NOMO-JEANS
Onko kellään kokemuksia Nomo-jeans mittatilausfarkuista? Itse vielä odottelen joulukuussa tehtyä tilausta!!!
Kommentit (53)
Itse tilasin NOMO:lta farkut alkukeväästä. Tarkoitus oli saada kivat kesäfarkut. No, kaikkien lykkääntymisten jälkeen farkut valmistuivat ihan loppukesästä. Mutta millaiset farkut... Noh, suoraansanottuna ihan kamalat! Liikkeessäkin myönnettiin, että olivat täysin epäonnistuneet. Paremman näköiset ja paremmin istuvat olisin löytänyt mistä vaan halpisliikkeestä. Sitten tarkastettiin, että mitat olisivat jatkossa varmasti oikeat ja tehtiin uusi tilaus. Farkut luvattiin mahdollisimman pian. Pari päivää tuon jälkeen sain kuitenkin sähköpostia, jossa kerrottiin että uusikin toimitusaika olisi parisen kuukautta. Siinä vaiheessa sain tarpeekseni ja purin kaupan.
Vaikka pidänkin NOMO:n liikeideaa kivana, en itse aio enää toista tilausta heiltä tehdä. Niin totaalisesti meni puihin tuo eka kokemus.
Onko tuoreita tai positiivisia kokemuksia?
Samoja kokemuksia itsellläni -> kolmannella kierroksella tuli housut, joista en enää jaksanut lähteä valittamaan. Mutta ei enää koskaan.
Täälläkin yksi odottelija, odottanut jo melkein puoli vuotta. Onkohan kukaan ollut yhteydessä Kuluttajavalituslautakuntaan tms. viranomaisiin tästä firmasta? Toivottavasti ei ehdi mennä konkkaan, ennenkuin mahdollisesti pyydän rahani takaisin...
"kun tehdään uutta, kaikki ei mene niin kuin on suunniteltu"
Ei kai tämä ole lähtökohta kun kuluttajille markkinoidaan tuotteita. Jos tällaista bisnestä lähdetään pyörittämään niin eikö tallaiset ongelmat pidä ratkaista jo suunnitteluvaiheessa? Ja kyllähän jos nettisivuilla on maininta: toimitetaan runsaassa kuukaudessa, niin tämä pitäisi olla tuo runsas kuukausi (4-5 viikkoa, toisin kuin tuo mainitsemasi 5-8 viikkoa). Silloin pitäisi heti sanoa toimitusajaksi tuo 5-8 viikkoa.
Joo ei kyllä meilläkään suositella Nomo farkkuja kenellekään! Farkut tilattiin tammikuun ensimmäisellä viikolla, toimitusajaksi luvattiin se 6 viikkoa. Farkuista ei kuulunut mitään luvatussa ajassa. Otimme itse yhteyttä liikkeeseen josta ilmoitettiin että farkut tulevat pääsiäisviikolla. No ei tule silloinkaan luvatussa ajassa vaan jälleen kerran myöhässä postiin noudettavaksi. Farkut menivät juuri ja juuri päälle ja nappikin saatin vaivoin kiinni. Polvesta ylöspäin farkut olivat aivan kauheat, vain lahkeisiin olimme tyytyväisiä... Kävimme palauttamassa samantien farkut Kampin myymälään, ottivat uudet mitat ja skannauksen ja sanoivat nyt 5-6 viikkoa toimitusajaksi. Eihän farkut tietenkään tulleet sovitussa ajassa vaan jouduimme jälleen kerran ottamaan itse yhteyttä liikkeeseen ja tiedustelemaan että missä viipyvät, ilmoitetaan että tulee kesäkuun alussa, eikä tullut. Farkut vihdoin tulivat noin viikko sitten (kokonaisuudessaan odotimme tasan puoli vuotta farkkuja) ja olivat ihan eri farkut. Eli niitä edellisiä ei oltu korjattu vaan otettu hyllystä uudet farkut... Lahkeet (joihin olimme alkuperäisissä farkuissa tyytyväisiä) olivat leventyneet 5 sentillä ja ylhäältä farkut olivat edelleen liian tiukat mutta samalla löysät?? Aivan oudon malliset farkut.. Ei ole mitään järkeä odottaa farkkuja puolta vuotta jos ne on aivan paskat ja rahoilleen ei saa vastinetta.
En kyllä vakuuttunut Moumou:n blogimainoksesta liittyen tähän firmaan. Ne farkut ei olleet nätit.
25.11.13 tilatut eikä vieläkään saapuneet,pahoittelut myöhästymisestä viesti tuli kerran.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 22:48"]
Etkai tosissas usko itse tuohon!! ?
[/quote]
niin mihin?
[/quote]
Niinpä. Eikö ihmiset tajua että vaikka he itse tietäisivät kenelle he vastaavat niin eivät muut lukijat sitä voi tietää?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 18:15"]
Tilasin juuri Lahjakortin ihananalle vaimolleni Tampereen NOMO sta .. Loistavaa palvelua jo nyt ! Toimitus ajoista en ole huolissani yhtään!! En ole IKINÄ saanut mitään erikois tilaus tavaraa luvatussa ajassa! Kuten Auton toimitus 12kk sovitusta myöhässä .. jne.. Suomalaiset vaan ei osaa olla kiitollisia mistään!
[/quote]
Minäkin sain ihanalta mieheltäni jouluna lahjakortin Nomolle. Paha vaan, että firma on nyt mennyt konkurssiin, eikä rahoja saa takaisin. Ei tullut farkkuja, mutta rahat meni. Firman puhelinnumeroa ei ole missään, nettisivut lakanneet toimimasta. Yhteys kuulemma sähköpostilla, johon ei vastata. Semmoinen Nomo! Kyllä me suomalaiset ollaan sitten tyhjästä marisevaa kansaa, eikö vaan?
Hain juuri tänään nomolta tilaamani farkut ja farkut ovat aivan hirveät. En suosittele kenellekkään!
Millä tavalla hirveät ne ovat? Laaduttoman oloiset, huonosti istuvat tms?
Ensinnäkin housut oli vyötäröstä ihan liian kireät, en siis ole lihonut mittauksen ajoista yhtään. Taskut roikkui takapuolen alapuolella puolessa reidessä. Takana kulkeva sauma myös meni keskellä takapuolta hyvin erikoisessa paikassa. Lisäksi housut jäi rumasti pussille takapuolen alta. Ei ole takapuoli ikinä missään housuissa näyttänyt niin rumalta. Kangas muuten oli ihan hyvän tuntuista. No onneksi kaupan sain purettua, olisi se kohtuutonta ollutkin maksaa 170 euroo housuista mitkä ovat kyllä taysin valmistajan mokaamat.
Minulla toimitus kesti myös kuukauden verran yli sovitun. Olin innoissaini saadessani vihdoinkin täydelliset farkut. Ja kuinkas sitten kävikään.. Sovitin farkkuja ja ne olivat aivan liian isot ja väljä etuosasta. Vyötärö oli ihan liian korkealla, vaikka tilatessa vielä korostin, että haluan sitten oikeasti matalat. No, korjaukseen lähtivät, kun myyjä otti mitat mistä kutistetaan. Reilu viikko, niin sain hakea korjatut farkut. Ei meinannu päälle mennä. Hyvä kun sai napin kiinni ja lantioluihin painoi ihan hirveesti. Myyjä sanoi, että pidä muutama päivä, niin ne venyy kyllä. Otin housut mukaan kotiin ja koitan nyt tsempata itseäni, että pystyisin pitämään niitä edes tunnin putkeen jalassa. Housut on edelleen etuosasta jotenkin oudon näköset ja liian korkeat. Vyötärö on ihan liian kireä ja lisäpituus lahkeessa.. no, sitä tuskin huomaa. Yritän nyt sinnitellä ja totutella farkkuihin, mutta.. en ole kyllä eläessäni omistanut yhtä epäimartelevia housuja.. Ehkä ne siitä muotoutuu, toivottavasti, koska en tiedä kehtaanko mennä tästä valittamaan? Tekisi mieli palauttaa ja pyytää rahat takaisin, mutta se ei ilmeisesti kovin helposti onnistu. Eniten kummastuttaa, että mittatilaustyönä tehty tuntuu, ettei se ole mittojani ikinä nähnytkään. Myöskin farkun kovuus ja jäykkyys tuli pienoisena yllätyksenä.
Tilasin Nomo farkut huhtikuun alkupuolella ja ajattelin niitä kesähousuksi,mutta kesä ennätti mennä ennekuin nomot tulivat.Samanlaista sekoilua tuntuu olevan muillakin.Enkä sittenkään ole tyytyväinen housuihin, vaikka niitä korjattiinkin.Mallin piti olla normaali,mutta juuri ja juuri pysyvät lantiolla.Hyvää housuissa on lahkeen istuvuus.Se on aivan täydellinen.En kuitenkaan aio enää tilata NOMOJA,vaikka sainkin 20€ hyvityslahjakortin edellisestä sekoilusta.