Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

suomi täynnä läskejä lapsia ja silti ei löydy vaatteita!!??

Vierailija
19.03.2012 |

Meillä on pulleroinen 9-v ja vaatteiden siis housujen löytäminen on aivan mahdotonta. Olen nyt sitte opetellut lyhentään lahkeita. Mutta esim toppiksien lahkeiden lyhentäminen ei ole kovin helppoa ko on niitä vetoketjuja yms.

Tuossa toisessa ketjussa sanotaan että näitä pulleroita on suomi pullollaan!! Miksi ihmeessä niille ei sitte tehdä vaatteita! että sais ostaa kaupasta. D-mallistoja on tosi vähän!! vai onko oletuksena että nämä pulleroiset ei liiku eivätkä tarvi ko farkut...

Miten pulleroisten äidit ootte ratkaissu vaikka nyt tämän toppahousu ongelman?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin punkero, 9v 140 cm pitkä ja 33 kg. Minusta ainakin, kun vanhempi on 14v 161 cm ja 39 kg. 14 v sopiva, 9v:n pitäisi painaa enintään 28-30 kg...

Vierailija
2/80 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun noloin juttu oli se kun menin ensimmäistä kertaa terkkarille ja kävin vaa'alla kun painoin 40kg-.- ja olin 1lk-_- terkkari kysyi multa "mitä siellä teillä syödään" vastasin "tavallista ruokaa" ja terkkari hiljeni hetken päästä sanoi mulle että "sun pitäis vähä kattoo mitä syöt" ja lisäsi perään "laihduta" -.-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sporttinen taitoluistelija (ei yhtään läskiä) just 10 v täyttävä tyttö on 145 cm 37 kg. Joten ei välttämättä tarvi painaa 9 v 28-30 kg jos massa on lihasta. Meillä menee kapeat pillifarkut tytölle ilman mitään ongelmia. Mahtuu pituutta pienempiin vaatekokoihin myös leveyden puolesta. Joten paras mittari on peili! Laittakaa lapset urheilemaan niin saavat syödä mitä vaan. Meillä ei tarvi rajoittaa yhtään mitenkään syömisiä.

Vierailija
4/80 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se nyt helvetti, että lapsillekin pitää alkaa tekemään pluskoon vaatteita! Voiko sairaampaaenää olla? Se on jo ihan sairasta, että aikuisille valaille tehdään jotain 50-koon vaatteita kun koko 44 alkaa jo olla hulluutta. No tehdään lasten lihavuudestakin sitten normaalia :)

Usein läskeillä näkee niitä läskejä lapsia. sanoisin, että 99 prosenttia läslien lapsien vanhemmista on läskejä. Ja ainoa mikä siinä on periytynyt on liikkumistottumukset, laiskuus ja jääkaapin sisältö.

Vierailija
5/80 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis totta ihmeessä toiset lihoo ja toiset ei. Vaikka söisivät ihan samaa sapuskaa. Ei se silti tee ylipainoisista mitenkään uhreja.
Minä olen (reilusti) ylipainoinen. Lihon helposti, voisin väittää, että suklaalevyn katsominen lihottaa minua. Silti syytän lihavuudestani tasan itseäni. Itsekurin puutetta se on.
Lapseni on normipainoinen, ei hoikka, mutta ei pulleakaan.
Aloittajan ongelman ymmärrän kyllä, koska jo tuollaiselle normaalipainon ylärajoilla keikkuvalle lapselle on vaikea löytää farkkuja yms. Toppahousutkin vaikuttivat minusta kireiltä, mutta lapsi sanoi, että niissä on hyvä liikkua. Ulkovaatteiden lyhentäminen / korjaaminen on kyllä ihan ****.
Vihaan myös sitä, kun lapsia haukutaan läskeiksi aikuisten toimesta. Lapsi ei ole syyllinen lihavuuteensa, eikä ole kovin aikuismaista haukkua tuntematonta lasta.

Vierailija
6/80 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
7/80 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:51"]

Siis totta ihmeessä toiset lihoo ja toiset ei. Vaikka söisivät ihan samaa sapuskaa. Ei se silti tee ylipainoisista mitenkään uhreja. Minä olen (reilusti) ylipainoinen. Lihon helposti, voisin väittää, että suklaalevyn katsominen lihottaa minua. Silti syytän lihavuudestani tasan itseäni. Itsekurin puutetta se on. Lapseni on normipainoinen, ei hoikka, mutta ei pulleakaan. Aloittajan ongelman ymmärrän kyllä, koska jo tuollaiselle normaalipainon ylärajoilla keikkuvalle lapselle on vaikea löytää farkkuja yms. Toppahousutkin vaikuttivat minusta kireiltä, mutta lapsi sanoi, että niissä on hyvä liikkua. Ulkovaatteiden lyhentäminen / korjaaminen on kyllä ihan ****. Vihaan myös sitä, kun lapsia haukutaan läskeiksi aikuisten toimesta. Lapsi ei ole syyllinen lihavuuteensa, eikä ole kovin aikuismaista haukkua tuntematonta lasta.

[/quote]

Kuuntele nyt itseäsi, suklaalevyn näkeminenkin lihottaa. :D Kyllä sun pitää se suklaa tunkea kitaasi, vaikka kuinka kuvaannollisesti yrittäisit puhua. :D

Vierailija
8/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:20"]Lastenvaatteet ovat jotenkin omituisen mallisia muutenkin.

Meillä on hoikka juoksijatyttö 12v ja erityisesti farkkujen ostaminen on hankalaa. Jos farkut istuvat jaloista ja ovat sopivan pitkät niin vyötärö on aivan jättimäisen kokoinen. Sitten taas voi olla farkkuja, joissa vyötärö on suht ok, mutta jaloille on aivan liian vähän tilaa eli ovat liian tiukat jaloista. En oikein ymmärrä, että minkä mallisille lapsille noita farkkuja tehdään..?
[/quote]

Lapsilla ei ilmeisesti saa olla kurveja. Ostakaa nuortenosastolta. Mulla oli tuossa iässä menkat tullu jo vuoden ja kuppikoko 70D. Nykyään koko jo tuplasti isompi.

Vierailija
9/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, jos vanhempi huomaa, että oma lapsi lihoo sillä ravinnolla millä joku toinen ei, niin eikö vanhemman pitäisi silloin panostaa lapsen liikuntaan ja ruokavalioon?

Vierailija
10/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 11:36"]

AV-Mammat, kai ymmärrätte että nykyajan maailma saa lapset läskeiksi, kaikkialla tuputetaan sokeria, jne. Joten voitte syyttää lapsien läskeydestä maailmaa! :-) 

[/quote]

Maailmaa on kyllä turha syyttää.  Toki sokeria on tarjolla paljon ja kaikkialla, mutta kyllä ne vanhemmat päättää kuinka paljon sitä sokeria kotiin kannetaan. Koulu/tarha ruokaan ei sitten niin paljoa vaikutetakkaan ja ainakin listojen mukaan ei pahemmin sokeria vältellä (tässä on varmasti todella isoja eroja).

Vierailija
11/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 11:18"]

Edellinen vielä lisää, että ennen kuopuksen syntymää minäkin olin hyvin omahyväinen ja kauhistelin näkemiäni pullukoita lapsia ja erityisesti heidän vanhempiaan. Mutta nyt kun itsellä on tämä nuorimmainen pullukka, olen joutunut huomaamaan, etteivät asiat ole niin kauhean yksinkertaisia. Me ihmiset olemme erilaisia ja jokaisen tunkeminen samaan muottiin on hankalaa.

[/quote] Samat sanat, meilläkin kuopus on pullukka, vaikka samaa ruokaa kaikki syödään... 

Vierailija
12/80 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ostin toppahousuiksi miesten toppahousut kokoa m ja lahkeet oli hyvät, ei tarttenu lyhentää..mutta onhan tämä todellinen ongelma, mitään kivoja vaatteita ei löydy. esim poika olis halunnut värifarkut, no ei ole ei...ja ei tietenkään edes kivannäköiset tommosen punkeron päällä.

Vierailija
13/80 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten lastenosastolta pitäs vielä löytyä...

Vierailija
14/80 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poste.

Vierailija
15/80 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapseni olisi läski.

Vierailija
16/80 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vaatteita. Eipähän tule harhaluuloa, että lihavuus on normaalia ja ihan ok.

Vierailija
17/80 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt aletaan laiduttaan. pysyy kai sitte neljän seinän sisällä ko ei löydy ulkoilukamoja!!

Vierailija
18/80 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihoo ihan ilman syöttämättä. ne on ne geenit, jos joku ei vielä oo huomannut...

Vierailija
19/80 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyä millään tarpeeksi kapeita vaatteita. Niitä löytyy ainoastaan eteläeurooppalaisilta vaatemerkeiltä.

Vierailija
20/80 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihoo ihan ilman syöttämättä. ne on ne geenit, jos joku ei vielä oo huomannut...

jos pääsee ulos liikkumaan...