Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea tilanne :(

Vierailija
14.03.2012 |

Tytär 15v ilmoitti että saattaa olla raskaana.Miten TE ottaisitte asian?

Ensin järkytyin,mutta sulateltuani asiaa tulin tulokseen etten ainakaan painoistaisi aborttiin,vaan tytär poikakavereineen saisi asian päättää mitä tekisivät.

Apua antaisin niin paljon kuin vain pystyisin.Toivottavasti on väärä hälytys ja nuorten ei tarvitsisi päätään vaivata vielä näin vakavilla asioilla.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan lapsenlapsen hoitaa muutenkin. Ja äiti voisi olla mukana lapsen elämässä.

Vierailija
22/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni sellainen tilanne ei ruoki vastuunkasvamista nuoressa äidissä tai välttämättä edes halua ryhtyä hoitamaan lastaan missään vaiheessa. mutta se tuntuikin olevan ap:lle ok, jos oikein ymmärsin.

jos tytär on aikeissa tulla äidiksi, hän kaipaa apua ja tukea äitiyteensä, ei sitä että se hoidetaan hänen puolestaan.

tämä onkin vain minun kokemukseni ja mielipiteeni, minä kasvoin vastuuseeni hyvin ensimmäisen vauvavuoden aikana ja olen tyytyväinen siihen, kykenin hoitamaan lastani ilman äitiäni ja jopa asuinkin eri osoitteessa kuin vanhempani, ihan lapseni kanssa. jokainen tilanne on erilainen ja odottava äiti kai päättää itse miten haluaa toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssani, mutta äiti on kuitenkin läsnä koko ajan. Hyvin toimii ja jos toimii meillä niin mikse muuallakin.

Vierailija
24/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi:anna itse tehdä päätöksensä.

Mitä hän päättää,tue. Älä syyllistä!

Onhan hän nuori mutta päätös ei ole sinun,älä painosta aborttiin, kokemuksesta tiedän että se voi pilata loppuelämän.

Tee hänelle selväksi että autat oli hänen ratkaisunsa mikä hyvänsä-toisaalta yritä parhaasi mukaan myös selventää kuinka raskasta vauva-arki voi olla-jos tästä huolimatta haluaa lapsen pitää niin paljosti onnea isoäidille!

Vierailija
25/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sata kertaa sanonut, että kun on valmis seksiin, on valmis kantamaan lapsesta vastuun. Ensikodissa opetellaan sitä vastuunottoa ja elämistä ilman kodin suomia mukavuuksia eli hotellitason elämistä.

Jos saa lapsen, ei enää ole meidän pikkuinen tyttömme vaan äiti itsekin, ja silloin ryhtyy elämään äitielämää vastuineen ja velvollisuuksineen. Sossun kautta saavat asunnon ja sinne tavaraa, varmasti pärjäävät. Pikkusiskoista toinen ottaa isonsiskon huoneen itselleen ja meillä kotona elämä jatkuu ennallaan, hieman pienemmin kuluin, kun isosiskolle ei enää tarvitse maksaa kännykkää, läppäriä ja vaatteita huveista puhumattakaan.

Vierailija
26/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi:anna itse tehdä päätöksensä.

Mitä hän päättää,tue. Älä syyllistä!

Onhan hän nuori mutta päätös ei ole sinun,älä painosta aborttiin, kokemuksesta tiedän että se voi pilata loppuelämän.

Tee hänelle selväksi että autat oli hänen ratkaisunsa mikä hyvänsä-toisaalta yritä parhaasi mukaan myös selventää kuinka raskasta vauva-arki voi olla-jos tästä huolimatta haluaa lapsen pitää niin paljosti onnea isoäidille!

Vierailija
27/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vauva arki :) Nuorimmaiseni on todella haastava ollut aina ja edelleenkin 5v.Sisaret ovat olleet pienestä pitäen mukana hoitamassa veljeään ja aina se ei ole ollut helppoa.Silti rakastavat häntä ylikaiken vaikka usein myös hermostuvatkin hänelle.

Siitä olen todella iloinen että hän luotti asian minulle ja uskalsi asiasta kertoa rehellisesti.Vaikkakin edelleenkään ei ole varmaa että onko raskaana vai ei se asia selviää tällä viikolla.Itsestäni ole taas siinä mielessä etten hermostunut ja alkanut huutamaan ym.aå

Vierailija
28/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja poikaystävä saisi varautua siihen, että tulisi poliisiasia. Alaikäisiin ei sekaannuta.

Vierailija
29/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär 15v ilmoitti että saattaa olla raskaana.Miten TE ottaisitte asian?

Ensin järkytyin,mutta sulateltuani asiaa tulin tulokseen etten ainakaan painoistaisi aborttiin,vaan tytär poikakavereineen saisi asian päättää mitä tekisivät.

Apua antaisin niin paljon kuin vain pystyisin.Toivottavasti on väärä hälytys ja nuorten ei tarvitsisi päätään vaivata vielä näin vakavilla asioilla.

Vierailija
30/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on niin miettikää luotettavaa ehkäisyä jatkoksi esim. pillerit+kondomi yhtä aikaa.

Itse ajattelen että äidin ei auta sanoa mitään suuntaan eikä toiseen vaan ilmaista vaan että on lapsen tukena joka tapauksessa. Päätyykö sitten pitämään vauvan tai tekemään abortin. Mietin sitä että sekä abortissa että synnytyksessä on omat riskinsä ja meni niin tai näin niin syytöksiä voi tulla(itsesyytöksiä tai syytöksiä lapselta)jos suosittelet jompaa kumpaa ja jokin meneekin pieleen.

Vauvan pitäminen on sikäli sitten isompi juttu kun olet oman lapsesi lisäksi vastuussa vauvastakin. Vaikka periaatteessahan vauvan äiti on vastuussa mutta varmaankin harva sen ikäinen on tähän kypsä ja lisäksi koulu olisi mielestäni tärkeä hoitaa ja joku ammatti saada. Itse olen aborttia vastaan, mutta jos oma lapseni tulisi nyt sanomaan, että on raskaana niin jotenkin haluaisin kyllä suojella vielä omaa lastani raskaudelta, synnytykseltä ja liian varhaiselta äitiydeltä.

Vierailija
31/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä pystyn asiaa näin rauhallisesti käsittelemään.

Lapseni luuli että olisin hänelle vihainen,en todellakaan voi olla tämmöisestä asiasta.

Kuitenkin ovat seurustelleet vuoden ja lähempi suhde on heillä alussa.Ehkäisyä ovat käyttäneet,mutta eihän nekään ole 100% varmoja koskaan.

Tottakai tuen tytärtäni tekipä miten vain jos nyt edes sattuu olemaan raskaana.

Itse en ole voinut ikinä ajatellakkaan aborttia missään tilanteessa.Olen kylläkin ollut täysi-ikäinen aloittaessani seksin.

Mutta hyväksyn perustellusta syystä keskeytyksen ehdottomasti.Aina asiat ei mene niin kuin toivoisi lapsilleen,mutta silto tukena olen aina.

ap

Vierailija
32/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käskisin tehdä raskaustestin ja yrittäsin puhua abortista ja siitä millasta oikeesti on olla teiniäiti. Se ei oo helppoo ja sen rankkuuden tajuaa vasta, kun ite on käyny sen läpi. Huoh, toivottavasti mulle ei tuu tuota tilannetta ikinä,kun lapsi kasvaa :o

Vierailija
33/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö seurustelee saman ikäisen pojan kanssa?

Hulluja liikenteessä täällä taas.Onneksi suurinosa vastaajista ovat fiksuja ihmisiä,kiitos teille.ap

Vierailija
34/37 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eikö pitäisi punnita kummassa on suuremmat riskit, teinin raskaudessa vai abortissa? Lääkärin tai gynekologin pitäisi kai tutkia äiti, tai vähintään keskustella hänen kanssa.

Vierailija
35/37 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fysiikkakin siihen valmis. Ei tietenkään aina ole niin. Raskaus ja synnytys ovat kuitenkin luonnollisia tapahtumia. Keskeytys on väkivaltainen toimenpide, jossa puututaan keinotekoisesti asioihin. Kaikissa operaatioissa on omat riskinsä.

Vierailija
36/37 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riskiraskaus, eikä se mikään helppo kokemus niin nuorelle tytölle ole.

15v esikoisensa saanut

Vierailija
37/37 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tytär ei olekkaan raskaana.Ajatuksissani kyllä kerkisin ajatella vaihtoehtoja ja niiden hyviä ja huonoa puolia.

Tyttö itse oli ajatellut asian niin että melko varmasti olisi abortin tehnyt,oli sitä mieltä ettei hän vielä voi lapsia tehä kun on niin nuori ja koulutkin käymättä ja sitäkin hän mietti ettei hänellä ole rahaakaan.

No onneksi ei tällä erää asiaa tarvinnut enempiä miettiä hänenkään.Varmasti miettii ehkäsyasioita vielä enemmän,eikä luota pelkkään kondomiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän