Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko miehesi koskaan tapellut fyysisesti kenenkään kanssa

Vierailija
12.03.2012 |

Tuosta junttiketjusta tuli mieleeni, kun siellä sanottiin että fyysinen väkivalta on junttiuden merkki.

Eli onko miehesi koskaan AIKUISIÄLLÄ tapellut kenenkään kanssa? Ja tappelukis lasketaan nyt töniminen, tuuppiminen, lyöminen, potkiminen eli kaikenlainen toiseen kiinni käyminen.

Minun ei ole, enkä voisi kuvitellakaan eläväni sellaisen miehen kanssa.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kävi yhen mun entisen ihastuksen kimppuun baarissa, ku oli vaa nii vainoharhanen ja mustasukkanen :D mutta itehän se turpaan sai, hahaha :D mutta eipä oo sen jälkeen muistaakseni tapellu kenenkään kanssa. Tuolloin taisi olla 20 v? On kyllä myöhemmin sanonu, että sitä hirveesti hävettää tuo..:D

Vierailija
2/88 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä on ihmisarvo, mutta väkivaltaa ei kyllä voi hyväksyä missään tilanteessa.

Tilanteita on monenlaisia. Ja juntitkin ovat ihmisiä, heillä on ihmisarvco.

Esimerkiksi toisen tai oman hengen tai seksuaalisen koskemattomuuden puolustamiseksi saa käyttää väkivaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivallan voi hyväksyä joissakin tilanteissa

Esimerkiksi toisen tai oman hengen tai seksuaalisen koskemattomuuden puolustamiseksi saa käyttää väkivaltaa.

Mutta ei se oikeasti ole tarvittavaa.

Voihan sitä käyttää, mutta ei se oikein ole.

Seksuaalinen koskemattomuus ja henki on asioita, joista emme itse kuitenkaan loppupelissä päätä.

Ymmärrän tietysti tuon näkökannan että puolustellaan virheellistä toimintaa, vaikka sydämessä tiedetään toimineen väärin.

Väkivalta on aina väärin.

Vierailija
4/88 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääränvärisiä loitontamaan.

Vierailija
5/88 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tapellut ja tämä on yksi piirre jota hänessä rakastan.

Puollustaa aina kavereitaan ja jos tarve vaatii, myös väkivalloin. Ei kuitenkaan hakeudu tilanteisiin tai käytä tarpeetonta väkivaltaa.

Itse olen isotissinen sinisilmäinen blondi joten varsinkin humalaiset miehet kokevat minut usein yleisenä kourimispuuna. Osaan itse puollustaa itseäni, myös tarpeen vaatiessa väkivalloin, mutta jos mies on mukana niin kyllä hän minua puollustaa. Usein tosin antaa minun hoitaa asian itse (joka menee rauhanomaisemmin) mutta jos en itse saa tilannetta rauhoitettua tai kunniaani puolustettua niin mies hoitaa homman.

Mitään idioottimaista mäiskimistä en siedä tai väkivaltaa sen itsensä vuoksi. Tuo lontoon tilanne ei meillä tulisi kuuloonkaan, molemmat kyllä puolustaisimme itseämme ja omaisuuttamme vaikka sitten nyrkein.

Vierailija
6/88 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurpiirteisesti laki sanoo että väkivaltaa ei saa käyttää puolustautumiseen vaan tulee turvautua poliisiin. Poliisitkin yrittävät ratkaista ongelmat ilman väkivaltaa.

Jeesuskaan ei hyväksynyt, kun Pietari leikkasi korvan irti. Tämä on tärkeä seikka, kun tulkitaan Suomen lakia ja Jumalan lakia.

Vierailija
7/88 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tapellut ja tämä on yksi piirre jota hänessä rakastan.

Puollustaa aina kavereitaan ja jos tarve vaatii, myös väkivalloin. Ei kuitenkaan hakeudu tilanteisiin tai käytä tarpeetonta väkivaltaa.

Itse olen isotissinen sinisilmäinen blondi joten varsinkin humalaiset miehet kokevat minut usein yleisenä kourimispuuna. Osaan itse puollustaa itseäni, myös tarpeen vaatiessa väkivalloin, mutta jos mies on mukana niin kyllä hän minua puollustaa. Usein tosin antaa minun hoitaa asian itse (joka menee rauhanomaisemmin) mutta jos en itse saa tilannetta rauhoitettua tai kunniaani puolustettua niin mies hoitaa homman.

Mitään idioottimaista mäiskimistä en siedä tai väkivaltaa sen itsensä vuoksi. Tuo lontoon tilanne ei meillä tulisi kuuloonkaan, molemmat kyllä puolustaisimme itseämme ja omaisuuttamme vaikka sitten nyrkein.

Tietenkin voihan sitä teoriassa uhota ja olla kova, mutta Lontoossa nähdään totuus.

Vierailija
8/88 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei olisi mies voinut tehdä mitään!?!?!? Ymmärrän vielä jos joku lammas itse on tuota mieltä, mutta että sitten tuollainen kaveri saa täällä päänsilitystä naisilta...ihme meininkiä!

Itse olin jotenkin kuvitellut, että jokainen mies itsestäänselvästi puolustaa vaimoaan/perhettään/lapsiaan eikä nyt ainakaan luiki pakoon! Jos miehen pitää valita kumman nenä murtuu hänen vai vaimon, niin kyllä se vaan niin on että se oma nenä pitää valita.

Eikä tuossa mainitussa tilanteessa olisi miksikään supermieheksi kannattanut yrittää ryhtyä. Tavarat kuten vaimon laukku, oma lompakko olisi varmaan ollut ihan viisasta antaa samoin tein, mutta samalla olisi ainakin pitänyt yrittää suojella vaimoa.

Pitäkäähän mammat huolta ettette ainakaan tuollaista miehen mallia opeta pojillenne!

Ja huom.! Itsensä ja perheensä puolustaminen tuollaisessa tilanteessa on vain ja ainoastaan miehen velvollisuus. Se EI ole mitään väkivaltaa, sen ihannointia tai muuta vaan välttämättömyys.

Lapset hoidossa ja vanhemmat Lontoossa katuväkivallan kohteena. Kyllä sen naisen kannattaa uhrata mieluummin terveytensä, kuin miehen, joka tuo leivän kotiin. Eli tavallaan miehen nenä on tärkeämpi, jos ajatellaan lasten etua. Mieluummin mies puhelinkopissa turvassa, kuin nainen...

Jos mietitään epäitsekkäästi. Rujoa, mutta niin on rujoa savannillakin.

Vierailija
9/88 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ei tiedä mitä Lontoo tuo tullessaan.

Vierailija
10/88 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kohteiden joukkoon kuuluu täysin tuntematon ohikulkija, oma poika, minä, ravintolatuttavuus, portsari. Ja kyllä, mies on täysi juntti sanan varsinaisessa merkityksessä. Kärsii itse tunne-elämänsä ongelmistaja mm. edellä mainituist syistä ei uskalla enää käydä missään. Pelkää omaa aggressiivisuuttaan, pelkää mokaavansa ne ainoat kaverisuhteet. Tukeutuu minuun, ettei sanoisi väärää sanaa rakkaille ihmisilleen.

Väkivallattomuutta on kestänyt jo vuosia, mutta mies on itsensä vanki. Ei uskaltausu kotoa kuin töihin ja kanssani yhdessä, mihin sitten mennäänkin.

Tiedän ja arvaan, että suurin syy tuohon kaikkeen on hänen oma lapsuutensa, johon kuului hakkaamista ja äidin tunnekylmyyttä. En voi häntä parantaa enkä muuttaa. En edes yritä. Rakastan hänen sieluaan, vioista huolimatta.

http://www.miessakit.fi/fi/lyomaton_linja

Vierailija
11/88 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama kuukausi sitten pakeni ravintolasta pahoinpideltyään miehen. Minua on tuuppinut, rutistanut ja kuristanut. Omasta mielestään on itse hellyys. Humalassa kuitenkin pirullinen ja ei muista jälkeenpäin mitään tai vähättelee tekemisiään.

http://www.jyvaskylankoulutuskeskus.fi/YY/artikkelit/2004_5_parisuhdeva…

Vierailija
12/88 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisissa häissä on tapellut. Myös omissaan. Aina on turpa verillä ja yleensä aloittaa aina tappelut. Hänen mielestä häissä pitää aina tapella.

Yleensä olen salaisesti ylpeä, kun mies voittaa tappelut. En tosin näytä sitä vaan torun ja kiukuttelen miehelleni.

Vierailija
13/88 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan. Ei ole muutenkaan luonteeltaan sellainen, yleensä yrittää puhua itsensä ulos hankalasta tilanteesta (tyyliin taksijono aamuyöstä) tai kävelee pois. Jos jostain syystä olisi tarve puolustaa minun, lapsemme tai hänen omaa henkeänsä väkivalloin, hän tekisi sen, muttei muuten.

Vierailija
14/88 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli n. parikymmpisenä ja sitä ennen. Teininä kyseessä kai "vain" jotkut melko lievät porukkajutut. Vanhempana on retuuttanut kaveriaan, joka kännissä kävi käsiksi tyttöystäväänsä. Ja toisen kerran on ihan lyönytkin toista kaveriaan, joka jossain känniraivareissa kävi päälle (joo, kivoja ja tasokkaita kavereita oli silloin...).

Mies ei kyllä mielestäni ole väkivaltainen siltikään. Päinvastoin, välttelee nakkikiskojen jonoja ym. On iso ja vähän raffin näköinen kaveri, joten urpoja haastajia riittää. Mies itse on sanonut, että lähtee mieluummin pois kuin jää provosoitumaan, koska isona miehenä se yksikin huitaisu voisi tehdä pahaa jälkeä.

On niillä ongelmat :/

Vierailija
15/88 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisissa häissä on tapellut. Myös omissaan. Aina on turpa verillä ja yleensä aloittaa aina tappelut. Hänen mielestä häissä pitää aina tapella.

Yleensä olen salaisesti ylpeä, kun mies voittaa tappelut. En tosin näytä sitä vaan torun ja kiukuttelen miehelleni.

Ja maine on kirinyt. Ei kutsuta häihin tappelupukareita.

Vierailija
16/88 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luontainen tapa ihmisille. Vain pieni osa ei hyväksy murjomista.

Vierailija
17/88 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luontainen tapa ihmisille. Vain pieni osa ei hyväksy murjomista.

Pitääkö sitä ääneen sanoa?

Vierailija
18/88 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapellut pari kertaa, siis antanut takaisin kun häntä on lyöty, en ole koskaan ollut paikalla mutta jälkeenpäin kuullut (esim kerran illanistujaisissa mieheni kaveri joka oli paikalla, kertoi että mieheni oli puolustanut itseään ja siinä samalla kaikki nähneet miten kova luu mieheni on!) olin hänestä vähän salaa ylpeä.. ainakin on mies isolla M:LLÄ!

Vierailija
19/88 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han melkein tappelee. Nayttaa alahampaita ja tonii.

Nostaa leuan pystyyn ja tonii vastapuolta. Usein leuan nostoon kuuluu myos tuo alahampaiden nayttaminen.

Vierailija
20/88 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han melkein tappelee. Nayttaa alahampaita ja tonii.

Nostaa leuan pystyyn ja tonii vastapuolta. Usein leuan nostoon kuuluu myos tuo alahampaiden nayttaminen.

mies lisäksi kynsii

ei olis mies eikä mikään jos ei fyysisesti kävis kiinni esim yliopisto opiskelioihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan