Miksi pitäisi laittaa lahja jos ei pääse juhliin
Mikä juttu tuo on et jotenkin pitäisi lahjoa jos ei osallistu johonkin mihin kutsuttu ja ei pääse tai halua edes mennä.
Meillä ei tuota harrasteta.Jos ei olla osallistuttu niin ei mitään lahjomisia.
Mä en jaxa kuulla mitään...kuuluu tapoihin...kuka ne on kehitellyt😄
Kommentit (25)
Et siis laita esim. hautajaisiin adressia jos et itse pääse paikalle vaikka on kutsuttu?
Vierailija kirjoitti:
Et siis laita esim. hautajaisiin adressia jos et itse pääse paikalle vaikka on kutsuttu?
en tiennytkään että adressi on lahja.
Vierailija kirjoitti:
Uusi tieto minulle, että adressi on "lahja". Itse rinnastaisin sen korttiin, ja jos en pääse esim. häihin, niin kortin laittaisin kyllä hääparille. Postin tai jonkun vieraan viemänä.
En ole aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Miten jaxsat yleensä kuulla mitään? Mikä idea aloituksessasi sitten oli?
Lue uudestaan jos et kysymystä huomannut.
Sä aloit omias viisasteleen.
Kyllä minä olen ostanut lahjan läheisille, jos en valitettavasti ole päässyt juhliin.
En ole ikinä kuullut tuollaisesta käytännöstä. Lahja viedään kun osallistutaan juhliin, ei muuten.
Me saatiin paljon lahjoja vaikka ei järjestetty edes mitään hääjuhlia. Mentiin todistajien läsnäollessa naimisiin. Sukulaiset, ystävät ja työkaverit ostivat vaan lahjoja.
Lahjalla muistaminen on ele, mikä kertoo lahjan saajan tai siihen liittyvän tilaisuuden olevan sinulle tärkeä/merkittävä. Osoittaa huomaavaisuutta ja voi vahvistaa ihmissuhdetta.
Itsestä tuntui mukavalta, kun läheiset muistivat naimisiin menoa tai lapsen syntymää, vaikka korona perui hääjuhlat ja mitään vauvajuhlia en pitänyt. Tuli sellainen olo, että olen näille ihmisille tärkeä. Myös minun ja miehen työpaikoilta muistettiin, vaikka ei mihinkään juhliin sieltä esihenkilöstöä tms. olisi kutsutukaan.
Jos minulta jäisi väliin syystä tai toisesta esim. ystäväni häät tai isommat synttärijuhlat, niin todellakin muistaisin ystävää lahjalla siitä huolimatta, etten pääse paikalle.
Sen sijaan jonkin hieman etäisemmän sukulaisen tai tuttavan hää- tai rippilahjaa en ostaisi, jos en osallistuisi juhliinkaan, mutta voisin muistaa juurikin esim. kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en tiennytkään että adressi on lahja.
Kysymyshän tässä on yleisesti jonkin juhlan muistamisesta, tapahtui se sitten lahjalla, kortilla, adressilla tai jollain muulla tavalla.
Ei pidä antaa. Kortin voi halutessaan lähettää. 😄
En päässyt ystäväni häihin, mutta siirsin rahaa häälahjatilille. Tietenkin halusin muistaa heitä.
Paljon on jäänyt juhlia väliin ja ei ole myös lahjaa mennyt.
Ei ole kukhaan vielä suuttunut;)
Aivan se ja sama mitä mieltä kukin on.
Niin paljon on juhlia suvussa ja ystäväpiirissä, ettei kerkeäisi kuin lahja-automaattina olla jos kaikkiin kutsuihin reagoisi.
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin paljon lahjoja vaikka ei järjestetty edes mitään hääjuhlia. Mentiin todistajien läsnäollessa naimisiin. Sukulaiset, ystävät ja työkaverit ostivat vaan lahjoja.
Jep. Anopin tytär ei kutsunut ketään häihinsä, joista kuultiin siis luonnollisesti jälkikäteen. Anoppi vaati, että pitää ostaa lahja. Nykyään pari on jo erittäin riitaisesti eronnut.
Vierailija kirjoitti:
Onko adressi mielestäsi lahja?
Vaikutat jotenkin törpöltä, ihmettelen, että sinut on ylipäätään kutsuttu.
Kaverin ohjeen mukaan juhliin tulee hommata lahja, joka on kaunis ja suhteellisen kallis mutta siitä ei saa olla mitään hyötyä saajalleen. Siis esim. kukkakimppu tms.
Miten jaxsat yleensä kuulla mitään? Mikä idea aloituksessasi sitten oli?