Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hih! Olen kai tullut vanhaksi, koska olen positiivisen palautteen lisäksi ryhtynyt antamaan

Vierailija
13.03.2012 |

negatiivista palautetta esimerkiksi kaupoille. Ärsyttää suunnattomasti suoranainen epäystävällisyys esimerkiksi pikkuliikkeiden kassoilla!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siihen on tarvetta.

Olen 21v, kai minäkin olen sitten vanha?

Vierailija
2/45 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussikuskista... ajoi kahden pysäkin ohi ja kun joku sanoi, että olis jo jäänyt tossa pari pysäkkiä sit niin tää pysäytti bussin just siihen (ei mitään pysäkkiä) ja huus että kaikki tekee virheitä. Okei, niin tekee, mutta oli TODELLA töykeä äänensävy ja koko bussi oli vaivaantuneen hiljainen tän jälkeen.

N23

Miksi ajaa ohi kahdesta pysäkistä ennen kuin ilmoittaa virheestä? Sanoisi heti eikä siinä vaiheessa kun tilanne on jo ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä isossa myymälässä ja minusta on vain hyvä että asiakkaat antavat palautetta. Myyjän pitää vaan yrittää olla AINA ystävällinen ja auttavainen asiakasta kohtaan. En ole itse täydellinen, mutta tarpeeksi hyvä myyjän tehtävään. Olen Kyllä saanut erinomaiset pisteet mysteryshoppaajaltakin. Toivon nimenomaan että palaute annetaan kirjallisena, sähköpostiin vaikka. Toki sen palautteen saa antaa suoraan minullekin, mutta jos palvelussa tai tuotteissa on jotain isompaa ongelmaa, niin suoraan ylemmälle taholle vain! Olisi kiva että myös erityisen hyvästä palvelusta annettaisiin palautetta kirjallisena, kiitos!

Vierailija
4/45 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siinä, että se henkilö kenelle valitatte, ei yleensä voi vaikuttaa olosuhteisiinsa, kuten bussikuski kiireeseen. Jos on huonoa palvelua, ongelmat ovat yleensä isompia ja lähtöisin huonosta johtamisesta. Asiakaspalvelijan rooliksi jää teidän sylkykuppinanne toimiminen. Tulee sitten hyvä mieli kun "annoitte vähän palautetta". Jos oikeasti haluatte että asiat muuttuvat, teidän pitää hakeutua pomojen juttusille.

Vierailija
5/45 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta anapas hyvää palautetta, niin olet harvinaisuus. Hymyile kassalla ja olet harvinaisuus. Kiitä ja ole kohtelias, niin olet harvinaisuus.

Kyllä teitä marisijoita ja kitisijöitä riittää mutta olisi ihana ajos ihmiset olisivat edes joskus hyvästä palvelusta kiitollisia! Sillä kyllä sitä hyvääkin joskus palvelua saa.

Vierailija
6/45 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täähän lähti aspa-aiheesta liikkeelle. Ja vielä spesifistä tapauksesta eli "aspa on epäystävällinen". Voi olla, että keskustelut menivät ristiin.

Ja et ymmärtänyt minun kommenttiani, jos näet näkökulmassani yhteen näkökulmaan fiksoitumista. Jos lähdetään yleisemmälle tasolle, on silti olemassa roolijako: se, joka antaa palautetta ja se, joka ottaa vastaan. Ne ovat todella subjektiivisia rooleja, tosielämässä kaikki kaunopuheisuus kuinka palautetta tulee ottaa vastaan jne. jää aina lässynlääksi. Ja tämän taas sanon kokemuksesta, enkä yritäkään väittää, että mielipiteeni on jumalasta seuraava.:)

Tuo "kaikkien pitää olla minun kanssani samalla aaltopituudella" on taas sinun mielipiteesi ja vielä aika haettu sellainen.:)

Tässä ketjussa on keskusteltu yleisesstä tasosta, sun aspatasostas, opettajien vaikeudesta ottaa palautetta vastaan ym. To-si monista jutuista siis. Monenlaisista. Erilaisista kuin omasi. Ja mä yllätän sut: joku saattaa noiden kolmen lisäksi lisätä tähän jonkun ihan uuden näkökulmankin! Sellaista keskustelupalstoilla on.

Joten älä nyt tuohon jumita, että kun sulla oli tähän asiaan aspakanta, ja aloituksessakin ala mainittiin, niin kukaan ei saa puhua yleisellä tasolla. No, sitä et sanonutkaan, mutta paljon tasostasi kertoo, että dissasit mun sanomiset sillä perusteella, ettet ymmärrä, miten niitä voisi omassa aspaelämässi soveltaa kaikkiin oman elämäsi aspatapahtumiin. Kyllä se on vähän kapea asenne, etenkin tällaisiin keskusteluketjuihin.

MÄ ymmärrän sun kyvyt "aspana" koko ajan paremmin. En palkkaisi hommiin. Itse lopetan tämän vänkäämisen tähän ja toivotan sulle ihanaa "aspa"kevättä sinne "aspa"hommiin!

No kai itse ymmärrät, että yleistyksien pitäisi päteä yksittäistapauksiin? Ei siis aspa-aiheen esiintuominen tee minusta jääviä. Ilmeisesti taas et ymmärtänyt itse sitä kommenttia, että liian yleisellä tasolla liikkuvat puheet jäävät kauniiksi ajatuksiksi killumaan ilmaan. Mutta tää menee tällaiseksi jankutukseksi.

Toisekseen on melko kömpelöä arvioida minua aspana muutaman lauseen perusteella mutta ilmeisesti sinulla ei ole tähän keskusteluun mitään annettavaa, joten henkilökohtaisuuksiin menemällä (=haukkumalla aspa-taitojani) koet saavuttavasi jotain tässä keskustelussa.:)

Vierailija
7/45 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainenhan osaa valittaa. Ei se mikään erityinen taito tai saavutus ole.

ajatus kiteyttää sen, mitä olen selittänyt tässä keskustelussa.:)

t: 40

Vierailija
8/45 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinällään ei liity ehkä aiheeseen, mutta itsekin siis asiakaspalvelija.

Mutta nykyään asiakkaat 'loukkaantuvat' erittäin helposti! Tai suuttuvat, heidän päivänsä menee pilalle jostain erittäin pienestä teosta. Asiakkaat ovat nostaneet itsensä jollekin kultaiselle jalustalle, tottakai ymmärrän että heidän takiaan minä olen töissä, mutta en tosiaankaan ala heitä kuninkaallisina pitämään vain koska ovat itse päättäneet kyseiseen liikkeeseen tulla. Asiakkaat on unohtaneet sen että mekin(aspat) ollaan vain ihmisiä.

Minä pyydän aina anteeksi virheistä. Virheistä myöskin jotka eivät ole minun vikani. Joskus asiakkaat tulevat vastaan, ottavat itsekin asian jo hieman vitsillä jne. Mutta joidenkin loppuelämä menee tämän virheen takia pilalle.

Esim. kerran (minä siis vein vain pöytiin en ottanut tilausta) keittiö oli tunkenut kaksi jäätelö palloa samalle lautaselle. Joo, selvisi vasta pöydässä kun vein niitä että piti olla eri kipoissa. Pyysin anteeksi, kysyin että käykö jos haen lautasen ja lusikan ja jaetaan että saadaan molemmille lapsille pallot.

Kävi, mutta sen jälkeen tää mutsi meniki aivan hysteeriseksi ''MIKSI TE TEITTE NÄIN?!? TEITTE TÄMÄN TAHALLANNE MINUN LAPSELLENI TULI NYT PAHAMIELI'' raivoamista.

Mogaa ei tosiaankaan tehty tahallaan, pyysin anteeksi monessakin kohtaan ja selitin miksi moga oli käynyt (bongikoneiden vika). Saivat kahvit hyvitykseksi mutta silti oli tämän äidin elämä pilalla tästä asiasta ja kuulu pitkin raflaa hänen narinansa asiasta. Oikeasti, hyvä ettei tää mutsi alkanut itkemään, silmät punasina huusi asiasta. Mä ite lähin karkuun siinä tilanteessa kun ei meinannu rauhoittua koska ei siis ollut mun pöytiä, ja sen pöydän omatarjoilija tuli paikalle.

Mutta joo, asiallista palautetta otan aina vastaan. EN huutamista. Ja monesti pyydän anteeksi ennenkuin asiakas ehtii itse asiasta huomauttaa.

Myös haluaisin että kritiikki tulee suoraan mulle, ei esimiehelleni.Mä opin siitä kritiikistä, ja olen ensi kerralla parempi. Tottakai myös jos esimieheni sanoo asiasta, mutta kyllä se jää hampaankoloa kaivelemaan. Mutta, kaikki kritiikit jotka ovat menneet suoraan esimiehelleni ilman mulle mainitsemista (no, kerran) niin oli kyllä ilmaisten juomien kalastusta.

Kirjoitinkin johonkin että nykyään monissa aspaduuneissa ohjeistetaan olemaTTA liian nöyrä, ettei asiakkaat ala pompottelemaan. Mutta kun se valitus tulee esimiehelle niin kyllähän siitä varotus useesti tulee.

Vierailija
9/45 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIHHIHHIHHIHHIHHIHHIHHIHHIHHIHHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIsori

Vierailija
10/45 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ajatukseni eivät välittyneet. Olen koko ajan viitannut henkilöihin, jotka itse mainitset sellaisina, jotka narisivat tai raivosivat. Puhun siis palautteen antamisen tavasta. Negatiivista palautetta vastaan taas minulla ei ole mitään.

Ja palatakseni siihen, mistä keskustelu lähti liikkeelle, eli suorasta suullisesta palautteesta, jos kokee aspan epäystävällisenä. Minulla on kokemus, että kun asiakas on laittanut palautteen kirjallisena, asiakas on voinut perustella paremmin, mitä tapahtui ja miksi on niin pettynyt palveluun.

Sain nuorempana kirjallisen palautteen hampurilaisravintolassa tilanteesta, jossa asiakas oli saanut huonon tuotteen. Tämä oli vetänyt ilmeeni juroksi, koska minua oli huolettanut ja ärsyttänyt se, että tuote oli huono ja mahdollisesti hän voisi saada samanlaisen uudelleen (koska en voinut itse vaikuttaa asiaan). Asiakas kuitenkin tulkitsi tilanteen niin, että olin haluton palvelemaan häntä hyvin vaikka oikeastaan olin puoliksi harmissani asiakkaan puolestakin. Jos asiakas olisi tiskillä sanonut, että olen epäystävällinen, en olisi mitenkään ehtinyt syventymään asiaan, koska työni oli silloin liukuhihnahommaa.

Mutta jos joku siis pitää parempana tokaista suoraan aspalle, että "oletpa tyly" tms. jatkossakin, perustelin vain itse, että mielestäni tuo ei ole rakentavaa palautetta.

Vierailija
11/45 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitan.:)

Voi olla, että nykyisessä työssäni tulee negatiivista palautetta niin paljon, että sitä ei enää meinaa jaksaa ja se heijastuu omaan asenteeseenkin. Olen asiakaspalvelijana siinä mielessä luonnonlapsi, että kun olen ystävällinen, olen sitä myös oikeasti ja jos joku on ikävä, kyllä minä siitäkin pahoitan mieleni, huolimatta siitä, että tiedän negatiivisten asioiden olevan työhön kuuluvaa. Olisi siis hyvä, jos kaikissa aspatyöpaikoissa vain pieni osa olisi sitä negatiivista, niin nekin jaksaisi paljon paremmin.

Sekin vaikuttaa, jos valitetaan asioista, joille en voi mitään.

40

Vierailija
12/45 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, täytyy monenlaisessa asiakaspalvelutyössä itsekin olleena allekirjoittaa. Positiivinen ja rakentava palaute vie pidemmälle! (Jos tiedätte mitä rakentavan palautteen antaminen on..) Jatkuva kurasankona toimiminen latistaa kenet vain, yllättävän monesti palaute ei ole edes aiheellista, on ymmärretty asioita väärin tai muuta.

Vierailija
13/45 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikä lisää itsevarmuutta! Mä annan kanssa välillä.

Vierailija
14/45 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin hymyilemään enemmän. Ottamaan esim. liikenteessä ja kaupan kassoilla rauhallisemmin.

Vierailija
15/45 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussikuskista... ajoi kahden pysäkin ohi ja kun joku sanoi, että olis jo jäänyt tossa pari pysäkkiä sit niin tää pysäytti bussin just siihen (ei mitään pysäkkiä) ja huus että kaikki tekee virheitä. Okei, niin tekee, mutta oli TODELLA töykeä äänensävy ja koko bussi oli vaivaantuneen hiljainen tän jälkeen.

N23

Vierailija
16/45 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nykyää annan palautteen suoraan siihen kohteeseen mihin kuuluukin.

Säästän itseni kaikenlaiselta valitusbyrokratialta niin pitkälle kuin mahdollista.

Toisaalta haluan antaa ihmiselle tilaisuuden itse havaita virheensä, tunnustaa sen ja pyytää anteeksi ilman että tarvitsee ketään ulkopuolisia vetää asiaan mukaan.

Toki aina se ei tietenkään toimi, kaikki eivät tällaista osaa arvostaa. Heille ilmeisesti se valittaminen esimiehen tai vaikka polisiin kautta olisi mieluisampi vaihtoehto :D

Etenkin monet 2-kymppiset eivät ole tottuneet saamaan suoraa palautetta, vaan ottavat asiat henkilökohtaisesti ja ryhtyvät hyökkääviksi.

Jos sanon vaikkapa kassalle että käytöksesi oli epäystävällistä kun repäisit rahat kädestäni, niin se ei tarkoita että olen nimitellyt myyjää epäystävälliseksi ja mulkoillut samalla vielä häntä halveksivasti.

Toisinaan olen miettinyt, mistä näitä ihmisiä tulee jotka eivät osaa ottaa palautetta vastaan. Vai onko heillä vaan tarve tehdä asiat väärin ja provosoida saadakseen tappelukavereita?

Kertokaa paremmintietäjät.

Vierailija
17/45 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

N23

menee aivan pähkinöiksi, jos niille antaa negapalautetta. Kokeilkaa joskus, hämmästytte, mitä nilkkejä niistä kuoriutuu esiin. Halveksun niistä monia nykyään syvästi. Sitten on niitäkin, jotka ottavat asiallisesti. Niitä kunnoitan syvästi.

On järkyttävää, miten huonosti ihmiset kestää mitään, edes pientä kritiikkiä, se tuntuu olevan maailmanloppu.

Tota pitäisi melkein opettaa jo koulussa lapsille, että miten sitä otetaan vastaan

Vierailija
18/45 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisinko itse käyttäytyä toisin. Mutta olen mielestäni hyvätapainen ja hymyilenkin:-) Sitäpaitsi, eihän neutraalia käytöstä yleensä huomaa, vaan sellainen törkeän epäystävällisen. Että ei katsota päin, ei sanota kiitos jne.

ap

Vierailija
19/45 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(joka tosin saa palautteensa esimiehensä, kauppiaan, kautta).

ap

Vierailija
20/45 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järkyttävää, miten huonosti ihmiset kestää mitään, edes pientä kritiikkiä, se tuntuu olevan maailmanloppu.

Tota pitäisi melkein opettaa jo koulussa lapsille, että miten sitä otetaan vastaan

mutta ongelma on siinä, että harvoin opettajat itse osaavat ottaa kritiikkiä vastaan ollenkaan.

Etenkin ala-asteen opettajat ovat sellaisia sankareita, jotka eivät ota palauteta vastaan ollenkaan. Rakentavasti kun yrittää puhua ja käsitellä asioita, opeista kuoriutuu sellaisia "en oo mitään tehny, en nähny, enkä ees vastaa mitään tai jos vastaan niin asian vierestä ja ite oot HAASTAVA VANMEMPI KUN MUA ARVOSTELET" -nilkkejä.