Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepäivähoitajia?

Vierailija
16.11.2005 |

Onko kukaan tehnyt/tekee tällä hetkellä töitä perhepäivähoitajana? Millaista työ on? Plussat ja miinukset, kiitos :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtiikö päivän aikana kunnolla laitella ruuat ja myös järjestää lapsille virikkeitä, ilman että tarvii omalla vähäisellä vapaa-ajalla hoidella hommia?

Vierailija
2/14 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa miettiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunia en lämmitä lasten aikaan ollenkaan. Pyrin keskittymään lapsiin hoitoaikana, mutta jos rauhallinen hetki sattuu niin saahan siinä jotain pientä tehtyäkin sivussa.

Vierailija
4/14 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa:

-saa olla omien kanssa kotona

-lyhyt työmatka;O)

-pystyy itse vaikuttamaan työpäivän sisältöön

Miinukset:

-huono palkka

-palkaton kesä/sairasloma(yksityisillä)

-pitkät työajat

-vaikeat vanhemmat(onneksi harvassa,mutta...)

-yksinäisyys

-silmätikkuna olo!!!!(ainakin meidän paikkakunnalla,hyvä että uskaltaa hengittää...)

-ei taukoja

-lapsissa vaihtuvuus

Tulipa paljon miinuksia......

Itse olen ollut pph:na,mukavaa hommaa tosiaan jos sattuu hyvät vanhemmat ja suht inhimilliset työajat,mutta valitettavasti näin myös sen toisenkin puolen työstä-pitkät työajat,nipot vanhemmat jne:O(...Mieti tarkkaan,mutta jos päädyt alalle niin työiloa ja pitkää pinnaa;O)!!!!!

Vierailija
5/14 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sovitamme työmme samalle välille. Tämä siksi, että lapsella on hoidossa seuraa ja erityisesti siksi, että pph:n ei tarvi roikkua töissä meidän lapsen takia. Musta tuntuu, että pph tykkää kauheasti just tästä, että kaikki lapset tulee aikalailla kasilta ja katoavat viimeistään vartin yli neljä.

Arvostan kyllä pph:n työtä ja harmittaa hänen puolestaan, että palkka on niin kurppainen! jokainen ojankaivajakin kunnalla saa enemmän, vaikka työ voi välillä olla löysäilyä ja vastuu on pienempi.

Vierailija
6/14 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tosiaan vaikuttaa jo mielialaan, kun oma ilta pitenee, ei sillä etteikö sitä toisen lasta mielellään hoitaisi, mutta ainakaan minä en mielellään puutu omiin töihin ennen kuin olen oikeasti vapaalla.

Ja sekin vielä tosiaan, että vaikka työaika olisi 05-21 niin jos eri lapsi on aamusta ja toinen illasta, niin ei tule mitään ylityökorvauksia... Palkka on sama olipa lapset samaan tai eri aikaan. Siksi itsekin suosin samanaikaisesti hoidossa olevia lapsia, jos siihen vain on varaa...

Totta, joku mainitsikin, yksi työn hyvä puoli on kyllä, ettei tarvitse minnekään lähteä... Kotona on kiva tehdä töitä. Mutta kaikille ei sovi, ja kaikki ei tykkää että oma koti kuluu.

t. 3

Vierailija
7/14 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääkin voisin kuulla vielä..... Meidän paikkakunnalla siis huutava pula pph:sta ja nyt hoitovapaalla ollessani voisin aivan hyvin hoitaa pari muutakin. Ja tykkään lapsista :)

Vierailija
8/14 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/14 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään todella tästä työstä, lasten kanssa puuhailusta ja turvallisen&kehittävän arjen luomisesta heille. Koen työni tärkeäksi ja mielekkääksi. Arvostan ammattiani ja pyrin toimimaan työssäni niin hyvin kuin osaan ja pystyn. Olen opiskellut alan tuoreen ammattitutkinnon ja suosittelen sitä myös muille pph:ille.

Miinusta siitä, että tosiaan ei ole parhaiten palkattu ala, päivät ovat usein pitkiä ja työajalla ei voi pitää taukoja tai lähteä minnekään (esim. pankkiin tai lääkäriin tarvittaessa pääsy vaatii järkyttävästi järjestämistä). Työ on fyysisesti kuluttavaa (niska, selkä, käsivarret voivat rasittua pahasti ellei ergonomiasta huolehdi) ja joskus myös henkisesti. Aina eivät kemiat kohtaa lasten vanhempien kanssa. (minulla ollut kyllä tässä hyvä tuuri!)

Suosittelen työtä sille, joka sitä oikeasti haluaa tehdä ja ei piittaa niinkään rahapuolesta. Kyllähän tällä elää, jos nyt ei kovinkaan leveästi. " Minulla on jo pari lasta kotona, niin meneehän tässä sivussa pari lisää, ja siinä samalla tienaa lisätulojakin" -asenteella varustetut älkää vaivautuko! ;)

Vierailija
10/14 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne toiset, no niin...Miksiköhän niitä toisia vaan sattuu näkemän ja kuulemaan tuolla meidän puistossa.MUTTA jos tosiaan on työstään nauttiva ammattitaitoinen hoitaja ei parempaa voisi olla.

Vierailija
11/14 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut jo 8v kaupungin palveluksessa. Välissä olen ollut 1½v äitiyslomalla ja hoitovapalla.

+ saan hoitaa oman tässä samassa

+ päätän päivänkulusta itse

+ pomo ei seläntakana jatkuvasti

+ lapsien kanssa on kiva puuhata

- huono palkka

- pitkät työpäivät ja sen jälkeen kauppaan

- koti aina sekasin

Tässä nyt jotain mainitakseni.

Vierailija
12/14 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tätä työtä muutaman vuoden ja ensi syksynä lopetan.

Plussat:

Omat lapset saavat olla kotona, mutta kuitenkin ryhmässä ja oppivat jakamaan lelunsa ym toisten kanssa.

Omilla koululaisilla vastaanotto kotona.

Ei tarvitse itse lähteä aamuhämärissä töihin.

Miinukset:

Ei ruoka- eikä kahvitaukoja.

Voi tulla todella pitkät työpäivät, mulla nyt esim. klo 6.30-17.00.

Raskasta työtä ja tosiaan selkä ja niskat lujilla.

Koti kuluu hirveästi, on sotkua koko ajan.

Surkea palkka, ihan minimi.

Aliarvostettu ammatti!

Vierailija
13/14 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tietämättömyyttäni kysyn!

Entä ehtiikö päivän aikana kunnolla laitella ruuat ja myös järjestää lapsille virikkeitä, ilman että tarvii omalla vähäisellä vapaa-ajalla hoidella hommia?

Vierailija
14/14 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ryhmässä kaksi pienehköä.

Muuten samaa mieltä kuin edelliset vastaajat. Itse teen tätä kahden vuoden ajan, eli hoitovapaani. Enkä jaksaisi useampaa :-).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan