4pv:n työviikko,30h töitä.Pomo väittää ettei minulle kerry lomia vuoteen.
Kommentit (32)
Kuulutko liittoon? Selvitä asiaa tarkemmin sieltä, mikäli työpaikallasi ei ole ketään kenen puoleen voisit asiassa kääntyä.
on ihan pihalla tai yrittää huijata. Saat lomaa sen neljä päivää ja tietysti myös lomarahan. Miten voisit saada lomaa ilman lomarahaa, jos lomarahaa teillä on tapana maksaa?
olet aloittanut helmikuun alussa, saat ensi kesänä palkallista lomaa neljä päivää. Ensi vuonna sitten on täydet lomat, jos olet vielä samassa työpaikassa.
Pomon mukaan olen osa-aikainen koska teen vain 30h töitä ja minulle ei siksi kerry lomarahoja. Eikö sitten osa-aikaisille kerry lomarahoja lainkaan edes 30h työviikoilla? Työsopimuksen mukaan en ole osa-aikainen.
Osa-aikaisille kertyy lomarahaa, vaikka tuo 14pv/35h/kk-ehto ei täyttyisikään. Ja sullahan se todellakin täyttyy, joten sulle kertyy myös lomaa.
Piti siis sanomani että lomakorvausta kertyy (9% muistaakseni ) sellaisillekin, jotka tekevät alle noiden ehtojen.
Monessa paikassa jopa vaaditaan, että lyhyissäkin työsuhteissa lomat täytyy pitää lomapäivinä.
Minulle kertyi neljä lomapäivää, jotka myös pidin tuon kahden kuukauden aikana.
vasta seuraavana vuonna täydet? Ensi vuonnahan ap on ollut töissä koko lomankeruuajan 1.4.2012-31.3.2013.
vasta seuraavana vuotena täydet
olet aloittanut helmikuun alussa, saat ensi kesänä palkallista lomaa neljä päivää. Ensi vuonna sitten on täydet lomat, jos olet vielä samassa työpaikassa.
työpaikoissa vuosilomat on pidettävä touko-syyskuussa, mutta sopimusasioitahan nämä ovat ja työpaikkakohtaisia. Mutta ei niitä nyt koska vain saa pitää, täytyy neuvotella sen pomon kanssa.
Ap:lle: ota yhteyttä luottamusmieheen tai suoraan liittoon. Sillä asia selviää nopeasti.
Monessa paikassa jopa vaaditaan, että lyhyissäkin työsuhteissa lomat täytyy pitää lomapäivinä.
Olette ihania. Nyt voin sanoa pomolle miten asia on jos ei ole vielä muuttanut kantaansa.
Lisäkysymys vielä: Minulla on tavallisesti aina perjantaina töitä. Saanko pitkäperjantailta palkallisen vapaan?
pitää palkallisen vapaan, tai niin se ainakin yleensä menee. Mikä tes on kyseessä?
vasta seuraavana vuonna täydet? Ensi vuonnahan ap on ollut töissä koko lomankeruuajan 1.4.2012-31.3.2013.
vasta seuraavana vuotena täydet
Että kesällä 2013 on täysi kesäloma. Kesällä 2012 on lomaa 4 päivää.
Tuosta pitkäperjantaista kannattaa soittaa liittoon ja kyllä ne siellä neuvoo vaikket siihen kuulukaan.
Nyt en oikein ymmärrä kysymystäsi!