Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietittekö te miten usein omaa sukupuoltanne

Vierailija
12.03.2012 |

Millä tavoin näyttäydytte tai ette näyttäydy tietyssä sukupuolessa olijana. Miten teistä on tullut juuri se mitä nyt olette. Milloin kyseenalaistatte sukupuolijaotteita. Odotukset, joita on sanottu ääneen tai joita ei edes tiedosta jne. Eikö se prosessi ole kenellekään kivulias?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovinkaan usein. Lähinnä sellaisissa tilanteissa, joissa törmää sovinistisiin mielipiteisiin, odotuksiin jotka liittyvät nimenomaan sukupuoleen tms. Myös yksin pimeällä kävellessä tulee aina mietittyä että voi että kun olen nainen, kohta varmaan tulee joku raiskaamaan, eipä tulisi jos olisin mies.

Mua kyllä raivostuttaa suunnattomasti alentavat mielipiteet naisista, koska tiedän, että niin ajattelevien junttien mielipiteitä ei voi mitenkään muuttaa ja he ovat tosissaan esim. sitä mieltä, että naisista ei ole mihinkään.

Vierailija
2/2 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tajusinkin äkkiä, että paljonhan sitä tulee mietittyä.

Olen töissä työpaikassa, jossa kaikki työntekijät ovat naisia ja sitä kautta mietin useinkin omaa minääni sukupuolen kautta ja omaa sukupuoltani.

Sitten naiseuteni nostaa herkästi päätä esim. vaalien alla ja muuten nimitysasioista kuullessani, merkittävissä asemissa olevien henkilöiden sukupuolta tulee useinkin ainakin ohimennen mietittyä.

Naiseuteni on alkanut herätä vasta viime vuosina. Sitä ennen en ole halunnut välittää siitä, mitä sukupuolta olen tai mitä muut ovat. Kuitenkin olen aina suhtautunut eri tavoilla miehiin kuin naisiin.

Mielestäni nykyään on soveliaampaa olla miesmäinen nainen, poikamainen tyttö, tyttömäinen poika tai naismainen mies kuin olla naisellinen nainen tai miehekäs mies. Itse en ole miesmäinen enkä erityisen naisellinenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän