Inhoan suomea ja suomalaisuutta haukkuvia ulkosuomalaisia
Tulee paha mieli:( Suomi on mulle kallis kotimaa, ahdistaa ne ulkomammat, jotka tälläkin palstalla aina sokeasti kehuvat omaa asuinmaataan, ja vähättelevät suomea joka on kuitenkin kaikilla mittareilla maailman paras maa. Sitten inhottaa, kun ihmiset haukkuvat ja haukkuvat. Milloin on liian huono ilmasto, milloin ihmiset juntteja. Olisitte onnellisia siitä että saatte olla SUOMALAISIA!!!
Kommentit (124)
Kertoo näistä haukkujista enemmän kuin Suomesta.
Suomessa asuvat suomalaiset sitten haukkua Suomea? Minä kyllä haukun jos kerran haukkumisen aihetta on. Miksen saisi, mitä sillä sulle on väliä, ethän sä edes tunne mua.
14 vuotta pois Suomesta enkä tule takaisin.
ei saisi vertailla ja antaa kritiikkiä?
Itse olen asunut ulkomailla mutta muutin takaisin ja rakensimme Suomeen talon.
Ilmasto on täällä ihan oikeasti surkea ja kateellinen junttimeininki on syvältä.
Verotus on korkea ja palkan ostovoima huono.
Tulevaisuudessa asun talvet muualla.
Toki Suomessakin on paljon hyvää (sosiaaliturva, asiat toimii jne...), mut en mä siellä ollu ihan kovin onnellinen.
Suomessa asuvat suomalaiset sitten haukkua Suomea? Minä kyllä haukun jos kerran haukkumisen aihetta on. Miksen saisi, mitä sillä sulle on väliä, ethän sä edes tunne mua.
Sanoi viihtyvänsä siellä, kun on aurinkoista ja ihmiset ystävällisiä. Sokeaa toimintaa, jättää huomioimatta sen että Italia on roskainen ja korruptoitunut paskamaa, jota SUomi elättää. Hieman nöyryyttä toivoisin noilta ulkomammoilta meitä kohtaan, jtoka heidät elättää.
Sanoi viihtyvänsä siellä, kun on aurinkoista ja ihmiset ystävällisiä. Sokeaa toimintaa, jättää huomioimatta sen että Italia on roskainen ja korruptoitunut paskamaa, jota SUomi elättää. Hieman nöyryyttä toivoisin noilta ulkomammoilta meitä kohtaan, jtoka heidät elättää.
Miksi Suomi olisi paras maa. Ja ei tuo puhtauskaan käy!!!
Hieman nöyryyttä toivoisin noilta ulkomammoilta meitä kohtaan, jtoka heidät elättää.
Ja mitenköhän sinä minua muka elätät?
ja samoin nykyisessä kotimaassani. Viihdyn täällä paremmin kuin Suomessa, mutta ei se tarkoita että pitäisin tätä maata täydellisenä. Kritisoin kumpaakin maata, osin samoista ja osin eri asioista.
Täydellistä maata ei olekaan, ja tietysti jos viihtyy paremmin muualla kuin Suomessa o helppo löytää ja listata asioita jotka omasta mielestä ovat Suomessa huonosti tai huonommin kuin siinä uudessa kotimaassa.
-yksi ulkosuomalainen
Hieman nöyryyttä toivoisin noilta ulkomammoilta meitä kohtaan, jtoka heidät elättää.
Ne rahat on poissa minun palveluistani. On todella inhottavaa, ettette te tajua osoittaa kiitollisuutta meitä kohtaan, jotka maksamme teidän kulutusjuhlanne siellä Italioissa tms.
meiltä Suomalaisilta. Sanoppa sellainen vaikkapa saksalaisen kuullen. Ja kyllä Suomi aika tuet on saanu itsekin liityttyään EU:hun.
Italia on yksi maailm an vauraimmista maista!!Tiesittekö tän?Vaikka siellä nyt on kriisi!
Jos ihminen on vakuuttunut että ulkomailla on parempi olla niin hänhän menee sinne ja näkee heti ne hyvät puolet. Sama pätee ihmisiin täällä Suomessakin: uskomus että Suomi on parempi = tuntemus että Suomi on parempi.
Minä pidän viittä kaupunkia rajana sille että on pätevä sanomaan että jokin maa on parempi tai huonompi kuin Suomi. Tarkoittaa sitä että ihmisen tulee asua viidellä paikkakunnalla kussakin maassa (eli yhteensä kymmennellä), vähintään puoli vuotta kullakin paikkakunnalla, ennen kuin hän on pätevä vertaamaan kahden maan oloja.
Itse uskon että tuolla jossain maailmassa on parempia paikkakuntia kuin jotkut paikkakunnat Suomessa, ja että Suomessa on jo ihan tarpeeksi iso määrä tarpeeksi hyviä paikkakuntia joista valita. Ulkomaille muuttaminen on lähinnä eksotiikan ja haasteen hakemista.
en voi uskoa todeksi, mutta kun tätä luen...
Ne rahat on poissa minun palveluistani. On todella inhottavaa, ettette te tajua osoittaa kiitollisuutta meitä kohtaan, jotka maksamme teidän kulutusjuhlanne siellä Italioissa tms.
osoittaa suomalaisia kohtaan kun jatkuvasti haukutaan Amerikkaa ja levitetaan aivan alyttoman vaaraa tietos asioista taalla. Mitaan elatusapua sielta ei myoskaan ole tullut.
Muita maita haukutte myos ja kaytatte aivan ala-arvoista kielta. Turha itkea jos annetaan vahan takaisin.
t.usalainen
suomalaiset kasvatetaan lapsesta asti uskomaan tota hirveetä lottovoitto propagaandaa. Suurin osa jotka suomea ihannoi viimeiseen asti on niitä jotka eivät ole koskaan uskaltautuneet pois oman maansa rajojen ulkopuolelle.
käynyt italiassa.
siis pidemmän aikaa eikä vain jollain miehen työreissun siivellä, niin alkavat ihan oikeasti arvostamaan Suomea.