Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutri ja onnistunut raskaus???!!!

Vierailija
13.03.2012 |

Menin toisen avauksen innostamana tutustumaan Kutrin aka Katri Mannisen uuteen tarjontaan nettisivuillansa.

Nainen tuntuu olevan kyllä asiantuntija AIVAN kaikessa. Kerro mitä apua sinä tarvitsisit?

_ Onnistunut raskaus

_ Onnistunut laihdutus

_ Kirjoita käsikirjoitus 10 viikossa

_ Ihanampaa elämää (tässä vaiheessa listaa *REPS*)

_ Huippuvuosi 2012

Tulee mieleen, että ryhtyykö tämä ihminen kaikessa mitä elää ja kokee, guruksi toisille?

Ymmärrän että hänelle itselleen tuon tyyppinen ohjeiden kirjoittaminen ja läpikäyminen on itseterapiaa, mutta tämä itsensä nostaminen asiantuntijaksi ja paremmintietäjäksi aiheessa kuin aiheessa suoraan sanottuna ihmetyttää.

Tuo käsikirjoittamisen opettaminen vaikka jossain kansalaisopistokurssilla menettelisi - onhan hänellä alan koulutuskin olemassa - mutta nämä muut teemat.

Missä on vastuullisuus lukijoita ja maksavia asiakkaita kohtaan?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka nuo kaikki? :D

Vierailija
2/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esiinnyt laihdutusasiantuntijana. Miten on mahdollista, että itse syöt niin äärimmäisen epäterveellisesti (prosessoituja patukoita jne.) etkä kiinnitä huomiota ruuan ravitsemukselliseen sisältöön (muuhunkin kuin hiilarit/protskut/rasva)?

Entä ruokaan liittyvät eettiset kysymykset, entä nautinto ja syömisen sosiaalinen merkitys? Laihduttaminen ja painonhallinta voivat olla muutakin, kuin palautumisjuoman hörppimistä tietokoneella...

että ei kukaan jaksa aina ja koko ikäänsä syödä juuri oppikirjan mukaan, kun kaupat ja lehdet ovat herkkuja täynnä. Itse laihdutin aikoinani Kutrin esimerkin voimalla. Kiitokset siis jutuista sain niist äsilloin paljon ajateltavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se, että syö päivittäin tuollaista prosessoitua p**kaa. Ei pysty ymmärtämään...

Vierailija
4/42 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kiitos että kävit tutustumassa sivuihini ja kiitos palautteestasi!

Jep jep, minusta on äärimmäisen mielenkiintoista ja innostavaa kirjoittaa ja kertoa asioista, joita olen oppinut ja ymmärtänyt. Olen ihminen, joka oppii opettamalla.

Olen se tyyppi, joka tulee luoksesi kaupassa kun seisot ripsivärihyllyn edessä arpomassa mikä olisi hyvä tuote ja kertoo sinulle lempituotteestaan ihan vain siksi, että tykkää itsekin saada suosituksia hyvistä tuotteista.

Otan täyden vastuun omista kirjoituksistani ja seison sataprosenttisesti niiden takana.

Siksi en ole toistaiseksi luomassa itsevalmennuspaketteja siivouksesta, kodin organisoinnista, ajankäytöstä, rahanhallinnasta, pukeutumisesta, kodin sisustamisesta, ruoanlaitosta tai edes äitiydestä (työn alla oleva Onnistunut raskaus -paketti kattaa vain ajan raskauteen valmistautumisesta n. kuukauteen synnytyksen jälkeen).

Siksi tarjoan itsevalmennuspakettieni ja VIP-jäsenyyden lunastaneille rahat takaisin -takuun. Kaikki Kutri.net -sivustolla oleva aineisto on edelleen täysin ilmaista ja sen lisäksi tarjoan maistiaisia VIP-sivuston aineistosta ilmaiseksi tutustujajäsenille.

Toistaiseksi kukaan ei ole vielä halunnut rahojaan takaisin ja jatkossakin tavoitteena on tarjota ihmisille niin paljon vastinetta heidän rahoilleen, että he kokevat saaneensa todella hyvän diilin liityttyään sivustolle tai lunastettuaan lukuoikeudet itsevalmennuspakettiin.

Miksi? Koska tykkään itse saada rahoilleni vastinetta ja sivustoa tehdessäni ja tuotteitani hinnoitellessa mietin aina miten paljon itse maksaisin tästä, jos joku muu tarjoaisi vastaavaa palvelua -- ja sitten pyydän tuotteesta vähemmän kuin mitä itse olisin valmis maksamaan, koska haluan ilahduttaa ihmisiä antamalla heille enemmän kuin mistä he maksavat.

Vertailun vuoksi: 60-90 minuutin yksityisvalmennus life coaching kanssa maksaa Suomessa 150-200 euroa. Tällä hetkellä kun vasta itse opiskelen valmentajaksi -- eli hankin koulutusta siihen mitä teen -- tarjoan jokaiselle 123 euroa VIP-jäsenyydestä maksaneelle VIP-jäsenelle yhden ilmaisen valmennuksen sekä kuukausittaisia ilmaisia ryhmävalmennuksia. Siis kaiken muun sivustolla olevan materiaalin lisäksi!

Suhtaudun todella intohimoisesti sivuston kehittämiseen ja valmentamiseen ja haluan tehdä sitä pääammattini. Samalla tavalla kuin toivon, että jokainen teistä saisi tehdä työkseen jotain, mitä oikeasti rakastaa.

Minun mielestäni sivustoni ja itsevalmennuspakettini ovat ehdottomasti hintansa arvoisia.

Ymmärrän että kaikki eivät ehkä ole samaa mieltä. Ehkä he eivät tarvitse vertaistukea ja inspiraatiota oman elämänlaadun parantamiseen -- mikä on tietysti hieno homma, koska kannustan kaikkia löytämään vastaukset sisältään. Ehkä tyylini ja persoonani ei miellytä heitä -- se on OK, en minäkään innostu kaikkien muiden jutuista. Ehkä heillä ei ole varaa investoida juuri nyt tällaiseen palveluun -- siksi tarjoan ilmaista tutustujajäsenyyttä.

Voit löytää lisää tietoa sivustosta osoitteesta http://www.kutrinvip.com ja tietysti http://www.kutri.net.

Kiitos kun luit tämän! Ihanaa iltaa ja hyvää huomenta kaikille!

rakkaudella

Katri

Vierailija
5/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mahtavaa keskustelua! Kiitos!

Ja suurkiitos alkuperäiselle kirjoittajalle tarkennuksesta, joka herätti paljon hyviä ideoita!

Ihan ensimmäinen ajatus oli se, että olen varmaan ottanut liian itsestäänselvyytenä sen, että jokainen miettii omalla kohdallaan miten juttuni pätevät heihin ja miten eivät -- ts. eivät pidä minua guruna, jonka sana otetaan annettuna ilman kyseenalaistamista.

Joo, käytän itse guru-sanaa usein läppähengessä muista ihmisistä -- tyyliin "guruni Michael Neill" -- vaikka oikeasti tarkoitan sillä että "fiksu jätkä Michael Neill, jonka juttujen kanssa olen keskivertoa useammin samaa mieltä." Tai saatan sanoa "mä olen ihan guru Applen koneiden kanssa" kun tarkoitan "mä osaan käyttää näitä koneita ihan törkeän hyvin".

Itse ymmärrän guru-sanan negatiivisen merkityksen niin, että guru on tyyppi, jonka juttuihin uskotaan ensisijaisesti siksi, että guru sanoi ne, ei siksi, että kuulija olisi itse ensin miettinyt onko jutuissa järkeä vai ei.

Minä olen OK sen kanssa, että tietämystäni kyseenalaistetaan, koska pystyn perustelemaan oman näkökulmani. En itse niele juuri koskaan kenenkään sanomisia sellaisenaan (vaikka ehkä välillä pitäisi), joten miksi odottaisin sitä muilta?

Lähden siitä, että tämä on vapaa maa, ja jos joku ei "osta" perustelujani, se ei ole minun ongelmani.

Ja jos väittelyn aikana käy ilmi, että olen väärässä, niin se on vain hyvä asia, koska sitten olen oppinut taas lisää.

MUTTA varmasti voin jatkossa mainita vähän useammin että odotan muiden harjoittavan lähdekritiikkiä ja miettivän itse läpi väittämäni ennen kuin nielevät ne.

En ole ihan varma ymmärränkö oikein, mitä tarkoitat minä-keskeisyydellä. Korjaa jos olen väärässä. Oletan että tarkoitat minä-keskeisyydellä sitä, että kerron mitä MINÄ olen oppinut, miten jokin asia näkyy MINUN elämässäni, miten MINÄ sovellan jotain tietoa elämässäni jne.

Olet oikeassa! Kerron asioista itseni kautta, koska tykkään itse lukea sellaisten ihmisten juttuja, jotka kertovat mitä tietävät omien havahtumisten ja kokemusten kautta.

Tämä liittyy varmaan taas siihen, etten ota muiden sanomisia annettuna. Jos joku ilmoittaa jonkin asian faktana, haluan tietää miksi hän pitää sitä faktana. Kun joku kertoo miten on huomannut asian toimineen omalla kohdallaan, se inspiroi miettimään miten tämä pätee minuun.

Toisaalta pidän siitä, että jos joku oikeasti kokee ymmärtäneensä jotain tai olevansa hyvä jossain, hän ei yritä vähätellä tai piilotella sitä, vaan sanoo sen suoraan -- ihan samalla tavalla kuin jos hän on huono jossain, hän ei yritä kätkeä sitäkään.

Minä olen mielestäni aika avoin sen suhteen mitä koen tietäväni ja osaavani -- ja mitä en.

Minä tiedän ymmärtäväni laihtumisen logiikan aivan poikkeuksellisen hyvin -- psykologiasta fysiologiaan. Siksi minun on helppo kirjoittaa asiasta.

Sen sijaan en koe täysin ymmärtäväni millainen ruokavalio olisi optimaalisesti kaikkein terveellisin. En esim. tiedä mitkä rasvat nyt ovat oikeasti terveyttä huonontavia ja mitkä parantavia, onko luomu terveydelle parempaa (luonnolle kyllä... kai), pitävätkö raakaravintoa harrastavien väitteet paikkaansa, onko perusteltua välttää kokonaan lisäaineita jne. Siksi en kirjoittele juurikaan ruoan terveellisyydestä yli oman tietämykseni eli että kasvikset ovat terveellisiä, riittävä proteiininsaanti tärkeää ja rasvaa kannattaa syödä ja hiilareita ei kannata syödä älyttömästi, jos ei tee fyysisesti raskasta työtä.

Minä olen yrittänyt ensimmäisen kerran tulla raskaaksi 1997 ja elämässäni oli Kutri kuntoon -vuoden jälkeen jakso, jolloin luin kaikki mahdolliset oppaat siitä, miten tullaan raskaaksi. Sain jo tuolloin raskaaksitulemisesta paljon tietoa, mihin en ole törmännyt vieläkään millään suomalaisella foorumilla. Ei ole ehkä sattumaa, että sivustoni luetuin artikkeli on opas naisten kuukautiskiertoon (kirjoitettu juuri silloin kun luin raskausasioista).

En tuolloin kertonut oppimastani enkä kai kauheasti opiskeluistanikaan, koska en tullut raskaaksi.

Innostuin tutustumaan uudestaan aiheeseen vasta 2009, sain lisää uutta tietoa ja lopputulos istuu nyt vieressäni syömässä aamiaista.

Vastaavasti raskausaikanani ahmin hulluna kaikenlaisia raskautta käsitteleviä kirjoja, kävin yksityisellä synnytyskurssilla. Foorumikeskusteluissa huomasin tietäväni asiasta ihan älyttömän paljon enemmän kuin muut, joilla ei ollut aikaa ja intohimoa perehtyä asiaan niin perusteellisesti.

Heti synnytyksen jälkeen törmäsin vastaavasti asioihin, joista ei netistä löytynyt juurikaan tietoa. Kaikki nämä asiat haluan koota aikanaan Onnistunut raskaus -pakettiin, joka on siis vasta työn alla.

Sen sijaan onnistunut äitiys on itselleni edelleen ihan täysi mysteeri, joten siitä en tule kirjoittamaan oppaita ihan hetkeen -- jos koskaan.

Koen että oma "nerouteni" onkin kerätä mahdollisimman paljon tietoa ja sitten oman kokemuksen kautta ymmärtää ja jäsentää tieto sellaiseen muotoon, että muutkin ymmärtävät ydintiedon helposti ja nopeasti.

Mitä taas hyvään makuun tulee... Ensinnäkin se on makuasia. Toiseksi tästä tulee mieleen Michael Neillin sanonta: "pelko, joka on verhottu hyvän maun kaapuun". Eli usein vetoamme hyvään makuun kun emme pysty selittämään miksi jokin asia ärsyttää tai vaivaa meitä.

Siis samalla tavalla kuin kateus on merkki omasta tukahdetusta unelmasta. Itse sain viimeisen potkun lähteä kokeilemaan ja opiskelemaan valmentamista, kun tajusin olevani suunnattoman kateellinen "oikealle valmentajalle". Onneksi kuuntelin kateuttani, koska en kyllä ole saanut edes kirjoittamisesta sellaista flow-kokemusta kuin saan valmentamisesta.

Myöskään Taik-esimerkkiä en ymmärtänyt, koska en tähän hätään löytänyt kuin kaksi mainintaa sisäänpääsystäni -- yhden kutri.net:in esittelyssäni ja toisen Kirjoita käsikirjoitus 10 viikossa -kurssin yhteydessä. Kummassakaan en muuta kuin mainitse päässeeni sisään. Mikä on se kolmas paikka missä hehkutan asiasta enemmän?

Minä en koe päässeeni Taikiin sen helpommin kuin kukaan muukaan -- kun meiltä kysyttiin viikon kestäneiden pääsykokeiden viimeisenä päivänä "haetko uudestaan jos et pääse sisään", ilmoitin että en hae, koska kokeet olivat niin kamalat.

Ymmärränkö oikein, että sinun mielestäsi ihminen voi olla hyvä vain yhdessä asiassa ja jos kertoo samalla kertaa tietävänsä useista asioista paljon, se on epäuskottavaa?

Tehdään tämä nyt selväksi: minä en väitä tai usko tietäväni maailman eniten mistään aiheesta. Jatkossa voin varmaan tehdä sen paremmin selväksi myös omissa kirjoituksissani. Mutta koen tietäväni useammasta kapeahkosta elämän osa-alueesta keskivertoa paljon enemmän -- ja vieläpä sellaista tietoa, joka voi auttaa isoa joukkoa ihmisiä parantamaan omaa elämänlaatuaan merkittävästi.

Olet oikeassa siinä, että jos ja kun alan laajentaa tästä isompaa bisnestä, on hyvä istua alas ja miettiä tarkemmin esimerkiksi markkinointilinjaa.

Minulla on kyllä Suuri Visio, josta olen kirjoittanut VIP-jäsenille ja johon itse asiassa kaikki sivustolla oleva materiaali liittyy kauniisti, mutta koska ulospäin näkyy vain satunnaisia palapelin palasia, ymmärrän että homma voi näyttää päämäärättömältä seilaamiselta ja karkoittaa potentiaalisia asiakkaita, jotka haluavat nähdä ensin ison linjan ennen kuin uskovat että olen tosissani tämän suhteen.

Olen OK sen kanssa, koska tiedän, että jos visioni toteutuu, he ymmärtävät että jutuissani oli jokin pointti ja voivat sitten liittyä kutrinvip.com:in jäseneksi jos haluavat. Ja jos visio ei jostain syystä toteudu, niin ei tarvitse selitellä VIP-jäsenistöä isommalle joukolle miksi kävi näin... :-D

Ja sitten laihdutuksesta, ruoasta jne. vierailija 21:lle:

Jos lukisit Onnistunut laihdutus -itsevalmennuspakettini, tietäisit, että kannustan jokaista luomaan oman ruokavalionsa omista lähtökohdistaan ja tarpeistaan. Puhun myös avoimesti siitä, miksi minun nykyinen ruokavalioni on MINULLE paras -- muttei välttämättä kenellekään muulle.

Tai itse asiassa -- voisin laittaa vähäksi aikaa ko. videon teille näkyviin:

Tämä on siis itsevalmennuspaketin "henkilökohtainen osuus", jossa kerron omista valinnoistani ja miten niihin päädyin.

Jokaisessa osassa on sen lisäksi pitkä "teoreettinen osuus", joka perustuu tutkimuksiin jne. ja kysymysosuudet, jotka sisältävät valmennuskysymyksiä esim. oman ruokavalion laatimiseen sekä nyt juuri teen viikottaisia ja kaikille avoimia webinaareja launtaiaamuisin paketin eri osioista (paketin lukuoikeudet lunastaneet saavat katsoa myös tallennetut webinaarit). Webinaareista saa lisää tieto kutri.netin Facebook-sivuilla: http://www.facebook.com/www.kutri.net

--

Toivottavasti tämä vähän avasi minun näkökulmaani.

Kiitos kaunis vielä kerran kaikille kommentoineille!

rakkaudella

Katri

http://www.kutri.net

http://www.kutrinvip.com

Vierailija
6/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla yllätys miten muut omat viestit lukevat. Aika metsään mentiin, mutta ei se mitään. Ymmärrät joku päivä mitä tarkoitin tai sitten et.

Arvostelin viestintääsi ja kirjoitustapaasi. Olet siinä jumahtanut sille tasolle millä olit vuosikymmen sitten.

Tulloin kultaisella 2000-luvun alkupuoliskolla oli yleistä myös kaikenlainen guruilu, joka tarkoitetaan nimenomaan omaa esiintymistapaa.

Tyylinä guruilu oli yleistä esim. 2000-luvun alun digimaailmassa, yrityskonsulteissa jne. Ties mistä kaapeista hyppäsi kavereita esiintymään lähes maailman parhaina paremmintietäjinä. Ikävä kyllä tuohon esiintymiseen liittyy myös vastaanottajan aliarviointi ja tätä inhoan sinun viestinnässäsi ehkä eniten. Oikeasti, ihmiset ovat aika sivistyneitä nykyään. Trendinä guruilu on tosi out.

Tiedän että olet innostunut monista asioista, opit ja prosessoit asioita niitä opettamalla. Tuohon liittyy kuitenkin se ongelma, että olet itse vasta harjoittelu- ja kokeiluasteella, mutta opetat jo samalla kiireenvilkkaa muita esiintyen asiantuntijana. Jotkut voivat uskoa, vaikka vihreytesi vuoksi saatat yhdistellä asioita väärin vailla parempaa tietoa ja olennaiset perusasiat jäävät uupumaan. Sitä pidän epäeettisenä.

Ja ei, en ajattele että ihminen voisi olla hyvä vain yhdessä asiassa. Ajattelen, että hyväksi ei kehitytä yhdessä eikä kahdessakaan yössä. Ajattelen, että taitavuus edellyttää myös perusasioiden tuntemusta ja hallintaa.

Enkä myöskään ole missään määrin kateellinen kenellekään. Sen sijaan ihailen menestyjiä, esim. ihmisiä jotka ovat onnistuneet luomaan hienoa liiketoimintaa omalla työllänsä. Ihmisiä jotka eivät haihattele, jotka osaavat keskittyä oleelliseen.

ap

Vierailija
7/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks sulla ole aika rikkinäinen ihmissuhdehistoria?

Vierailija
8/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee, joo ei, ei pelkoa että olen vielä ihan hetkeen esiintymässä minään ihmissuhde-eksperttinä -- tai jos olen, niin korkeintaan muodossa "älä tee ainakaan näin". :-D

Vaikka ihmissuhdetaidot ovat kehittyneet rutkasti viime vuosina, niin kyllä tässä vielä aika aloittelijoita sillä saralla ollaan.

Vierailija
9/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, AP, en tainnut tosiaan ymmärtää mitä tarkoitat, mutta nyt haluaisin ihan tosissani ymmärtää! :-)

Voisitko antaa yhden konkreettisen esimerkin sivuiltani -- esim. silmiin osuneen lauseen tai kirjoituksen, joka mielestäsi kuvastaa erityisen hyvin "guruilua"?

Tai esimerkin ihmisestä ja hänen kirjoituksestaan, joka puhuu about samoista asioista EIKÄ harrasta guruilua?

Kun kirjoitan tai puhun, kuvittelen puhuvani nuoremmalle itselleni -- siis kuukautta tai vuotta nuremmalle itselleni tai vuoden 2002 Katrille -- en näe että älyssäni tai kyvyssäni ymmärtää olisi tuolloinkaan ollut mitään vikaa -- ongelmana oli vain se, etten nähnyt asioita samasta näkökulmasta kuin nyt.

Olen mielestäni ollut aika läpinäkyvä sen suhteen, miten syvää tietoni on -- ts. sanon esim. että "tajusin pari päivää sitten" tai "tajusin tämän vasta edellisellä Supercoach Academy viikonloppuna. Lähden olettamuksesta, että muut osaavat arvioida miten paljon antavat painoarvoa havainnolleni.

Eikä tavoitteenani ole muutenkaan antaa ihmisille valmiita vastauksia vaan kannustaa heitä löytämään itse vastaukset omiin ongelmiinsa sisältään -- samalla tavalla kuin minä etsin vastauksia itsestäni.

Tyylini on varmasti pitkälti sama kuin 2003 -- ja sama kuin tulee olemaan vuonna 2023 -- koska se on minun tapani kommunikoida. Kommunikoin tavalla, jollaista tykkään itse lukea tai kuunnella.

Tykkään näistä ihmisistä:

Danielle LaPorte: http://www.thewhitehottruth.com

Leo Babauta: http://zenhabits.net/

Marie Forleo: http://marieforleo.com/

Michael Neill: http://www.supercoach.com/category/inside/

Steve Chandler: http://www.imindshift.com/

En ala listata ihmisiä, joiden kirjoituksia en jaksa lukea, mutta niille on yhteistä neutraali, etäinen ja persoonaton tyyli. En jaksa myöskään seurata ihmisiä, joiden kirjoituksista paistaa minun mielestäni valheellinen itsensä vähätteleminen.

Haluan ymmärtää mitä ajat takaa siltä varalta, että missaan nyt jotain olennaista ja esimerkiksi viestin tahattomasti jotain sellaista mitä en ajattele tai koe -- esim. että olen guru kun en pidä itseäni guruna. Siksi toivon että antaisit jonkun konkreettisen esimerkin.

Vai onko mahdollista että tässä on nyt kyse makuasiasta?

Valmentaja-koulutukseni perustuu lähtökohtaan, että "koemme ajatuksemme". Toisin sanoen tunteemme ovat vain ja ainoastaan seurausta omista ajatuksistamme -- ei mistään muuta. Se, että ne näyttävät olevan seurausta itsemme ulkopuolisista asioista johtuu siitä, ettemme näe kuinka voisimme oikeasti nähdä saman asian eri näkökulmasta -- minä hetkenä hyvänsä.

Toisin sanoen se, että jokin asia tai ihminen näyttää herättävän meissä tiettyjä tunteita kertoo aina hurjan paljon enemmän (tai jopa pelkästään) itsestämme kuin asiasta tai ihmisestä, joihin mielessämme tuntemme liitämme.

Ja ei, tämä ei ollut ns. omaa matskua vaan alunperin opittu Michael Neilliltä, sitten prosessoitu ja sisäistetty itse ja nyt opiskeltu syvemmin eri opettajien johdolla. Opettajinani on tähän mennessä ollut mm George ja Linda Pransky BIll Cumming (what can one person do), Mandy Evansilta, Garret Kramerilta jne (googlaa tyypit jos haluat lisää tietoa).

Minun tavoitteenani ei ole miellyttää kaikkia tai edes valtaosaa ihmisistä. Luotan siihen, että lukijoitseni ajautuvat ne ihmiset, jotka ovat kanssani samalla aaltopituudella -- ja että muut löytävät tarvitsevansa avun ja inspiraation muualta.

Vastaustasi innolla odottaen ja jo näistä kommenteista kiittäen!

rakkaudella

Katri

Vierailija
10/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olet ollut tärkeä esimerkki minulle muutama vuosi sitten laihdutusprojektin myötä. Oli kiva kuulla sinusta taas.

Vierailija
11/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi! Kiitos! On aina kivaa kuulla että jutuistani on ollut apua! Juu ja olen oikea Katri -- meilaa vaikka kutri@kutri.net jos et usko. :-D

Vierailija
12/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin koholla, että olisin ihan konkreettista apua saanut esim. 5 mukavuuskiloni laihduttamiseen, mutta olen silti lueskellut tekstejäsi Katri jo vuosia sitten, ja nyt eksyin taas, ja onnistut hieman herättelemään sitä uinuvaa motivaatiotani kerta toisensa jälkeen. Sulla on mahtava tapa kirjoittaa, inhimillinen, ymmärtävä, silti kannustava, puhumattakaan teksisi sujuvuudesta. Koen, kuten varmaan aika moni nainen, jonkunlaista "sielunsiskoutta" tekstejäsi kohtaan.

nro 5

Vierailija
13/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos numero 5!

Aina kun emme tee jotain, mitä yritämme uskotella itsellemme että haluamme tehdä, silloin syynä on se, että mielemme kokee hyötyvänsä niin paljon nykyisistä valinnoista, ettei se näe syytä muuttaa toimintaa.

Tässä ei ole sinällään mitään ongelmaa -- ennen kuin teemme siitä itse ongelman yrittämällä motivoida itsemme toimimaan toisin joko haukkummalla, syyllistämällä tai pelottelemalla itseämme tai uskottelemalla, että toinen vaihtoehto olisi megalomaanisen paljon parempi. Tästä seuraa vain ahdistusta ja turhautumista.

Tehokkain tapa muuttaa omia tapojaan on pysähtyä miettimään millä kaikilla tavoin hyödyt nykytilanteestasi -- joskus hyödyt voivat olla todella hassuja tai lapsellisia uskomuksia -- tyyliin: "ei tarvitse vaihtaa miestä edustavampaan niin kauan kuin olen itsekin vähän plösö". Kun tiedät mitä hyödyt nykytilanteesta, voit miettiä miten muuten voisit saavuttaa saman hyödyn.

Tein tästä itse asiassa eilen videoblogimerkinnän: http://kutri.net/2012/03/katrin-kanssa-kahvilla-itsesabotaasi/

Vierailija
14/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja elämänsä pariin kertaan kunnolla sössimisessä on se hyvä puoli, ettei voi heittää oikein ketään ensimmäisellä kivellä => on helpompaa ymmärtää muita ja heidän toimintaansa ja antaa heille anteeksi, niin kuin toivoo itselleenkin anteeksiannettavan. :-)

Vierailija
15/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa hyvin ja perustellusti sanottu! :) Tutustun tuohon linkkiisi.

nro 5

Vierailija
16/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa että päädyit tänne lukemaan ja vastaamaan. Luin viestisi jo eilen illalla ja vähän hätkähdin, koska oma kirjoitus tuntui jälkikäteen luettuna kovasanaiselta lyttäykseltä.

Nukuin yön yli ja mietin, voisinko sanoa jotain rakentavaa kun palstalle päädyit. Jotain mistä voisi olla sinulle hyötyä?

Ensinnäkin. Se että tienaat työlläsi rahaa on täysin ok. Mitä enemmän sitä parempi. Raha on yksi peruspalikka hyvinvoinnille. Toivon että jokainen pystyy elämään työllänsä, vieläpä mukavasti.

Mikä sitten tökkii on nettisivujesi viestintä ja minäkeskeisyys. Ymmärrän että blogit jne ovat minäkeskeisiä, mutta sivuillasi ärsyttää se että puhut suunnattoman paljon itsestäsi. Jopa silloinkin kuin opastat muita.

Kyse ei olisi siitä ettei saisi olla ylpeä osaamisestaan ja siitä mitä on - päinvastoin. Kyse on siitä, että lähettäjälähtöiset minäminäminäolentosihyvä -tekstit ovat äärettömän tympeitä.

Ihan oikeasti, jos tarjoat palvelua ulkopuolisille ihmisille, onko tarpeellista kirjoittaa minäminäminäolentehnyttätä -tekstejä enemmän kuin itse asiaa? Jos koet tarpeelliseksi kirjoittaa pitkät tarinat ansioistasi, laita ne edes jonnekin oman linkin taakse.

Ja muista hyvä maku. Esim. se että pääsit Taikkiin helposti sisälle oli varmasti tosi mukava kokemus sinulle, mutta se miten nettisivuillasi siitä pitkäsanaisesti kerrot, on melko mautonta henkseleiden paukuttelua.

On ymmärrettävää että nuoret ihmiset ovat innokkaita ja tykkäävät epävarmuudessaan guruilla, mutta sinä olet jo aikuinen nainen joka voi esiintyä arvokkaamminkin ja kehittää tyyliä. Annat silloin paljon itsevarmemman ja osaavamman vaikutelman.

Siinä guruilussa on myös se huono puoli, että jos lukijat todella luottavat ja uskovat sinuun, tiputus on todella kova kun asiat eivät menekään ihan niin kuin sanoit. Siksikin suosisin vähän neutraalimpaa ilmaisutapaa, asialinjaa.

Ja uskottavuutta lisäisi myös palveluntarjonnan muokkaaminen uudestaan. Käsikirjoituskoulutuksessa olet löytänyt hiljaisen signaalin ja uskon että kouluttajana sinulla voi olla arvokkaita oppeja tarjottavana. Sillä puolella näkemyksilläsi on pohjaa.

Mutta se että samassa yhteydessä mainostat jotain raskausopasta yhden raskauden kokemuksella ja ties mitä onnistu nyt ja tee elämäsi paremmaksi -kursseja, saa koko tarjontasi kuulostamaan hutulta. Päämäärättömältä seilaamiselta ja harrastelulta, joltakin itseterapialta jossa sokea taluttaa sokeaa ja jossa lopulta ainakin toinen on ojassa.

Tiedän että oman mainonnan ja markkinoinnin tekeminen itselle on haastavaa, koska on liian lähellä. Omassa työssäänkin kannattaa kehittyä jatkuvasti, eikä jumittua ajatukseen että olen hyvä kirjoittaja. Jos mahdollista, kannattaa käyttää ulkopuolisia tahoja apuna. Etenkin liiketoimintasuunnittelussa ne voivat olla todella hyödyllisiä, jotta toiminta vastaisi a) yleisön tarpeita b) olisi sinulle itsellesi kustannustehokasta ja järkevää c) molemmat osapuolet saisivat enemmän.

Toivottavasti en lytännyt sinua tässä toistamiseen, vaan osasin sanoa jotain kehittävää. Toivotan onnea projekteillesi!

ap

Vierailija
17/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti hyvin ja itse ajattelen samalla tavalla- itsen ja omien mainetekojen korostaminen on ennemminkin tyylittömyyttä. Ajattelen, että Sinussa Katri on paljon ainesta naisena ja ihmisenä, mutta ehkä pientä hiomista myös.

Aika hurjaa että päädyit tänne lukemaan ja vastaamaan. Luin viestisi jo eilen illalla ja vähän hätkähdin, koska oma kirjoitus tuntui jälkikäteen luettuna kovasanaiselta lyttäykseltä.

Nukuin yön yli ja mietin, voisinko sanoa jotain rakentavaa kun palstalle päädyit. Jotain mistä voisi olla sinulle hyötyä?

Ensinnäkin. Se että tienaat työlläsi rahaa on täysin ok. Mitä enemmän sitä parempi. Raha on yksi peruspalikka hyvinvoinnille. Toivon että jokainen pystyy elämään työllänsä, vieläpä mukavasti.

Mikä sitten tökkii on nettisivujesi viestintä ja minäkeskeisyys. Ymmärrän että blogit jne ovat minäkeskeisiä, mutta sivuillasi ärsyttää se että puhut suunnattoman paljon itsestäsi. Jopa silloinkin kuin opastat muita.

Kyse ei olisi siitä ettei saisi olla ylpeä osaamisestaan ja siitä mitä on - päinvastoin. Kyse on siitä, että lähettäjälähtöiset minäminäminäolentosihyvä -tekstit ovat äärettömän tympeitä.

Ihan oikeasti, jos tarjoat palvelua ulkopuolisille ihmisille, onko tarpeellista kirjoittaa minäminäminäolentehnyttätä -tekstejä enemmän kuin itse asiaa? Jos koet tarpeelliseksi kirjoittaa pitkät tarinat ansioistasi, laita ne edes jonnekin oman linkin taakse.

Ja muista hyvä maku. Esim. se että pääsit Taikkiin helposti sisälle oli varmasti tosi mukava kokemus sinulle, mutta se miten nettisivuillasi siitä pitkäsanaisesti kerrot, on melko mautonta henkseleiden paukuttelua.

On ymmärrettävää että nuoret ihmiset ovat innokkaita ja tykkäävät epävarmuudessaan guruilla, mutta sinä olet jo aikuinen nainen joka voi esiintyä arvokkaamminkin ja kehittää tyyliä. Annat silloin paljon itsevarmemman ja osaavamman vaikutelman.

Siinä guruilussa on myös se huono puoli, että jos lukijat todella luottavat ja uskovat sinuun, tiputus on todella kova kun asiat eivät menekään ihan niin kuin sanoit. Siksikin suosisin vähän neutraalimpaa ilmaisutapaa, asialinjaa.

Ja uskottavuutta lisäisi myös palveluntarjonnan muokkaaminen uudestaan. Käsikirjoituskoulutuksessa olet löytänyt hiljaisen signaalin ja uskon että kouluttajana sinulla voi olla arvokkaita oppeja tarjottavana. Sillä puolella näkemyksilläsi on pohjaa.

Mutta se että samassa yhteydessä mainostat jotain raskausopasta yhden raskauden kokemuksella ja ties mitä onnistu nyt ja tee elämäsi paremmaksi -kursseja, saa koko tarjontasi kuulostamaan hutulta. Päämäärättömältä seilaamiselta ja harrastelulta, joltakin itseterapialta jossa sokea taluttaa sokeaa ja jossa lopulta ainakin toinen on ojassa.

Tiedän että oman mainonnan ja markkinoinnin tekeminen itselle on haastavaa, koska on liian lähellä. Omassa työssäänkin kannattaa kehittyä jatkuvasti, eikä jumittua ajatukseen että olen hyvä kirjoittaja. Jos mahdollista, kannattaa käyttää ulkopuolisia tahoja apuna. Etenkin liiketoimintasuunnittelussa ne voivat olla todella hyödyllisiä, jotta toiminta vastaisi a) yleisön tarpeita b) olisi sinulle itsellesi kustannustehokasta ja järkevää c) molemmat osapuolet saisivat enemmän.

Toivottavasti en lytännyt sinua tässä toistamiseen, vaan osasin sanoa jotain kehittävää. Toivotan onnea projekteillesi!

ap

Vierailija
18/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi aina miettiä vähän, mitä tylyttää netissäkin toisesta ihmisestä. Kun aina on se riski, että se toinen ihminen voi ihan oikeasti saada sen luettavakseen, katri nyt ei varmasti ihan pienestä hätkähdä, mutta jos tyylisi on tuo, että anonyymisti netissä kuljet ihmisiä, nettisaitteja, blogeja tms. lyttäämässä, niin ehkä tämä vois olla opetuksena sullekin, ettei tarvi niin kovasti sitten jälkeenpäin korjailla tarkoitusperiään......

Vierailija
19/42 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi aina miettiä vähän, mitä tylyttää netissäkin toisesta ihmisestä. Kun aina on se riski, että se toinen ihminen voi ihan oikeasti saada sen luettavakseen, katri nyt ei varmasti ihan pienestä hätkähdä, mutta jos tyylisi on tuo, että anonyymisti netissä kuljet ihmisiä, nettisaitteja, blogeja tms. lyttäämässä, niin ehkä tämä vois olla opetuksena sullekin, ettei tarvi niin kovasti sitten jälkeenpäin korjailla tarkoitusperiään......

Vaikka sitten anonyymiltä netissä.

Jos ei kestä sitä, ettei saakaan jokaiselta kehuja yms. niin kannattaisiko miettiä uudestaan, mitä vuotaa nettiin.

Vierailija
20/42 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue nyt ajatuksella tuo apn viesti 25. Siinä oli hyvin kiteytettynä puutteesi asiantuntijana:

"Arvostelin viestintääsi ja kirjoitustapaasi. Olet siinä jumahtanut sille tasolle millä olit vuosikymmen sitten."

"Ikävä kyllä tuohon esiintymiseen liittyy myös vastaanottajan aliarviointi ja tätä inhoan sinun viestinnässäsi ehkä eniten. Oikeasti, ihmiset ovat aika sivistyneitä nykyään."

"Tiedän että olet innostunut monista asioista, opit ja prosessoit asioita niitä opettamalla. Tuohon liittyy kuitenkin se ongelma, että olet itse vasta harjoittelu- ja kokeiluasteella, mutta opetat jo samalla kiireenvilkkaa muita esiintyen asiantuntijana. Jotkut voivat uskoa, vaikka vihreytesi vuoksi saatat yhdistellä asioita väärin vailla parempaa tietoa ja olennaiset perusasiat jäävät uupumaan. Sitä pidän epäeettisenä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi