Pinoon kaikki mitä tallinnasta kannattaa tuoda. Mä aloitan.
Ostin O´boy original kaakaota 450g.
Hinta Tallinnassa 1,70€
Suomessa sama 4,50€
Kommentit (130)
lankoja, käsityö/ompelutarvikkeita muutenkin.
Olutta, lonkeroa, tupakkaa.
Ja kauneushoitoloissa sekä kampaamoissa edullista.. no niitä nyt ns vaikea tuoda suomenpuolelle mukanaan :D
En kyllä lähtisi tuolla säästöllä mitään kaakaot raahaamaan =)
- tupakkaa, viinaa, viiniä (olutta en itse jaksa nykyisellä säästöllä lähteä sieltä roudaamaan, on sen verran painavaa tavaraa)
- kukkia (jos tarvitsisin yhtään enemmän, ovat ihania ja todella edullisia siellä)
kaubamajassa hyvät valikoimat, osa tuotteista puolet Suomen hinnoista (esim Lumene). Hiusvärit samoin edullisia ja kampaamoshampoot.
onko esim. joku tietty merkki siellä edullisempaa?
en muista purkin nimeä mutta Suomessa yli 12 euroa, Tallinassa 8
Perusvotkia enemmän vielä kannattaa tuoda laatukonjakkeja ja viskejä. Absoluuttinen säästö suurempi.
Käsintehdyistä pehmoleluista ja käsinukeista, yksi kauppa vanhassa kaupungissa myy pelkästään niitä.
Ostamme aina viskiä ja liköörejä, Metsämaasikasta ainakin..
sisällön kanssa on hankalampi homma, on tosi huonoja eriä,en toisi viiniä
mut voisin tuoda saare tuulik-olutta
ja näitä pellavalaudeliinoja ja pöytäliinoja, nitä on muitakin kuin perinteisiä malleja
En kyllä edes jaksaisi raahata mitään puolen kilon kaakaopakettia tuolta asti. Meillä kuluu noin kaksi pakettia vuodessa kaakaota, joten 2,80€ kertaa kaksi on liian pieni säästö, että jaksaisin nähdä vaivaa. Jotain kalliimpaa, missä okeasti säästää (kuten rakennustarvikkeet) voisin tuodakin, jos olisin tuohon suuntaan menossa.
sisällön kanssa on hankalampi homma, on tosi huonoja eriä,en toisi viiniä
mut voisin tuoda saare tuulik-olutta
ja näitä pellavalaudeliinoja ja pöytäliinoja, nitä on muitakin kuin perinteisiä malleja
georgialaisia viinejä - niitä ei mun mielestä Suomessa ole, joten Virosta saa, jos sattuu niistä tykkäämään.
Tuulik on musta siitä hauska olut, että se tehdään Suomessa, tölkitetään Virossa ja sitten rahdataan taas Suomeen juotavaksi.
... mutta komea tallinnalaismies.
Pysyy kotosalla ja on vähään tyytyväinen
lonkeroa. Se on Virossa hyvää, ei kiljua, niin kuin Suomen markettilonkero.
balsamiviinietikkaa ja maustettua oliiviöljyä. Halvempia olivat kuin Suomessa, olin ostoksiini tyytyväinen. t: herkkusuu
en tiennyt, että vieläkin ihmiset menee Tallinnaan ostelemaan jotain halpaa.
Viimeksi kun Virossa olin, niin kauhistuin hintoja. Esim. maitolitra maksoi lähes euron. En ymmärrä, miten tavallisella virolaisella on siihen varaa.
Viimeksi kun Virossa olin, niin kauhistuin hintoja. Esim. maitolitra maksoi lähes euron. En ymmärrä, miten tavallisella virolaisella on siihen varaa.
Jopa 15 % virolaisista elää köyhyysrajan alapuolella.
ovat ainoat mitä sieltä kannattaa tuoda. Muuten hinnat ovat sielläkin nousseet euroon siirtymisen niin että ei shoppailu paljoa kannata.
Jos kävit siinä Rimissä, joka on satamassa, tuskin näit Tallinnan halvimpia hintoja..
Näitä saattaa myös löytää Suomesta harhailemasta. Kannattaa poimia raukkaparka parempaan talteen! ;) nimimerkillä 7 yhteinen vuosi.