Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hevosista tietäviä paikalla? :)

Vierailija
17.03.2012 |

Mistä heppa tunnistaa ihmisen, hajusta vai mistä? Tyttäreni käy päivittäin silittelemässä hevosia aitauksen takaa ja yksi hevonen niistä selvästi tunnistaa tytön, tulee heti luokse ja seuraa :) "Paijaa" eli työntää päätään tyttöön kiinni jne.

Itse kun en hevosista mitään tiedä niin olisi mukava jotain tietoa saada niitten käyttäytymisestän jne.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. hevonen vain sattuu olemaan hellyydenkipeä yksilö...

Vierailija
2/6 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hajusta ja äänestä. :)) Hajusta lähinnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut päähänsä ettei hevoset näkisi hyvin?? :D Hevosilla on hyvä ja tarkka näkö. Ilmeisesti kyseessä on heppa joka tykkää rapsutuksista :) Hevonen sekä näkee, että haistaa tyttösi.

Itse kun menen tallille niin jo kaukaa hepat nostavat päänsä ja tunnistavat autoni ja lähtevät ravaamaan lähemmäs, mutta jos olen vieraalla autolla liikenteessäm niin eivät reagoi mitenkään :D

Vierailija
4/6 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonen on saaliseläin joten sillä on tarkka näkö ja kuulo. Meillä akvaariokalatkin osaavat erottaa ihmiset, ja hevonen on sentään melkoisen paljon älykkäämpi kuin kala. Kalani pysyvät puskissa piilossa kun vieraat yrittää niitä nähdä, kun minä menen viereen syntyy hurja kuhina lasin vieressä. Osaavat siis erottaa vähillä aivosoluillaan kuka on se joka ruokkii.

Vierailija
5/6 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevoset tuntevat tutun autonkin äänestä, ihmisen myös. Oman tallin hevosauton lähestymisen kuulevat jo kaukaa ja ulkona olevien hevosten käytöksestä huomaa, että nyt se on tulossa.

Haju on myös tärkeä, hevosten kanssa työskentelevät tietävät, että usein hevonen "puhaltaa" ihmistä kohti, ikään kuin ilmoittaakseen itsestään jotain.

Vierailija
6/6 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tunnistaa äänen ja näkevätkin hyvin kuka on tulossa. Toiset hevoset ovat myös enemmän ihmisen perään kuin toiset, tulevat helpommin luokse kerjäämään rapsutuksia. Ja monet tervehtuvät ihan hirnumalla kun aamulla menee talliin tai tarhasta hakemaan.