Olenko kahvipöydä "uhka" kun en syö herkkuja :) ?
No niin. Duunipaikalla oli aamukahvilla tarjolla kakkua ja suolaista piirakkaa. Itse olen tehnyt elämänmuutoksen tammikuun alussa ja moiset tuotteet eivät saa sykettäni nousemaan. Lähinnä katselin, miten kauniilta ne näyttivät.
Muut ottivat ja oli tosi kurja kuunnella muutaman ihmisen syömisen tuottamaa morkkista. Kuten, ei pitäisi ottaa, mutta...ja nyt ei tarvis enää syödä tänään lounasta jne.
Itse en kommentoinut mitään. Mutta sitten yksi taas nosti esiin, miten "Kikka" on taas niin tiukkana. Eikö sun tee yhtään mieli?
Miksen saa olla ottamatta herkkuja joutumatta "tilille" ?
Kommentit (71)
ei välttämättä johdu mitenkään ap:sta, mutta jos on aiemmin kokemusta tuollaisesta saarnaamisesta ja oman elämäntavan hyvyyden painottamisesta, niin sitä alkaa helposti selitellä jo ennakkoon ihan vain siksi, että välttyisi siltä saarnalta.
Luulisi/toivoisi, että tilanne helpottaa ajan myötä, kun työkaverit huomaavat, että sinua ei kiinnosta heidän syömisensä.
hoikka ja en ole kyllä koskaan joutunut miksikään silmätikuksi.
Huvittavia nämäjotkut "olen uhka kun en juo, enkä syö"Oikeasti, ketään ei kiinnosta, ellette te mainosta asiaa suuna päänä. kukaan ei ole edes huomannut sitä, että en käytä tippaakaan alkoholia.
No, jos ne ihmiset ovat tunteneet sinut aina absolutistina, kasvissyöjänä ja hoikkana niin sitten et oikeasti tiedä mistä puhutaan.
Itse esim. olin nuorempana joka viikonloppu bilettämässä ja join aika paljonkin.
Kun en enää juonutkaan niin ensimäisenä kysyttiin "oletko raskaana" kun vastasin että en, niin kysyttiin "tarviitko rahaa lainaan" kun vastasin että en, niin kysyttiin "ootko kipeä" kun tähänkin vastasin kieltävästi niin sanottiin "no jotain sussa on vikana jos et juo".
Sitten kun sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lähinnä söin siihen ahdistukseen ja ihmiset tottuivat siihen että syön miltei aina jotain. Kun sitten lopetin kaikkien herkkujen syömisen, niin minulta kysyttiin jos en ottanut sitä kakunpalasta että "mikä on kun ei maistu" kun vastasin että noudatan diettiä, sanottiin "no ei se siihen yhteen palaan kaadu", kun vastasin että kiitos kovasti, mutta syön silti vain tälläisen proteiini patukan/rahkaa niin sanottiin "no kyllä sinä nyt yhden palan voit ottaa, teet vaikka toisen lenkin sitten että kulutat ne kalorit pois", kun edelleen kieltäydyin sain kuulla miten typerä nipottaja olen..
Että sinä hoikka-absolutisti-kasvissyöjä, et taida ihan oikeasti tietää mistä tässä puhutaan.
Sille joka muuttaa elämäntapojaan, yritätään tuputtaa sitä samaa sokeri-läskipaskaa edelleen, vaikka hän kuinka nätisti sanoisi asiasta. Se että se porukan oma pikku minipossu/jättipossu syö myös sitä kakkua, antaa niille muille hyvän omantunnon syödä se kakunpala, vaikkakin he voisivatkin niin tehdä muutoinkin.
Itse olin pitkään se, jonka rinnalla toisen ihmisen juomistottumukset näyttivät olevan kohtuulliset, sekä myöhemmin sitten olin se, jonka syödessä sitä kermakakkua, muut näyttivät noudattavan terveellisiä elämäntapoja.
Tuo "koetaanko minut uhkana" juttu on huono läppä, mutta totta toinen puoli.
itseesi vai mikä risoo?
Meilläkin töissä joku karppaaja tai lerppaaja yrittää välillä tuoda itseään kehiin, mutta palautuu pian maan pinnalle. Yksi heistä karppaa, lihoo, karppaa,lihoo ja elää siis omaa elämäänsä.
Joku kertoi laihtuneensa 12kg, mutta en huomannut muutosta ennen kuin itse tuosta kertoi. Keskityn omiin eväisiin ja jos tarjolla on joskus kotitekoisia leivonnaisia, otan varmasti. Perusruokavalioni on terveellinen ja sallii herkutkin joskus.
Kaikesta sitä näköjään voi tehdä ongelmaa. Minä-keskeisyydestä voisi pyrkiä ulos päin.
ja kasvissyöjä olen ollut vasta 5 vuotta.
Ja silti minua ei kukaan ahdistele, eikä ihmettele kuten ap.ta. Ja ihan tavallinen työpaikka meillä on.
Mutta ehkä kyse tosiaan on minun suhtautumisestani asiaan. Kun aloin laihduttaa, en alkanut arvostella toisten valintoja vaan kerron kun joku kysyi, miten laihdutan ja miksi. Absolutismiani ei kukaan ihmettele, eikä nykyistä kasvissyöntiäni.
Uskon, että tilanne olisi eri jos olisin koko ajan mainostanut, kuinka minä nyt syön terveellisesti ja en juo kun ne on niin huonoja tapoja yms.
Minä olen kyllä sitä mieltä, että ap saa kaivaa sylttytehtaasta sen itsestään, miksi ihmiset selittelee omia syömisiään hänen kuullen. Voin kuvitella, kuinka hän on alkuvuodesta nostanut itseään muiden yläpuolelle ja huomiotaherättävästi tehnyt eri eväitä itselleen ja suureen ääneen kieltäytynyt tarjottavista, jotta kaikki huomaa, kuinka hän on pystynyt olemaan kurinalaisempi kuin työkaverit.
Huvittavia nämäjotkut "olen uhka kun en juo, enkä syö"Oikeasti, ketään ei kiinnosta, ellette te mainosta asiaa suuna päänä. kukaan ei ole edes huomannut sitä, että en käytä tippaakaan alkoholia.
No, jos ne ihmiset ovat tunteneet sinut aina absolutistina, kasvissyöjänä ja hoikkana niin sitten et oikeasti tiedä mistä puhutaan.Itse esim. olin nuorempana joka viikonloppu bilettämässä ja join aika paljonkin.
Kun en enää juonutkaan niin ensimäisenä kysyttiin "oletko raskaana" kun vastasin että en, niin kysyttiin "tarviitko rahaa lainaan" kun vastasin että en, niin kysyttiin "ootko kipeä" kun tähänkin vastasin kieltävästi niin sanottiin "no jotain sussa on vikana jos et juo".Sitten kun sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lähinnä söin siihen ahdistukseen ja ihmiset tottuivat siihen että syön miltei aina jotain. Kun sitten lopetin kaikkien herkkujen syömisen, niin minulta kysyttiin jos en ottanut sitä kakunpalasta että "mikä on kun ei maistu" kun vastasin että noudatan diettiä, sanottiin "no ei se siihen yhteen palaan kaadu", kun vastasin että kiitos kovasti, mutta syön silti vain tälläisen proteiini patukan/rahkaa niin sanottiin "no kyllä sinä nyt yhden palan voit ottaa, teet vaikka toisen lenkin sitten että kulutat ne kalorit pois", kun edelleen kieltäydyin sain kuulla miten typerä nipottaja olen..
Että sinä hoikka-absolutisti-kasvissyöjä, et taida ihan oikeasti tietää mistä tässä puhutaan.
Sille joka muuttaa elämäntapojaan, yritätään tuputtaa sitä samaa sokeri-läskipaskaa edelleen, vaikka hän kuinka nätisti sanoisi asiasta. Se että se porukan oma pikku minipossu/jättipossu syö myös sitä kakkua, antaa niille muille hyvän omantunnon syödä se kakunpala, vaikkakin he voisivatkin niin tehdä muutoinkin.
Itse olin pitkään se, jonka rinnalla toisen ihmisen juomistottumukset näyttivät olevan kohtuulliset, sekä myöhemmin sitten olin se, jonka syödessä sitä kermakakkua, muut näyttivät noudattavan terveellisiä elämäntapoja.Tuo "koetaanko minut uhkana" juttu on huono läppä, mutta totta toinen puoli.
Juu, mutta ei siinä mitään erikoista itsekuria tarvita jos ei ota pullaa tai kakkua. Aina ei tee mieli ja pullaan en vetoa edes tunne. Mussuttakoot ne jotka tykkää. Otan kun siltä tuntuu.
ovat kääntyneet jonkun ruokagurun kelkkaan ja saarnaavat paatoksella tietynlaisen ruuan puolesta nolaten itsensä toistamalla fraaseja samalla saastuttaen yhteisen työpaikkakahvihetken.
Fiksumpaa on sanoa: kiitos ei ja toistaa samaa vaikka kuinka monta kertaa.
Laitoin "uhkana". Joku sentään on ymmärtänyt mitä tarkoitin, suuri osa ei. Valitsin varmaan otsikon väärin. Olisi pitänyt ehkä laittaa "miksen saa syödä sitä mitä itse haluan".
En ole myöskään huomionkipeä. Olen saanut suoraa palautetta myös näiltä työkavereilta siitä, miten paljon olen hoikistunut. Mutta en enää kommaa. Kiitos kaikille vastauksista, hyvä, että joku tajusi tuon "uhkan" oikein.
ap
ja kasvissyöjä olen ollut vasta 5 vuotta.
Ja silti minua ei kukaan ahdistele, eikä ihmettele kuten ap.ta. Ja ihan tavallinen työpaikka meillä on.
Mutta ehkä kyse tosiaan on minun suhtautumisestani asiaan. Kun aloin laihduttaa, en alkanut arvostella toisten valintoja vaan kerron kun joku kysyi, miten laihdutan ja miksi. Absolutismiani ei kukaan ihmettele, eikä nykyistä kasvissyöntiäni.
Uskon, että tilanne olisi eri jos olisin koko ajan mainostanut, kuinka minä nyt syön terveellisesti ja en juo kun ne on niin huonoja tapoja yms.
Minä olen kyllä sitä mieltä, että ap saa kaivaa sylttytehtaasta sen itsestään, miksi ihmiset selittelee omia syömisiään hänen kuullen. Voin kuvitella, kuinka hän on alkuvuodesta nostanut itseään muiden yläpuolelle ja huomiotaherättävästi tehnyt eri eväitä itselleen ja suureen ääneen kieltäytynyt tarjottavista, jotta kaikki huomaa, kuinka hän on pystynyt olemaan kurinalaisempi kuin työkaverit.
No, jos ne ihmiset ovat tunteneet sinut aina absolutistina, kasvissyöjänä ja hoikkana niin sitten et oikeasti tiedä mistä puhutaan.Itse esim. olin nuorempana joka viikonloppu bilettämässä ja join aika paljonkin.
Kun en enää juonutkaan niin ensimäisenä kysyttiin "oletko raskaana" kun vastasin että en, niin kysyttiin "tarviitko rahaa lainaan" kun vastasin että en, niin kysyttiin "ootko kipeä" kun tähänkin vastasin kieltävästi niin sanottiin "no jotain sussa on vikana jos et juo".Sitten kun sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lähinnä söin siihen ahdistukseen ja ihmiset tottuivat siihen että syön miltei aina jotain. Kun sitten lopetin kaikkien herkkujen syömisen, niin minulta kysyttiin jos en ottanut sitä kakunpalasta että "mikä on kun ei maistu" kun vastasin että noudatan diettiä, sanottiin "no ei se siihen yhteen palaan kaadu", kun vastasin että kiitos kovasti, mutta syön silti vain tälläisen proteiini patukan/rahkaa niin sanottiin "no kyllä sinä nyt yhden palan voit ottaa, teet vaikka toisen lenkin sitten että kulutat ne kalorit pois", kun edelleen kieltäydyin sain kuulla miten typerä nipottaja olen..
Itse olin pitkään se, jonka rinnalla toisen ihmisen juomistottumukset näyttivät olevan kohtuulliset, sekä myöhemmin sitten olin se, jonka syödessä sitä kermakakkua, muut näyttivät noudattavan terveellisiä elämäntapoja.Tuo "koetaanko minut uhkana" juttu on huono läppä, mutta totta toinen puoli.
En minäkään itsestäni tehnyt the juttua kun vaihdoin elämäni suuntaa. Päätin vain hiljaa mielessäni että nyt loppui ja sanoin miehelleni asiasta. Työpaikalla pidin turpani tukossa ihan vain siksi että saisin luultavasti vastailla kysymyksiin että miksi et syö jne. No vaikka teinkin niin että en mainostanut asiaa, jouduin silti vastaamaan noihin typeriin kysymyksiin.
Pahimpia ovat noin 50+ naiset.
Lisäksi työpaikallani ainoastaan miehet huomasivat minun laihtuneen.. Kertoo taas jotain.
Mutta jos sinä et ole kokenut tuota asiaa, niin se ei tarkoita sitä että kukaan muu ei olisi kokenut sitä.
Laitoin "uhkana". Joku sentään on ymmärtänyt mitä tarkoitin, suuri osa ei. Valitsin varmaan otsikon väärin. Olisi pitänyt ehkä laittaa "miksen saa syödä sitä mitä itse haluan".
En ole myöskään huomionkipeä. Olen saanut suoraa palautetta myös näiltä työkavereilta siitä, miten paljon olen hoikistunut. Mutta en enää kommaa. Kiitos kaikille vastauksista, hyvä, että joku tajusi tuon "uhkan" oikein.
ap
"kun lakkaat tuntematta ylemmyyttä siitä, ettet ota, vaan jätät ottamatta ihan luonnostasi.2
Aikamoista tulkintaa sinäkin harrastat. Aloittajan kommentti oli aivan asiallinen.
Naisten pitäisi kokonaan lopettaa tuo jauhaminen mitä syö ja mitä jättää syömättä, kuinka monta kiloa pitäisi laihduttaa ja se jatkuva marmatus " kun minä taas sorruin". Tuo tyyli kuuluu teini-ikäisille. Luulisi aikuisilla naisilla olevan muuta puhumista kuin tuo ainainen syömisestä nariseminen.Ketä se kiinnostaa mitä rouva x suuhunsa pistää tai on pistämättä.
Ei meillä duunissa ainakaan ole mitään ongelmia jos joku on ruvennut karppaamaan jne. Tietty kysymyksiä voi herätä ja niitä joskus kysytään, mutta ei kellekään tuputeta mitään jos homman nimi on tiedossa.