Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä vuodelta on vanhin muistosi maailman (uutis)tapahtumista ja mikä se on?

Vierailija
17.03.2012 |

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(noloa, ja olisi helposti tarkistettavissa netistä) mutta muistan, kun kuuntelin radiouutisista Neuvostoliiton hyökänneen Afganistaniin.

Siitä on iäisyys ja tavalliset ihmisparat ovat siitä asti kärsineet enemmän tai vähemmän sotatilasta siellä.

Vierailija
2/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin 4-vuotias

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen syntynyt -72 ja äiti kertoo, että jo kaksivuotiaana itkin vietnamilaislasten kovaa kohtaloa. Mielessäni tämä yhdistyy sihen klassikkokuvaan napalmia päälleen saaneista lapsista.

Vierailija
4/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Kekkonen jäi pois presidentin tehtävistä. Milloin se nyt olikaan... Tuskin oon sitä nuorempana seurannut edes uutisia.

Vierailija
5/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi wikipedian mukaan näemmä sairaslomalle (lopullinen eri -82 tammikuussa).

Kunnolla en muista, olin vasta 6v.

Vierailija
6/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen uutiskuva joka lapsuudesta syöpyi mieleeni oli isolla tekstillä kirjoitettu AIDS siinä uutistenlukijan vieressä, niin kuin ennen oli tapana olla niitä tekstejä.

Vierailija
7/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen syntynyt -72 ja äiti kertoo, että jo kaksivuotiaana itkin vietnamilaislasten kovaa kohtaloa. Mielessäni tämä yhdistyy sihen klassikkokuvaan napalmia päälleen saaneista lapsista.

tai antoivat telkusta katsoa tms..

Vierailija
8/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodelta 1986 Challenger-sukkulan onnettomuus, missä sukkula räjähti ja savu jakaantui kahteen suuntaan taivaalla.

Jotain muistoa myös Keke Rosbergistä urheiluruudussa, mutta en usko muistavani sen maailmanmestaruutta 1982, ehkä myöhemmiltä kausilta.

Matti Nykäsen menestysuutiset Sarajevossa 1984.

Olen syntynyt 1979.

Vierailija
9/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oikeat todelliset omat uutismuistot ovat kun olen ollut jo esitieni eli Palmen murha ja HI-viruksen löytyminen.

Vierailija
10/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mullakin aika ensimmäisiä. Maailmalta ensimmäisiä mitä muistan on Tsernobylin (ei hajuukaa miten kirjoitetaan ;) posahdus.

Vierailija
11/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti ihan itkeä. Mutta seurasin kyllä uutisia ennen sitäkin melkein joka päivä. Brežnevin hautajaiset muistan tosi hyvin, pikkusisko leikki niitä hautajaisia ahkerasti :D

Eikun hitsi, muistan Elviksen kuoleman -77

-70 syntynyt

Vierailija
12/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Jammun tappamat tytöt. En muista minkä ikäinen olen ollut, mutta muistan lukeneeni lehtiä ja itkeneeni. Muistan tarkalleen minkä näköisiä ne tytöt oli...vieläkin.

Olen syntynyt 1979

Vierailija
13/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodelta 1986 Challenger-sukkulan onnettomuus, missä sukkula räjähti ja savu jakaantui kahteen suuntaan taivaalla.

Jotain muistoa myös Keke Rosbergistä urheiluruudussa, mutta en usko muistavani sen maailmanmestaruutta 1982, ehkä myöhemmiltä kausilta.

Matti Nykäsen menestysuutiset Sarajevossa 1984.

Olen syntynyt 1979.

ja kekkosen kuolema.

vm. 1978

Vierailija
15/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minun elämässäni ei rankinta ollut se, mitä sain telkkarista katsella.

Vierailija
16/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä muistan estonian uppoamisen ja olin 5-v. sillon. tai se on lähinnä eka iso juttu jonka edelleen muistan, kuulemma aktiivinen uutisien kommentoija olen ollut nuorempanakin..

Vierailija
17/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin -81 5-vuotias...

Jotain muistoja on myös Iranin ja Irakin välisistä kahinoista ajalta, jolloin oli perhepäivhoitajalla, mutta osin varmaan siksi, että hoitajan mies työskenteli tuolloin Iranissa ja poltteli tupakkaa liesituulettimen alla ja kertoi hurjia juttuja pommituksista yms. kun tuli käymään Suomessa. Hoidossa olin 3-6-vuotiaana 70-80-luvun taitteessa.

Ihan äkkiä ei nyt tuu mieleen tuota varhaisempia muistoja. Ja joo, siihen aikaan penskatkin katto uutisia. Eihän sieltä telkusta kovin paljon muuta sit tullutkaan :D

Vierailija
18/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä muistan estonian uppoamisen ja olin 5-v. sillon. tai se on lähinnä eka iso juttu jonka edelleen muistan, kuulemma aktiivinen uutisien kommentoija olen ollut nuorempanakin..

En mä suostu olemaan vanhempaa polvea, vaikka Estonian uppoamisen aikaan olinkin abiturientti :D

Vierailija
19/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä suostu olemaan vanhempaa polvea, vaikka Estonian uppoamisen aikaan olinkin abiturientti :D

Vierailija
20/43 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silvia ja Kaarle Kustaa meni naimisiin. Muistan sen pitkän hunnun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi