Kutri ja onnistunut raskaus???!!!
Menin toisen avauksen innostamana tutustumaan Kutrin aka Katri Mannisen uuteen tarjontaan nettisivuillansa.
Nainen tuntuu olevan kyllä asiantuntija AIVAN kaikessa. Kerro mitä apua sinä tarvitsisit?
_ Onnistunut raskaus
_ Onnistunut laihdutus
_ Kirjoita käsikirjoitus 10 viikossa
_ Ihanampaa elämää (tässä vaiheessa listaa *REPS*)
_ Huippuvuosi 2012
Tulee mieleen, että ryhtyykö tämä ihminen kaikessa mitä elää ja kokee, guruksi toisille?
Ymmärrän että hänelle itselleen tuon tyyppinen ohjeiden kirjoittaminen ja läpikäyminen on itseterapiaa, mutta tämä itsensä nostaminen asiantuntijaksi ja paremmintietäjäksi aiheessa kuin aiheessa suoraan sanottuna ihmetyttää.
Tuo käsikirjoittamisen opettaminen vaikka jossain kansalaisopistokurssilla menettelisi - onhan hänellä alan koulutuskin olemassa - mutta nämä muut teemat.
Missä on vastuullisuus lukijoita ja maksavia asiakkaita kohtaan?
Kommentit (42)
viestejä, varsinkaan Katrin vuolaita vastauksia. Lyhyt ja ytimekäs oisi ollut paras. Mutta minua ainakin ärsyttää tuo allekirjoitus "rakkaudella Katri". Yritätkö olla kaikkien kaveri tai joku dalai lama ja mukarakastaa meitä kaikkia. En lue ainuttakaan viestiä tai kirjoitusta Katrilata enää tuon rakkaudella -höpinän takia.
Voi olla yllätys miten muut omat viestit lukevat. Aika metsään mentiin, mutta ei se mitään. Ymmärrät joku päivä mitä tarkoitin tai sitten et.
Arvostelin viestintääsi ja kirjoitustapaasi. Olet siinä jumahtanut sille tasolle millä olit vuosikymmen sitten.
Tulloin kultaisella 2000-luvun alkupuoliskolla oli yleistä myös kaikenlainen guruilu, joka tarkoitetaan nimenomaan omaa esiintymistapaa.
Tyylinä guruilu oli yleistä esim. 2000-luvun alun digimaailmassa, yrityskonsulteissa jne. Ties mistä kaapeista hyppäsi kavereita esiintymään lähes maailman parhaina paremmintietäjinä. Ikävä kyllä tuohon esiintymiseen liittyy myös vastaanottajan aliarviointi ja tätä inhoan sinun viestinnässäsi ehkä eniten. Oikeasti, ihmiset ovat aika sivistyneitä nykyään. Trendinä guruilu on tosi out.
Tiedän että olet innostunut monista asioista, opit ja prosessoit asioita niitä opettamalla. Tuohon liittyy kuitenkin se ongelma, että olet itse vasta harjoittelu- ja kokeiluasteella, mutta opetat jo samalla kiireenvilkkaa muita esiintyen asiantuntijana. Jotkut voivat uskoa, vaikka vihreytesi vuoksi saatat yhdistellä asioita väärin vailla parempaa tietoa ja olennaiset perusasiat jäävät uupumaan. Sitä pidän epäeettisenä.
Ja ei, en ajattele että ihminen voisi olla hyvä vain yhdessä asiassa. Ajattelen, että hyväksi ei kehitytä yhdessä eikä kahdessakaan yössä. Ajattelen, että taitavuus edellyttää myös perusasioiden tuntemusta ja hallintaa.
Enkä myöskään ole missään määrin kateellinen kenellekään. Sen sijaan ihailen menestyjiä, esim. ihmisiä jotka ovat onnistuneet luomaan hienoa liiketoimintaa omalla työllänsä. Ihmisiä jotka eivät haihattele, jotka osaavat keskittyä oleelliseen.
ap
Aaah,
nyt luulen uskovani missä tässä on ristiriita tai väärinkäsitys --
Kirjoittaessani en ikinä ajattele että "haluan muiden uskovan minua KOSKA olen asiantuntija" tai edes "haluan muiden uskovan ETTÄ olen asiantuntija". Ajattelen: "minun mielestäni asia on näin -- ja tässä ovat perustelut..."
Olen tähän asti kuvitellut, että ihmiset kuuntelevat ennen kaikkea perustelujani -- eivät minua.
Tämä käsitys perustuu ensinnäkin sille, että minä kuuntelen ensimmäiseksi ihmisten perusteluja heidän väittämilleen ja sitten mietin miten heidän väittämänsä voisi pitää paikkansa sen perusteella mitä tiedän. Lähden siitä, että kaikki, mitä ei voi suoraan mitata on mielipide.
Se, kuka väittämän esittää merkitsee minulle loppupeleissä aika vähän noihin kahteen ensimmäiseen arviointikriteeriin verrattuna. Se, että jollain on jokin titteli tai jopa vuosien kokemus ei mielestäni vielä takaa sitä, että ko. henkilö voi antaa ajantasaista tai asiantuntevaa tietoa.
Tähän varmasti vaikuttaa se, että olen lapsesta asti nähnyt esim. kaikenlaisia opettajia ja lääkäreitä ns. kulissien takana, joten en ole osannut ikinä katsoa ketään ylöspäin vain hänen asemansa takia.
Omasta mielestäni kaikki juttuni ovat aika maalaisjärkisiä eivätkä sinällään ole mitään uutta. Ja tämä on palaute, mitä olen usein saanut minua kritisoineilta ihmisiltä. En itsekään koe niinkään keksineeni pyörää uudelleen kuin esittäväni sen tavalla, joka saa ihmiset näkemään sen uudessa valossa.
Olen mielestäni ollut aika avoin elämäni ja taustani suhteen. Myönnän kun olen väärässä enkä pelkää kritiikkiä, koska haluan ymmärtää paremmin niin itseäni kuin muita ihmisiä.
Olen siis olettanut, että ihmiset lukevat ja kuuntelevat minua niin kuin minä luen ja kuuntelen omia tietolähteitäni -- avoimin mielin, mutta kriittisesti.
Ymmärränkö nyt niin, että te uskotte, että ihmiset kuuntelevat minua koska pitävät minua asiantuntijana, eivät niinkään perustelujani tai sitä, miten antamani tieto näyttää pitävän paikkaansa heidän omassa elämässään?
Jos näin on, niin se on mielestäni totta kai väärin -- ja toisaalta vähän outoa.
Olen aina pyrkinyt korostamaan sitä, että kyse on minun näkemyksistäni ja kirjojeni esipuheissa kannustan ihmisiä lähdekriittisyyteen.
Sen lisäksi opiskelemani valmennussuuntaus perustuu siihen, että ihmiset löytävät vastaukset sisältään -- ja että heillä on jo vastaukset tärkeimpiin kysymyksiinsä. Ei siis johonkin tekniikoihin kuten esim. NLP.
Vai onko ongelmana nyt se, että myyn palveluitani?
Mistä sinä maksat jollekulle? Siitä kuka hän on vai siitä, mitä saat häneltä?
Minä maksan saamastani hyödystä. Ja lähden siitä, että niin tekevät valmennettavani, itsevalmennuspakettieni lukijat kuin VIP-jäseneni. Ja siltä varalta että näin ei käy, minulla on rahat takaisin -takuu.
Toivon vilpittömästi että AP palaa vielä kommentoimaan tätä, koska minua todellakin kiinnostaa tietää ymmärsinkö häntä oikein vai missaanko yhä jotain.
Kiitos edelleen keskusteluista!
Ihanaa uutta päivää kaikille!
rakkaudella
Katri
http://www.kutri.net
http://www.kutrinvip.com
eiköhän kyse ole nimenomaan makuasioista ja siitä, että joku (esim. ap) lukee kirjoituksiasi liian tarkasti tulkiten. Tyyliin "miten hän voi väittää näin", ja kaikki pitäisi kirjoittaa perustavanlaatuisesti avaten, mihin minkäkin mielipiteesi pohjustat... Kun veikkaan kuitenkin, että suurin osa meistä lukijoista nimenomaan lukee juttujasi vähän rennommalla otteella, hakien inspiraatiota ja oivalluksiasi, eikä lue niitä mitenkään gurua päämäärättömästi seuraten... :) (Kuten ap ilmeisesti kuvittelee meidän tekevän)
Yritätkö olla kaikkien kaveri tai joku dalai lama ja mukarakastaa meitä kaikkia. En lue ainuttakaan viestiä tai kirjoitusta Katrilata enää tuon rakkaudella -höpinän takia.
Tämä sai minut repeämään. Kyllä kullanmuru, rakastan sinuakin! ;-) Siis sitä osaa sinussa, joka on hyvä, ehjä, rakastettava ja muuttumaton -- eli sinua, joka ajattelet, tunnet ja toimit.
rakkkaudella
Katri
eiköhän kyse ole nimenomaan makuasioista ja siitä, että joku (esim. ap) lukee kirjoituksiasi liian tarkasti tulkiten.
Joo, tätä minäkin epäilen, mutta koska varaan aina oikeuden olla väärässä, olen utelias kuulemaan ap:ltä täsmennyksiä. :-D Kiitos kuitenkin vahvistuksesta omille epäilyksilleni!
Olen aina ihaillut häntä. Hänellä on tarmokkuutta toteuttaa suuria elämänmuutoksia. On menestynyt vaikealla ja haastavalla alalla. Vaikuttaa iloiselta ja reippaalta ihmiseltä. Kumma, ettei hän ole enemmän esillä esim. lehtien haastatteluissa.
Miksei omista kokemuksistaan voisi ammentaa muille? Ja jos joku siitä haluaa maksaa, hyvä.
Olen itsekin harkinnut tuonne Katri Mannisen maksullisille sivuille osallistumista, edes kokeeksi.
Katri on yksi omista esikuvistani. Hienoa, kun on joku omanikäinen nainen, jolla elämässä oma kurssi ja joka pärjännyt hienosti. Hyvä, Kutri!
kannattaisi aina miettiä vähän, mitä tylyttää netissäkin toisesta ihmisestä. Kun aina on se riski, että se toinen ihminen voi ihan oikeasti saada sen luettavakseen, katri nyt ei varmasti ihan pienestä hätkähdä, mutta jos tyylisi on tuo, että anonyymisti netissä kuljet ihmisiä, nettisaitteja, blogeja tms. lyttäämässä, niin ehkä tämä vois olla opetuksena sullekin, ettei tarvi niin kovasti sitten jälkeenpäin korjailla tarkoitusperiään......
Vaikka sitten anonyymiltä netissä.
Jos ei kestä sitä, ettei saakaan jokaiselta kehuja yms. niin kannattaisiko miettiä uudestaan, mitä vuotaa nettiin.
ei mulla ollut alunperin tarkoitus lytätä Katria. Mutta kun häneltä itseltään tuli vastaus, aloin nähdä oman aloitukseni toisella tavalla.
Toimin itse suht kovalla alalla, jossa palautetta saa erittäin suoraan. Toisinaan se on asiallista, toisinaan epäasiallista (mutta pointti takana voi olla hyvinkin kohdillaan ;)), toisinaan se on suoranaisen epäoikeudenmukaista. Rakastan työtäni kaikessa vaativuudessaan ja kehittävyydessään, mulle itselleni suoran palautteen saaminen on aina hyvä juttu. Näen sen kunnioittavana.
Toisaalta ymmärrän että monesta toisesta sama voisi tuntua kovalta ja sietämättömältä, hajottavalta.
Mulla kritiikin tarkoitus on aina parantaa asioita. Jos luit viestini, niin saatoit huomata että oikeasti mua kiinnostaa tuossa sekä Katrin että hänen lukijoidensa etu. Siksi halusin vähän syventää pointtia. Musta Katri voisi ottaa uralla harppauksen eteenpäin, uskon kyllä naisen taitoihin ja mahdollisuuksiin.
Lehdet eivät ainakaan nosta Katria esille aika ajoin siksi, että haluaisivat kuunnella hänen perusteltuja mielipiteitään. Ehkä Katrissa kiinnostaa se, että hänellä on aina asiaa ja on valmis läväyttänään sen julki kaikille.
Kuukausiliitteessä oli jokin aika sitten Katrista ja hänen äidistään juttua. Siitä jäi päällimmäiseksi sellainen kuva, että äiti ei kritisoi Katria missään. Minusta se on aika hullua, että kaksi noin läheistä ihmistä ei anna toisilleen kritiikkiä. Koska kuten ap sanoi, kritiikki on sen takia, että kehittyisimme. Ehkä kritiikin puute on tehnyt Katrista rohkean kommentoijan, mutta haluaako hän olla sitten vain sitä? Rohkea kommentoija? Jos kärjistän.
Sinänsä mä luulen, ettei Katri tuosta enää muutu. Suuntaa aina oppinsa ulospäin, ei itseensä.
Täydellinen, no kyllä. :)
Mutta eikö teillä ennemminkin töki se, että Katri ilmaantuu jonnekin randomille keskustelupalstalle puolustelemaan ja selittelemään tekemisiään ja samaan aikaan väittää toisaalla, että hänellä ei ole enää mitään tarvetta kontrolloida muita ihmisiä tai heidän ajatuksiaan ja tunteitaan? Siitäkin voi jotain päätellä ehkä?
Katrin "rohkeasta kommentoinnista" olen vähän sitä mieltä, että hän kopioi mentoreidensa ja gurujensa ajatuksia, sanontoja, ja esimerkkejä ja sitten ilmaisee ne muka ominaan. Se ei ole mielestäni rohkeutta, vaan matkimista. Ja sitä mukaa kun löytyy uusi ja jälleen kerran kaiken mullistava amerikkalainen ajatusmalli, Katri on jo hypännyt vaunuihin ja karauttaa kertomaan meille tyhmille miten väärin me taaskin ajatellaan. Edelleen: ei ole rohkeutta sellainen.
Mutta whaeva, ei mua niin paljon jaksa kiinnostaa. Tehköön mitä tekee. Pointtina kai lähinnä, että älkää nyt ihan purematta nielkö kaikkea mitä se Katri teille syöttää tutkittuna tai itsekoettuna "faktana".
No ei kai kukaan nyt purematta niele...mä ainakin luen Katrin juttuja ihan vaan hänen mielipiteinään ja kokemuksinaan, enkä ole koskaan ajatellut että hän pitäisi itseään jonain guruna. Hän on vain niitä ihmisiä jotka haluavat, oivallettuaan jotain tärkeää, jakaa se kaikille muillekin. Laittaa ns hyvän kiertämään.
Ja toisaalta, koska itse en jaksa ruveta perehtymään ja kahlaamaan kaikenmaailman julkaisuja läpi jos jostain aiheesta haluaisin tietoa, luen ihan mielelläni mitä joku joka tämän on jo tehnyt, on saanut selville ja minkälaisiin lopputulemiin päätynyt.
Ihmiset taitavat olla todella uusavuttomia nykyisin, kun tarvitsevat jotain life coachia kertomaan heille itsestäänselvyyksiä tai sellaisia asioita joista saisi tutkimustietoakin helposti ilmaiseksi, jos vain viitsisi etsiä.
En tässä arvostele mitenkään Katri Mannisen bisneksiä yksittäisenä vaan ihan koko elämävalmennusta yleensä. Eihän se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka ei jaksa vaivata omia aivosolujaan (mikäli niitä on) ja tarvitsee tuollaisia palveluita.
Moi Katri! (aka vierailija kommentilla 39 ja 40)
Olen Kutrin VIP-jäsen ja olen ymmärtänyt sen myötä, että minun ei tarvitse korjata elämääni tai etsiä apua tai tietä onnellisuuteen minkään tekniikan tai life coach:in kautta.
Olen hyvä ja rakastettava näin, eikä minun tarvitse muuttua tai muuttaa itseäni. Olen onnellinen tässä ja nyt.
Tämä palaute riittäköön perusteluksi, miksi Kutria kannatan ja palveluista maksan mielelläni. Katrin hyvät perustelut ja maalaisjärkistyys kertovat paljon enemmän kuin tittelit!
Montaa ulkopuolista, kuten aikoinaan itseänikin, hämäävät ehkä termit, joita Kutri käyttää. Aidon elämän kolme prinsiippiä kuulostaa kieltämättä kaukaiselta sanan helinältä, mutta tärkeitä on se sisältö ja perustelut! Kun asian oikein ymmärtää, ei ole väliä millä termillä sitä kutsuu. Ja varmaankin on niin, ettei näille asioille ole vielä Suomen kielistä termistöä, vaan ne on luotava..
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 10:25"]
Moi Katri! (aka vierailija kommentilla 39 ja 40)
[/quote]
Moi vaan -- paitsi etten ollut toi vierailija. :-)
Koska muiden mielipiteet ei mua pelota, voin kommentoida täälläkin ihan omalla nimelläni. Tietysti kivaa, että joku täällä on ollut myös ns. mun puolella. Ja kiitokset VIP-jäsenelle palautteesta! Hauskaa että olet kokenut sivuston hyödylliseksi -- teitä vartenhan mä niitä teen!
Ai ei Aidon elämän kolme prinsiippiä -terminä iskenyt. Mikä olisi parempi nimi? "Näin voit alkaa pelotonta, onnellista ja inspiroivaa elämää". :-D
Miksi tulen "randomille palstalle" aka Suomen suurimmalle äitien keskustelufoorumille selittelemään? Miksi ei? Miksi itse olet täällä keskustelemassa? Mitä itse tekisit jos joku kyseenalaistaisi juttujasi? :-)
Plus ollaan nyt ihan rehellisiä -- aina kun olen täällä pyörinyt, vauva.fi:n suunnasta tulee kymmeniä tyyppejä päivässä sivuilleni. Tsägällä joku heistä oivaltaa jotain, nostaa nenän navasta ja alkaa käyttää energiaansa jonkin uuden luomiseen tai käytännön ongelmien korjaamiseen.
Niin että tervemenoa vain ihmettelemään mitä siellä sivuilla tapahtuu. http://kutri.net :-)
rakkaudella
Katri
Offtopic, selkeä faktavirhe: Tunteet eivät ole seurausta ajatuksista! Tunteet (psykologiassa emootiot) ovat fysiologinen reaktio johonkin tilanteeseen, tapahtumaan tai muutokseen. Tämän jälkeen yksilö voi valita ajatuksensa ja sen miten käyttäytyy.
Terv. Psykologi
esiinnyt laihdutusasiantuntijana. Miten on mahdollista, että itse syöt niin äärimmäisen epäterveellisesti (prosessoituja patukoita jne.) etkä kiinnitä huomiota ruuan ravitsemukselliseen sisältöön (muuhunkin kuin hiilarit/protskut/rasva)?
Entä ruokaan liittyvät eettiset kysymykset, entä nautinto ja syömisen sosiaalinen merkitys? Laihduttaminen ja painonhallinta voivat olla muutakin, kuin palautumisjuoman hörppimistä tietokoneella...
ja paljon muutakin prosessoitua ruokaa.