Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksyttekö silmiä räpäyttämättä jos teininne ilmoittaa tekevänsä abortin?

Vierailija
13.03.2012 |

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en hyväksyisi? Hyvä vaan jos ei tee lapsia alaikäisenä ja kouluttamattomana. En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka vastustavat henkeen ja vereen aborttia, vaikka kyseessä olisi 16-vuotias tyttö joka on suorittanut vain peruskoulun ja seurustelusuhde on kestänyt kaksi kuukautta.

Vierailija
2/42 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerkeää sitte myöhemminkin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisin kyllä surullinen. Toki raskauden jatkaminenkin olisi järkytys, ei sillä.

Kauhea tilannehan tuo ensi alkuun olisi teinille. Koettaisin auttaa häntä pohtimaan perusteellisesti läpi molemmat vaihtoehdot ja tukisin häntä siinä ratkaisussa, johon hän päätyy. Sitä en hyväksy, että nuorta painostetaan aborttiin (mitä jotkut vanhemmat harrastavat).

Vierailija
4/42 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivoisin todella, että ottaa kerrasta opiksi.

Vierailija
5/42 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kyllä siinä saa muutaman kerran silmä räpsähtää, on se kova juttu.

Mutta lapsen kuuluu saada syntyä haluttuna. Ehkä asiaa auttaa se, tai ainakin itseä on auttanut, se kun luin jostain, että elimistö abortoi itsekin välillä munasoluja tai jotain, en muista sanatarkkaa muotoa. Joka tapauksessa on vain aste-ero, että ihminen sen tekee, tosiana elimistökin. Tämä ei tarkoita, että hyväksyisin holtittoman abortoinnin tms. mutta se ei ole ihan niin kauheaa ja luonnotonta ja synti kuin jotkut uskispiirit antavat ymmärtää. Jos aborttiin lähette, niin pitäkää se mahdollisimman tollasella biologisella tasolla ajatuksissa, niin se ei tunnut niin musertavan kauhealta kuin mitä se pahimmillaan voisi tuntua.

Vierailija
6/42 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 12-16-vuotias voisi mun mielestäni sitä lasta pitääkään, jos nyt teineistä puhutaan.

Vierailija
7/42 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itse ymmärtäisi, ensin kannustaisin ja sitten painostaisin.

Vierailija
8/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten upea tytär sinulla on tällaisena aikana?

Mutta valitettavasti tyttäreni on niin kovasti aborttia vastaan, että luultavasti ei aborttia tekisi, jos raskaaksi tulisi. Ehdottaisin sitä varmaan, mutta en painostaisi, suuntaan enkä toiseen.

Vierailija
9/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluaisitte kieltää sen teiniltänne: Haluatteko todella evätä lapseltanne mahdollisuuden hyvään ja tasapainoiseen perhe-elämään? Joo, tietysti nämä 16-vuotiaidenkin suhteet voivat kestää ja isätkin ehkä ottavat vastuuta, mutta varmaan 90% tapauksista pari eroaa ja hyvä perhe-elämä on kaukainen haave. Paljon parempi on tehdä lapset vasta sitten, kun niitä itse haluaa ja on joku jakamassa se vastaa. Lisäksi omista lapsista pitää ensisijaisesti huolehtia itse, mielestäni on väärin kannustaa pitämään lapsi ja perustella sitä että "kyllä me sua autetaan mahdollisimman paljon". Eli vastuu syntyvästä lapsesta jäisi tämän isovanhemmille. Ei sen ihan niinkään kuulu mennä!

Vierailija
10/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja odottaa tuonpuoleisessa. Toki hyväksyisin, mutta tyhmyyttä en hyväksy eli naimista paljaalla.

olet sairas syyllistävä äiti. Mene hoitoon

Vierailija
11/42 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tyttäreni tekisi lopullisen päätöksen itse, mutta yrittäisin kannustaa pitämään lapsen ja tarjoutuisin vaikka tarvittaessa adoptoimaan lapsen, jos tyttäreni olisi kovin nuori (esim. alle 15v.)

En toivo, että tyttäreni hankkiutuisi tieten tahtoen teiniäidiksi, mutta aborttiin en silti missään nimessä kannustaisi.

Vierailija
12/42 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja odottaa tuonpuoleisessa. Toki hyväksyisin, mutta tyhmyyttä en hyväksy eli naimista paljaalla.

Vierailija
13/42 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoittaisi pitävänsä lapsen, siinä olisi enemmän nielemistä. Todennäköisesti yrittäisin vaikuttaa hänen mielipiteeseensä silloin.

Vierailija
14/42 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti silmät räpähtäis useammankin kerran. Tyttäreni tulee toivottavasti kunnioittamaan ihmiselämää ja luottamaan siihen, että asiat järjestyy. Viattoman lapsen tappaminen ei ole ratkaisu, vaan syntymätön lapsi seuraisi lopun elämää...

Vierailija
15/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä tai kuolema niin ei tarvitse edes miettiä auttaako hoidossa vai ei

ja haluaisitte kieltää sen teiniltänne: Haluatteko todella evätä lapseltanne mahdollisuuden hyvään ja tasapainoiseen perhe-elämään? Joo, tietysti nämä 16-vuotiaidenkin suhteet voivat kestää ja isätkin ehkä ottavat vastuuta, mutta varmaan 90% tapauksista pari eroaa ja hyvä perhe-elämä on kaukainen haave. Paljon parempi on tehdä lapset vasta sitten, kun niitä itse haluaa ja on joku jakamassa se vastaa. Lisäksi omista lapsista pitää ensisijaisesti huolehtia itse, mielestäni on väärin kannustaa pitämään lapsi ja perustella sitä että "kyllä me sua autetaan mahdollisimman paljon". Eli vastuu syntyvästä lapsesta jäisi tämän isovanhemmille. Ei sen ihan niinkään kuulu mennä!

Vierailija
16/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä tai kuolema niin ei tarvitse edes miettiä auttaako hoidossa vai ei

lapsia pitää oikein keräillä ympärille? Tuskin saa kovin hyvää elämää se lapsenlapsikaan, jos äiti on 16-vuotias eikä muuta koulua alla kuin peruskoulu ja isää ei näy mailla halmeilla.

Vierailija
17/42 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin kyydin sairaalaan.

Mitä kakarat kakaroilla tekee? Kuka sen mukulan hoitaa kun teinillä menojalka vipattaa. En minä ainakaan.

Vierailija
18/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuttiin jo ennen teini-ikää ja tein myös selväksi että seksi kuuluu vain avioliittoon.

Jos kuitenkin lapsi olisi ollut tulollaan en hyväksyisi aborttia. Tekisin kaikkeni ettei sitä tehtäisi, sillä se on kova rasite tytölle myöhemmin. Enkä haluasi myöskään, että tuollanen asia olisi pois päiväjärjestyksestä kunhan syntymätön päästetään hengiltä!!

Me vaarin kanssa mukauduttaisiin uuteen tilanteeseen ja avittaisimme aika paljonkin. Vaikka tyttö joutuisi kyllä kasvamaan vastuulliseen aikuisuuteen pitkin harppauksin! Sitä hän siinä tapauksessa kai olisi halunnutkin, koska ryhtyi aikuisten leikkeihin!!

Vierailija
19/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun pitää valita kahdesta pahasta se pienempi paha!

Vierailija
20/42 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku ylempi sanoi, jos lapsi ilmottaisi pitävänsä lapsen, se olisi ihan kauheaa.

Mä olen saanut teininä lapsen ja vaikka mulle kävi hyvin, en samaa kohtaloa omalle lapselleni halua. Mä olin onnekas sun muuta, suurin osa teiniäideistä ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme