Raamatun kiirastuli ja helvetti
Loukkaantuisisitko jos kirkossa niin sanotusti saarnattaisiin kiirastulea ja helvettiä
Olen lukenut uutta testamenttia ja siellä on nuo asiat mainittu. Joten ne ovat raamatullisia aiheita
Mutta loukkaisiko sinua sellainen saarna ja jos niin, niin miksi?
Vai onko tämä aihe josta ei saa puhua, vaikka se ei ole mikään uusi keksinto
Kommentit (4)
Raamatun punainen lanka pitää sisällään ajatuksen helvetistä. Toisaalta se pitää myös sisällään ajatuksen uskosta ja toivosta - niin, luulen että kiertäisin jeesusbussin kaukaa jos joku lähetystyöntekijä julistaisi minulle että joudun helvettiin jos en liity heidän kerhoonsa.
Ajatukseni on että kaikki lähtee hypystä uskoon - ja jota sitten kelpo kristityn pitää hankaloittaa tiedolla uskontonsa teologiasta - eli helvetistä jne.
edit:
Ja siis sitä, että kristitty (uskovainen) itse ottaa uskontonsa pohdinnan alle, pidän selviönä. Jokseenkin veltolta toiminnalta tuntuu tuo autuas jättäytyminen papin armoille pelkästään. Eikö?
jeesushan puhui enemmän helvetistä kuin taivaasta
ja eiks raamattu opeta että paha saa palkkansa, eli ne jotka kärsivät ovat jotenkin ansainneet sen
paitsi Pyhän Hengen pilkka. Jumala ei halua, että yksikään ihminen joutuu helvettiin mutta väkipakolla Hän ei ketään pelasta. Ihmiselle on annettu vapaa tahto ja tätä lupaustaan Jumala ei riko joten jos ihminen ei halua pelastua, toisin sanoen torjuu itselleen varatun pelastuksen uskossa Jeesukseen Kristukseen niin siten hän on puolensa valinnut eikä Jumalakaan voi häntä enää auttaa kuoleman jälkeen.
Helvetistä sen sijaan pitäisikin saarnata. papit vaan ovat pelkureita.