiminee. Jos käytät opiaatteja pidempään nyt kipulääkkeenä, niin ehdottomasti pyydä movicol tmv siihen kaveriksi, on nimittäin kesto-ongelma niiden kanssa tuo ummetus.

Vierailija
13/16 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiaatit lamaavat keskushermostoa ja myös suoliston toiminnan. Seuraus on juuri tuo kuvailemasi.

Jos voit olla ilman, suosittelen lämpimästi.

Itse vihasin opiaateissa myös niitä muita sivuvaikutuksia, hönöistä oloa ja ahdistuneisuutta. Voi kuvotus mitä lääkkeitä sitä onkaan olemassa. Toivottavasti niitä ei tarvitse käyttää enää ikinä.

Opiaattien vaikutusaijan sanotaan olevan lyhyt, mutta omalla kohdalla suolisto on alkanut toimimaan vasta 5 päivää opiaattien lopettamisen jälkeen.

Ummetuslääkkeet eivät välttämättä auta, ne voivat jopa pahentaa tilannetta. Ongelma on siinä, että kun suolistossa ei peristaltiikka toimi, mitään ei tule ulos.

Vierailija
14/16 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala ei päästä ulos ennen kuin maha on toiminut. Se on kotiinpääsyn edellytys.

Vierailija
15/16 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meno oli mulla ja Laxoberon ohjeen mukaan nautittuna oli ainoa keino ja sen jälkeen Vi sibliniä säännöllisesti.

Kyllä se siitä, vaikka vähän pierettääkin.

Vierailija
16/16 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ehtona meidän sairaalassa. Itse toivoin yhtä päivää lisää; tihkeää oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi