Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pinoon kaikki mitä tallinnasta kannattaa tuoda. Mä aloitan.

Vierailija
13.03.2012 |

Ostin O´boy original kaakaota 450g.

Hinta Tallinnassa 1,70€

Suomessa sama 4,50€

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

shoppailupaikkoja?

Vierailija
2/130 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2012 klo 12:26"]

Viimeksi kun Virossa olin, niin kauhistuin hintoja. Esim. maitolitra maksoi lähes euron. En ymmärrä, miten tavallisella virolaisella on siihen varaa.

Jopa 15 % virolaisista elää köyhyysrajan alapuolella.

Suomalaisista 20%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ruokakaupoissa siellä on edulliset hinnat?

Vierailija
4/130 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kalev.eu/maiasmokk/kohvik

Tuolta ehdottomasti haettava iso laatikollinen pikkuleipiä.

Vierailija
5/130 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoda ei voi, mutta menkää lounaalle pikkuruiseen kahvilaravintolaan. Edullinen ja idyllinen paikka.

http://www.bogapott.ee/

Vierailija
6/130 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikareita. Mies ostaa aitoja kuubalaisia sieltä, n. 500 euroa sellainen koko sikarirasiallinen. Suomessa maksaisivat havannalaiset kuulemma 2000-3000 euroa.

Sitä mä en sitten tiedä, mitä me noilla sikareilla tehdään mIehellä on humidorissa sikareita pienelle pataljoonalle. Itse polttaa ehkä 2/vuosi. Kun ei enää yökerhoissakaan saa polttaa, niin se polttaminen rajoittuu kesällä kaverin kanssa pihalla istuskeluun.

Vierailija
7/130 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 18:45"]

Sikareita. Mies ostaa aitoja kuubalaisia sieltä, n. 500 euroa sellainen koko sikarirasiallinen. Suomessa maksaisivat havannalaiset kuulemma 2000-3000 euroa.

Sitä mä en sitten tiedä, mitä me noilla sikareilla tehdään mIehellä on humidorissa sikareita pienelle pataljoonalle. Itse polttaa ehkä 2/vuosi. Kun ei enää yökerhoissakaan saa polttaa, niin se polttaminen rajoittuu kesällä kaverin kanssa pihalla istuskeluun.

[/quote]

Ihmettelinkin, ettei kukaan ollut vielä maininnut kuubalaisia sikareita! Niitä kannattaa ehdottomasti tuoda Tallinnasta, jos niistä tykkää. Eivät ne ihan noin edullisia ole, että kahden tonnin laatikon saisi viidelläsadalla, mutta hinta on kuitenkin vain noin puolet Suomen hinnoista.

Vierailija
8/130 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 18:12"]

Missä ruokakaupoissa siellä on edulliset hinnat?

[/quote]

Täytyy mennä toreille keskustan ulkopuolelle. Käytännössä pitäisi siis mennä omalla autolla. Esim. sellaisessa kaupunginosassa kuin Nõmme on todella siisti ja kaunis tori, jossa myydään kesällä kaikkea mahdollista. Meidän kesäkukat ajattelin sieltä ensi kesänä hakea pakettiautolla. Siellä oli keskellä sellainen kioskimainen ruokakauppa, jossa kaikki hinnat oli huomattavasti halvempia, kuin varsinaisissa marketeissa. Esim. Tropicana-mehu maksoi joitakin kymmeniä senttejä.

Viinikaappi kannattaa hakea Tallinnasta. Sain saksalaisen Liebherrin viinikaapin puolet halvemmalla kuin Suomesta. Oma raahaaminen siinä tietty on ja pitää selvittää, mistä mitäkin saa,

Vierailija
9/130 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ostaa kristallia?

Vierailija
10/130 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2012 klo 12:24"]

en tiennyt, että vieläkin ihmiset menee Tallinnaan ostelemaan jotain halpaa.

Viimeksi kun Virossa olin, niin kauhistuin hintoja. Esim. maitolitra maksoi lähes euron. En ymmärrä, miten tavallisella virolaisella on siihen varaa.

[/quote]

Kävin viimeksi Tallinnassa viime helmikuussa. Hinnat olivat nousseet sitten edellisvuoden. En enää matkusta Tallinnaan ellei äkillistä ja suurta viinantarvetta tule.

[/quote]

Eli sulla ei ole MITÄÄN muuta syytä matkustaa Viroon kuin halvat ostokset ja halpa viina?!

Kyllä mä matkustan esim. Tallinnaan ensisijaisesti, koska vanhakaupunki on tunnelmallinen ja Saksa on sen verran kaukana, että jos haluaa keskiaikaisen kaupungin tunnelmaan hetkeksi, niin Tallinnassa pääsee nopeasti. Koska siellä on mielenkiintoista kulttuuria (upeita esityksiä esim. Estonia-teatterissa, Piritan kesäiset iltakonsertit, hyviä museoita) ja kivoja kahviloita. Jne.

Se, että ostan sieltä jonkun viinikaapin tai kesäkukkia tai  mitä tahansa halvemmalla on sitten vaan lisä. Kyllä mä pääsääntöisesti matkustan sinne ihan jonkin muun kuin vaan ostosten vuoksi.

Taidat olla pikkuisen poro? :D

[/quote]

Tunnelmaa ? Tori täynnä turisteja ja kauppiaita. Tunnelma on kaukana.

Museot ovat hyvin vaatimattomia, Viro on ollut vasta niin vähän itsenäinen, Veli Venäjä on museoiden sisällön määrännyt.

Tietty jos sulla ei ole hirveesti vertailukohteita.

Yleisesti ottaen Puolassa on paljon tunnelmallisemmat vanhat kaupungit.

Vierailija
11/130 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2012 klo 12:24"]

en tiennyt, että vieläkin ihmiset menee Tallinnaan ostelemaan jotain halpaa.

[/quote]

Kävin viimeksi Tallinnassa viime helmikuussa. Hinnat olivat nousseet sitten edellisvuoden. En enää matkusta Tallinnaan ellei äkillistä ja suurta viinantarvetta tule.

[/quote]

Eli sulla ei ole MITÄÄN muuta syytä matkustaa Viroon kuin halvat ostokset ja halpa viina?!

Kyllä mä matkustan esim. Tallinnaan ensisijaisesti, koska vanhakaupunki on tunnelmallinen ja Saksa on sen verran kaukana, että jos haluaa keskiaikaisen kaupungin tunnelmaan hetkeksi, niin Tallinnassa pääsee nopeasti. Koska siellä on mielenkiintoista kulttuuria (upeita esityksiä esim. Estonia-teatterissa, Piritan kesäiset iltakonsertit, hyviä museoita) ja kivoja kahviloita. Jne.

Se, että ostan sieltä jonkun viinikaapin tai kesäkukkia tai  mitä tahansa halvemmalla on sitten vaan lisä. Kyllä mä pääsääntöisesti matkustan sinne ihan jonkin muun kuin vaan ostosten vuoksi.

Taidat olla pikkuisen poro? :D

[/quote]

Tunnelmaa ? Tori täynnä turisteja ja kauppiaita. Tunnelma on kaukana.

Museot ovat hyvin vaatimattomia, Viro on ollut vasta niin vähän itsenäinen, Veli Venäjä on museoiden sisällön määrännyt.

Tietty jos sulla ei ole hirveesti vertailukohteita.

Yleisesti ottaen Puolassa on paljon tunnelmallisemmat vanhat kaupungit.

[/quote]

yleisesti ottaen, Puolan vanhat kaupungit on kulisseja. Tallinnan vana linna on aito. Kyllä, olen käynyt Puolassa useasti ja keskiaikafiilistelyyn on paras silti Tallinna. Ja kuka helkkarinsinne käskee mennä silloin kun turisteja on paljon? Menepä helmikuussa alkuviikosta, niin olet läheatulkoon ainoa turisti.

en ole nro 80, vaan huutelen tästä sivusta.

Vierailija
12/130 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toin aviomiehen <3

Vierailija
13/130 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää Okupatsioonide muuseumissa :-)

Vierailija
14/130 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyssiteitä.

Jumalaut, miten paljon edullisempia ne siellä oikeasti on.

Vierailija
15/130 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2012 klo 12:00"]

... mutta komea tallinnalaismies.
Pysyy kotosalla ja on vähään tyytyväinen

[/quote]

Mistä niitä löytää? Olen useasti matkustanut Eestin, mutten ole kertaakaan nähnyt komeaa eestiläistä miestä. Minun silmääni ovat rumia.

Vierailija
16/130 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Onko kellään palstailijalla tietoa Tallinnan julkisesta liikenteestä? Onko turvallinen/ helppokäyttöinen/ luotettava/ edullinen? 

Vierailija
17/130 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:51"]

Ohis. Onko kellään palstailijalla tietoa Tallinnan julkisesta liikenteestä? Onko turvallinen/ helppokäyttöinen/ luotettava/ edullinen? 

[/quote]

Joskus käyttäny sporaa/busseja siellä ja mun mielest ollu iha normaaleja, hyvin sujunu. Eikä maksanu paljo mitää, oisko ollu vähä reilu euron suunta ku ostin vaa kuskilta lipun.

Vierailija
18/130 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuon siideriä, kuohuviiniä ja viinipäniköitä, eli humppakuutioita :D En juo olutta enkä viinaa, enkä tupakoi. Viime torstaina olin ja toin somersbyä ja happy joee yhdet lavat ja pari pulloa kuoharia sekä valkoviinipänikän.

Vierailija
19/130 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:14"]Itse tuon siideriä, kuohuviiniä ja viinipäniköitä, eli humppakuutioita :D En juo olutta enkä viinaa, enkä tupakoi. Viime torstaina olin ja toin somersbyä ja happy joee yhdet lavat ja pari pulloa kuoharia sekä valkoviinipänikän.
[/quote] Aivan ja de kuyeper sour apple liköörin :) näillä mennään taas kepeesti ensi vuoteen!

Vierailija
20/130 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2012 klo 12:26"]

Jopa 15 % virolaisista elää köyhyysrajan alapuolella.

Suomalaisista on laskettu 13%:n elävän köyhyysrajan alapuolella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan