Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihminen alkaa lähihoitajajaksi sairaanhoitajuuden sijaan?

Vierailija
12.03.2012 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaksi olis päässytkään. Kävin lukionkin sitten myöhemmin mutta sitä ennen olin ehtinyt vaihtaa jo alaa.

Vierailija
2/27 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitajaksi ja sen jälkeen sairaanhoitajaksi. Ei tartte tuhlata aikaansa lukiossa vaan saa alan peruskoulutuksen ennen ammattikorkeaa. Siis, jos kiinnostaa vielä jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan haluaa tehdä käytännön hoitotyötä ja keskustella ja olla läsnä potilaidensa kanssa?

Vierailija
4/27 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaksi olis päässytkään. Kävin lukionkin sitten myöhemmin mutta sitä ennen olin ehtinyt vaihtaa jo alaa.

vaan sosiaalipuolesta. Mitä mä sairaanhoitajan tutkinnolla olisin siis tehnyt?

Vierailija
5/27 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoitajaksi. Ihan lähihoitajan koulutus riitti siihen, kun ei sairaanhoitajan koulutuksessa ollut mitään, mikä olisi mua kiinnostanut.

Vierailija
6/27 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, sitäpä voi ihmetellä. Tai sitten ei. Onhan di-insinöörejä ja insinöörejäkin. Joku haluaa selvitä lyhemmällä koulutuksella, kun ei palkkauksessakaan niin suurta eroa ole.Joku voi haluta vähemmän vastuuta, vaikkei siinäkään merkittävää eroa ole, sillä kaikki työ on vastuullista omalla tavallaan. Jos ajatellaan pelkästään sairaalaa työympäristönä, pitäisin kyllä parempana, että olisi vain sairaanhoitajia hoitajina.

Vierailija
7/27 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa työskennellä esim. lastenhoitajana, asuntolan ohjaajana tms.

Näissä töissä sairaanhoitajan koulutuksesta ei ole mitään sanottavaa hyötyä.

Vierailija
8/27 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vuotta koulussa, illat olin ensimmäisen puolen vuoden jälkeen töissä.

Meillä töissä on yksi sairaanhoitaja, pomoni joka joka mutkassa sanoo että hae työnohella sairaanhoitajaksi pääset hänen paikalleen kun hän jää eläkkeelle, miksi ihmeessä?

Tekisin kaikki samat perushoidot kuin nytkin, meillä lähihoitaja saa pistää i.m, ottaa verikokeita, jakaa lääkkeet jne, tippaan meillä ei ketään saa, vastuuta saa kantaa välillä liikaakin kun työparina sattuu olemaan 17v ensimäisen vuoden lähihoitajaopiskelija.

ja mitä sitten tekee sairaanhoitaja tuon edellisen lisäksi istuu tylsissä palavereissä, täyttää kaikenmaailman tilastoja ja muutenkin enemmän istumista koneella, on esimiehenä, juuri meillä oli uudella sijaisella huumeongelma, puutu sitten siihen. Nuo olen edellisessä elämässäni nähnyt enkä kaipaa.

Ja mitä tuosta saisi? Päivätyön, herää joka ainoa arki aamu klo 5.20 mennäksesi töihin klo 7, palkkani ei nousisi koska nyt saan lisiä erotuksen, oikeastaan se laskisi alkuun.

Jos olisin nuorempi varmasti kouluttautuisin sairanhoitajaksi ihan vain sen vuoksi että saisin enemmän tietoa, en sen sairaanhoitajan statuksen takia joka tuntuu monelle olevan tärkeä.

Vierailija
9/27 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi olla lääkäri????

Vierailija
10/27 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai stuertiksi lentäjän sijasta,

tai kassanhoitajaksi kauppiaan sijasta,

tai kunnallispoliitikoksi kansanedustajan sijasta,

tai bussikuskiksi roskakuskin sijasta?!?

Mietipä sitä :)

Vierailija
11/27 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairaanhoitajalle kuuluvat tehtävät ei innosta? Sairaanhoitajan työhön varmasti kuuluu enemmän paperihommia ynnämuuta. Lähihoitajalla sit taas on enemmän sitä perushoitotyötä. Näin ainakin niissä paikoissa missä olen ollut tuuraamassa lähihoitajaa. Osaston vastaava hoitaja on ollut aina sairaanhoitaja kun taas me "rivityöläiset" ollaan oltu lähinnä lähihoitaja koulutuksella töissä. Tää vastaava hoitaja on toki ollut osastoilla myös töissä mutta hoitanut sitten puolet ajasta reseptejä ajantasalle, soitellut omaisille jne.

Lisäksi varmaan syynä vois olla myös se, että sairaanhoitajan tarvii osata enemmän lääkelaskuja yms. Pitää olla lukiopohja. Voit olla TODELLA erinomainen lähihoitaja vaikket niin hyvin lääkelaskuja hallitsisikaan. Jos sun vahvuus on enemmän sosiaalisissa taidoissa ja laskutaito ja lukupää ei oo niin vahva niin kannattaa ehdottomasti hakea lähihoitajaksi, ei sairaanhoitajaksi.

Vierailija
12/27 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sitten jaksaa postailla eri paikkoihin terveydenhuollon eri ammattilaisista provosoivia ja mielestäni todella typeriä aloituksia. Menehän vaikka opiskelemaan jotakin, niin ei tarvitsisi näitä aivopieruja enää lukea.

Vierailija
13/27 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sillä on lähihoitajan pohjakoulutus. Alunperin oli selvää että haluaa sairaahoitajaksi ja vielä erikoistuakin kuulemma, mutta ei halunnut lukioon aikaa tappamaan kun tiesi päämääränsä.

Vierailija
14/27 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopea koulutusperuskoulun perään

pääsee vähemmällä

vähemmällä vastuulla

ei pää riittänyt muuhun

kuvitema siitä, että sairaanhoitajan työ on paperityötä

ja kiukku.

Moista ei saa edes kysyä, aiheuttaa pelkkää aggressiota.

Vierailija
15/27 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä ihmistä kiinnostaa lähihoitajan työ, eikä niinkään paljon sairaanhoitajan työ, niin minkä ihmeen takia hänen pitäisi lukea sairaanhoitajaksi?

Vierailija
16/27 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuun vähyys?

Vierailija
17/27 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuun vähyys?

Vierailija
18/27 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan vaikka se käytännönläheinen perushoito ja -hoiva? Ihmisen lähellä oleminen?

En tiedä, en ole lähihoitaja. Mutta tunnen monia lähihoitajia, jotka rakastavat työtään. Sinä voit varmaankin perustella, miksi tämä ei tietenkään ole mahdollista?

Vierailija
19/27 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelemaan psyk.sairaanhoitajaksi. Hain samaan aikaan myös toiseen kouluun kampaajaksi johon myös valittiin. Nämä molemmat ammatit olivat siis lapsuuden haaveammattejani. Valitsin kampaajakoulutuksen pienen pohdinnan jälkeen. Ja olin niissä hommissa reilut 8 vuotta.

Hoitoala kuitenkin kiehtoi edelleen ja vaihdoin ammattia, mutta jo perheellisenä en enää viitsinyt sitoutua pidempään koulutukseen. Pääsin heti lähihoitajakouluun ja lukiopohjalta valmistuin parissa vuodessa.

Yhtään en ole katunut, työstä tykkään kovasti. Usein olen kuullut, että miksi en opiskele vielä sairaanhoitajaksi, siis ihan työpaikallakin siihen suuntaan välillä tökitään.....mutta mun status ei ole siitä tittelistä kiinni, osaan hommani ja olen työssä hyvä ja se riittää. Muutaman satasen takia en todellakaan viitsi sitä vaivaa enää nähdä.

Vierailija
20/27 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin vain mikä saa ihmisen valitsemaan lähihoitajuuden sairaanhoitajuuden sijaan. Itsehän perustelunne ja arvolatauksenne tiedätte. Jokin syy siihenkin on, että pitää heti olla niin takajaloillaan, vihainen ja sairaanhoitajia inhoamassa.