Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NOMO-JEANS

Vierailija
14.03.2012 |

Onko kellään kokemuksia Nomo-jeans mittatilausfarkuista? Itse vielä odottelen joulukuussa tehtyä tilausta!!!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestääkö se muka noin kauan?

Olen harkinnut farkkujen ostoa sieltä, kokemusta ei siis vielä ole.

Millaisen toimitusajan ne sulle lupasi? Onko myöhästymiseen jotain syytä?

Vierailija
2/53 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen tänään ostoksille ja nuo farkut oli yksi asia, jota harkitsin ostaa.

Onko paikalla muita joilla kokemuksia NOMOsta?

t. 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupaus oli reilu 4 viikkoa, mutta 4 viikon kohdalla sain viestin, että Kiinassa on joku loma ja tehdas on kiinni pari viikkoa. Sitten 7 viikon kohdalla sain viestin, että tulleet farkut eivät vastanneet laatuvaatimuksia ja he ovat tilanneet farkkuni uudelleen. Kun pari viikkoa tästä kyselin koska uudet farkut tulevat, sain asiakaspalvelusta viestin, että ovat jo toimistolla ja lähtevät postiin. Kun ei alkanut kuulumaan, selvisi että asiakaspalvelussa ovat sekoilleet ja toimitus onkin vasta viikolla 16-17.

Vierailija
4/53 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika yllätys, että tuotteet tehdään kiinassa. Tästä ei ole mitään mainintaa nettisivuilla.

Vierailija
5/53 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oletko siis jo maksanut housut? Tarjottiinko sulle mahdollisuutta perua tilaus? Onko tarjottu hyvitystä?

Vierailija
6/53 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo maksanut. Tosin kun ilmoittivat, että ensimmäinen toimitus oli viallinen, antoivat -20 % hyvityksen (ehdottivat ensin alennusta seuraavasta tilauksesta).

Vierailija
7/53 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sittenkään varma, haluanko tilata sieltä mitään.

Oliko heillä mitään sovitettavia farkkuja, joista olisi saanut käsitystä eri malleista?

Miten lahkeen pituus määriteltiin? Mikä on se "normaali"? Eroa on aika paljon sillä, millaisten korkojen kanssa housuja käyttää?

Oliko kangaslaaduista näytteitä kaupassa?

Vierailija
8/53 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut sovituskappaleita. Mallinukeilla oli päällä valittavat mallit ja eri kangasvaihtoehdoista ja tikkauksista ja taskuista oli mallit myös. Myyjä kyllä vakuutteli, että jos ei ole tyytyväinen niin aina tehdään sitten uudet, mutta jos uusi tilaus ottaa useamman kuukauden niin menee aika pitkäksi projektiksi yhdet farkut. Muistaakseni sai kyllä valita pidemmän vai lyhyemmän lahkeen, vaikka vartaloskannaus otettiinkin.

Vierailija
9/53 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He mainostavat netissä, että heillä on tyytyväisyystakuu. Mitä tämä tarkoittaa? Voiko farkut palauttaa ja saada rahat takaisin, jos ei ole tyytyväinen?

Vierailija
10/53 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ihmisten jotka eivät ole koskaan olleet yrittäjinä voivat täällä banaanivaahto suussa avautua ja ihmetellä eri ongelmia. Hienoa, että Suomessa on yritteliäitä ihmisiä jotka pyörittävät kiviä eteenpäin.

Tsemppiä vaan yrityksellenne.

Vierailija
11/53 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlettelin nomoa etsiäkseni muiden kokemuksia farkkujen tilauksesta. Itse odottelen farkkuja jo toista kuukautta ja näyttää siltä etten ole siis ainoa :(

Vierailija
12/53 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vasta googlettelin nomo-jeansia kun tilaus on ollut myöhässä. Kai nuo saa palauttaa jos eiole tyytyväinen lopputulokseen(?) Ei kai nyt firma voi olettaa että asiakas hyväksyy taskut reisillä! olis varmaan pitänyt selvitellä tarkemmin kokemuksia ennen kuin tilaa.

Vierailija
13/53 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussahan on koottuna hyviä syitä siihen, miksi valmisvaateteollisuus yleensä perustuu sarjatuotantoon. Sarjatuotannossa teetetään ensin mallikappale suunnittelijan speksien mukaan, ja se mallikappale tulee tehtaalta usein juuri tällaisena kuin ketjussa kuvataan. Virheitä voi olla suuntaan ja toiseen, pahojakin, käytetystä tehtaasta ja valmistusmaasta riippuen.

Normaalisti suunnitteluosastolla joku käy läpi nämä virheet, laatii dokumentin jossa luetellaan mitä asioita täytyy muuttaa ja miten, ja mallikappale lähtee tuon dokumentin kanssa takaisin tehtaaseen. Joskus tarvitaan kaksi tai kolmekin tällaista kierrosta ennen kuin mallikappale lopulta tulee sellaisena kuin piti. Sitten tämän hyväksytyn mallin perusteella tehdas valmistaa samanlaisia tuotteita sarjana, jolloin voi kohtuullisessa määrin luottaa siihen, että laatu on sitä mitä halutaankin.

Aikataulussa pysyminen on sekin ainainen ongelma.

Toivottavasti Nomolla saadaan hommat pyörimään suunnitellusti!

T. Suunnittelija toisesta yrityksestä

Vierailija
14/53 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun Nomot oli kyllä oikein istuvat ja juuri sellaiset kuin tilasin, mutta tajusin, että mulla vaan on sen verran ruma kroppa että kroppaan hyvin istuva ei sittenkään ole se paras juttu. Parempi hankkia kroppaa oikeaaan muotoon "puristavia" muotoilevia vaan jatkossakin.

Vierailija
15/53 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eipä kovin vakuuttavalta kuulosta tuo firma.

Vierailija
16/53 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nomot tilattu marraskuun puolessavälissä ja tulivatkin luvatussa ajassa, mutta niin paljon oli korjattavaa, että laitettiin koko paketti uusiksi ja niitä uusia tässä odottelen vieläkin.

Vierailija
17/53 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2013 klo 21:15"]

mun Nomot oli kyllä oikein istuvat ja juuri sellaiset kuin tilasin, mutta tajusin, että mulla vaan on sen verran ruma kroppa että kroppaan hyvin istuva ei sittenkään ole se paras juttu. Parempi hankkia kroppaa oikeaaan muotoon "puristavia" muotoilevia vaan jatkossakin.

[/quote]

Mulla on juuri tällainen tilanne, eli en voisi kuvitella tilaavani "juuri minulle mittojeni mukaan tehtyjä" farkkuja. Kroppani ei ole täydellinen, mutta saan sen ahdettua melkoisen täydelliselle kropalle tehtyihin farkkuihin, jolloin lopputulos on siedettävä. Tästä syystä en käytä esim. strech-farkkuja, koska ne antavat liikaa myöten sieltä, mistä ei pitäisi.

Vierailija
18/53 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikeissa tilata Nomo-farkut ensi viikon Helsingin-reissun yhteydessä. Taitavat jäädä tilaamatta, kun kokemukset ovat näin karmeita. Ennemmin laitan tuon rahan sitten siihen, että tilaan mittatilaustyönä tutulta ompelijalta vaatteen, jonka tiedän istuvan varmasti. Harmi vaan, kun hän ei tee farkkuja. :)

Miksi Nomo tilaa farkut Kiinasta? Miksei niitä ommella Suomessa? Olisin valmis maksamaan farkkuparista vaikka 300-400 euroa, jos ne olisi Suomessa suomalaisen ompelijan tekemät. Tästä syystä olen alkanut valmisvaatteiden sijaan ostaa vaatteeni mittatilaustyönä ompelijalta. Hankin huomattavasti vähemmän vaatteita, kuin aiemmin - mutta tiedän, että työllistän osaltani suomalaista ammattilaista, joka maksaa veronsa Suomeen - ja minulla on aina juuri minulle sopivaa päällepantavaa vaatekaapissa!

Kun vaan löytäisin ompelijan, joka tekisi myös farkkuja.... Luulin, että ratkaisu olisi Nomo, mutta eipä olekaan.

Vierailija
19/53 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tilaukseni kesti yki kaksi kuukautta. Siten sain housut, joita en edes saanut kiskotuksi jalkaan. Vyötärön ympärysmitta oli 7-8 cm liian tiukka, muita mittoja en edes pysty arvoimaan Mutta pieleen meni ja pahasti :-(

Vierailija
20/53 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaus kestänyt yli puoli vuotta, noin 3 kuukauden jälkeen tuli vääränlaiset farkut ja nyt korjattuna ihan yhtä vääränlaiset farkut. Että ei näin. Nomo on nyt saanut harjoitella "uutta businesta" ihan tarpeeksi, lupaukset asiakkaille pitäisi jo lunastaa. Mittatilausfarkut saa myös ammattinsa osaavalta vaatturilta. 

Hyvä idea edelleen, mutta jos toteutus ei useankaan vuoden jälkeen skulaa, niin lappu luukulle ja yrittäjät uusia pettymyksiä kohti.