onko vanhempien kanssa pakko olla tekemisissä
- ja varsinkin jos on omia lapsia, eli onko "pakko" tarjota omille vanhemmilleen, olivat he millaisia sitten tahansa, oikeus isovanhemmuuteen?
Kommentit (6)
eikä todellakaan ole tuossa kunnossa tervetullut elämäämme. Äitini on itsekeskeinen narsisti, jota ei kiinnosta edes kuulumisemme, saati sitten elämässämme mukana oleminen. Isoäitini on yliviriili puuma, jonka kaikki aika menee miesseikkailuissa ja omissa hommissa, ei ole kiinnostunut lapsistaan, lapsenlapsistaan eikä lapsenlapsenlapsistaan. Ei oo pakko, jos ei ole halua. Olemme löytäneet ihan muuta kautta "sukulaisia" elämäämme. :)
siis siksi koska lapsuudessa oli rankkaa väkivaltaa ja alistamista, ja aikuisiällä vanhemmat kieltävät KAIKEN! Väittävät ihan pokkana että (rankkojakin) pahoipitelyitä ei ole koskaan tapahtunut, ja että minä vaan keksin kaiken omasta päästä kiusatakseni vanhoja ihmisiä.
En todellakaan vie lastani sinne. Tunnelma isäni kanssa on käsinkosketeltavan vihamielinen, räjähdysherkkä, ja isä voi vetää kilarit ja käydä päälle milloin mistäkin syystä. Sepäs olisi kiva kun lapset pääsisivät todistamaan "kiltin papan" päällekarkausta.
Minun anoppini ja appiukkoni ovat vahvasti alkoholisoitumassa. Aina kun anoppi on kännissä, lähettelee minulle ihan sekopäisiä viestejä. Milloin on tappamassa itseään ja milloin minä olen huono vaimo hänen pojalleen.
Neljä kertaa ovat tulleet pyytämään anteeksi käytöstään ja armoa. Neljä kertaa annoin anteeksi, mutta viides kerta jo oli liikaa. Appiukko yritti käydä kännissä käsiksi, jouluna. Rupesi haukkumaan minun sukua ja kun sanoin takasi niin päälle yritti käydä.
Oma isäni oli alkoholisti, en rupea sietämään enää muilta samaa.
Ei olla juurikaan enään tekemisissä, suojelen lastani.
jotka ovat kovat? Tarkoitan että stereotypia on se että vietetään aikaa, on ihanat isovanhemmat, ollaan yhdessä kolmen sukupolven kesken, siirretään perinteitä?
Miten siis jaksatte muiden utelut siitä "koska menette vanhemmillenne" ja "kai nyt jouluna olette lapsuudenkodissasi"?
Itse en jaksa aina selittää syitä miksi välit on poikki, keksin siis hätävalheen ja suren sitä itsekseni, että aikakausilehtien perheidylli ei toteudu omassa suvussani :( Missään lehdessä ei IKINÄ esiinny yksikään tunnekylmä, narsistinen tai väkivaltainen mummo, vaan kaikki on aina rakkaudentäyteisiä ja pullantuoksuisia!
muakin vtuttaa kun äiti vinkuu meitä aina sinne. tänään alkaa loma ja huomenna pitäis olla jo siellä...