Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion synnyttää kotona

Vierailija
09.11.2005 |

La reilun viikon kuluttua, tuttu kätilö tulee mukaan. Mukana myös mies ja kotosalla (eri huoneessa kanssani kriittisillä hetkillä) esikko 2v. Naapuri on lupautunut ottamaan esikon jos näyttää siltä ettei tämä pysty esim. nukkumaan. Odotan innolla!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään kätilöitä tarvittu. Mies auttoi ja isommat lapset vahtivat pienempiään.

Vierailija
2/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esikoinen näkemään kaiken alusta loppuun ja videokamera mukaan et voi sitten katsoa rippijuhlissa toosaa mistä tulee verta ja lapsi! Jippii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidempi olisi, en tähän ryhtyisi :-)

Vierailija
4/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut suunnitelmissan synnyttää ,joskus tulevaisuudessa, kolmas kotona.

Vierailija
5/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistaa yksi, jolla piti olla normaali ja täysin riskitön synnytys (ja sentään kokemusta jo kahdesta sellaisesta aiemmin) mutta ilman hätäsektiota sekä minä että kolmas lapsemme olisimme menehtyneet

:(

Mieti vielä. Mitä sillä voitat?

Vierailija
6/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videokamera napsahtaa päälle vasta syntymän jälkeen! *Toosaa* ei ole tarkoitus kuvata

Vierailija
7/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan kanssa kolmannen synnyttää kotona. Mitä valmisteluja pitää tehdä muutakuin allas (jos haluu). Paljonko kätilölle pitää maksaa? Et pitääkö kätilölle hommata jotain tarvikkeita?

Vierailija
8/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtoomaan ennenaikojaan on jo tosi kiire leikkauspöydälle, eikä ne riskit varmaan tohon lopu...........

Vierailija
9/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää te muut synnyttää sairaalaan ja jos joku kotona synnyttää niin mitä sitten?eihän se teidän synnytys ole.

Vierailija
10/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäki yksi peruste sille miksi uskallamme tähän ryhtyä. Sairaalan varusteita meillä toki ei ole, mutta ammattitaitoa hätätilanteiden varalle (etenkin miehellä) kylläkin. Kollegamme eivät tiedä aikeistamme, haukkuisivat meidät pystyyn jos tietäisivät. Syy tähän on meille hyvin henkilökohtainen, mutta erittäin painava. Itse henk koht en suosittele noin vaan kenenkään tähän ryhtyvän ilman hyviä esivalmisteluja (huomioiden juuri matkan sairaalaan ja muut turvallisuustekijät) tai pelkästään sillä ajatuksella että on ' pehmeämpi' tapa tms. Mutta en myöskään moralisoi, kuten en muissakaan asioissa.

Vierailija
11/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. ap

Vierailija
12/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en varmaan uskalla kotona synnyttää, vaikka 2 lasta olen synnyttänyt lähes itsekseni. SIis haikaranpesässä, kätilö käynyt välillä kääntymässä ja ollut mukana ponnistusvaiheessa. Toka syntyi ammeeseen, siinä ponnistusvaiheessa kätilö vain katsoi vierestä kun lapsi syntyi ja nostin sen itse altaasta.

Itse en omien kokemusteni perusteella sinänsä näe tarvetta sairaalalle synnytyksessä, mutta tiedän toki että aina voi jokin mennä pieleen (niin kuin kaikessa muussakin), ja en ehkä kuitenkaan uskalla kotosalla synnyttää. Vaikka mieli tekisi.

Vierailija
13/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin edes kätilöopistolla, sen takia, että lääketiede ja kaikki sen tarjoamat mahdollisuudet jyräävät.

Vierailija
14/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde: Ylen keskusteluohjelma, jossa Naistenklinikan synnytyslääkäri näin sanoi.

Vierailija
15/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lähde: Ylen keskusteluohjelma, jossa Naistenklinikan synnytyslääkäri näin sanoi.

Vierailija
16/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaussaliin pääsee muutamassa minuutissa ja niin pois päin. Mä synnytin luomuna kättärillä, mutta yhdessä vaiheessa huoneessa oli anestesiologi, lääkäri sekä pari kolme kätilöä kaikki yhtä aikaa... (minä lyhyt, käynnistetty synnytys, lapsen arvioitu koko 4,2kg, sydänäänet sikiöllä ensin 200 sitten putos 0 ja vesien mentyä alkoi ponnistuttaa vaikka auki vasta 1cm)... Hyvin selvittiin, vaikka vaikea paikka olikin. Luomusynnytys ei ollut suunniteltu, enkä ollut haikaranpesässä. Lääketiedejoukkoa oli passissa varmuuden varalta, mutta siitä se sitten sujui kuin itsestään ihmeen kaupalla, olin konttausasennossa pidättelemässä ponnistushaluja, avauduin 1cm->10cm tunnissa ilman muita kuin 8h aiemmin laitettu 1 cytotec, sydänäänet palautuivat normaaliksi ja lapsi syntyi 2min ponnistusvaiheen jälkeen. Ja painoakin sitten vain 3,3kg. :D Mutta kotona... who knows...

Vierailija
17/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, tiedänhän yhden naispuolisen lääkärinkin, joka on synnyttänyt monta kotona.

Vierailija
18/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt puhu ap:stä vaan yleisemmällä tasolla... Yleensä kotisynnytystä puolustavat äidit painottavat motiivinaan synnytyksen luonnollisuutta, tyyliin " kyllä sitä ennen vanhaankin on lapset syntyneet saunassa, ei synnytykseen sairaalaa tarvita" . Kuitenkin kaiken läpi kuultaa kaikkea muuta kuin luonnollinen suhtautuminen synnytykseen:

Synnytyksestä on tehty extreme-kokemus. Suoritus. Elämää ja syntymän ihmettäkin suurempi elämys.

En voi itse ollenkaan käsittää, miksi jotkut haluavat täysin tahallisesti riskeerata sekä oman että syntyvän lapsen terveyden, jopa elämän, vaikka nyky-Suomessa mm. synnytykseen liittyvät kuolemantapaukset on juuri synnytyssairaaloiden ansioista saatu minimoitua. Toivottavasti trendi ei ole kasvussa, muuten pian alkaa tulla taas yhä ennemmän surullista luettavaa myös tilastoihin :(

Koskaan ei voi etukäteen varmuudella tietää, mitä synnytyksen aikana tapahtuu. Jokainen synnytys on tapahtumana ainutlaatuinen. Jokin voi siis mennä pahasti täysin yllättäen pieleen, vaikka kaikki aiemmat synnytykset olisivatkin sujuneet ongelmitta. En voi käsittää, miksi sellainen riski pitäisi ottaa. Synnytyssairaalasta pääsee halutessaan vaikka samantien kotiin, ei kukaan siellä pakkopaitaan tuoretta äitiä laita. Myös kivunlievityksestä yms. voi kieltäytyä. En voikaan käsittää, mikä ajaa nykyihmiset hakemaan elämyksiä pelleilemällä vakavilla asioilla, jopa syntymän ihmeellä...

Vierailija
19/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sekä sinä että miehesi tiedostatte OIKEASTI kaikki riskit. Itse en käsitä, miksi kukaan täysjärkinen haluaa 2000-luvulla toimia niin, elämyksiä voi kokea pienemmilläkin riskeillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan