Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kotiäiti ja itken tunteja päivässä, odotan iltaa

Vierailija
14.03.2012 |

Ystäviä mulla ei ole. Just kävin puhelinta läpi niin siellä on vaan ihan muutama kaveri, joille en voi kuitenkaan soittaa ja vuodattaa tunteita.

Olen niin yksinäinen, kai yritin omalla perheellä jotain paikata.

Olen kotona kolmen pienen kanssa ja alan olla uupunut. Päivät kuluu itkien ja ihan sumussa. lapset leikkii vieressä, istun lattialla, itken enkä jaksa välittää enää vaikka sotkevat kaikki paikat tai syövät jäätelöä lounaaksi.

En tiedä mistä voin saada apua, mieheni on rekkakuski ja pitkiä aikoja poissa, isovanhemmat ei halua auttaa (ovat sanoneet että ne haluaa nauttia nyt eläkkeestä ja ovat omat lapset hoitaneet), kummit asuu kaukana.

En tiedä mikä minua vaivaa mutta jokainen päivä tuntuu sietämättömältä ja ulos lähteminenkin tuntuu älyttömän suurelta ponnistukselta :`( . Aiemmin sentään tein ruuat ja jaksoin olla iloinen mutta nyt vaan istun hiljaa suurimman osan ajasta ja itkeskelen.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

tai serkkuja, joihin olet lapsuudessasi ollut kenties tiiviimmin yhteydessä?

Vierailija
22/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin aivan rikki kahden pienen kanssa. Onneksi mieheni oli iltaisin kotona, niin pääsin happihyppelylle.

Pienten lasten hoitaminen on todella rankkaa ja sinulla on kolme pientä lasta. Uskon, että lääkärillä tai neuvolatätillä on helppo ymmärtää sinua. Ja he ovat varmasti nähneet paljon väsyneitä äitejä. Eivät he mitään lapsia sinulta pois ota tai väheksy tai syyllistä sinua. Ovat varmasti hyvillään, kun voivat auttaa sinua.

hienoa, että kirjoitit tänne. Tämä on varmasti ensimmäinen askel :) seuraavaksi, ota luuri käteen ja soita neuvolaan.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin auttaa. Itse asun Oulussa. Asutko täälläpäinkään?

Vierailija
24/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitset lomaa! Lapset hoitoon ja mene töihin. Oikeesti haet hoitopaikat ja aloitat aktiivisen työhaun. Kuulostaa sekin ihan järkyttävän raskaalle ponnistukselle sekin, mutta pian huomaat... Been there done that. Ja tiedän millaista on olla rrekkakuskin puoliso.

Vierailija
25/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielessä pyöri TÄYSIN SAMAT ASIAT, vaikka oli vain yksi lapsi tyyliin; kyllä sum pitää jaksaa kun sulla on VAAN yksi lapsi / mitäs menit hankkimaan lapsen, kannattiko?

Mä pelkäsin myös, että mut leimataan ihan täysin neuvolassa ja tilanne meni aika pitkälle ja pahaksi ennen kuin mies soitti neuvolaan ja sanoi, että tälle asialle pitää tehdä jotain. Vieläkään en ihan hyväksy diagnoosia ja esitän, että kaikki on kunnossa, vaikka ei ole.

Se on AINA parempi, että äiti on yhteydessä neuvolaan kun että naapuri alkaa kiinnittää huomiota siihen, että lapset liikkuu likasissa vaatteissa / kertovat pihalla tms jossain että ruokana on vaan jäätelöä ja tyyliin naksuja joka päivä.

Ole rohkea ja soita neuvolaan. Äläkä kaunistele yhtään!

Vierailija
26/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitset lomaa! Lapset hoitoon ja mene töihin. Oikeesti haet hoitopaikat ja aloitat aktiivisen työhaun. Kuulostaa sekin ihan järkyttävän raskaalle ponnistukselle sekin, mutta pian huomaat... Been there done that. Ja tiedän millaista on olla rrekkakuskin puoliso.

Ap:n tilanne oli samanlainen kuin mulla viime vuonna. Nyt olen mukana lyhyessä koulutuksessa ja olen kuin eri ihminen! Aivan eri juttu, kun pääsee kotoa muualle ja muiden aikuisten seuraan. Nyt kun ajattelen, niin jos en olisi tuohon koulutukseen päässyt, olisin tällä hetkellä jo varmaan pöpilässä. Olisin tosiaankin lopullisesti riekaleina.

Vierailija
27/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hävisi :(

Eli siis paikkakuntaa en tähän halua laittaa, olen jo niin monta faktaa laittanut että en halua minua tunnistettavan. Sähköposti mulla on omalla nimellä joten tähän hätään en sitä voi käyttää, ehkä käyn tekemässä toisen s.postin.

Mulla on kyllä niin paha olo että pakko mennä lääkäriin... tämä ei "laukea" millään, kuten ennen (ennen esim. saattoi olla hyvä olo heti kun pääsi vaikka suihkuun).

Voiko mielialalääkkeistä olla apua OIKEASTI? Jostain luin että niillä on myös lumevaikutusta, että ne ei oikeasti ole niin tehokkaitta?

Tiedän kyllä että lapset kärsii eikä ymmärrä miksi äidistä on tullut itkuinen ja poissaoleva :( .

Joku ehdotti perhekerhoa. Pari kertaa kokeilin mutta en ymmärtänyt sitä "kulttuuria" Esim. tervehdin kaikkia niin osa ihmisistä vaan tuijotti ilmeettömänä eikä vastannut mitään. kun jo valmiiksi olen ollut vähän ahdistunut niin ei ole tehnyt paljoa mieli mennä uudestaan..

Olen itkenyt tänäänkin paljon ja pelottaa että sairastun jotenkin pahemmin.. suvussani on ollut myös psykooseja :(

ap

Vierailija
28/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lääkkeet ovat todistetusti monia auttaneet. Yritä nyt lasten takia edes jotenkin muuttaa tilannetta. Noin et voi jatkaa.

Vierailija
29/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, kuukauden päästä lääkityksen aloittamisesta muistat että tällainen olit oikeasti. Mulla on ollut ihan sama tilanne, lähti pahoista univaikeuksista. Kolmannen raskauden aikana diagnosoitiin vaikea masennus. Epäröin lääkityksen aloittamista mutta lääkäri sanoi, että jos on raudan puutetta, söisin rautalisää, niin miksi ei serotoniinin puutteessa voisi syödä serotoniinilisää? Univaikeudet lähtivät, ilo palasi, jaksoin paremmin. Äkkiä lääkäriin!

D

Vierailija
30/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, kuukauden päästä lääkityksen aloittamisesta muistat että tällainen olit oikeasti. Mulla on ollut ihan sama tilanne, lähti pahoista univaikeuksista. Kolmannen raskauden aikana diagnosoitiin vaikea masennus. Epäröin lääkityksen aloittamista mutta lääkäri sanoi, että jos on raudan puutetta, söisin rautalisää, niin miksi ei serotoniinin puutteessa voisi syödä serotoniinilisää? Univaikeudet lähtivät, ilo palasi, jaksoin paremmin. Äkkiä lääkäriin!

D

Vierailija
31/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savon suunnasta löytyisi ainakin seuraa :)

Vierailija
32/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä mulla ei ole. Just kävin puhelinta läpi niin siellä on vaan ihan muutama kaveri, joille en voi kuitenkaan soittaa ja vuodattaa tunteita. Olen niin yksinäinen, kai yritin omalla perheellä jotain paikata. Olen kotona kolmen pienen kanssa ja alan olla uupunut. Päivät kuluu itkien ja ihan sumussa. lapset leikkii vieressä, istun lattialla, itken enkä jaksa välittää enää vaikka sotkevat kaikki paikat tai syövät jäätelöä lounaaksi. En tiedä mistä voin saada apua, mieheni on rekkakuski ja pitkiä aikoja poissa, isovanhemmat ei halua auttaa (ovat sanoneet että ne haluaa nauttia nyt eläkkeestä ja ovat omat lapset hoitaneet), kummit asuu kaukana. En tiedä mikä minua vaivaa mutta jokainen päivä tuntuu sietämättömältä ja ulos lähteminenkin tuntuu älyttömän suurelta ponnistukselta :`( . Aiemmin sentään tein ruuat ja jaksoin olla iloinen mutta nyt vaan istun hiljaa suurimman osan ajasta ja itkeskelen.

Vierailija
33/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä mulla ei ole. Just kävin puhelinta läpi niin siellä on vaan ihan muutama kaveri, joille en voi kuitenkaan soittaa ja vuodattaa tunteita. Olen niin yksinäinen, kai yritin omalla perheellä jotain paikata. Olen kotona kolmen pienen kanssa ja alan olla uupunut. Päivät kuluu itkien ja ihan sumussa. lapset leikkii vieressä, istun lattialla, itken enkä jaksa välittää enää vaikka sotkevat kaikki paikat tai syövät jäätelöä lounaaksi. En tiedä mistä voin saada apua, mieheni on rekkakuski ja pitkiä aikoja poissa, isovanhemmat ei halua auttaa (ovat sanoneet että ne haluaa nauttia nyt eläkkeestä ja ovat omat lapset hoitaneet), kummit asuu kaukana. En tiedä mikä minua vaivaa mutta jokainen päivä tuntuu sietämättömältä ja ulos lähteminenkin tuntuu älyttömän suurelta ponnistukselta :`( . Aiemmin sentään tein ruuat ja jaksoin olla iloinen mutta nyt vaan istun hiljaa suurimman osan ajasta ja itkeskelen.

Vierailija
34/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

apuja kun heti uhataan lastensuojeluilmoituksella ja aletaan vihjailla että tekisi lapsille jotain. Huhhuh. Itkuinen ja masentunut ihminen ei tarkoita samaa kuin esim. lapsiaan pahoinpitelevä tai aggressiivinen. Tehkää vaan ilmoitus jos siitä teille hyvä mieli tulee.

Viimeinen kerta kun tänne tai minnekään avaudun.

Vierailija
35/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos et jaksa enää edes lapsille ruokaa laittaa, niin on se kyllä ls-ilmon paikka. Kiva niilläkin katsella päivät pitkät itkeävää äitiä.

apuja kun heti uhataan lastensuojeluilmoituksella ja aletaan vihjailla että tekisi lapsille jotain. Huhhuh. Itkuinen ja masentunut ihminen ei tarkoita samaa kuin esim. lapsiaan pahoinpitelevä tai aggressiivinen. Tehkää vaan ilmoitus jos siitä teille hyvä mieli tulee. Viimeinen kerta kun tänne tai minnekään avaudun.

Vierailija
36/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia hoitoon??

Vierailija
37/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos et jaksa enää edes lapsille ruokaa laittaa, niin on se kyllä ls-ilmon paikka. Kiva niilläkin katsella päivät pitkät itkeävää äitiä.

apuja kun heti uhataan lastensuojeluilmoituksella ja aletaan vihjailla että tekisi lapsille jotain. Huhhuh. Itkuinen ja masentunut ihminen ei tarkoita samaa kuin esim. lapsiaan pahoinpitelevä tai aggressiivinen. Tehkää vaan ilmoitus jos siitä teille hyvä mieli tulee. Viimeinen kerta kun tänne tai minnekään avaudun.

Tänään lämmitin valmista makaronilaatikkoa mutta se ei isommille lapsista kelvannut. Annoin sitten lasten syödä jäätelöä, pääasia että jotain syö.

Ennen jaksoin kokata kaksi eri lämmintä ateriaa päivässä, enää en.

EN NYT SAATANA SENTÄÄN NÄLÄSSÄ PIDÄ LAPSIANI, JA ON NIILLÄ ISÄKIN!! KYLLÄ MÄ KÄYN KAUPASSA JA KÄYDÄÄN ULKONA!

PAINU VITTUUUUN ÄMMÄ!!! TAJUATKO ETTÄ TÄMÄ PAIKKA ON AINOA PAIKKA MINNE OLEN VOINUT KIRJOITTAA JA NYT SINÄ PILAAT SENKIN TUEN MAHDOLLISUUDEN AUKOMALLA PÄÄTÄSI. SANOIN MENEVÄNI LÄÄKÄRIIN JA HANKKIVANI APUA. TAJUATKO MILTÄ TUNTUU TUOLLAINEN UHKAILU KUN MUUTENKIN AVUN HAKEMINEN SAATTAA OLLA HANKALAA!!!

Vierailija
38/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia hoitoon??

Sitä aikaa kun olen ollut tällainen ei ole ollut kauan. Noin viikko on mennyt huonommin. ap

Vierailija
39/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN NYT SAATANA SENTÄÄN NÄLÄSSÄ PIDÄ LAPSIANI, JA ON NIILLÄ ISÄKIN!! KYLLÄ MÄ KÄYN KAUPASSA JA KÄYDÄÄN ULKONA! PAINU VITTUUUUN ÄMMÄ!!! TAJUATKO ETTÄ TÄMÄ PAIKKA ON AINOA PAIKKA MINNE OLEN VOINUT KIRJOITTAA JA NYT SINÄ PILAAT SENKIN TUEN MAHDOLLISUUDEN AUKOMALLA PÄÄTÄSI. SANOIN MENEVÄNI LÄÄKÄRIIN JA HANKKIVANI APUA. TAJUATKO MILTÄ TUNTUU TUOLLAINEN UHKAILU KUN MUUTENKIN AVUN HAKEMINEN SAATTAA OLLA HANKALAA!!!

Vierailija
40/54 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisia arvosteleva, tilannetajuton ihminen. En ole ap. Ehkä on fiksumpaa tarjota apua / neuvoa avun saamisessa kun alkaa uhkailla lastensuojelulla. Oksettaa tuollaiset ihmiset, olen muuten ammattikasvattaja enkä lastensuojeluilmoitusta ensimmäisenä tarjoaisi tälle äidille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi