Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä vuodelta on vanhin muistosi maailman (uutis)tapahtumista ja mikä se on?

Vierailija
17.03.2012 |

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä muistan estonian uppoamisen ja olin 5-v. sillon. tai se on lähinnä eka iso juttu jonka edelleen muistan, kuulemma aktiivinen uutisien kommentoija olen ollut nuorempanakin..

En mä suostu olemaan vanhempaa polvea, vaikka Estonian uppoamisen aikaan olinkin abiturientti :D

Estonian uppoamisesta kuulin, kun tultiin kimppakyydillä yövuorosta kotiin (tein lukion jälkeen vuoden töitä ennen opiskelemaan lähtemistä)

- yksi tämän ketjun Kekkosen virasta luopumisen muistaneista :-)

Vierailija
22/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Kolehmaisen olympiakulta. Estonian uppoaminen vuonna 1994. Meillä oli sinä aamuna musiikin tunti ensimmäisenä. Kaikkien piti rukoilla menehtyneiden puolesta. Olen järjestelmällisesti sulkenut mielestäni suurimman osan lapsuuttani, mutta jostain syystä nämä kaksi asiaa muistan ilman tunnetta siitä, että ne liittyvät lapsuuteeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iranin ja Irakin sodan, oisko ollut 80-luvun puoltaväliä. 86 kevään Tsernobylin räjähdyksen muistan. Los Angelesin olympialaiset 84 muistan...

Olen syntynyt 79.

Vierailija
24/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt v. 79

Vierailija
25/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka hän kuoli samana kesänä kuin synnyin eli v.62. Pari vuotta vanhemman naapurintytön kanssa leikittiin hiekkalaatikolla Marilynin hautajaisia 60-luvulla: varmaan äitinsä oli asiasta puhunut.

Vierailija
26/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että ihmettelin vanhemmilleni, pääseekö enää koulutaksilla kouluun vai pitääkö kävellä viis kilsaa ja risat.

Olof Palmen -tapauksessa olin erittäin humalassa, lähes sammunut, mutta kun asiasta uutisoitiin, nousin tikkana ylös ja itkin ja selitin, ettei tää maailma voi olla tämmönen.

Vierailija
27/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt vuonna -72.

Niin ja Estonian upotessa olin 22v ammattikorkeakouluopiskelija... On meitä monen ikäistä täällä!

Vierailija
28/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan presidentin tehtävistä jättäytyminen. (kekkonen)

Vierailija
29/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että uutisissa kerrottiin hänellä olevan kalkkeumia aivoissa tms. erikoinen ilmaus.

t. 77-syntynyt

Vierailija
30/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat kyllä tarkkoja tv:n katselun suhteen ennen kouluikää ja muistan katsoneeni Pikku Kakkosta ja Pelle Hermannia sekä Muppet showta ja Shirley Templen elokuvia. Yhdysvaltojen sisällissodasta siis ekat muistikuvat Templen elokuvan takia. :D

Ihka eka kunnon uutispläjäys oli Dianan ja Charlesin häät vuonna 81. Muistan ajatelleeni, että prinsessoilla pitäisi olla pitkät hiukset ja että voiko lyhythiuksinen todellla olla prinsessa!

Tämän jälkeen muistan äidin puhuneen jotain Iranin ja Irakin sodasta, Kekkosen kuolema, Tsernobyl ja Rosbergin voitto sekä misseinä esim. Anna-Liisa Tilus ja joku Marja, joka seurusteli jonkun ralliautoilijan kanssa.

Ja Reaganin murhayritys. Muistan siitä jotain juttua.

Vierailija
31/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin selvästi muistan myös tuon Lapuan jutun

Vierailija
32/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä muistan estonian uppoamisen ja olin 5-v. sillon. tai se on lähinnä eka iso juttu jonka edelleen muistan, kuulemma aktiivinen uutisien kommentoija olen ollut nuorempanakin..

En mä suostu olemaan vanhempaa polvea, vaikka Estonian uppoamisen aikaan olinkin abiturientti :D

Vierailija
33/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kysyin isältäni että miksi ne sotii, ja hän vastasi että ehkä ne on se jo itsekkin unohtaneet. Olivat tuolloin jo aika kauan sotineet.

Vierailija
34/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt vuonna -72.

Niin ja Estonian upotessa olin 22v ammattikorkeakouluopiskelija... On meitä monen ikäistä täällä!

Vierailija
35/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen WTC:tä. Noloa. Olin silloin 10-vuotias.

Vierailija
36/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusministeriö aloitti ammattikorkeakoulukokeilun elokuussa 1991, jolloin opistoasteen oppilaitosten yhteistyönä käynnistettiin ensimmäiset väliaikainen ammattikorkeakoulu -nimiset ammattikorkeakoulut. Ensimmäiset vakinaisella valtioneuvoston toimiluvalla toimineet ammattikorkeakoulut aloittivat toimintansa elokuussa 1996 arviointiprosessin jälkeen. (Wikipedia)

Vierailija
37/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen ollut jokin 2-3 v ikäinen, sillä muista paikan, missä asuimme silloin ja katseltiin siellä tuota pienestä mustavalkoisesta telkkarista.

Vierailija
38/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1969 kuussakäynti, olin juuri täyttänyt 4v.

Aiempia avaruuskävelyjä ja telakointiuutisia en muista niin tarkkaan.

Vierailija
39/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne pulleavatsaiset lapset - näky syöpynyt iäksi verkkokalvoille ;(

Vierailija
40/43 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

telkkarissa (-81?) ja John Lennonin kuoleman radiosta (-80). Ite syntynyt -72.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme