Kiinnostava mies - mutta lähetti HUMPPAA!
Olen tavannut netissä kivan miehen, jonka kanssa olen nyt muutaman viikon ajan ollut yhteydessä. Nyt hän sitten halusi kuvailla itseään jonkin laulun sanoin ja järkytyksekseni se oli todella puuduttavaa humppaa, esittäjänä joku peräkylien eikka. Sinänsä en välitä, millaista musiikkia ihmiset kuuntelevat enkä valitse seuraani musiikkimaun mukaan, mutta tämä oli kyllä melkoinen veto. Naurattaa toisaalta, koska se kappale on niin älyttömän huono, että se voisi olla vitsi. Mutta silti...
Mitä ajattelette? Kuuntelevatko normaalit 30-40-vuotiaat miehet todellakin jotain humppaa?
Kommentit (36)
Mikä vika on humpassa? Olisiko hänen pitänyt kuunnella jotain jatsia, amerikkalaista naima-pumpum-musaa vai mitä? Kuuntelitko sen laulun sanoja (eikö teidän jutussa ollut pointti juuri ne sanat) vai tyrmäännyitkö heti musiikkilajista? Jos mies on kertonut esim. harrastavansa tanssimista, eikö ole luonnollista, että hän kuuntelee myös tanssimusaa? Mitä sitten itse kuuntelet? M. A. Nummistako?
monet kavereistani kuuntelvat iskelmää ja juuri tätä "humppaakin" jatkuvasti vaikka ihan kaupunkilaisia ollaan ja nuoria.
Kyllä tuolla lavoilla pyörii sakkia vaikka millä mitalla samaa humppaa kuuntelemassa ja tanssimassa.
Ei se mitään peräkylän urpoilua ole.
mutta tämä kyseinen kappale oli luokaton kömpelöine sanoituksineen ja melodioineen. Mies ei tietääkseni harrasta tanssimista. Itse kuuntelen lähinnä klassista, mutta en ole mikään kevyemmän musiikin vihaaja.
ap
Haluan analysoida sitä sanoitusta ja 'peräkylän eikkää', sehän voi olla joku isokin nimi, jos genre sulle aivan vieras.
Mulla ja mun elämäni miehillä ollut melkein aina aivan eri musiikkimau, eikä ne jutut siihen oo kaatuneet. Edes ysäri-danceen... ;-)
http://www.jarkkohonkanen.com/
Itse tiedän kyllä monia artisteja nimeltä, vaikken ole koskaan kuullut heidän musiikkiaan, mutta tämä oli minulle ihan tuntematon tapaus. Kappaleen nimi oli "Päältä terästä, sisältä kultaa". Tunnustan, etten pystynyt kuuntelemaan sitä loppuun asti.
ap
PÄÄLTÄ TERÄSTÄ, SISÄLTÄ KULTAA
Säv. Tapio Moisanen ja san. Nina Hoikka ja Jarkko Honkanen, sov. Juha Heikkilä
Olen levoton luonne ollut aina
Jalat vie ja järki seuraa takanain
Olo aina on kuin maksussa ois laina
josta muistutuksen jälleen kerran sain
Ilmaiseksi mitään saanut ole en
kaikesta mä maksoin aina kera korkojen
En oo ylpeä mutta kerron sen
melkein kaiken sain mä mistä haaveilen
Päältä terästä, sisältä kultaa
Tää mies on tiedäthän sä sen
Kun kuoren alla on lempeää tulta
pinnan alta löydät rikkauden
Käänsin kaikki kannot nuoruuteni teillä
kauan etsin sitä mistä haaveilin
Menneisyyttäni en sinulta mä peitä
aina uskoin että sinut löytäisin
Nyt minun askeleeni keveämmät on
kun tiedän sinun odottavan mua matkaltain
tiedän sinä ymmärrät mun kohtalon
Luonteen kulkurin lahjaksein sain
sellaisia radiokanavia joilla soitetaan humppaa, ja on sattunut tuon kuulemaan, ja halusi noiden sanojen takia laittaa sen sulle! Siis etta sanat on tarkeat, ei se minka tyylista musiikki on.
Voihan olla ettei mies ole erikoisemmin kiinnostunut mistaan musiikista, sellaiset ihmiset usein 'sulkee korvansa' niin ettei laulujen sanat jaa mieleen. Mun mielesta tuossa on niin selva kuvaus noissa sanoissa etta mies vaan halusi kayttaa sita esimerkkina. Eli ota tama juttu vain noiden sanojen kannalta, ja juttele hanen kanssaan sitten enemman siita mita (jos mitaan) musiikkia han kuuntelee ja mista tykkaa.
Eli siinä mielessä tämä ei ole ongelma. Mutta kyllä tuo kappale (kiitos sanojen postittajalle :D ) on jotenkin kammottava. Video on Youtubessa, jos joku haluaa paaduttaa korviaan.
ap
Niin hyvin. Eli luottotiedoton häntäheikki.
Voihan se niinkin olla. Mistä sitä vielä voisi tietääkään? Tulisin kyllä hulluksi, jos joutuisin kuuntelemaan kotonani tuollaisia renkutuksia.
ap
Se haluaa vapaa-aikana käydä jossain lavatansseissa.
Itse en humpankuuntelijaa huolisi. Hyvä että kävi ilmi ennen tapaamista, niin voit heivata sen helposti.
kappale, sitten ei mies "välttämättä" kuuntelisi ko musiikkia..Mutta kun tuo kappale on vähän tuntemattomalta tyypiltä, vaikuttaa pahoin siltä, että mies tykkää tuollaisesta musiikista ihan tosissaan..
Karmea kappale..Mitä AP vastasit miehelle?
Sanoin, että kuuntelen myöhemmin ja niin sitten teinkin. Tai ehkä 2/3 kuuntelin, kunnes riitti. Mitä tuosta nyt edes voisi sanoa? Maailma olisi aavistuksen verran parempi paikka, jos kappale olisi jäänyt julkaisematta, mutta en viitsi sanoa sitä sille miehelle.
Olen kyllä ymmärtänyt, että hän ei käy missään tansseissa, ei lavoilla eikä muualla. Minäkään en käy. Jossain häissä voin tanssia, mutta siihen se melkein jää.
ap
Tuohon humppa-asiaan? Siis jos mies on valinnut tuon, koska sanat kuvaavat häntä, niin lukekaa nyt millainen sika on kyseessä! Kulkuri, joka palaa naistenmetsästysreissuiltaan aamuyöllä kotiin, lainat ja viivästyskorot, ulosottomies kintereillä..
ja olen akateeminen, työssäkäyvä 34-vuotias nainen. Asun maalla mutta käyn kaupungissa töissä.
Minusta tuo on ihan kiva biisi, jota voisin kuunnella esim. työmatkalla, vaikka normaalisti Suomipoppia kuuntelenkin.
Ja jos tykkää käydä lavatansseissa, on tuo ihan normimusiikkia.
En minä miestä nyt musamaun takia hylkäis, jos muuten natsaa.
Mielestäni nuo riimitkin on kammottavan huonosti laadittu.
ap
En tiedä, mitä tapahtuisi, jos kokonaisen illan kuuntelisin tuollaista. En aio kokeilla.
ap
puhua tunteistaan, voi olla etta vaati hanelta aika paljon laittaa sulle tuo linkki ja sanoa etta se kuvaa hanta.
Mun mielesta on aika rankaa ruveta analysoimaan sanoja rivi rivilta ja arvostelemaan miesta sen mukaan, ei han varmaan tarkoittanutkaan etta jokaikinen lause sanoissa kuvaa hanta kirjaimellisesti. Laitappa ap tahan laulu jonka sanat kuvaavat sinua, niin analysoidaan sitten sita!
tavallista maalla, kun on lavatanssikulttuuri.
Mun serkku kuunteli paljon iskelmää silloin, kun harrasti lavatansseja.
Selvitä, onko teillä samanlaiset elämänarvot ennemmin. Niin ja tietysti se, ymmärtääkö mies sinun musamakuasi ja kuunteleeko mitään muuta kuin tuota humppaa.