Jos palkkapäivä osuu lauantaille, niin eikö palkan pitäisi olla perjantaina tilillä?
Kommentit (16)
Mutta jos se osuu sunnuntaille, niin tili tulee maanantaina. Näin siis mun työnantaja (iso kaupunki) toimii.
miten on sovittu. Yleisempi käytäntö lienee, että maksetaan perjantaina.
siinätapauksessa etukäteen jos niiden maksu päivä osuu viikonlopulle.
Esim lapsilisä tulee aina perjantaisin jos 26 päivä osuu viikonlopulle tai jopa maanantaille.
Eli kyllä, palkan pitäs olla tänään tilillä jo esim 10. päivä on tilipäivä.
Opintotuki ainakin tulee aina vasta maanantaina, jos maksupäivä osuu viikonlopulle.
Mutta jos se osuu sunnuntaille, niin tili tulee maanantaina. Näin siis mun työnantaja (iso kaupunki) toimii.
tietääkseni noin ei voi toimia. Jos palkkapäivä on esim. 15. päivä ja se sattuu sunnuntaille, pitää raha olla tilillä perjantaina.
tietääkseni noin ei voi toimia. Jos palkkapäivä on esim. 15. päivä ja se sattuu sunnuntaille, pitää raha olla tilillä perjantaina.
Mulla on tilipäivä 15. päivä, ja ihan totta, jos se on sunnuntai, niin palkka tulee maanantaina. Palkkakuitissakin lukee silloin maksupäivän kohdalla 16. päivä.
Miten on linja vedetty yrityksessä... siitähän se riippuu.
Meillä maksetaan palkka viikonlopulle osuvaa tilipäivää edellisenä pankkipäivänä. Edellisellä työnantajalla laitettiin maksuun vasta tilipäivänä (eli oli yleensä seuraavana maanantaina)...
Tästä on ihan laki ettei tarvitse arvuutella.
Ja sen lain mukaan palkan on oltava työntekijän käytettävissä palkkapäivänä. Eli jos palkkapäivä on sopimuksen mukaan kuun 15. päivä, mutta se sattuu viikonlopulle, on palkka maksettava edeltävänä arkipäivänä. Koska lain mukaan palkan on oltava palkansaajan tilillä silloin 15.pvä.
Tuet ei kuulu tämän lain piiriin. Mutta palkanmaksu kuuluu toteuttaa tämän lain mukaan, ellei palkanmaksajan ja -saajan kesken ole toisin sovittu.
palkanmaksu perustuu lakiin. Jos palkanmaksupäivä on lauantai tai sunnuntai,palkka on maksettava viimeisenä arkipäivänä eli tässä tapauksessa perjantaina. Laskujen eräpäivä siirtyy aina viikonlopunjälkeiseen päivään eli maanantaiksi,jos laskujen eräpäivä on myös la--su.
Jos tilipäivä sunnuntai maksupäivä per-
Ja tai ja tiliä ei ole tullut perjantaina. Tuleeko viivästyskorkoa lauantailta ja sunnuntailta?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on laitonta. Pitäisi tulla edeltävänä pankkipäivänä. Ihan sama, vaikka se maksupäivä olisi pääsiäismaanantai, palkan pitäisi olla tilillä tuolloin kiirastorstaina.
Vierailija kirjoitti:
Miten on linja vedetty yrityksessä... siitähän se riippuu.
Meillä maksetaan palkka viikonlopulle osuvaa tilipäivää edellisenä pankkipäivänä. Edellisellä työnantajalla laitettiin maksuun vasta tilipäivänä (eli oli yleensä seuraavana maanantaina)...
Ei riipu. On ihan laista tuleva vaatimus.
Työsopimuslaki
16 § (7.6.2013/398)
Palkan maksaminen
Palkka on maksettava työntekijän osoittamalle pankkitilille. Palkan on oltava työntekijän käytettävissä sen erääntymispäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Työsopimuslaki
16 § (7.6.2013/398)
Palkan maksaminen
Palkka on maksettava työntekijän osoittamalle pankkitilille. Palkan on oltava työntekijän käytettävissä sen erääntymispäivänä.
Ja siis työsopimukseenhan kirjataan palkanmaksupäivä. Tuskin kenelläkään siellä lukee tyyliin "palkka maksetaan joka kuukauden 15. päivä, paitsi jos se on sunnuntai, niin tällöin sitä seuraavana maananataina". Tai jos lukee, niin sitten olet ehdot allekirjoituksellasi hyväksynyt.
Kyllä. Muista että tuet jne maksetaan vasta viikonlopun jälkeen ja palkka ennen viikonloppua.