Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea tilanne :(

Vierailija
14.03.2012 |

Tytär 15v ilmoitti että saattaa olla raskaana.Miten TE ottaisitte asian?

Ensin järkytyin,mutta sulateltuani asiaa tulin tulokseen etten ainakaan painoistaisi aborttiin,vaan tytär poikakavereineen saisi asian päättää mitä tekisivät.

Apua antaisin niin paljon kuin vain pystyisin.Toivottavasti on väärä hälytys ja nuorten ei tarvitsisi päätään vaivata vielä näin vakavilla asioilla.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäsy ja perhesuunittelu nla:ssa keskustelemassa.

Mutta mikä onni kuukautiset alkoivat joten ilmeisesti oli väärä hälytys,ihanaa.

Seuraavaksi kun asia täysin varmistunut ilmeisesti aloitetaan pillerit.

Onnellinen saa olla jos todellakin selvittiin säikähdyksellä.

Vierailija
2/37 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka sanot teiniraskauden olevan aina riskiraskaus, laitatko jotain dokumenttia asiasta. Itse en sellaista löytänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyttelisin epäonnistumistani jne.

Tytölle yrittäisin olla tukena, raivoamatta jne, ja kertoisin abortin mahdollisuudesta, jota suosittelisin.

Vierailija
4/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantakoon myös sen seuraukset. Auttaisin tietenkin siinä missä voin. Yritän kyllä tehdä parhaani etten joudu kuvaamaasi tilanteeseen.

Vierailija
5/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse 15-vuotiaana ihan samassa tilanteessa ja äidille ehdin jo kertoa. Äiti suositteli aborttia ja sitä suunnittelimme. Raskaus meni kuitenkin onneksi kesken.

Vierailija
6/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä että todella monet aloittavat seksielämän jo 15-vuotiaana tai jopa jo pari vuotta aikaisemmin! Ja noin nuorena ei todellakaan sitä järkeä ole niin paljoa päässä että kaikesta seksivalistuksesa huolimatta tulee usein jätettyä ehkäisy pois. Itse aloitin seksin harrastamisen juuri kun täytin 14v. ja olen 80-luvun alussa syntynyt.

Vierailija
7/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro selkeästi vaihtoehdot ja sano, että olet tukena oli päätös mikä tahansa. Mutta älä missään nimessä suosittele yhtikäs mitään. Siitä tytär voisi olla myöhemmin katkera sinulle. Korosta sitä, että päätös on hänen ja joka tapauksessa olet tukena.

Vierailija
8/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiittäisin äitiäni jos olisikin suhtautunut noin hienosti asiaan kuin sinä.

teillä on tyttäresi kanssa hyvät välit kun uskaltaa kertoa jo epäilyksestä sulle. olet selvästi tehnyt jotain todella oikein!

minut on kasvatettu hyvin vanhoillisesti joten teini-ikäisenä kapinoin sitten kaikin voimin vastaan äitini opetuksia ja tulos oli mikä oli.

lasta en kadu ja olen jo lähemmäs kolmekymppinen teinin äiti, hyvin meillä menee =)

Vierailija
9/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä pystyn asiaa näin rauhallisesti käsittelemään.

Lapseni luuli että olisin hänelle vihainen,en todellakaan voi olla tämmöisestä asiasta.

Kuitenkin ovat seurustelleet vuoden ja lähempi suhde on heillä alussa.Ehkäisyä ovat käyttäneet,mutta eihän nekään ole 100% varmoja koskaan.

Tottakai tuen tytärtäni tekipä miten vain jos nyt edes sattuu olemaan raskaana.

Itse en ole voinut ikinä ajatellakkaan aborttia missään tilanteessa.Olen kylläkin ollut täysi-ikäinen aloittaessani seksin.

Mutta hyväksyn perustellusta syystä keskeytyksen ehdottomasti.Aina asiat ei mene niin kuin toivoisi lapsilleen,mutta silto tukena olen aina.

ap

Vierailija
10/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortissakin on riskinsä. Aborttiin ei tule painostaa ketään. Olet vähintään moraalisesti velvollinen ottamaan selvää noista riskeistä ja kertomaan niistä tyttärellesi, tai sitten hän tekee tiedonhaun itse. Suurin osa (90% ?) aborteista sujuu kait täysin ongelmitta. Lopuissa tapauksissa seuraukset ruumiille vaihtelevat ohimenevistä pysyviin, ja pienistä vakaviin. Tyttäresi nuori ikä on myös jonkinasteinen riskitekijä.

Vierailija
11/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkoja kipuja ja verenvuotoja abortin jälkeen. Henkinen puoli sitten saattaa alkaa oireilla monien vuosienkin jälkeen. Siinä on kuitenkin toisen ihmisen elämästä vastuussa. Adoptio tai toiseen perheeseen sijoittaminen ovat myös vaihtoehtoja.

Vierailija
12/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

abortin haittavaikutuksista.

Kyllä se vaan on semmonen juttu et jos nyt lapseni oisi raskaana ja saisi vauvan niin itse vaikka hoitaisin vauvan kuin antaisin hänen antaa sitä pois.Kamala ajatus oisi.ap

Vierailija
13/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juuri sellainen tilanne.

Vierailija
14/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on oikea tie äitiyteen, joka alkuun tarvitseekin luonnollisesti tukea aikuisilta.

siis jos tarkoitus on edes, ettei tyttö synnytä itselleen sisarusta vaan oman lapsen. itse olen alusta asti huolehtinut itse lapseni, mummola on toiminut tukena ja turvana ja hoitopaikkana silloin tällöin, niin kuin aikuisillakin äideillä. olen kiitollinen siitä, sillä meidän perheytyminen ainakin vaati sen että hyppään siihen äidin rooliin tuettuna, enkä jää taka-alalle katselemaan miten äiti hoitaa lapseni.

t. 15-vuotiaana esikoisen saanut

Vierailija
15/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äitini vei minut ja poikaystäväni sairaalaan synnyttämään. olin kauhuissani että jättääkö äiti meidät tänne, mutta ehkä puolessa tunnissa ymmärsin että nyt olen omillani ja lapsen äitinä vain minun täytyy täällä sairaalassa olla.

en tarkoita että pitää olla kova nuorelle, mutta jos ei halua itselleen lapsenlapsesta uutta lasta, nuorelle on annettava ymmärtää se oma osuus siinä äitiydessä.

13 jatkaa

Vierailija
16/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on oikea tie äitiyteen, joka alkuun tarvitseekin luonnollisesti tukea aikuisilta.

siis jos tarkoitus on edes, ettei tyttö synnytä itselleen sisarusta vaan oman lapsen. itse olen alusta asti huolehtinut itse lapseni, mummola on toiminut tukena ja turvana ja hoitopaikkana silloin tällöin, niin kuin aikuisillakin äideillä. olen kiitollinen siitä, sillä meidän perheytyminen ainakin vaati sen että hyppään siihen äidin rooliin tuettuna, enkä jää taka-alalle katselemaan miten äiti hoitaa lapseni.

t. 15-vuotiaana esikoisen saanut

mutta mieluummin minä kasvattasin kuin luopuisi lapsestaan vieraalle.ap

Vierailija
17/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ota kuitenkin huomioon tyttäresikin, hänhän päättää itse tuosta asiasta. voisi olla raskasta elää oman lapsen laillisena sisaruksena sen jälkeen kun on tehnyt ensin raskaan päätöksen luopua hänestä itse. en varmaan olisi kyennyt itse sellaiseen.

Vierailija
18/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isoäiti hoitaisi lapsenlastaan.

Vierailija
19/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte kaikki olla abortin kannalla? Siellä masussa asuu samanlainen pieni vauva kuin ap:n tytärkin oli alussa. :(

Abortti voi kaduttaa koko elämän. 15-vuotias on tietysti nuori, mutta lapsi kypsyttää. Nuori voisi kouluttautua ja hankkia vaikka yliopistotutkinnon myöhemmin.

Vierailija
20/37 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttären äiti sen ottaisi, eikö se silloin olisi laillisesti tyttären sisarus?

no joo, saivartelua ehkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän