pitkään imettäneet..hohoi !!!!
eli siis kuinkas pitkään??? minä imetän edelleen ja poika kohta 11kk. juuh, ja loppua ei näy... hih
Kommentit (5)
Esikoinen lopetti itse ollessaan 1v5kk, itse olin silloin kahdeksannella kuulla raskaana. Kuopuksen täysimetys kesti päälle 7kk, nyt hän on 10kk ja imetys jatkuu. Minulla ei ole näillä näkymin aikomusta vieroittaa, lapsi päättäköön itse. Tandemiinkin olen varautunut, jos niin käy.
kun täytti vuoden niin aloin vierottamaan lempeästi eli 1 imetyskerta viikossa pois.Minusta vuoden ikään kannattaa lopettaa koska 1,5 vuotiaalla voi olla jo uhmaa joten vieroituksesta voi tulla hankala ja eihän se lapsi mihinkään sitä rintamaitos sitten enää tarvitse.Olihan se vieroitus kaihoisaa,mutta olen iloinen kun pystyin imettämään niin kauan.
oli täysimetyksellä nelikuiseksi, jolloin neuvola kehotti alkamaan kiinteät. Imetystä jatkettiin tuonne 1 v 9 kk, lopetin kun raskaus oli puolivälissä.
Pikkukakkosta aion täysimettää puoleen vuoteen, sitten kiinteät hiljalleen mukaan - rinnalla saa olla kaksivuotiaaksi, mikä on suositus WHO:n mukaan ja käytössä mm. Ruotsissa, Kanadassa ja Yhdysvalloissa. Vuoden iän jälkeen ryhdyn kyllä tarjoamaan muitakin juomia kuin vettä nokkamukista, mm sitä maitoa, jotta tottuu myös siihen eikä olla niin imetyksessä kiinni.
Lapsi tarvitsee maitoa - miksi sitten ei antaa sitä lapselle tarkoitettua äidinmaitoa lehmänmaidon sijaan, jos sitä on mukavasti tarjolla? Ja hyötyyjä on muitakin, kuten hyvät, lisääntyvät immuuniaineet ja lohtu sairastaessa, hyvä nukutusapu pahoihin paikkoihin... :o)
Jokainen tavallaan, meillä tehdään näin, jos vauva vain huolii.
Kyllä se maito on hyvää vauva-ajan jälkeenkin, se ei missään vaiheessa muutu huonoksi. Äidinmaito on aina hyvää ravintoa, oli lapsi minkä ikäinen tahansa. Ämmästä saa energiaa, vitamiineja ja immunologisia tekijöitä. Eli hyvää tavaraahan se on :)
Meillä imetystä takana vasta 7,5 kk ja toivon kovasti että voisin imettää ainakin vuoden ikäiseksi ellei jopa 1,5-vuotiaaksi. Onnistunut imetys on upea juttu sekä äidille että lapsukaiselle!