Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä ikäiselle lapselle voi antaa maissinaksuja?

Vierailija
14.03.2012 |

siis niitä, kun lastenruokaosastolla myydään.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olen ehkä vanhanaikainen äiti, kun ihmettelen tätä naksuvillitystä.

Miksi ihmeessä lapsen lihottaminen turhalla mässytyksellä pitää aloittaa heti kun oppii syömään jotain kiinteää?

Kyllä minun lapseni ovat oppineet naksunsyönnin aivan kiitettävästi viimeistään teini-ikään mennessä, vaikka lapsena söivät vain kotiruokaa ja leipää, toki jonkin verran kaupan purkkiruokiakin.

Vierailija
2/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suussa vai millasia ne on?

Meillä vauva nyt 6kk, tyttö on jo 8v, eikä sillon vielä ollu maissinaksuja vauvoille.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sit jos kerran viikos saa yhen naksun, kun istutaan ruokapöydässä. Ei lihota sitten ketään.

Vierailija
4/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut sotkee paikat :)

Vierailija
5/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sit jos kerran viikos saa yhen naksun, kun istutaan ruokapöydässä. Ei lihota sitten ketään.

just näin!

Vierailija
6/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olen ehkä vanhanaikainen äiti, kun ihmettelen tätä naksuvillitystä.

Miksi ihmeessä lapsen lihottaminen turhalla mässytyksellä pitää aloittaa heti kun oppii syömään jotain kiinteää?

Kyllä minun lapseni ovat oppineet naksunsyönnin aivan kiitettävästi viimeistään teini-ikään mennessä, vaikka lapsena söivät vain kotiruokaa ja leipää, toki jonkin verran kaupan purkkiruokiakin.

ole mitään juustonaksuja, vaan ihan rasvattomia. Niitä on helppo antaa käteen, niin että pienikin vauva voi kokeilla syömistä. Meillä 6-kk vauva kokeili eilen ekaa kertaa semmoista, ja tykkäsi. Oli hauskaa, kun sai itse panna omaan suuhun.

Vierailija
7/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei meilläkään anneta pussia vauvalle telkkarin eteen mässyteltäväks.

Vierailija
8/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään juustonaksuja, vaan ihan rasvattomia. Niitä on helppo antaa käteen, niin että pienikin vauva voi kokeilla syömistä. Meillä 6-kk vauva kokeili eilen ekaa kertaa semmoista, ja tykkäsi. Oli hauskaa, kun sai itse panna omaan suuhun.

Tarkoitin sitä, että miksi pitää TOTUTTAA TURHAAN mässytykseen? Eikö jonkun "oikean" ruoka-aineen suuhun laittaminen ole yhtä hauskaa? Jospa se vaikka maistuisikin jollekin, sekä olisi paha asia?

Miksi nykyään ei voi enää antaa vauvalle käteen vaikka leipäpalaa niin kuin meillä ennen mummo antoi?

Ihan sama, minkä verran siinä viikon ainoassa naksussa on rasvaa, sillä kyse on enemmän siitä, että oppii turhan mussutuksen.

Jaa että "oikeaan ruokaan" voi vaikka tukehtua? Siksi pitää käyttää teollista mässyä?

Ei sentään, kyllä kai olisimme kuolleet sukupuuttoon ennen maissinaksujen keksimistä, jos tavallinen kotiruoka niin vaarallista olisi.

Vierailija
9/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin sitä, että miksi pitää TOTUTTAA TURHAAN mässytykseen? Eikö jonkun "oikean" ruoka-aineen suuhun laittaminen ole yhtä hauskaa? Jospa se vaikka maistuisikin jollekin, sekä olisi paha asia?

Miksi nykyään ei voi enää antaa vauvalle käteen vaikka leipäpalaa niin kuin meillä ennen mummo antoi?

Ihan sama, minkä verran siinä viikon ainoassa naksussa on rasvaa, sillä kyse on enemmän siitä, että oppii turhan mussutuksen.

Jaa että "oikeaan ruokaan" voi vaikka tukehtua? Siksi pitää käyttää teollista mässyä?

Ei sentään, kyllä kai olisimme kuolleet sukupuuttoon ennen maissinaksujen keksimistä, jos tavallinen kotiruoka niin vaarallista olisi.

Rauhoituhan jo!

Vierailija
10/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että leipää voi kuitenkin antaa ihan saman tarkoitukseen?

Se leipä ei sitten opeta turhaa mussutusta?

Miten se on sinulta pois, jos sinä annat lapsellesi leipäpalan, ja joku muu antaa samassa tilanteessa maissinaksun?

Vierailija
11/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mässäilijä, jueppa pussin kyljestä mahtaavatko lihottaa! Meillä neuvola-täti sanoi, että niillä hyvä aloittaa sormiruokailu. Eka kerran söi 7kk vanhana.

Vierailija
12/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon ettei minkään ikäinen lapsi välttämättä suostu niitä syömään.

Mun lapsista yksikään ei niihin ole kajonnut.Yksi taisi käyttää suussaan maissinaksua kerran vajaa kaksivuotiaana,se lensi lattialle ja end of story.=)

Vierailija
13/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen antanut kans noin 5-6kk: iässä. Hyvää ajanviettettä vauvalle esim. kauppareissulla tai automatkalla. Ei tulis mieleenkään kuskata pilaantuvaa leipää hoitolaukussa. Maissinaksu ei ole ruuan korvike.

Vierailija
14/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö.. Leivässä on suolaa,jota taas ei pitäis alle 1-vuotiaille antaa? Ja monessa leivässä on muutenkin liuta lisäaineita. Noi maissinaksut taas on (lähes) pelkkää maissia.

Tuttavan vauva oli todella pahasti allerginen hyvin suurelle osalle ruoka-aineita. Lääkärin ohjeella maissin "soveltuvuus" testattiin juurikin maissinaksuilla. Niistä oli myös helppo arvioida määrä,minjkä verran vauva söi. Kun todettiin että vauvam elimistö kestää jonkin verran maissia,lääkäri (tai ravitsemusterapeutti,en nyt muista kumpi) ohjeisti antamaan aamupalaksi tietyn määtän maissinaksuja vaihteluna joka-aamuiselle mustikka-aamiaiselle.

Vierailija
15/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen antanut kans noin 5-6kk: iässä. Hyvää ajanviettettä vauvalle esim. kauppareissulla tai automatkalla. Ei tulis mieleenkään kuskata pilaantuvaa leipää hoitolaukussa. Maissinaksu ei ole ruuan korvike.

Vauvan ei sais antaa syödä kaukalossa, epäturvallinen asento (takakeno). Mut sä kuulostat vähemmän fiksulta muutenkin, opetat että ruoan puputtaminen on ajankulua. Miksei purulelu kelpaa? Oletko kuullut selkeistä ateria-ajoista? Vai eikö nää koske sun vauvaa? Toivon todella ettei hän tukehdu autossa mussuttaessaan. Kehtaisitko tunnustaa ensihoitajille ettet tiedä sormiruokailusta alkeitakaan vaikka harrastat sitä?

Vierailija
16/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mässäilijä, jueppa pussin kyljestä mahtaavatko lihottaa! Meillä neuvola-täti sanoi, että niillä hyvä aloittaa sormiruokailu. Eka kerran söi 7kk vanhana.

Miksi tavallinen ruoka ei kelpaa sormiruokailun aloittamiseen?

Ehkä siksi, kun ihan tavallisen kotiruuan tekijä ei tarjoa neuvolatyöntekijöille (tai siis enimmäkseen lääkäreille) ilmaista "koulutusta", ei ilmaisia näytteitä, ei ilmaisia tarvikkeita...

Ihan sama, mitä pussin kyljessä lukee, kun turha mässytys lihottaa joka tapauksessa, olipa se syötävä mitä tahansa. Leipäkin lihottaa, jos sitä syö liikaa - eikä suola mitään myrkkyä ole kohtuullisesti käytettynä. Terveellisimmätkin herkut lihottavat siinä vaiheessa, kun ei enää osata olla puputtamatta kaiken aikaa, vaan suussa pitää olla aina jotain.

Vierailija
17/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on vauvan helppo pitää kädessä. Sulavat suussa, joten ovat minusta turvallisinta sormiruokaa.

Niillä, jotka tässä ketjussa keuhkoavat "turhista" naksuista ja ruoka-ajoista, taitaa itsellään olla ongelmallinen suhde ruokaan. Vauva ei todellakaan naksuista liho. Meillä on annettu naksuja esimerkiksi silloin, kun vauva joutuu odottamaan ruokapöydän vieressä silloin kun muut syövät/kahvittelevat - silloin hänkin pääsee osallistumaan ruokahetkeen muutoinkin kuin katselijana.

Vierailija
18/18 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi höyrypää unohtaa, että noilla 5-6 kk ikäisillä ei välttämättä ole vielä edes hampaita, joten omenan palan tai leivän kannikan antaminen on vaarallisempaa kuin maissinaksun. Kun se leipä pehmenee mussuksi, niin siitä voi irrota isojakin palasia. Nimimerkillä lapseni on meinannut tukehtua ruisleivän palaan, mutta ei maissinaksuun, joka sulaa suuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä