Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua pitää sormusta

Vierailija
16.03.2012 |

Avomiehelläni ja minulla on aikomus mennä naimisiin joskus tulevaisuudessa, asiasta on puhuttu yhdessä, mutta emme ole kihloissa. Nyt tuli puhetta sormuksista, ja keskustelun kuluessa mies totesi, ettei hän taida osata pitää sormusta. Tavallaan ymmärrän miestä, koska hän ei käytä koruja, eikä edes rannekelloa, koska se "ahdistaa". Mutta kihla-/vihkisormus on minusta vähän eri asia. Mitä olette mieltä? Ovatko teidän miehenne pitäneet sormusta tyytyväisenä, vai onko se jäänyt jossain vaiheessa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies pitää sormusta kodin ulkopuolella, mutta ei kotona, itselläni sama juttu

Vierailija
2/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työturvallisuussyistä en käytä. Joskus johonkin juhliin varten laitan kaula- ja rannekorut sekä kihlasormuksen, eikä tuosta nyt mitään huutoa ole tullut.

t. mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton sormuksen sisään kaivetun nimen pitää olla aina sormen päällä :)) Sit se mullekin sanoo et laita se kaiverrettu nimi silleen et se on sormen yläpuolella oikeinpäin,tämä kertoo rakkaudesta.

Isäni ei pida ollenkaan vihkisormusta,koska työ ei salli joten ei käytä vapaa aikanansaakaan,ne on ollut yli 30v yhdessä niin ei kai siin enää sormuksia tarvita,äitini kyllä pitää,mutta ne ei oo alkuperäiset.

Vierailija
4/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pitää, minä en. Sovittu juttu ja mun mielestä mies voisi olla pitämättäkin, mutta itse haluaa pitää.

Vierailija
5/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä mitään sormuksia vaikka on hankittu sekä kihla- että vihkisormus. Ei se sormus mitään tarkoita, symboli mutta kaikki sitoutuminen on kuitenkin korvien välissä.

Vierailija
6/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miehiä kuin naisiakin. Isälläni en esimerkiksi ole sormusta ole nähnyt koskaan sormessa, olemassa se kyllä on. Itse käytän kodin ulkopuolella, en kuitenkaan esim. urheillessa, jos sormus unohtuu niin ei ole katastrofi, omalla miehelläni sormus on jatkuvasti sormessa. Monet hoito- tms. työssä olevat ihmiset eivät käytä jossa kädet(/sormus) joutuvat jatkuvasti eritteiden, aineiden, pesemisen yms. rasittamiksi.

Vierailija
7/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle ei edes hankittu sormusta.

Minulla on vihkisormus, ja käytän sitä.

Ei minua kuitenkaan miehen sormuksettomuus haittaa. Tietää kyllä ilman sormustakin olevansa naimisissa, ja muistaa hääpäivänkin.

10 vuotta ollaan naimisissa oltu.

Vierailija
8/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko ottanut pois sormesta montaakaan kertaa sen jälkeen, kun se siihen 25 vuotta sitten laitettiin. Mutta se on aika ohut, joten ei varmaan niin paljon tunnu kuin nykyajan paksummat sormukset.

Itse pidän vain vihkisormusta ja sitäkin vain töissä tai jos lähden johonkin kylille, kotona haluan olla kaikista koruista vapaa.

Vierailija
9/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei myöskään osaa pitää koruja. Ehdotti itse että otetaan sormustatuoinnit. Minusta tosi sitova juttu... Lupasi että jos joskus tulee ero niin maksaa myös mun laserpoistatuksen, nyt on siitä sopimus ihan paperilla ja pysyvät sormukset iholla.

Vierailija
10/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei pida ollenkaan vihkisormusta,koska työ ei salli joten ei käytä vapaa aikanansaakaan,ne on ollut yli 30v yhdessä niin ei kai siin enää sormuksia tarvita,äitini kyllä pitää,mutta ne ei oo alkuperäiset.

säästit vaivan,eli komppaan.

minä ja mies kyllä pidetään sormuksia.

Vierailija
11/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä oli monta vuotta, ettei voinut pitää sormivamman takia.

Meillä minä olen se, joka ei sormuksia käytä, ja jos käytänkin niin ne ovat jotkut ihan muut kuin nuo "viralliset".

Ei se siitä sormuksesta ole kiinni.

Vierailija
12/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muisti aina myös laittaa sen sormeensa ulos lähtiessään. Itselläni on myös nykyisin sellaiset sormukset, että otan ne aina pois kun teen kotitöitä, eli yleensä myös kotiintullessani. Nykyisellä miehellä taas on sormuksen aina. Ymmärrän kyllä tavallaan, ettei "osaa" pitää sormusta, mutta kyllähän siihen tottuu, jos vain haluaa. Mutta lopulta, eihän se sormus kuitenkaan kerro mistään uskollisuudesta, sitoutumisesta tms. jos sitä epäilet. Kyllä mies sitoutuu parisuhteeseen, jos vain haluaa. Ei siihen sormuksia vaadita.

Vierailija
13/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei pidä muitakaan koruja, eikä rannekelloa. Työturvallisuussyistä ei ole käyttänyt töissä. Nykyään ei käytä edes vapaa-aikana jos mennään johonkin (ennen siis piti), kun se ei mahdu! Pitäsi suurentaa..

Itse en pidä kotona lainkaan, tulee helposti ihottumaa. Sitten laitan, kun olen johonkin menossa.

Vierailija
14/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä täytyy antaa täysi tunnustus sormukselle! Pelasti vasemman sormeni, kun auton moottori remontissa putos käden päälle ! Sormus toki meni entisex! Mutta hommattiin uus !

Jos ukko ei halua pitää sormusta, laita vaihtoon !!

Kyllä sellaisiakin löytyy, jotka näytää ylpeänä olevansa vakisuhteessa !!

Vierailija
15/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos se toiselle on jotenkin tärkeä asia, että toinenkin pitää, miksei sitä voi käyttää? Tottuuhan siihen. Kaikissa töissä se ei tietysti ole hyvä eikä aina edes sallittu.

Itse unohdan sormuksen välillä pitkäksikin aikaa, jos otan ne jostain syystä pois (leipominen, kuntosali, lapioiminen nyt äkkiä tulee mieleen). Miehellä taas ona aina sormessa ja sen on näköinenkin se sormus nyt 17 vuoden jälkeen ;)

Mutta minua ei haittaisi, jos ei pitäisi. Ehkä sitten, jos sormus unohtuisi pois vain viihteelle lähtiessä ;)

Vierailija
16/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia mahdollisimman ohut ja kevyt.

Työturvallisuusjuttu on tekosyy. Rakennustyömaalla yhdellä miehellä oli ohut 18 K sormus ja se putosi telineiltä. Käsi osui yhteen pidikkeeseen. Sormus katkesi ja sormen ei käynyt kuinkaan.

Kulta on venyvä ja hauras materiaali. Se kyllä katkeaa vaaratilanteessa ja sormi pysyy ehjänä. Ostakaa 18 K ja ohut. Ei riski.

Vierailija
17/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sormus voi olla turvallisuusriski, jos se esimerkiksi puristuu kasaan jne. Itse sellaiset ohuet rimpulat on naurettavan näköisiä. Näin ollen otan sormuksen aina pois kun on tarkoitus tehdä jotain fyysistä hommaa, sillä sormus painaa myös ikävästi jossain tilanteissa.

Vierailija
18/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se sormus tosiaan sitä sitoutumista ratkaise. Lähinnä ajattelin, että tuleeko sitten vierailla ihmisillä mieleen, että suhde olisi heikoissa kantimissa, jos ei sormuksiakaan pidetä. Mutta mitäpä se muille toisaalta kuuluu, jos itse tiedetään missä mennään. ;-) Kiitos vastauksista!

ap

Vierailija
19/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia mahdollisimman ohut ja kevyt. Työturvallisuusjuttu on tekosyy. Rakennustyömaalla yhdellä miehellä oli ohut 18 K sormus ja se putosi telineiltä. Käsi osui yhteen pidikkeeseen. Sormus katkesi ja sormen ei käynyt kuinkaan. Kulta on venyvä ja hauras materiaali. Se kyllä katkeaa vaaratilanteessa ja sormi pysyy ehjänä. Ostakaa 18 K ja ohut. Ei riski.

ei tietenkään mitään turvallisuusriskiä voi olla :)

Suorastaan loistava päätelmä.

Minun veljelleni ei käynyt kuinkaan vaikka sai lapsena sähköiskun työnnettyään naulan pistorasiaan. Ihan turhaa siis hössötetään sähkön vaaroista..

Vierailija
20/25 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasi että jos joskus tulee ero niin maksaa myös mun laserpoistatuksen, nyt on siitä sopimus ihan paperilla ja pysyvät sormukset iholla.

Siis jos mulle tuleva puoliso ehdottaisi tuollaista poistatussopparia ... Jäisi kyllä avioitumatta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi